או.... אלו דיבורים . בוא נתחיל
מהסוף : הכוונה בסופרקריטי הייתה לכנף ולא לפרופיל. כנף קלאסית סופרקריטית הייתה בזמנו ל"וויקטור" .היום מנצלים את יתרונותיה - באמצעות המבנה האופייני של ה F 16 לדוגמא - בהרבה מטוסים , גם בשביל להעביר לחץ קדימה וגם כדי לשמר עילוי בזוויות התקפה משוגעות. הוורטקס הגדול האופייני לדלתא , הוא בדיוק זה שמונע ממנה להזדקר . כמו שאתה בוודאי יודע , מטוס דלתא לא מזדקר אלא מקסימום מתחיל לשקוע בתנאים שאחרים היו מזדקרים. אין נתק קלאסי גם ב 40-50 מעלות ויותר. זה נכון שאם הקנארד ממוקם במקום מתאים, ה"דאונווש" שלו יחזק עוד יותר את עמידות הכנף לנתק בזרימה. עדיין , יש לא מעט מטוסים שהקנארד הוא רחוק קדימה. "וולקירי" לדוגמא. בטילי א"א זה סיפור אחר. העדרה של תופעת הנתק בדלתא, מקילה על מער הבקרה של הטיל , לעבוד בזוויות התקפה גדולות , בלי שתהיינה "בדרך" קפיצות מדרגה בעילוי של הכנפון בגין נתק. אבל...דווקא בגלל שדלתא לא ממש מצטיינת באספקת עילוי רב , חייבו טילים עתירי תימרון את הרכבתם של שמונה כנפונים קידמיים במקום הארבעה המסורתיים [ ראה : "מיקה" ].
מהסוף : הכוונה בסופרקריטי הייתה לכנף ולא לפרופיל. כנף קלאסית סופרקריטית הייתה בזמנו ל"וויקטור" .היום מנצלים את יתרונותיה - באמצעות המבנה האופייני של ה F 16 לדוגמא - בהרבה מטוסים , גם בשביל להעביר לחץ קדימה וגם כדי לשמר עילוי בזוויות התקפה משוגעות. הוורטקס הגדול האופייני לדלתא , הוא בדיוק זה שמונע ממנה להזדקר . כמו שאתה בוודאי יודע , מטוס דלתא לא מזדקר אלא מקסימום מתחיל לשקוע בתנאים שאחרים היו מזדקרים. אין נתק קלאסי גם ב 40-50 מעלות ויותר. זה נכון שאם הקנארד ממוקם במקום מתאים, ה"דאונווש" שלו יחזק עוד יותר את עמידות הכנף לנתק בזרימה. עדיין , יש לא מעט מטוסים שהקנארד הוא רחוק קדימה. "וולקירי" לדוגמא. בטילי א"א זה סיפור אחר. העדרה של תופעת הנתק בדלתא, מקילה על מער הבקרה של הטיל , לעבוד בזוויות התקפה גדולות , בלי שתהיינה "בדרך" קפיצות מדרגה בעילוי של הכנפון בגין נתק. אבל...דווקא בגלל שדלתא לא ממש מצטיינת באספקת עילוי רב , חייבו טילים עתירי תימרון את הרכבתם של שמונה כנפונים קידמיים במקום הארבעה המסורתיים [ ראה : "מיקה" ].