אחיין בן 12 וחצי נגע בבת שלי

פרח142

New member
אחיין בן 12 וחצי נגע בבת שלי

שלום,
אני אמא לילדה בת שלוש וחצי ולפני כשבועיים הבן של אחי נגע בה. היא אומרת שהוא הכניס אצבע והוא טוען שהוא רק נגע. הילדה סיפרה את מה שקרה, שהתברר כנכון.
אני שאלתי אותה כמה שאלות כדי להיות בטוחה ולודא שהיא דבקה באותה גירסה.
היא כרגע לא מדברת על זה. מקווה שלא נגרם לה עוול.
בכל אופן, מה עליי לעשות בנידון? האם עליי לקחת את הילדה לטיפול פסיכולוגי?
בתודה מראש
פרח
 
פרח יקרה

מאד מצער לשמוע, מקווה שהוריו של האחיין מטפלים כראוי בנושא ובהתנהגות החמורה של בנם.
חשוב לי לציין שהעובדה שביתך משתפת אותך בדברים, מעודדת מאוד - גם בגלל שהיא לא שומרת את הדברים לעצמה ומרגישה צורך ובטחון לשתף אותך וגם בגלל שמעורבות ההורים בחיי ילדיהם חשובה ביותר ושיתוף הפעולה מצידה הוא מבורך.
אם היא כרגע לא מדברת על זה, הניחי לדברים לחלוף בתקווה שישכחו, רק המשיכי לגלות עירנות סמויה לתנודות בתפקודה של ביתך, מצבי רוח משתנים ורגרסיה בהתנהגות (אם אלו חלילה יקרו, יש מקום לפנות לטיפול רגשי). אל תזמו שיחה על כך ושדרו "עסקים כרגיל". ילדה בגיל כזה לא בשלה ולא אמורה להתמודד עם נושאים של הטרדה מינית ורצוי שלא להזכיר את הדברים, אלא אם הם באים מיוזמתה.
מה שבתך צריכה לדעת זה שלכל אדם יש את הגוף הפרטי שלו ורק הוא בוחר אם מותר לאחרים לגעת בו. באותו הקשר - ההתנהגות של האחיין היתה "לא טובה", כי זה לא בסדר לגעת בגוף של מישהו אחר. לא מדובר רק על נושאים מיניים, גם לא מקובל להכות, ללטף, לשחק בשיער וכו' של ילדים, חיות ומבוגרים אחרים.

דנה
 

פרח142

New member
תודה רבה!

היי דנה,
תודה על התגובה. מה שאותי הכי מצער הוא, שההורים שלא לא טיפלו בנושא כלל, רק לאחר שבוע שמאוד כעסתי. מה שגורם לי לא לסמוך עליהם ועל החינוך שלהם. המצב יוצר ריחוק משפחתי, אך אין לי ברירה. בריאותם של ילדיים ואיכות חייהם חשובה לי יותר מקשר משפחתי.
שוחחתי איתה על מגע, איברים פרטיים וחדירה לפרטיות הגופנית. היא משתפת אותי במה שמתרחש בחיה, ואמשיך להיות עם אצבע על הדופק.
תודה מקרב לב
פרח
 
למעלה