אז נפגשנו עם האדריכלית לפני כמה

אז נפגשנו עם האדריכלית לפני כמה

ימים.... בעיקרון, אהבתי המון דברים שהיא הציעה, כמו קיר מלבני זכוכית בין האמבטיה למרפסת השירות, כזה שיכניס המון אור, ווינדו סיט בחדר השינה, נישות למינהם וכו´. דבר שאנחנו מתלבטים לגביו הוא כזה: הסלום שלנו הולך להיות מחובר למיטבח, מה שנקרא מטבח אמריקאי. רוחב החדר כולו הוא כ - 5.4 מטרים, ואורכו, מהקיר של המיטבח ועד לקצה החדר הוא כ - 8 מטרים. המיטבח הוא בגודל של 3.5 על 3. כמו כן, יש חלון ענק באורך של 7 מטרים (6 זוגות של תריסים) לאורך הסלון. האדריכלית הציעה לעשות במה לאורך החלון, ברוחב של 1.8 מטרים. הבמה תתחיל בגובה שבו מתחיל החלון, ונטפס אליה בשתיים/שלוש מדרגות. על הבמה תהיה בפינה אחת פינת המחשב שלנו (זה בכוונה בסלון...) ובצד השני, שיוצא מאחורי הספה הגדולה (כך אני חושבת...) תהיה בשלב זה פינת ישיבה עם טטאמי וכריות, ובשלב מאוחר יותר פינת אוכל. הובה של הבמה ייצור מצב, שמי שעומד על הבמה רואה חלון מהריצפה ועד התיקרה, מה שלדעתינו מאד יפה. הבמה תהיה מכוסה בפרקט, ושאר הסלון והמטבח יהיו בריצוף גרניט פורצלן בצבע מתאים, אבל בהיר יותר. כמו כן, החדרים מתוכננים להיות מרוצפים בפרקט. הבעיה שלנו היא שאנחנו חוששים שהבמה תסגור את הסלון, כלומר, תגרום לו להראות קטן. מה דעתכם? אני מצטערת על התיאור הארוך, פשוט יהיה לי סורק רק עוד שבוע ומשהו ואין לי סבלנות....
 

ERADIKAL

New member
לכי על זה!!

לכי על זה! רעיון תותח - רוחב הסלון שלך ( 5.4 מטר) יספק לך מספיק מרווח למשחקים. זוהי דעתי האישית כמובן. לי יש סלון באורך של הסלון שלך אך ברוחב 3.2 מטרים. אילו אני צריך לעשות משהו בסגנון הזה, ( גם אצלי המטבח פתוח עם הסלון כמיקשה אחת ובערך באותו גודל כמו שלך ) בצד של הויטרינה אזי בעיית הקטנת הסלון היא בעלת משמעות רבה יותר.
 
המלצה כנגד מטבח אמריקאי

לא הבנתי בדיוק את רעיון המדרגה, אבל לגבי מטבח אמריקאי, הייתי ממליצה, אם לא נסגרו כבר התוכניות, לא להשאירו פתוח. נסי לחשוב על ארוחת ערב שאין חשק לנקות אחרי, אתם תשבו בסלון וכל הבלאגן שם יראה גם כשתשבו לראות טלויזיה. עכשיו כשאתם רק זוג זה אולי נשמע רחוק מידי, אבל נסי לחשוב ממרחק של כמה שנים. הייתי שוקלת לסגור את המטבח לחדר של ממש, וכך בסיום הבישול או הארוחה, הדלת נסגרת והבלאגן יכול לחכות בשקט למחר....זוהי לפחות המגמה באירופה- שהופכת גם את המטבח וגם את הסלון לחמים ואינטימיים יותר.
 
גם פה יש לי שתי הערות...

קודם כל, אני לא אוהבת שהמטבח סגור. אני אוהבת שכשאני מכינה אוכל או שוטפת כלים או מה שלא יהיה, אני חלק מההתרחשות בבית, בין אם זה טחלויזיה, או לא ממש להתנתק מהאורחים כשמכינים קפה וכו´. חוץ מזה אני אוהבת מרחבים, אז הקיר מפריע לי... בנוסף, אנחנו מתכננים מין בר בגובה של 110 ס"מ, שעליו ניתן יהיה לאכול, ויהיה שם גם משטח עבודה בגובה של 90 ס"מ שפונה לכיוון המיטבח. בקיצור, יש איזושהי הפרדה, גם אם רעיונית, שלא ממש חושפת את הכיור וחלק מין השיש המלוכלכים לאורחים.
 

שירי71

New member
מטבח אמריקאי

ליעל כמישהי שגרה בצעירותי בדירה עם מטבח נפרד מהסלון אני זוכרת ולא לטובה שמי שטורח במטבח מאד מנותק מהאורחים ומההמולה זה כמו עונש בדירות השכורות שגרתי בהן בתל אביב היו מטבחים פתוחים וזה מה זה כייף וכמה בלאגן כבר נשאר אחרי ארוחה עם מליון אורחים? אולי זה יהיה דווקא משהו שידחוף לנקות!!! גם היום הבית שלנו הוא עם מטבח פתוח ואישית אני מאד אוהבית!!! גם אני אוהבת מרחבים - והבנתי שגם את - לכי על זה!
 

ori34

New member
הבמה .

רעיון יפה אבל היא יכולה להיות גם ההיפך את יודעת יורדים אליה במקום לעלות ועדיין החלון יכול להיות לכל הפתח וגם הפרקט .
 
רעיון מעולה, הקטע של לרדת לבמה, אבל

יש שתי נקודות: א. אם אני רוצה לרדת ל"במה" אז אני צריכה להרים את כל הסלון, ולעשות מדרגות לעליה לסלון, או להרים את כל הבית. נראה לי פחות שימושי. חוץ מזה, התקרות אצלינו לא גבוהות מאד, אלא סטנדרטיות. נראה לי שאם נעלה את הבית בעוד 50 ס"מ, אז התקרה תהיה נמוכה מידי. ב. החלון מתחיל מגובה של 50ס"מ, ועולה עד התיקרה. אם אני מתחילה את הבמה בגובה הרצפה הקיימת, אז החלון לא יהיה עד הקרקע, אלא יתחיל באמצע הבמה. אני אוהבת את הרעיון שהחלון רץ עד הריצפה...
 

ori34

New member
חופרים ויורדים .

לא מגביהים את הבית לצורך העניין . ולחלון יותר יפה שיתחיל מגובה 30/40 ס"מ 1. שיהיה נוח לניקוי . 2. נוח לישיבה .
 

עלונה

New member
מה רוחב הבמה?

מה רוחב הבמה? לפי מה שהבנתי מהנתונים זה אמור להיות בין 1.5 ל 2 מ´ אולי אפשר לחשוב על רוחב משתנה בהתאם לאזורי התפקוד השונים.
 
למעלה