אז... רחב הזונה- היתה זונה או לא?

מירי,

New member
אז... רחב הזונה- היתה זונה או לא?

<היזמינו אותי אז באתי...> ה'ילד' כיתה ד בבי"ס ממלכתי, לומד את הספר וקיבל את ההסבר שרחב היתה פונדקאית.... אז לפני שאני מציגה לו את עובדות החיים 'המורה שלך לא מתמודדת עם האמת', אני צריכה חיזוקים לנושא- כי אני.... מה אני מבינה
 
וקחי גם את הפיסקה האחרונה

של המגיב השני להודעה שלך, הוא מוסיף הסבר הגיוני שמסתדר היטב עם המדרשים.
 

masorti

New member
ראית פעם מערבון?

הקאובוי מגיע לעיירה, מזמין חדר במלון היחיד שנמצא ברחוב הראשי, ומבקש שישלחו לו לחדר בחורה. אותו עקרון פעל בפונדק של רחב.
 

יוסי ר1

Active member
סיפור רחב הוא מותחן, לא מערבון

החברה מגיעים בהחבא, לא בדהירה המעלה עננת אבק. איזה גיבור מערבונים יתחבא בעליית הגג כשהשריף בא לחפש אותו?! זה הזמן לצאת כגבר (מהמיטה עם הנערה) ולהראות לשריף עם מי יש לו עסק. החברה האילו הגיעו בהחבא, לבית שבקיר החומה, לא לרחוב ראשי. אין לי ספק שאצל רחב ניתן היה למצא גם שירותי מין, אני בספק אם שנהי המרגלים השתמשו בהם. לענ"ד חז"ל פירשו זונה כמספקת מזון לא כדי להוכיך את צדקותה, אלא א למנוע את השאלה האם שני המרגלים נהנו מכל השירותים שבמלון ב להעמידינו על הקשר שבין מין למזון. גם בחטא בעל פעור העסק היה כרוך במין ומזון: ויחל העם לזנות... ותקראנה לעם לזבחי אלוהיהן, ויאכל העם...
 

masorti

New member
לא הבנת את הנקודה...

השאלה איך הגיעו המרגלים והאם השתמשו בשירותי המין אצל רחב אינה השאלה הרלוונטית. מה שחשוב הוא שהקצינים הכנעניים והדיפלומטים שהגיעו לעיר עברו אצל רחב והשתמשו בשירותי מין... ובדרך אגב גם פלטו מידע צבאי ומדיני רב ערך. (ואותם כנענים כן הגיעו לבית המלון של רחב בשיטת המערבון.) המרגלים רק רצו לשים יד על המידע הרב שהיה לרחב.
 

יוסי ר1

Active member
מותחן או מערבון

היה סתם על דרך ההומור. לגבי השאלה האם המרגלים השתמשו או לא בשרותי המין, זו שאלה בהחלט רלוונטית לחז"ל. לחז"ל יש עניין להציג את שני המרגלים, כצדיקים גמורים לעומת מרגלי משה, ואף הם מגדילים להוסיף תיאור כיצד פנחס פונה לחברו ומציע לו להסתתר, כי הוא פנחס ככהן דומה למלאך ולכן יכול להפוך עצמו לבלתי נראה, אך חברו לא. לא יעלה על הדעת אליבא דחז"ל ששני צדיקים יעצרו לספק תאווה גשמית בעיצומה של שליחות חשובה, ועוד עם גוייה.
 

גרי רשף

New member
נו באמת..../images/Emo13.gif

ומה קרה עד שיהושוע התחתן איתה (אליבא דחז"ל)? גם הספיקה להתגייר, גם להחליף מקצוע, ואולי גם שינתה את הגיל בתעודת הזהות (היא כבר הייתה בת 50 ויהושוע שמן הסתם נולד במדבר היה בן פחות מ-40).
 

