אחינו כל בית ישראל!!!

hornyman73

New member
רק עזה הגדה ומזרח ירושלים

אנחנו נותנים להם את עזה, הגדה ומזרח ירושלים, זהו, אף לא פיפס יותר. אל תשכח כמה דברים: 1. הם גרו פה אלפיים שנה כשלא היינו ושמרו לנו על המדינה כמעט בתולית (אנחנו כיסינו הכל בבטון). 2. חלק מהערבים הם בעצם ממוצא יהודי או כמעט יהודי. בעצם כולם, הם בניו של אברהם אבינו. תהיה לנו מדינה קצת יותר קטנה, אבל, הרבה יותר יהודית, ישראלית. בלי שטחים שבהם גרים מתנחלים, אדונים, ופלסטינים ללא זכויות וללא דרכון, עבדים. ייגמר האפרטהייד הזה שבחטא עיקרו, נגד התורה להפלות אדם שחי במדינתך (הגר בארצך).
 

דוביק18

New member
אחי

"רק עזה הגדה ומזרח ירושלים" יש לך מושג על איזה גודל של שטח אתה מדבר? אתה יודע מה יהיה פה? אברהם אבינו"לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך" אתה יודע כמה ידיים הארץ הזאת עברה? אבל אף אחד לא התיישב בה ממש כמו שאנחנו היום זה לא נראה לך קצת מוזר?השגחה אלוקית?אולי,וכשמרדנו בקב"ה גלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו אוי זה מזכיר לנו משהו היום?כולם הם בניו של אברהם אבינו?נכון אבל הבנים שלו יצחק וישמעל הם בדיוק העניין כאן נוצר ההבדלה בעולם עם ישראל והגויים שנכון אנחנו אחים לכל דבר אבל אנחנו העם הנבחר. למה שלא תהיה לנו מדינה יהודית אחת גדולה שכל עם ישראל בתוכה וגם אנשי עם אחר שמוכנים לקבל את העניין שאנחנו כאן,אחי תקשיב שניה לעצמך "תהיה לנו מדינה יותר קטנה" למה? ממתי אתה מוותר על משהו שהוא שלך? ושוב אני אומר נכון אתה צודק אנחנו באמת מתנהגים אליהם לא בסדר אבל בוא נתרחק מההשוואות לדברים מזעזעים שקראו בהיסטוריה בסדר? אבל יש חלק מהעם הזה שהוא רוצח שהוא לא רוצה לראות אותנו על האדמה הזאתי בכלל בשום חלק ואנחנו קודם כל "חייך קודמים לחייך חברך"אנחנו דואגים לעם שלנו כדי שאנשים לא יהרגו בפיגועים ולכן אנחנו שמים את אותם מחסומים כי קשה להתמודד אם אוכלוסייה כל כך גדולה כשאתה יודע שחלקם רוצים לפגוע בך ובמשפחה שלך ובנכדים שלך אם יש לך רעיון אחר חוץ ממחסומים וחוץ חס וחלילה מסירת שטחים ששייכים לעם ישראל בבקשה הבמה פתוחה.
 

hornyman73

New member
עדיף מדינה קטנה ואיכותית

עדיף מדינה קטנה ואיכותית כמו שהיה לפני 67 אור לגויים. מדינה יהודית ציונית.
 

hornyman73

New member
כן אבל הם לא אורחים

צריך להיפרד מהם על מנת להילחם בהם. אי אפשר מעורבבים. אחי.
 
אחי, מהתורה - לא תחונם

"והורשתם את הארץ וישבתם בה כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה" אז אל תקח חצי. או הכל או כלום. כי זה לא הוגן.
 

hornyman73

New member
זה לא הוגן?

