אז לא ידענו את מה שאתם יודעים היום

צליליתה1

Well-known member
אלא שהשנה 1 בספט מרגיש כאילו אף אחד לא יודע ומעולם לא ידע

שיהיה בהצלחה לכולנו

אלה היו החוקים




אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים. הָיָה עָלֵינוּ לְהַפְקִיד אֶת הַיְּלָדִים
בִּידֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים. זָרִים גְּמוּרִים.
שָׁם הֶחְזִיקוּ בָּהֶם מַחֲצִית הַיּוֹם.
אָסְרוּ עֲלֵיהֶם לְדַבֵּר שָׁעוֹת אֲרֻכּוֹת, גַּם לִצְחֹק
הָיָה אָסוּר עֲלֵיהֶם. אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים.
כֻּלָּם שָׁלְחוּ אֶת הַיְּלָדִים.
זֶה הָיָה הַדָּבָר הַשָּׁפוּי לַעֲשׂוֹת.
אִישׁ לֹא רָצָה לְהֵחָשֵׁב מְטֹרָף.

אֵין זוֹ חָכְמָה
לִשְׁפֹּט אוֹתָנוּ עַכְשָׁו,
מִמֶּרְחָק שֶׁל זְמַן וּמָקוֹם.

אָז לֹא יָדַעְנוּ אֶת מַה
שֶׁאַתֶּם יוֹדְעִים הַיּוֹם.


אלי אליהו
 

פונדיצ'רי

Active member
אלא שהשנה 1 בספט מרגיש כאילו אף אחד לא יודע ומעולם לא ידע

שיהיה בהצלחה לכולנו

אלה היו החוקים




אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים. הָיָה עָלֵינוּ לְהַפְקִיד אֶת הַיְּלָדִים
בִּידֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים. זָרִים גְּמוּרִים.
שָׁם הֶחְזִיקוּ בָּהֶם מַחֲצִית הַיּוֹם.
אָסְרוּ עֲלֵיהֶם לְדַבֵּר שָׁעוֹת אֲרֻכּוֹת, גַּם לִצְחֹק
הָיָה אָסוּר עֲלֵיהֶם. אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים.
כֻּלָּם שָׁלְחוּ אֶת הַיְּלָדִים.
זֶה הָיָה הַדָּבָר הַשָּׁפוּי לַעֲשׂוֹת.
אִישׁ לֹא רָצָה לְהֵחָשֵׁב מְטֹרָף.

אֵין זוֹ חָכְמָה
לִשְׁפֹּט אוֹתָנוּ עַכְשָׁו,
מִמֶּרְחָק שֶׁל זְמַן וּמָקוֹם.

אָז לֹא יָדַעְנוּ אֶת מַה
שֶׁאַתֶּם יוֹדְעִים הַיּוֹם.


אלי אליהו
יש לו כמה שירים נהדרים לאלי אליהו.
עם זאת, לא הוגן להלין על בתי הספר. הם בתהליך מתמיד של שיפור. בתי הספר של היום, במיגזר החילוני לפחות, לא ככ דומים למה שהיה לפני 30 שנה. לא מכירה פתרון מוצלח יותר. ומי בכלל רוצה להיות 24 שעות צמוד לילדיו?
 

אבח"י

Well-known member
יש לו כמה שירים נהדרים לאלי אליהו.
עם זאת, לא הוגן להלין על בתי הספר. הם בתהליך מתמיד של שיפור. בתי הספר של היום, במיגזר החילוני לפחות, לא ככ דומים למה שהיה לפני 30 שנה. לא מכירה פתרון מוצלח יותר. ומי בכלל רוצה להיות 24 שעות צמוד לילדיו?

