אחד מכם יכול להסביר....?

אני פשוט חייבת להגיב

היי מדריך, או מה שלא תהיה... היה לי קשה לקרוא את הודעתך. אולי בגלל שהרגשתי ככה לפני שיצאתי למסע... אחד החששות הכי גדולים שלי לפני במסע היו אם חברי הקבוצה שלי יצליחו להתנהג כמו בני אדם במקומות הכל כך חשובים האלה. במהלך הפגישות שעשינו לפני המשלחת (כדי לגבש את הקבוצה) וחברי הקבוצה לא נתנו למדריכות להשחיל מילה גם כשדיברנו על נושאים רציניים,אז כן, זה היה חשש מאוד גדול שלי. אבל תראה, באופן מוזר ביותר, ברגע שנחתנו בפולין,הקבוצה הייתה ממושמעת לגמרי... כן, תכונה מוזרה כנראה של פולין. ואגדיל ואומר שבפולין, הפעמים המעטות שבהן נאלצו לצעוק עלינו זה היה כאשר מישהו בכה ורצה להיות לרגע לבד והוא עיכב את האוטובוסים... מקווה שעזרתי לך להבין.
 
תגובה

זכור לי גם המקבוצה שלי על התנהגות בזוייה ,צינית ולא מכובדת בהכנות עצמן,"רוח השטות" הזאת מגיעה גם למסע עצמו עם חלק מהמשלחות ומה לעשות אי אפשר לשנות דעה של נער בין רגע ובטח שלא לבגר אותו כאשר הוא עצמו נימצא בתהליך מסויים של הפנמה,בילבול,התרגשות,הבנה,חוסר ידיעה,סימניי שאלה ושאר רגשות ותחושות שרק אנחנו(הנוער,המשלחות) יודעים להכיר בעצמנו ,רק אנחנו באמת יודעים איך אנחנו מרגישים,איך אנו מתבגרים ולפי זה יודעים להפריד בין מתי לדעת לסתום ת'פה ומתי לצחקק בצעד כמו שנאמר פה. אי אפשר להשוות התנהגות משלחות בהכנה שלפניי המסע להנתנהגותם במסע עצמו כי מה לעשות אם נרצה או לא נרצה,כמה שלא נבין או נתעקש על זה ואנחנו אלופים בזה במיוחד בגיל הזה,אנחנו נדע להפריד בין המקומות ובין המצבים שאנחנו נמצאים בהם ,כי בתוך תוכנו בלי שנרגיש ובלי שזה יבוא לידיי ביטוי יותר מידיי אנו כן נבין את המצב ואנו כן נתנהג בצורה בוגרת,זה חלק מהתנהגות של כול נער בגיל הזה ובמצב הזה הבוחר פשוט לבטא את זה בצורה שונה ואחרת, אם כמה שזה ניראה כיאלו הוא זורק על הכול,בסופו של דבר כל נער שונה ואחר, לפעמים אי אפשר להראות זאת בקבוצה גדולה שכל דפוס ההתנהגות שלה זהה,גם בגלל שנגררים אחד אחרי השני,אבל נער שלא יצא "סתם" למסע אלא באמת מתוך סוג של רצון להבין,ללמוד,לראות,להפנים ובאמת מתוך אידאולוגיה מסויימת מאחורי זה לא ניראה לי וזו דעתי שהוא יירצה בכול צורה שהיא להבזות את זכר עמו. וישראלים(נוער,משלחות)שבאמת לא יודעים להתנהג ובאים לבזות ת'מסע צריכים להישאר בבית, לקרוא את סיפרי ההסטוריה ולשמוע מחבריהם על המסע אולי כך הם יילמדו יותר טוב בלי לחוות את המסע האדיר הזה,ויבינו מה הם הפסידו, עדיף מלבוא ולהפסיד ולגרום לשאר הקבוצה להפסיד בגלל התנהגותם הפסולה.
 