מהתורה? כי תחבט זיתך לא תפאר אחריך לגר ליתום ולאלמנה יהיה. כא כי תבצר כרמך לא תעולל אחריך לגר ליתום ולאלמנה יהיה. כב וזכרת כי-עבד היית בארץ מצרים על-כן אנכי מצוך לעשׂות את-הדבר הזה. לגר!!!! לגר!!!! זכרת שהיית עבד? עכשיו שהערבים הם עבדים עקרתם להם את עצי הזית. לא יישא גוי אל גוי חרב לא תרצח לא תגנוב אני יכול לצטט עד מחר חוקים מהתורה שאנשים מהמגזר שלך עברו ועוברים עליהם. כל דבר אתם יכולים לפרש איך שאתם רוצים.
 
ומה זה גר?

בס"ד את יודעת מה זה גר?! התורה באה בעסקת חבילה עם התורה שבעל פה. הגר המדובר בתורה - אדם שה-ת-ג-י-י-ר. לא ישא גוי אל גוי חרב= נבואה, ולא ציווי. רוצה ללמוד מה מסתתר מאחורי הנבואה הזו? ואז תוכל אולי להאמין בכל הסדר היפה שצריך לעבור עד לשם? "והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלהי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה בארחותיו כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיה, ב', ב'-ד') והנבואה הזו אומרת בדיוק ההפך, לענ"ד, קודם כל שהקב"ה ימלוך! קודם כל! שבית המקדש יעמוד לתפארה, ואז כל הגוים יבואו לבית ה' וילכו בדרך ה'. כשכל הגוים יבינו שהקב"ה מולך, ואנחנו עמו, אז... זה יהיה אחרית הימים, אז יבואו ימים של שקט, אז החרבות (של כולם!! לא תיתכן מציאות שחצי יעשו ככה וחצי ככה, אין זה הגיוני) יכתתו לאתים, והחרבות למזמרות, וכלי הברזל המשחיתים האלו יוכלו לעשות רק טוב. אל נא נקדים את המאוחר, אי אפשר לקחת דברים ולצפות שיקרו בדילוגים! אנחנו משתדלים לעשות את העבודה כדי להיות זכאים, ואף אחד לא אמר שלפני אחרית הימים לא יהיו מלחמות (להפך דווקא..) הקם להורגך השכם להרגו, פסקי הלכה, באופן צ-י-ב-ו-ר-י (מה שאדם אחד קם ועושה אינו הופך ציבור שלם לכזה), לעולם לא הורו לרצוח חף מפשע, רק אדם המהווה איום. אנחנו באמת מחפשים תמיד לעשות את הטוב והישר, וזה לא נכון לבוא עם מציאות שרואה חצי מהתמונה ולשפוט.
 

hornyman73

New member
תמשיכי להצדיק את עצמך

גם מול נביא אלוהים ומשיחו תמשיכי לומר שאנו עמו של אלוהים וכולם צריכים להשתחוות אלינו. גר זה גר. אדם שהתגייר זה גיור. אתם תמיד מפרשים את התורה לפי נוחותכם, עם קשה עורף אתם. צלבתם את המשיח האחרון ששלחו לכם, ישו בא בטוב וקרעתם אותו לגזרים, המשיח הבא לא יהיה כל כך סלחן כמו ישו. זמנים של פורענות מתקרבים. שימי לב שמי שסובל זה אלה שנושאים את שמו של האל לשווא, ומזלזלים באנשים אחרים בגלל שהם מגזע אחר, הם גם מפרשים את התורה לנוחיותם, המתנחלים.
 
