אז בסוף היה מי שטרח ללכת לבדוק :-).

Harrington

Well-known member
מנהל
אז לא הרב x אמר אלא רב y
הדיון היה שם על הרב קנייבסקי דווקא ודבריו. זה הדיון גם כאן.
אם יש לך ראיות שהרב y אמר משהו, תציגי אותן וניתן יהיה לבחון את הדברים. יהיה הרב y אשר יהיה, בדיוק כמו הרב קנייבסקי נכון לומר לגביו שצריך לבחון את דבריו שלו כדי להתייחס ולא להסתמך על כל מיני דיווחים של התקשורת הישראלית הרדודה ברמות-על.

, אלא מדובר בהחלטה שניתנה על דעת מספר רבנים ביחס למקרים נקודתיים בקרב בני ישיבות השוהים
זה נאמר, וזה מה שחשוב.
בהחלט מאוד חשוב. גם מאוד חיובי בהקשר בו הדברים נאמרו. הלאה כוחה של בדיקת ההקשר...
 

משתפרת1

Well-known member
לפני מספר ימים סערה הקומונה היקרה שלנו על דברי הרב קנייבסקי. מי שהעלה פוסט בעניין אחר לחלוטין נחשד כאילו הוא מבקש לעשות זאת כדי להסתיר את דברי הרב, כולם ללא יוצא מן הכלל תקפו, טענו שהם יודעים מה נאמר ומה הורה הרב, דיברו על הבושה ושאר מרעין בישין.

טענתי אז שצריך להמתין לראות מה בדיוק אמר הרב במקום להסתמך על התקשורת הישראלית (על כל גווניה). טענה זו כמובן לא התקבלה. נטען שאפילו אתר מגזרי (והוא ממש לא כזה) אישר את הדברים, מה פתאום צריך לבדוק כשהכל ברור, וכו'.

גם פרופ' גמזו היקר נפל לפח של התקשורת הישראלית ותקף את הרב קנייבסקי על דבריו ועל חוסר האחריות שלו. בעקבות כך סירבה עיריית בני ברק לקיים איתו מפגש היום והודיעה לו אחר כבוד שכל עוד לא יחזור בו מדבריו על הרב קנייבסקי, מפגישה בעיריית בני ברק הוא יכול בינתיים לשכוח.

או אז, סוף סוף, הלך פרופ' גמזו ועשה מעשה. הוא בדק מה הרב קנייבסקי באמת אמר. לא מה התקשורת הישראלית מספרת שאמר. לא מה אתרי אינטרנט מצטטים מפיו ללא כל ראיה. אלא מה האיש באמת ובתמים אמר בעצמו ומה הייתה הוראתו.
וראו איזה פלא, לפתע פתאום פרופ' גמזו מבין לחלוטין את הוראת הרב, מקבל אותה, וכמובן חוזר בו מהתקפותיו שלא היה להן כל ביסוס לכתחילה.

ואלו דברי פרופ' גמזו (ע"פ הפרסומים):
"מבדיקה שערכתי עולה כי אין ולא ניתנה הוראה של הרב קנייבסקי שלא להיבדק, אלא מדובר בהחלטה שניתנה על דעת מספר רבנים ביחס למקרים נקודתיים בקרב בני ישיבות השוהים בקפסולות סגורות לאחר שעשו בדיקת קורונה, ובהתאם לנהלים שנקבעו מראש. לפיכך, אני מצר על אי ההבנה בעקבות הפרסום המוטעה בשם הרב קנייבסקי, אותו אני מכבד ומוקיר, וחוזר בי מדבריי.".

כך בדיוק נטען גם כאן בקומונה. אבל בולעי התקשורת שמשוכנעים שהם יודעים להבחין בין נכון ולא נכון במה שמאכילים אותם, 'ידעו' יותר טוב.

מעניין כמה יואילו בטובם לחזור בהם גם כאן...
קודם גמזו אמר שהרב קנייבסקי כך וכך וזה לא היה אמין.
עכשיו גמזו אומר שהרב קנייבסקי לא, וזה כן אמין.
מנהלי חיידרים הודיעו (השיחות איתם הוקלטו ושודרו בטלויזיה( שלמרות ההגבלות על ערים אדומות הם ימשיכו ללמד בחיידר כי כך הורה הרב חיים, והם לא יפסיקו את הלימודים כי הוא לא מורה להפסיק. אז השיחות המוקלטות הללו מהכתבה של אתמול בוודאי לא אמינות בעיניך... אולי בכלל התקשרו אלי ואני התחזיתי למנהל חיידר...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
קודם גמזו אמר שהרב קנייבסקי כך וכך וזה לא היה אמין.
עכשיו גמזו אומר שהרב קנייבסקי לא, וזה כן אמין.
קודם גמזו תקף את הרב על מה שפורסם בתשקורת שהרב אמר, כשהרב בכלל אמר משהו אחר.
עכשיו גמזו טרח לבדוק מה הרב באמת אמר, הבין שהוא תקף אותו על דברים שהרב כלל לא אמר, וחזר בו מהתקפתו.
אכן אלו הם פני הדברים.

מנהלי חיידרים הודיעו (השיחות איתם הוקלטו ושודרו בטלויזיה( שלמרות ההגבלות על ערים אדומות הם ימשיכו ללמד בחיידר כי כך הורה הרב חיים, והם לא יפסיקו את הלימודים כי הוא לא מורה להפסיק. אז השיחות המוקלטות הללו מהכתבה של אתמול בוודאי לא אמינות בעיניך...
מאחר ושמעת אותם בקולם ואת הראיון המלא ולא רבע משפט מתוכו, אין כל סיבה לחשוד לחוסר אמינות. אילו היית מקפידה על נוהל דומה ביחס לדברי הרב קנייבסקי בשבוע שעבר, לא היית שומעת ממני מילה אחת של ביקורת. אלא ששם לא התנהלת כך, אלא בחרת להסתמך על דיווחי אנשי תקשורת במקום על המקור.

אולי בכלל התקשרו אלי ואני התחזיתי למנהל חיידר...
אולי. ואולי נסיונות ההגחכה לא משנים את הדברים המאוד פשוטים בהם מדובר, כמו גם לא את הכשל של אלו שתקפו כאן את הרב קנייבסקי ואת ביניהם.
 
גמזו בסך הכל רוצה להנמיך את להבות ההתלהמות אצל הבריונים החרדים, במסגרת זו הוא התנצל על דבריו על קנייבסקי ובהזדמנות אחרת על התחושה שלהם כאילו מסמנים אותם.
 

משתפרת1

Well-known member
אני לגמרי מאמינה לדברי המנהלים של החיידר על הרב קנייבסקי שלא מאשר סגירת המוסדות
 
למעלה