משהו שניצולה אמרה לי...

תראו, בנוגע לתגובות הנערים במשלחת. מספר דברים: *אין איזו דרישה מינימלית שלפיה מוציאים/לא מוציאים תלמידים לפולין? כלומר, תלמידים ממש מופרעים,מוצאים לפולין? * ההתנהגות בפולין באמת שונה אצל כל אחד ואחת אבל אני חושבת שרוב התלמידים (כי תמיד יש יוצאים מן הכלל...) מתחברים למקום ומבינים,עד כמה שניתן להבין,את גודל הזוועה,ומפה, הצורה שבה הם בוחרים להגיב אינדבידואלית לחלוטין. אתן לכם דוגמא למשהו שניצולה אמרה לי בנושא זה: היא אמרה לי שבאחת הפעמים שהתלוותה למסע, אחד הילדים פרץ בצחוק ברגע שהם נכנסו למחנה מסויים. היא אמרה לי שהיא מקבלת את זה לחלוטין כי כל אחד מגיב אחרת... לידיעתכם...
 
תראה

פה בארץ,כשהולכים למוזיאון, בוא נגיד ל"יד ושם" שזה פחות או יותר המקום שמנציח את השואה בצורה הברורה ביותר ובאמת כשאנחנו היינו שם הם ניסו כמה שיותר לרגש, לתת לנו להרגיש את זה, לחלק זה עבד, וכמו שאמרת חלק נכבד היה ילדותי. אבל כשאתה בפולין, באדמה עצמה, נוגע בנעליים עצמן,נוגע בעץ של המגדל פיקוח אותו מגדל שהיה שם לפניי 60 שנה, דורך על האדמה הזאת, שלפני 60 שנה נרצחו בה כ"כ הרבה יהודים, ההרגשה היא אחרת. כשאתה הולך שם, בשבילים ההם, באותם דרכים שהלכו בשואה, זה כבר עולם אחר, זו הרגשה אחרת, זה יחס אחר לדברים. ותבין, לא מה שהולך פה במוזיאון הולך בפולין, אפילו ההפך.
 

maayanku

New member
אפשר להסתכל על כך

גם בדרך קצת שונה.. אולי הם לא מכירים דרך אחרת להתמודד עם כאב..עם מה שהם רואים עם הדבר הבילתי ניתפס שהם מנסים להבין-שלא ניתן להבין אותו לחשוב לזכור שם צחוק וגם זילזול יכולים לבט רגשות מודחקים שאנחנו לא יודעים כייצד לבטא
 

ixmix

New member
קל מאד להסביר.

הסברים אפשריים - נערים ונערות מנצלים לעיתים מרחב לצורך חופש. הדבר מוקצן כאשר למוריהם ניטלה הסמכות, במידה רבה גם ע"י התנהלות פוליטית מבזה של השר הממונה (ותודה לך לימור לבנת על הפגיעה הנוספת בנו). תוסיף לזה כיבוש מתמשך שבחובו זילות ערכים ובראשם ערך חיי האדם. תוסיף את אזלת היד של המערכת בבואה לטפל בתלמידים בעייתיים, גם לאור זכויותיו המופרזות של הילד, גם לאור חוסר הכלים שהממלכה מספקת - וקיבלת חבורות שקשה לשלוט בהן, לעיתים בלתי אפשרי. ההתנהגות שאתה מתאר מייצגת מה שקורה בחלק (אני מקווה שחלק קטן) מהכיתות, לשמחתי לא מדובר בהתנהגות שמייצגת את כולם ויש עוד תקווה. הדור הזה לא פחות טוב מהקודמים, בדברים מסוימים הוא טוב יותר. החינוך שאנחנו המבוגרים מצליחים לתת, הגבולות שהם מקבלים והמצב הפוליטי והכלכלי הארור (באדיבות ממשלות ישראל)... הרבה פחות ממה שהם ראויים לו.
 
למעלה