אני רוצה לגלות לך,

שאני בכלל לא שונאת ערבים, ואני אוהוווו מתנחלת פנאטית. אין בי שום שנאה אליהם. עדיין לא הגעתי לדרגי אהבה, מצטערת, אני עדיין לא גדולה מספיק! (וזה לא ציני, זה לא ציני בכלל!!!!) הם בריות של הקב"ה. ואני צריכה לאהוב אותם, עד שהם מאבדים את צלם האנוש שלהם, אז בחיים לא אמרתי הידד ל-לרצוח את כל הערבים. אבל כל אחד צריך לדעת את מקומו, ואיני חושבת שמקומם כאן. אז מחבלים אני לא אוהבת. אני שונאת, ומתעבת - הם רשעים!!! אבל ערבי, כערבי - לא. לא שונאת, ואין לי שום סיבה לשנוא. אז תבדילו, בין אדם שאומר להעביר את כל הערבים מקום (וראינו שלהעביר אלפי אנשים ממקום אחד למקום אחר זה לא כזה מסובך בשביל צה"לנו), לבין אדם ששונא ערבים כי סתם בא לו לשנוא. הרי מול עינינו רואים - לא נפסק הירי מעזה, רקטות קסאמים ממשיכות לנחות על שדרות, והנה החיבוקים שלהם רק מתחילים להגיע. היום בבאר שבע, לדוג'. הם לא מפחדים להגיד שהשאיפה שלהם היא כ-ל הארץ הזו - אבל אני העיוורת, נכון?! אני האטומה ואני השונאת סתם. אז אני אשאר פה, תמיד, לי אין ארץ אחרת. וגם אתם. הבחירה שלנו היא איך לחיות - תחת טרור, או לא. וכולכם יודעים שלהתקפל זה בדיוק מה שלא יעזור למניעת הטרור הזה.
 

hornyman73

New member
את לא שונאת ערבים את עיוורת

את עיוורת, כי את לא יודעת שבעזה חיו שני מיליון ערבים ללא זכות הצבעה. ואז אתם אומרים שישראל זה המדינה היחידה הדמוקרטית במזה"ת. דמוקרטית ליהודים. את עיוורת, כי המתנחלים חיו בוילות בזמן שלידם חיו אנשים בפחונים. את עיוורת, כי לילדים שלך יש אוכל על השולחן. אבל לילדים של השכנים שלך מהמואסי אין והם צריכים לפשפש בפחי זבל. אז את יכולה לומר, מה אכפת לי, כמו תושבי ת"א. ובצדק הם רחוקים משם. אבל לגור שני מטר מהם ולחיות באורח חיים נהנתני, זה מנקר עיניים, גורם לקנאה ושנאה. אז בגלל ההתנחלויות השנאה התגברה. כן כן. בגלל ההתנחלויות היו יותר פיגועים. בגלל שחציתם את הרצועה לחצי ועשיתם מחסומים. בגלל שחשבתם רק על הילדים שלכם ולא על ילדי השכנים. לילד שלכם בניתם גן, ולילד של השכנים היה תותח מכוון לבית, והתפלאתם איך הוא נהיה מחבל. לילד שלכם היתה מכונית צעצוע, וילד השכנים שיחק עם כדור רובה שנפל ממחסנית של חייל. את תגידי עניי עירי קודמים. אבל חייתם בעירם. ההתבדלות הזאת. אנחנו והם. הביאה את השנאה. אתם מתבדלים הרי ממני, החילוני, בועל הנידות ואוכל השפנים. הרי שידוך אני לא יקבל אצל הדתיים כי אני מוקצה, ולאכול בביתי לא תאכלו כי הכלים אינם מוגעלים. אבל בנח לכם, אנחנו אחים. אחים? ערבי יותר אח שלי. ערבי שאני יכול לשבת איתו ולאכול איתו. יותר אח שלי מהדתיים. אז אתם לא אחים שלי. ואין בזה שום רע, וזה לא מפתיע. בשבילכם אח זה מי שכמוכם. הרי את השונה לא תקבלו. תבוא תעשה שבת...תבואו אתם תעשו איתי שבת ואז נראה. עשיתי הרבה שבתות ופסח, תבואו איתי לשבת ונראה, אולי אז נהיה אחים.
 