יוסי ר1

Active member
היא הנותנת

אם אליבא דחז"ל היא מוכרת מזון, לא היה לה צורך להחליף מקצוע. הגיל שלה לא רלוונטי כאן, ויהושוע לא נולד במדבר.
 

masorti

New member
תפתחי לילד את בראשית ל"ד...

ותקראי לו את פרשת דינה. ובפרט את הפסוק האחרון בפרק, ובו דברי ההסבר של שמעון ולוי לכך שנקמו בתושבי שכם: "וַיֹּאמְרוּ: הַכְזוֹנָה, יַעֲשֶׂה אֶת-אֲחוֹתֵנוּ" (פסוק ל"א). עכשיו נשאלת השאלה, מה הפריע לשמעון ולוי שדינה תהיה מוכרת מזון? נראה לי שהתיאור המפורט של מה שקרה לדינה (כולל הטיות של השורש ש.כ.ב. בכל רחבי הפרק) מבהיר מהו עיסוקה של זונה. דרך אגב, רחב היתה מן הסתם גם|סגדש| מוכרת מזון. היא ניהלה סוג של בית מלון בשער העיר, שבו הגישו גם אוכל וגם שירותי מין. היא תיפקדה על תקן מנהלת המוסד. מכיון שכל האורחים שהגיעו לעיר, כולל שליחים רשמיים ואנשי צבא, נחו והתרעננו באותו מלון - זה היה המקום האידיאלי למרגלים לאסוף מידע.
 

מירי,

New member
רגע... בשביל להסביר את המילה-זונה

אני לא צריכה פרקים אחרים ואפילו לא מילון... העיניין הוא שלפעמים בהקשרים האחרים בתנ"ך זה לא הפשט.... אבל אני, מה אני כבר מבינה....(אם למשל היה בא עם איזו נוסחה מסובכת כבר הייתי מצליחה לעזור לו
)
 

אלי ו.

New member
רחב הפונדקאית

זו אינה המצאה של רש"י או של יונתן בן עוזיאל. גם אני הייתי מאלה שגיחכו בשיעור כשלמדו את רש"י. מאוחר יותר, כשקראתי את יוסיפוס ראיתי שכך הוא תרגם את הענין והבנתי שמדובר בפירוש שהיה מקובל בתקופת בית שני (אם לא קודם לכן). בכלל, התורה והמפרשים אינם בישנים במיוחד בנושא "עובדות החיים", ולכן לעניותי לא מדובר בפרשנות אפוליגטית ובנסיון ליפות את המציאות.
 

masorti

New member
לכאורה, זונה = נותנת מזון.

הפועל הוא לזון (LAZUN), וזה אינו פועל דומה שעניינו יחסי מין.
 

מירי,

New member
אז אתה מבלבל אותי ../images/Emo3.gif

אם פרק אחד מוכיח מיהי זונה, אפשר להקיש ממנו לפרק אחר? ואז- כן מלשון הזנה-האכלה, או מלשון זונה-מופקרת?
 

masorti

New member
אמרתי "לכאורה" = הטיעון של המורה.

הפרשנים שיחקו על האופציה של זונה מלשון מזון. די ברור שבתנ"ך זונה היא פרוצה ו/או יצאנית. יש מיליון דוגמאות לשימוש הזה.
 

masorti

New member
תחשבי על זה בצורה הבאה...

למי נראה לך שקצין כנעני יספר יותר סודות צבאיים, לבעלת פונדק שמגישה לו מרק ופשטידה או לפרוצה שאיתה הוא שוכב מידי כמה שבועות? (רק להבהרה, רחב לא היתה הפרוצה אלא ה"מאדאם" שקיבלה דיווח מהזונות) הרי לכל אורך ההסטוריה שירותי הריגול בכל העולם השתמשו במין כדי "לחלוב" מידע ממדינאים וגנרלים של היריב. וזה כלל גם גיוס זונות לשמש כסוכנות. אין שום הפתעה בכך שהשיטה היתה בשימוש גם בימי יהושע בן נון.
 
למעלה