אחד מכם יכול להסביר....?

halev111

New member
אחד מכם יכול להסביר....?

לאור נסיונכם בפולין וגעגועיכם לחוויה העמוקה עצמה, מדוע כשאני פוגש קבוצות צעירי תיכון-במוזיאון קיבוץ לוחמי הגטאות - לפני נסיעתם לפולין, יחסם למקום והתנהגותם המבזה והילדותית כה מופגנת? אין קבוצות שאין בהן מספר נערים או נערות שהתנהגותם אינה מובנת ובוודאי אינה מזכה אותם ביצוג המדינה והניספים במחנות ההשמדה! לא ברורה לי אי-תגובת המורים או המלווים של קבוצות אלו למוזיאון. אם התנהגות זו במוזיאון היא רק דוגמא להתנהגותכם בפולין (ומדוע לא?) יש לשער שתושבים מבוגרים של העיירה אושוויצ'ם הלא רחוקה ממחנה ההשמדה, וזוכרים את הגעתן של רכבות המשא על מיטענן האנושי - מחייכים בליבם למראה ילדי תיכון ישראלים המבזים את זכר בני עמם!
 

Pukipsey007

New member
תמיד יהיו אנשים כאלה

שיוצאים בשביל החו"ל. אתה מלוחמי הגטאות
בתור אדם מבוגר, הרי ברור שאתה מכיר את הסוג הזה של האנשים. מדוע הפליאה הגדולה
בנוסף, ברור שאתה גם יודע שזה מיעוט שאינו מייצג את הכלל.
 

irashady

New member
טוב את ממש נסחפת...

קודם כל את מכלילה את כולם וזה ממש לא לעניין את לא יכולה להכליל את כל בני הנוער שיוצאים לפולין שהם מתייחסים בחוסר כבוד.... ממה שאני זוכרת במשלחת שלי, בכל ההכנות שהיינו ייצגנו בצורה מצויינת את המדינה, ולא התנהגנו בשום מקום בחוסר כבוד... וכך גם בפולין... אנחנו באנו לשם עם המון גאווה והפגנו אותה בפולין, במחנות ההשמדה אני ראיתי חברים שלי עומדים עם דמאות בעיניים ומחזיקים דגליי ישראל בפולין במחנות ההשמדה ואת באה להגיד שה"ילדים" האלה מבזים את המקום?? כן שמעתי על משלחות שהתנהגו בצורה מביישת... בבתי מלון אולי... אני לא יודעת על מחנות ההשמדה... זה כבר כל אדם והמוסר שלו.... אז בואי נפסיק עם ההכללות האלה... כי הן פשוט לא נכונות, לפחות לא לרוב הגדול של היוצאים למסע הזה.
 

Old Cat

New member
הבנת הנקרא

הוא כותב: "אין קבוצות שאין בהן מספר נערים או נערות שהתנהגותם אינה מובנת ובוודאי אינה מזכה אותם ביצוג המדינה והניספים " מכאן ברור שאין זו הכללה אלא ציון עובדה שבכל קבוצה יש כמה כאלו וכו'. לעצם הענין, הצדק עימו. זה שמדובר בכמה בודדים מכל קבוצה לא מפחית מחומרת הענין, ולהזכירך כי כבר נאמר שתפוח רקוב אחד מסריח את כל הארגז. בהחלט יש נערים ונערות שמבזים את המקום, את זכר הניספים וגם את מדינת ישראל ובית הספר מטעמו הם יוצאים. את עצמם אינם מבזים כי בשביל זה צריך שיהיה להם קצת כבוד וערך עצמי, מה שכנראה אין להם. כדוגמא הבולטת במיוחד להזכירך את התמונה שהיתה כאן שלא מזמן, של החריטה בעברית על אחד מדרגשי העץ באושוויץ, תוך ציון השם, העיר והתאריך.
 

irashady

New member
הבנתי טוב מאוד מה הוא כתב

ובגלל זה כתבתי שהוא מכליל כי בקבוצה שלי לא היו ילדים כאלה
 

Old Cat

New member
זה ההבדל

את ראית רק את הקבוצה שלך, וגם שם בטוח שלא את כולם כל הזמן. הוא רואה את כל הקבוצות המגיעות למוזיאון. טעות ההכללה היא שלך כי את מכלילה את כולם על פי הקבוצה הקטנה (יחסית) שלך. בנוסף, אני בטוח כי יש הבדל במושגים ובתפישות עולם ביניכם. מה שלך נראה כהתנהגות סבירה ותקינה יכול ואפשרי שנראה לו כהתנהגות לא רצינית שאינה מכבדת המקום. הכל שאלה של משוגים ואופן השקפה.
 

irashady

New member
וואי אבל בכוח לא להבין?!

הוא אמר שב- כ-ל קבוצה יש כמה כאלה ובקבוצה שלי שמתי לב להתנהגות מצויינת ו-ל=א היו בכלל ילדים שהתייחסו בזלזול... ותאמין/י לי שהתפיסה שלי מאוד גבוהה ביחד להתנהגות במקומות כאלה...
 