אליקום

New member
דוביק היקר תדייק ואל תחסיר בדברייך

אכן זוהי ארצנו ויש לנו זכות היסטורית לפיה על פי התנ"ך ומכורח חיינו ההיסטוריים והעכשויים בה. אשר בה הקמנו מחדש את ביתנו וקיימנו את חזון העצמות וגאולת ישראל ואיחודה. אך אל תעלוז ותגיד אני שמח להיות עם כובש. קודם כל די מטריד אותי שאתה אומר כובש כי אנחנו לא עם כובש. אף פעם לא רצינו ולא נרצה לשלוט על עם אחר הם אלו שהכריחו אותנו ודחו כל פעם את הצעות השלום שלנו שבקלות הם יכלו להקים לעצמם מדינה. הציטוט שננתה הוא בעייתי ואני אגיד לך למה. "יש צו אחד שאני מכיר וזה התנ"ך לא התנ"ך שלי ולא התנ"ך שלך התנ"ך שלנו של כולנו ביחד כן אותה הסטוריה שגילגלה אותנו לפה "לך אתן את הארץ" למה שאת ה מתייחס כתוב במיוחד בספר דבים פרק יא-יב כתוב גם נתתי לך,שמתי בך,אותך,הורשתי לך וכל מיני קומבינציות גם בספרים קודמים בתנ"ך. בספר הושע פרק א כתוב. א: דבר יהוה אשר היה אל הושע בן בארי בימי עזיה יותם אחז יחזקיה מלכי יהודה ובימי ירבעם בן יואש מלך ישראל ב: תחלת דבר יהוה בהושע ויאמר יהוה אל הושע לך קח לך אשת זנונים וילדי זנונים כי זנה תזנה הארץ מאחרי יהוה ג: וילך ויקח את גמר בת דבלים ותהר ותלד לו בן ד: ויאמר יהוה אליו קרא שמו יזרעאל כי עוד מעט ופקדתי את דמי יזרעאל על בית יהוא והשבתי ממלכות בית ישראל ה: והיה ביום ההוא ושברתי את קשת ישראל בעמק יזרעאל ו: ותהר עוד ותלד בת ויאמר לו קרא שמה לא רחמה כי לא אוסיף עוד ארחם את בית ישראל כי נשא אשא להם ז: ואת בית יהודה ארחם והושעתים ביהוה אלהיהם ולא אושיעם בקשת ובחרב ובמלחמה בסוסים ובפרשים ח: ותגמל את לא רחמה ותהר ותלד בן ט: ויאמר קרא שמו לא עמי כי אתם לא עמי ואנכי לא אהיה לכם הקדוש ברוך הוא מבטל את הברית עם עם ישראל.
 

דוביק18

New member
אחי אליקום

אני שמח שאני מדבר איתך... כמו שאתה בטח יודע הושע הוא נביא,נביא זה בן אדם שמנבא מה יקרא בעתיד אם עם ישראל יעשה משהו בדיוק כמו בחזון אחרית הימים אם עם ישראל ינהג כמו שצריך התוצאה תהיה כזאתי ואם אחרת אז התוצאה תהיה אחרת מקווה שזה מובן. בפסוק ב' כתוב "...כי זנה תזנה הארץ מאחרי ה'" בפירוש לפסוק הזה כתוב ככה: כלומר כנסת ישראל תבגוד באיש בריתה,הוא ה'. ועכשיו הוא מפרש את המילה "הארץ": ארץ ישראל,כלומר יושביה. עכשיו בפסוק ט' המפרשים אומרים כאן דבר יפה, זה לא שהקב"ה יפסיק להיות איתכם ממש אלא הוא ינהג בעם ישראל בדרך אחרת.זאת אומרת יש לעם ישראל שתי אפשרויות או להיגאל בדרך הטובה או בדרך הקשה אבל התוצאה הסופית תהיה גאולה!!!אגב תדייק בדבריך כי בפרק ב'פסוק כא' אני רוצה שתקרא."וארשתיך לי לעולם!!!וארשתיך לי בצדק ובמשפט ובחסד וברחמים וארשתיך לי באמונה וידעת את ה'" ועוד פסוק אחד חשוב:"ושבתי את שבות עמי ישראל ובנו ערים נשמות וישבו ונטעו כרמים ושתו את יינם ועשו גנות ואכלו את פריהם"(עמוס ט)
 