אז במוסף הארץ כתבה על NOSCHOOLING - שזו תנועה חדשה בה ילדים בחינוך ביתי לא לומדים עפ"י דרישות המדינה והרגולטור, אלא עפ"י ההזדמנויות שהחיים מספקים להם. למשל, מצוטטת שם אם: כשהבן שלי לומד לאפות עוגה הוא לומד: חישוב כמויות, כימיה, פיזיקה אולי גם "חקר תרבות", חקלאות וכו'
 
אלא שהשנה 1 בספט מרגיש כאילו אף אחד לא יודע ומעולם לא ידע

שיהיה בהצלחה לכולנו

אלה היו החוקים




אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים. הָיָה עָלֵינוּ לְהַפְקִיד אֶת הַיְּלָדִים
בִּידֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים. זָרִים גְּמוּרִים.
שָׁם הֶחְזִיקוּ בָּהֶם מַחֲצִית הַיּוֹם.
אָסְרוּ עֲלֵיהֶם לְדַבֵּר שָׁעוֹת אֲרֻכּוֹת, גַּם לִצְחֹק
הָיָה אָסוּר עֲלֵיהֶם. אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים.
כֻּלָּם שָׁלְחוּ אֶת הַיְּלָדִים.
זֶה הָיָה הַדָּבָר הַשָּׁפוּי לַעֲשׂוֹת.
אִישׁ לֹא רָצָה לְהֵחָשֵׁב מְטֹרָף.

אֵין זוֹ חָכְמָה
לִשְׁפֹּט אוֹתָנוּ עַכְשָׁו,
מִמֶּרְחָק שֶׁל זְמַן וּמָקוֹם.



אלי אליהו

איזה פחד...
אסור ואסור ואסור?
עד כדי כך נורא?
איפה זה קרה?
אין לי זכרונות כאלו נוראיים, גם לא שמעתי מכאלו שגדלו פה לפני.

אגב, גם לפי התגובות של הקטנים שהבינו שזהו, חוזרים למסגרות השונות, לא נראה שכל כך רע שם.
ולמי שרע או לא מסכים עם הדרך החינוכית/שיטות ההוראה, מוזמן לעבור לחינוך ביתי.

שנת לימודים טובה ורגועה.
 

אבח"י

Well-known member
אלא שהשנה 1 בספט מרגיש כאילו אף אחד לא יודע ומעולם לא ידע

שיהיה בהצלחה לכולנו

אלה היו החוקים




אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים. הָיָה עָלֵינוּ לְהַפְקִיד אֶת הַיְּלָדִים
בִּידֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים. זָרִים גְּמוּרִים.
שָׁם הֶחְזִיקוּ בָּהֶם מַחֲצִית הַיּוֹם.
אָסְרוּ עֲלֵיהֶם לְדַבֵּר שָׁעוֹת אֲרֻכּוֹת, גַּם לִצְחֹק
הָיָה אָסוּר עֲלֵיהֶם. אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים.
כֻּלָּם שָׁלְחוּ אֶת הַיְּלָדִים.
זֶה הָיָה הַדָּבָר הַשָּׁפוּי לַעֲשׂוֹת.
אִישׁ לֹא רָצָה לְהֵחָשֵׁב מְטֹרָף.

אֵין זוֹ חָכְמָה
לִשְׁפֹּט אוֹתָנוּ עַכְשָׁו,
מִמֶּרְחָק שֶׁל זְמַן וּמָקוֹם.

אָז לֹא יָדַעְנוּ אֶת מַה
שֶׁאַתֶּם יוֹדְעִים הַיּוֹם.


אלי אליהו

אחד מהמשוררים האהובים עליי ביותר בחברותא של משוררי המאה ה- 21 שהתחילו לדעתי, בשלהי שנות ה- 80 של המאה ה- 20. הוא איננו רק אהוב, הוא גם משורר מעולה. מי שישים לבו היטב יגלה שיש כאן סונטה חסרת שורה, "המצאה" של לאה גולדברג, היא נקראת "סונטת אהב"ה [ מוזמנים לקרוא כאן ] לא רק זו, אלא היא עומדת בדרישות הסונטה: נושא א' בחלק הראשון ונושא ב', משנה אווירה, חתרני בחלק השני.
 

צליליתה1

Well-known member
אחד מהמשוררים האהובים עליי ביותר בחברותא של משוררי המאה ה- 21

פעם, בימי קדם, כשהיה סינימטק, ראיתי את הסרט בנוכחות הבמאי, אלון לוי
לגמרי שווה צפיה, לחובבי הז׳אנר

 