Old Cat

New member
אסיים הדיון בציטוט ממה שכתבתי מקודם

" מה שלך נראה כהתנהגות סבירה ותקינה יכול ואפשרי שנראה לו כהתנהגות לא רצינית שאינה מכבדת המקום. הכל שאלה של משוגים ואופן השקפה ". יוצא לי לפעמים לראות קבוצות מגיעות לאנדרטת רפפורט או לאמדרטה במה שהיה מילא 18, ולפעמים סתם ברחוב בוורשה. אני שומע מה הפולנים (המבוגרים !) אומרים למראה התנהגויות של נערים ישראלים נמרצים ופעלתנים, על פי אמות המידה וההשקפה החינוכית שלהם למרות שאני בהחלט מבין את הישראלים ומודע לכך שהם בטוחים שהתנהגותם למופת. לכן אני יכול להבין אותו, את מי שכתב את תחילת השרשור הזה.
 

halev111

New member
at22 מה אתה מדמיין הם אומרים?

בדיוק מה שאת/ה היית אומר/ת אילו התחלפתם /את/ה בנעליו והוא בשלך. אני מאד רוצה לקוות שבנושאים יותר קרובים ללבך, הדמיון שלך לא מאכזב!
 

at22

New member
חח, מצחיק

למען האמת, הוא מאכזב בכל מצב, גם כשהנושא "רחוק" מליבי. התכוונתי לשאול מה בדיוק הם אומרים. המילים שלהם ממש. ואני בת.
 

halev111

New member
שלום לחתול זקן...

ברשותכם, אסיים את השרשור בהערה או שתיים - כעת כשתמה ההתרגשות שאחזה ברבים מן המגיבים. אין ספק שכל המגיבים כאן לנושא הכאוב שהעלתי- צודקים, זאת למרות שהשקפתם באה לעיתים ממיגננה ולעיתים מהתקפה! לרגע לא כיוונתי שנערים ונערות בגיל תיכון חייבים/או/מסוגלים להתנהג כפי שבוגר דורש /או/ מצפה מעצמו. ברור שהמסע קשה לכולם אך בדרגות שונות. צורך נפשי בפורקן שמתבטא בציחקוקים ובדיחות הוא דבר חיובי אם הוא בא לידי ביטוי בפרטיות בתי המלון או במקום סגור באוטובוסים, שם לא עדים לפורקן הכרחי זה, זרים ושונאי ישראל מקומיים. הם מפרשים ביטויי פורקן אלו בצורה הנוחה להם והיא מעוותת לגמרי. ברור שאצל רבים מהנוסעים "נופל האסימון" רק בחוזרם ארצה ולעיתים אחרי חודשים ארוכים הם מעכלים את גודל החוויה הנוראה והמרגשת שעברו באירופה "העליזה"! יחד עם זאת, עדין אין הצדקה להתנהגות בזויה ומבזה בזמן הביקור במוזיאון לוחמי הגיטאות עוד טרם נסיעתם, שם עדיין לא נוצרו התנאים המתאימים המצדיקים צורך בפורקן נפשי. אני מבקר במחנות, וכל שנה במדינה שונה. "צר לי להודות" שאינני מרגיש כל צורך נפשי לגשת הצידה ולצחקק ולפרוק מטען נפשי כלשהוא. נראה שה - trend הנוכחי ימשיך ללוות את ביקורי הקבוצות שם, ורק בהתבגרם יחולו השינויים המתבקשים בדרך טיבעית. עם הגיל בא ה .....
 

irashady

New member
אני מסכימה עם מה שכתבת

אני גם בשום מקום לא הרגשתי שום צורך לגשת לצד ולצחוק... לא הייתי מסוגלת להגיב אפילו במקומות האלה... ובטח שלא לצחוק את זה שמרתי לנסיעות באוטובוסים
 
ובכן, מה שנאמר הוא הגיוני.

לא לגיטימי, אבל הגיוני. בתוך קבוצות נוער שעובר תהליכי חינוך, לא כולם מחונכים. אמת אני מבינה את הכאב, ובתור נערה שיצאה לפולין לפני פחות משנה וסבלה, פשוטו כמשמעו, מהרבה התנהגויות של חברות שלה למסע אני מבינה את הכאב. כן, גם לי כאב ברגעים מסוימים. כאב לי חיוך או צחקוק בדיחה שלא היו במקומם. אבל, הכל מתקבל באהבה והבנה. למה? כי אנחנו מדברים על תהליך חינוכי ארוך, שתחילתו בהולדת האדם וסופו במותו, וגם הקשר עם השואה ואדמת פולין הוא תהליך חינוכי. אנו מחנכים לזכרון, להנצחה, למשמעות, לאמונה. אז אנחנו לוקחים את הנוער שלנו לשם, כדי שהוא יתחנך עם שורשים ולא תלוש מהמציאות. לפעמים אנחנו משלמים מחיר יקר על זה. ולפעמים, אולי בדרך כלל, יש יאמרו תמיד, אנחנו מצליחים.
 

at22

New member
היי

מה זה אומר "כאב לי חיוך או צחקוק בדיחה שלא היו במקומם"? ובלי שום קשר- כתבת יפה =)
 

lihi r

New member
אני קצת מבינה אותך...

אצלי במשלחת הייתה קבוצה של 3 תלמידים שממש אבל ממש לא היו צריכים לצאת למסע והם פשוט ביזו את המסע ואת עצמם כל פעם מחדש כל בוקר הם איחרו כל הזמן דיברו וא הפסיקו ללעוג למלווים לא פעם המלווים צעקו עליהם ואפילו אמרו להם שהם לא היו צריכים לצאת וזה נכון שבמקרה הזה המלווים היו גם אשמים כי כבר בארץ הם התנהגו ככה טולא היו צריכים להוציא אותם אבל זו בעיה של המערכת שלא יודעת איך לטפל בכאלו שבגללם עושים אחר כך הכללה
 
למעלה