אליקום

New member
דוביק

הנביא הרי למרות היותו אדם אשר מנבא את העתיד או מה יכול להיות העתיד הוא בראש ובראשה שליח הקב"ה עלי אדמות ואומר ועושה דברו. הוא זה המקשר בין עם ישראל ל ה' ואומר את דבר ה'. בפרק א בספר ישעיה נאמר לנו. ה: על מה תכו עוד תוסיפו סרה כל ראש לחלי וכל לבב דוי ו: מכף רגל ועד ראש אין בו מתם פצע וחבורה ומכה טריה לא זרו ולא חבשו ולא רככה בשמן ז: ארצכם שממה עריכם שרפות אש אדמתכם לנגדכם זרים אכלים אתה ושממה כמהפכת זרים ח: ונותרה בת ציון כסכה בכרם כמלונה במקשה כעיר נצורה ט: לולי יהוה צבאות הותיר לנו שריד כמעט כסדם היינו לעמרה דמינו י: שמעו דבר יהוה קציני סדם האזינו תורת אלהינו עם עמרה יא: למה לי רב זבחיכם יאמר יהוה שבעתי עלות אילים וחלב מריאים ודם פרים וכבשים ועתודים לא חפצתי יב: כי תבאו לראות פני מי בקש זאת מידכם רמס חצרי יג: לא תוסיפו הביא מנחת שוא קטרת תועבה היא לי חדש ושבת קרא מקרא לא אוכל און ועצרה יד: חדשיכם ומועדיכם שנאה נפשי היו עלי לטרח נלאיתי נשא טו: ובפרשכם כפיכם אעלים עיני מכם גם כי תרבו תפלה אינני שמע ידיכם דמים מלאו אנו למדים על ידי דברי הקב"ה שלא יהיה היסוס להשמיד ואפילו לא להתייחס לפולחן הדתי כאשר העם חוטא המקום אינו חשוב אלא המעשים. נקודה זאת מתחזקת לנו על ידי דברי ירמיהו הנביא בפרק ז. כאשר יש התייחסות לבית האלוהים מה קורה כאשר מחללים את שמו ולמה לא כדאי לבנות על קדושת המקום במקרי חטא. א: הדבר אשר היה אל ירמיהו מאת יהוה לאמר ב: עמד בשער בית יהוה וקראת שם את הדבר הזה ואמרת שמעו דבר יהוה כל יהודה הבאים בשערים האלה להשתחות ליהוה ג: כה אמר יהוה צבאות אלהי ישראל היטיבו דרכיכם ומעלליכם ואשכנה אתכם במקום הזה ד: אל תבטחו לכם אל דברי השקר לאמר היכל יהוה היכל יהוה היכל יהוה המה ה: כי אם היטיב תיטיבו את דרכיכם ואת מעלליכם אם עשו תעשו משפט בין איש ובין רעהו ו: גר יתום ואלמנה לא תעשקו ודם נקי אל תשפכו במקום הזה ואחרי אלהים אחרים לא תלכו לרע לכם ז: ושכנתי אתכם במקום הזה בארץ אשר נתתי לאבותיכם למן עולם ועד עולם ח: הנה אתם בטחים לכם על דברי השקר לבלתי הועיל ט: הגנב רצח ונאף והשבע לשקר וקטר לבעל והלך אחרי אלהים אחרים אשר לא ידעתם י: ובאתם ועמדתם לפני בבית הזה אשר נקרא שמי עליו ואמרתם נצלנו למען עשות את כל התועבות האלה יא: המערת פרצים היה הבית הזה אשר נקרא שמי עליו בעיניכם גם אנכי הנה ראיתי נאם יהוה יב: כי לכו נא אל מקומי אשר בשילו אשר שכנתי שמי שם בראשונה וראו את אשר עשיתי לו מפני רעת עמי ישראל יג: ועתה יען עשותכם את כל המעשים האלה נאם יהוה ואדבר אליכם השכם ודבר ולא שמעתם ואקרא אתכם ולא עניתם יד: ועשיתי לבית אשר נקרא שמי עליו אשר אתם בטחים בו ולמקום אשר נתתי לכם ולאבותיכם כאשר עשיתי לשלו טו: והשלכתי אתכם מעל פני כאשר השלכתי את כל אחיכם את כל זרע אפרים טז: ואתה אל תתפלל בעד העם הזה ואל תשא בעדם רנה ותפלה ואל תפגע בי כי אינני שמע אתך יז: האינך ראה מה המה עשים בערי יהודה ובחצות ירושלם יח: הבנים מלקטים עצים והאבות מבערים את האש והנשים לשות בצק לעשות כונים למלכת השמים והסך נסכים לאלהים אחרים למען הכעסני יט: האתי הם מכעסים נאם יהוה הלוא אתם למען בשת פניהם כ: לכן כה אמר אדני יהוה הנה אפי וחמתי נתכת אל המקום הזה על האדם ועל הבהמה ועל עץ השדה ועל פרי האדמה ובערה ולא תכבה כא: כה אמר יהוה צבאות אלהי ישראל עלותיכם ספו על זבחיכם ואכלו בשר כב: כי לא דברתי את אבותיכם ולא צויתים ביום הוציא אותם מארץ מצרים על דברי עולה וזבח כג: כי אם את הדבר הזה צויתי אותם לאמר שמעו בקולי והייתי לכם לאלהים ואתם תהיו לי לעם והלכתם בכל הדרך אשר אצוה אתכם למען ייטב לכם כד: ולא שמעו ולא הטו את אזנם וילכו במעצות בשררות לבם הרע ויהיו לאחור ולא לפנים כה: למן היום אשר יצאו אבותיכם מארץ מצרים עד היום הזה ואשלח אליכם את כל עבדי הנביאים יום השכם ושלח כו: ולוא שמעו אלי ולא הטו את אזנם ויקשו את ערפם הרעו מאבותם כז: ודברת אליהם את כל הדברים האלה ולא ישמעו אליך וקראת אליהם ולא יענוכה כח: ואמרת אליהם זה הגוי אשר לוא שמעו בקול יהוה אלהיו ולא לקחו מוסר אבדה האמונה ונכרתה מפיהם כט: גזי נזרך והשליכי ושאי על שפים קינה כי מאס יהוה ויטש את דור עברתו ל: כי עשו בני יהודה הרע בעיני נאום יהוה שמו שקוציהם בבית אשר נקרא שמי עליו לטמאו לא: ובנו במות התפת אשר בגיא בן הנם לשרף את בניהם ואת בנתיהם באש אשר לא צויתי ולא עלתה על לבי לב: לכן הנה ימים באים נאם יהוה ולא יאמר עוד התפת וגיא בן הנם כי אם גיא ההרגה וקברו בתפת מאין מקום לג: והיתה נבלת העם הזה למאכל לעוף השמים ולבהמת הארץ ואין מחריד לד: והשבתי מערי יהודה ומחצות ירושלם קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה כי לחרבה תהיה הארץ
 

