אז כן יכולה להיות תחרות?!
אז כן יכולה להיות תחרות?!
הקדמה - החל מ15.8 קונקס תפעיל קו חדש מאשדוד לראשון לציון וחזרה - קו 282. תכירו, קו 313, אשדוד - ראשל"צ דרך יבנה ונס ציונה. מחיר הנסיעה 16.30, האוטובוס יוצא מאשדוד 5 פעמים ביום, כאשר האחרון ב13:25. מ עד עכשיו זה היה הקו היחיד מאשדוד לראשון לציון עד שעות הערב המאוחרות בהן מופעל קו מאסף לת"א שעובר גם בראשל"צ - 314. (שמופעל היום על ידי קונקס). לגבי החזרה מראשל"צ המצב מעט טוב יותר, קו 315 מבר-אילן(גם קונקס) עובר בדרכו חזרה לאשדוד בראשל"צ. 5 פעמים ביום, בין השעות 13:30 ל 20:00 לעומת הקו של אגד - 9 פעמים ביום בין 8:30 ל20:00. בשעות הערב היותר מאוחרות התחבורה היחידה מראשל"צ לאשדוד הוא אותו 314. נסיעה בקונקס מאשדוד לראשון וחזרה היא 7.20. נסכם את מה שיש לנו עכשיו. קו אחד של אגד מאשדוד לראשון לציון, ושני קוים של קונקס שמתחרים בו באופן עקיף, כאשר מחיר הנסיעה בקונקס זול משמעותית. כמו שכתבתי בראש ההודעה, החל מיום ראשון קונקס תפעיל קו חדש מאשדוד לראשון, 6 פעמים ביום משעות הבוקר עד שעות הערב המוקדמות. הקו הזה לא יעבור בנס ציונה ומסלול הנסיעה שלו בתוך ראשון יהיה שונה קצת ממסלול הקו של אגד (שניהם מסיימים בתחנה המרכזית החדשה). גם בקו הזה הנסיעה תעלה 7.20. אז בעצם, לפנינו תחרות גלויה על מסלול קו דומה בין קונקס לאגד. כאשר הקו של קונקס נוסע בשעות נוחות יותר, זול משמעותית והנסיעה בו קצרה יותר. אם קונקס יכולה להשיק קו חדש, שמתחרה בצורה גלויה בקו של חברה אחרת לתחבורה ציבורית, למה זה לא אפשרי בשאר חלקי הארץ? ולסיום, כרגיל אצל קונקס הכל לא כמו אצל בני אדם.. אני כבר לא מדבר על מספור הקו המוזר (להזכירכם קו 280 הוא קו למסוף 2000 בת"א...). בתחנה המרכזית באשדוד יש לקונקס 6 רציפים - חלקם עמוסים בקוים, חלקם פחות. עד עכשיו הקוים בהם היו מסודרים פחות או יותר לפי כיוון הנסיעה. משום מה קונקס החליטו לשבץ את 282 החדש ברציף עמוס גם ככה, שהקוים שיוצאים ממנו נוסעים בכלל לרחובות וקרית מלאכי (הם לקחו את אחד הקוים לרחובות והעבירו אותו לרציף אחר). בעוד שהרציף שממנו יוצא קו 280 כמעט תמיד פנוי - 280 הוא הקו היחיד בו והוא יוצא מאשדוד רק בבוקר...
אז כן יכולה להיות תחרות?!
הקדמה - החל מ15.8 קונקס תפעיל קו חדש מאשדוד לראשון לציון וחזרה - קו 282. תכירו, קו 313, אשדוד - ראשל"צ דרך יבנה ונס ציונה. מחיר הנסיעה 16.30, האוטובוס יוצא מאשדוד 5 פעמים ביום, כאשר האחרון ב13:25. מ עד עכשיו זה היה הקו היחיד מאשדוד לראשון לציון עד שעות הערב המאוחרות בהן מופעל קו מאסף לת"א שעובר גם בראשל"צ - 314. (שמופעל היום על ידי קונקס). לגבי החזרה מראשל"צ המצב מעט טוב יותר, קו 315 מבר-אילן(גם קונקס) עובר בדרכו חזרה לאשדוד בראשל"צ. 5 פעמים ביום, בין השעות 13:30 ל 20:00 לעומת הקו של אגד - 9 פעמים ביום בין 8:30 ל20:00. בשעות הערב היותר מאוחרות התחבורה היחידה מראשל"צ לאשדוד הוא אותו 314. נסיעה בקונקס מאשדוד לראשון וחזרה היא 7.20. נסכם את מה שיש לנו עכשיו. קו אחד של אגד מאשדוד לראשון לציון, ושני קוים של קונקס שמתחרים בו באופן עקיף, כאשר מחיר הנסיעה בקונקס זול משמעותית. כמו שכתבתי בראש ההודעה, החל מיום ראשון קונקס תפעיל קו חדש מאשדוד לראשון, 6 פעמים ביום משעות הבוקר עד שעות הערב המוקדמות. הקו הזה לא יעבור בנס ציונה ומסלול הנסיעה שלו בתוך ראשון יהיה שונה קצת ממסלול הקו של אגד (שניהם מסיימים בתחנה המרכזית החדשה). גם בקו הזה הנסיעה תעלה 7.20. אז בעצם, לפנינו תחרות גלויה על מסלול קו דומה בין קונקס לאגד. כאשר הקו של קונקס נוסע בשעות נוחות יותר, זול משמעותית והנסיעה בו קצרה יותר. אם קונקס יכולה להשיק קו חדש, שמתחרה בצורה גלויה בקו של חברה אחרת לתחבורה ציבורית, למה זה לא אפשרי בשאר חלקי הארץ? ולסיום, כרגיל אצל קונקס הכל לא כמו אצל בני אדם.. אני כבר לא מדבר על מספור הקו המוזר (להזכירכם קו 280 הוא קו למסוף 2000 בת"א...). בתחנה המרכזית באשדוד יש לקונקס 6 רציפים - חלקם עמוסים בקוים, חלקם פחות. עד עכשיו הקוים בהם היו מסודרים פחות או יותר לפי כיוון הנסיעה. משום מה קונקס החליטו לשבץ את 282 החדש ברציף עמוס גם ככה, שהקוים שיוצאים ממנו נוסעים בכלל לרחובות וקרית מלאכי (הם לקחו את אחד הקוים לרחובות והעבירו אותו לרציף אחר). בעוד שהרציף שממנו יוצא קו 280 כמעט תמיד פנוי - 280 הוא הקו היחיד בו והוא יוצא מאשדוד רק בבוקר...