אבח"י

Well-known member
אלא שהשנה 1 בספט מרגיש כאילו אף אחד לא יודע ומעולם לא ידע

שיהיה בהצלחה לכולנו

אלה היו החוקים




אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים. הָיָה עָלֵינוּ לְהַפְקִיד אֶת הַיְּלָדִים
בִּידֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים. זָרִים גְּמוּרִים.
שָׁם הֶחְזִיקוּ בָּהֶם מַחֲצִית הַיּוֹם.
אָסְרוּ עֲלֵיהֶם לְדַבֵּר שָׁעוֹת אֲרֻכּוֹת, גַּם לִצְחֹק
הָיָה אָסוּר עֲלֵיהֶם. אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים.
כֻּלָּם שָׁלְחוּ אֶת הַיְּלָדִים.
זֶה הָיָה הַדָּבָר הַשָּׁפוּי לַעֲשׂוֹת.
אִישׁ לֹא רָצָה לְהֵחָשֵׁב מְטֹרָף.

אֵין זוֹ חָכְמָה
לִשְׁפֹּט אוֹתָנוּ עַכְשָׁו,
מִמֶּרְחָק שֶׁל זְמַן וּמָקוֹם.

אָז לֹא יָדַעְנוּ אֶת מַה
שֶׁאַתֶּם יוֹדְעִים הַיּוֹם.


אלי אליהו

ולא יכול ללא השיר שמתנגן בלי סוף ברדיו, שנכתב ע"י נעמי שמר ומושר על ידי משה בקר. הראשון בספטמבר -
 

אבח"י

Well-known member
ושיר שכתב יהונתן גפן -


מילים לשיר שלום כיתה א'
יהונתן גפן
מילים: יהונתן גפן
לחן: עוזי אסנר

בפעם הראשונה הלכתי לשם עם אימא,
לראות איפה בדיוק אני יושב ולהכיר
את המורה שלי (המורה סימה).
והיו שם כל מיני ילדים שתכף ראיתי אותם:
ילד צהוב,
ילד אדום,
ילד ביישן,
וילד סתם.
ויעל אחת שהיו לה שתי צמות וזה ניראה לי המון,
אבל לפני שהספקתי למשוך לה
כבר צילצלו בפעמון
אימא ניגבה לי מהר את כל הפנים במימחטה
ונכנסנו בשקט,
וישבנו בשקט עם אמא ועם תרמיל,
ברגע הראשון זה ניראה לי מפחיד,

כמו החושך הזה
הקטן

לפני שהסרט מתחיל.
 
אלה היו החוקים

"אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים. הָיָה עָלֵינוּ לְהַפְקִיד אֶת הַיְּלָדִים
בִּידֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים. זָרִים גְּמוּרִים.
שָׁם הֶחְזִיקוּ בָּהֶם מַחֲצִית הַיּוֹם. "



שמעתי את תלונות ההורים על כך שלא ניתן ללוות את הילד ביומו הראשון ומה יהיה.
כמה זה לא בסדר שאי אפשר להיכנס לבית הספר.
שהשנה לא היו מפגשים מקדימים ולילד אין שום מושג לגבי מיקום הכיתה, השירותים וכו, (אכן, בעיה).
ואז, נתקלתי בסרטון של ישראלי החי בסין.
שם, לא רק שאי אפשר להכנס לבית הספר. אין 'חבק נשק וסע' יש משהו בסגנון-יאללה, צא מהרכב ולך.
ההורים קבלו סרטון הסברים:
יש לעצור מול בית הספר, באיזור המסומן ככיתה של התלמיד. אל הרכב ייגש איש צוות מבית הספר, יפתח את הדלת, יוציא את הילד, ילווה אותו לבית הספר.
בערב (כן, ערב) על ההורה להגיע לבית הספר, לחפש במגרש את המקום המסומן כאיזור של הכתה. להיעמד על משבצת שבה מספר הילד ולהמתין. איש צוות יביא את הילד.
אלה הם החוקים:
להפקיד את הילדים בידי אנשים אחרים, זרים לגמרי, שם יחזיקו בהם יום שלם.

ספטמבר 2020. איפה אנחנו ואיפה הם.
(לא מקנאה בתלמידים האלצים לעטות מסיכות לאורך כל שהותם בבית הספר).
 