דוביק18

New member
אליקום אחי היקר

נכון אתה צודק בהגדרה שלך לנביא אבל לא נראה לי שזה סותר אותי,אתה שוב מביא לי פסוקים שבפשט שלהם אתה יכול להבין הרבה דברים אני ממליץ ושוב אני רק ממליץ שכדאי להיעזר במפרשים אחרי הכל שחס וחלילה לא נטעה את עצמנו ונבין איך שאנחנו רוצים להבין.הדעה שאתה אומר היא שהאלוקים היה אם עם ישראל ואז עם ישראל בגד בו והקב"ה עזב את עם ישראל זאת הטענה של הנוצרים שאני לא רוצה להכנס לנושא הזה כי הוא ארוך מאוד. אחי אתה תמיד מסתכל על חצי מהפסוקים מה אם פרק ב' בישעיהו שהרי הוא מבטיח לך שה' ישיב את הצדק לציון אף אם שריה אינם רוצים בזאת איך אפשר להתעלם מהפרק הזה???אי אפשר לקבל את הצד שאתה רוצה מהתורה אדם צריך לקבל את הטוב והרע אם אפשר לקרוא לזה ככה. בפסוק האחרון שהבאת יש דבר מדהים בחתונות אומרים מתחת לחופה "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" יש לזה הרבה משמעויות אבל אחת המשמעויות זה העניין שלא נשכח שהקב"ה יכול "והשבתי"=להשבית את השמחה בירושלים לאותם קולות שמחה שיש בחתונות, ושוב אם לא נקיים את דברי ה'. אחי אני לא בדיוק הבנתי מה המטרה כאן אני באמת שואל כאילו ניסיתי לחשוב לאיזה כיוון אתה הולך אולי תכוון אותי... את רוב מה שכתבת הבאת לי פסוקים שלא טרחת להסביר אותם. אני רק רוצה להבהיר כאן משהו חשוב :"כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב".
 

feel6

New member
../images/Emo45.gif פשש יישר כוחחח!!!