אבח"י

Well-known member
אלה היו החוקים

"אֵלֶּה הָיוּ הַחֻקִּים. הָיָה עָלֵינוּ לְהַפְקִיד אֶת הַיְּלָדִים
בִּידֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים. זָרִים גְּמוּרִים.
שָׁם הֶחְזִיקוּ בָּהֶם מַחֲצִית הַיּוֹם. "



שמעתי את תלונות ההורים על כך שלא ניתן ללוות את הילד ביומו הראשון ומה יהיה.
כמה זה לא בסדר שאי אפשר להיכנס לבית הספר.
שהשנה לא היו מפגשים מקדימים ולילד אין שום מושג לגבי מיקום הכיתה, השירותים וכו, (אכן, בעיה).
ואז, נתקלתי בסרטון של ישראלי החי בסין.
שם, לא רק שאי אפשר להכנס לבית הספר. אין 'חבק נשק וסע' יש משהו בסגנון-יאללה, צא מהרכב ולך.
ההורים קבלו סרטון הסברים:
יש לעצור מול בית הספר, באיזור המסומן ככיתה של התלמיד. אל הרכב ייגש איש צוות מבית הספר, יפתח את הדלת, יוציא את הילד, ילווה אותו לבית הספר.
בערב (כן, ערב) על ההורה להגיע לבית הספר, לחפש במגרש את המקום המסומן כאיזור של הכתה. להיעמד על משבצת שבה מספר הילד ולהמתין. איש צוות יביא את הילד.
אלה הם החוקים:
להפקיד את הילדים בידי אנשים אחרים, זרים לגמרי, שם יחזיקו בהם יום שלם.

ספטמבר 2020. איפה אנחנו ואיפה הם.
(לא מקנאה בתלמידים האלצים לעטות מסיכות לאורך כל שהותם בבית הספר).

לא רוצה להיות כמותם, אבל גם לא רוצה את ההפקרות של התלמידים אצלנו. אתמול נכנסתי ללמד בכיתה. קבוצה של חמש בנות, אחת על השניה, ללא מסכה צורחות ומדברות - הן המנהלות . הכיתה מחולקת לקפסולות, אבל הן לא קוראות את המערכת. בקשתי לשבת נפרד ולעטות מסכה, קיבלתי התעלמות וצחקוקים. במקרים כאלה, אני מעמיד גבול מהר ובצורה לא נעימה. פניתי אל X ובקשתי לעטות מסכה - התגובה היתה צפויה, אמרתי לה: קומי עזבי את הכיתה. תגובה נוספת צרחנית. אני בשלי "קומי צאי מייד!" רצתה לענות אבל חטפה "זאפטה" מחברתה - ואז הואילה להוציא מסכה. אצל חלק מהתלמידים, המסכה היא עוד ענין ל"חיכוך עם הסמכות".
אגב, על פי נוהלי משרד החינוך - תלמיד כזה אפשר להוציא מביה"ס מיידית, הזמנת הורים לקחת אותו מיידית מביה"ס. לטעמי, מורה גם יכול להגיש תלונה במשטרה על אלימות עקב סירוב לעטות מסכה. לא יודע אם זה אפשרי.. אבל הגיוני.
אגב, גם אנחנו, במורות והמורים, עוטים מסכה יום שלם.
 

פונדיצ'רי

Active member
לא רוצה להיות כמותם, אבל גם לא רוצה את ההפקרות של התלמידים אצלנו. אתמול נכנסתי ללמד בכיתה. קבוצה של חמש בנות, אחת על השניה, ללא מסכה צורחות ומדברות - הן המנהלות . הכיתה מחולקת לקפסולות, אבל הן לא קוראות את המערכת. בקשתי לשבת נפרד ולעטות מסכה, קיבלתי התעלמות וצחקוקים. במקרים כאלה, אני מעמיד גבול מהר ובצורה לא נעימה. פניתי אל X ובקשתי לעטות מסכה - התגובה היתה צפויה, אמרתי לה: קומי עזבי את הכיתה. תגובה נוספת צרחנית. אני בשלי "קומי צאי מייד!" רצתה לענות אבל חטפה "זאפטה" מחברתה - ואז הואילה להוציא מסכה. אצל חלק מהתלמידים, המסכה היא עוד ענין ל"חיכוך עם הסמכות".
אגב, על פי נוהלי משרד החינוך - תלמיד כזה אפשר להוציא מביה"ס מיידית, הזמנת הורים לקחת אותו מיידית מביה"ס. לטעמי, מורה גם יכול להגיש תלונה במשטרה על אלימות עקב סירוב לעטות מסכה. לא יודע אם זה אפשרי.. אבל הגיוני.
אגב, גם אנחנו, במורות והמורים, עוטים מסכה יום שלם.
מעריצה כל מורה ומורה על ההתמודדות מול התלמידים בבתי הספר.
 

אבי בן 1231

Well-known member
לא רוצה להיות כמותם, אבל גם לא רוצה את ההפקרות של התלמידים אצלנו. אתמול נכנסתי ללמד בכיתה. קבוצה של חמש בנות, אחת על השניה, ללא מסכה צורחות ומדברות - הן המנהלות . הכיתה מחולקת לקפסולות, אבל הן לא קוראות את המערכת. בקשתי לשבת נפרד ולעטות מסכה, קיבלתי התעלמות וצחקוקים. במקרים כאלה, אני מעמיד גבול מהר ובצורה לא נעימה. פניתי אל X ובקשתי לעטות מסכה - התגובה היתה צפויה, אמרתי לה: קומי עזבי את הכיתה. תגובה נוספת צרחנית. אני בשלי "קומי צאי מייד!" רצתה לענות אבל חטפה "זאפטה" מחברתה - ואז הואילה להוציא מסכה. אצל חלק מהתלמידים, המסכה היא עוד ענין ל"חיכוך עם הסמכות".
אגב, על פי נוהלי משרד החינוך - תלמיד כזה אפשר להוציא מביה"ס מיידית, הזמנת הורים לקחת אותו מיידית מביה"ס. לטעמי, מורה גם יכול להגיש תלונה במשטרה על אלימות עקב סירוב לעטות מסכה. לא יודע אם זה אפשרי.. אבל הגיוני.
אגב, גם אנחנו, במורות והמורים, עוטים מסכה יום שלם.
השבוע נכנסתי לתחנת משטרה באשקלון, היומנאי היה עם מסכה מאחורי הפרדה של לוח פלסטיק שקוף, על הריפה היה מסומן קו בצבע שחור עם הודעה מצורפת שלא לחצות את הקו.
ממסדרון צדדי יצאו שתי פקידות ללא מדים האחת עם מסכה והשניה ללא מסכה, אז לבוא בטענות לילדות, הרחובות מלאים במופקרים ששמים פס על הכללים אני מרגיש את עצמי שוטר שמעיר לא פעם גם לשוטרים, הזמנתי משטרה על אי עטיית מסכה בעסק מסוים הגיעה ניידת יצא שוטר דיבר עם בעל העסק וחזר לניידת, מי צריך שוטר כזה??

זו עבירה על החוק שירשום דו"ח לעזאזל!!!
 

סופהו 1

Well-known member
פתאום קלטתי שגם אני, שעובדת במסגרות חינוכיות של הגיל הרך, נאלצת לעטות מסכה לאורך שעות העבודה.

אתה כותב על הבנות המעצבנות. זו היתה אחת הסיבות שברחתי מעבודה בבית ספר.
תן לי אותם קטנים. אמנם יש בינהם שיודעים להגיד 'את לא תגידי לי', אבל בדרך כלל שמחים לשתף פעולה.
בהצלחה בשנה מאתגרת זו.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
פתאום קלטתי שגם אני, שעובדת במסגרות חינוכיות של הגיל הרך, נאלצת לעטות מסכה לאורך שעות העבודה.

אתה כותב על הבנות המעצבנות. זו היתה אחת הסיבות שברחתי מעבודה בבית ספר.
תן לי אותם קטנים. אמנם יש בינהם שיודעים להגיד 'את לא תגידי לי', אבל בדרך כלל שמחים לשתף פעולה.
בהצלחה בשנה מאתגרת זו.
זה הכל בגלל שביטלו את השיטה החינוכית APUDPA.
 

סופהו 1

Well-known member
זו שיטה שאתה משתמש בה גם עם הנכדים?
(לא, לא צריכה בשביל שלי)
 

פונדיצ'רי

Active member
שיטה חינוכית ידועה ומוכרת עם הצלחות מוכחות שהייתה נהוגה במאות הקודמות.

מרגע שבוטלה התלמידים מתנהגים כמו שהם מתנהגים היום.
תיארתי לעצמי שזה הכיוון אבל מה האותיות מסמנות? למה אתה צריך תמיד להיות כזה סתום.
 
למעלה