איזה יופי לראות אנשים מדברים סוף סוף ולא תוקפים אחד את השני
 

אליקום

New member
אין צורך לריב ויש איסור על כך

יהודי אשר תוקף מישהו אחר אינו מודע ליהלום הרוחני שלו צריך לעזור לו להוציא את זה כי הוא התבלבל. כתוב המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם ומלואו. אין יהודי צריך לסבול על זה שניסה להשפיל אותנו ברגע של בילבול. ומצינו במשה רבינו שקרא ליהודי שהרים ידו להכות יהודי אחר רשע אף שעדיין לא היכהו. כאשר מצרי היכה יהודי המית אותו משה רבנו. סבי הרב שלמה גורן זצ"ל היה נוהג לאמר גוי שתוקף תכופות מתכוון להרוג כי זה, אם תרשה לי - ה"קרמה" שלו, זה אופיו של עשו: "על חרבך תחי'ה". רציחה הינה בדמו, בגנים שלו, והוא יחפש את ההזדמנות הבאה. היפנים התאכזרו לשבויים הלבנים בפיליפינים אחרי כיבוש קורגידור, בעת צעדת המות בבאטאן ואחריה במחנות כי לא הבינו כיצד אדם מעדיף את בזיון השביה על פני מות מכובד; על כן בזו לשבויים. היפני "מקדש" את המות. היהודי מקדש שם שמים, רצוי – בחייו; רק אם אין לו ברירה. ואחר כך הוסיף תלוי המצב לפעמים ערך החיים עדיף על המוות בקידוש השם. וסיים בשאלה האם ילד שלא הגיע למצוות צריך לקיים את מצוות קידוש השם. מורי ורבי הרב ישראל מאיר לאו אומר לגבי תפקיד הגויים - זה קיום העולם. בשעון הרבה מערכות, יש מחוגים שמראים לעולם את השעה ומגלמים בכך את מטרת השעון (יהודים העוסקים בתורתו של בורא העולם) ויש המון גלגלי שיניים וקפיצים וכו' וגם הם חיוניים לתיפקודו. לכולם יש מקום ותפקיד. רק שאין התפקידים זהים. אין ביהדות קונספציה של מלחמת השמד נגד הכופרים ולא גישה מיסיונרית של "כולם כביכול צריכים להיות יהודים"! לא. העולם מורכב מפסיפס עצום של דומם צומח חי ומדבר וכל אחד הינו חלק אינטגראלי בבריאה גם הגוי. זוהי השפעת דרך נביאי ישראל ומסורת ישראל של ערכי השלום,המוסר והצדק.
 

דוביק18

New member
אחי

אני מסכים אם כל מילה. ומדהים אותי שאני מדבר עם הנכד של הרב גורן זצ"ל. אני לא זוכר שאמרתי שכולם צריכים להיות יהודים אני בטוח שבתורה הקדושה זה לא כתוב,אני שמח שאתה משתף אותי בידע המדהים והנרחב שלך אבל אני באמת לא מבין תסביר לי. אתה אומר שיהודי צריך לשבת בשקט כאשר הורגים אותו???האם לעם ישראל במשך כל תקופתו לא היה צבא שנלחם?האם "לא תעמוד על דם רעך" מוכר לך? סתם שאלה לדעת מול מי אני עומד לאיזה גלגל בגלגל שיניים אתה שייך?הכוונה לאיזה זרם? ואני באמת אומר לכולם לבוא ולהצטרף לדיון זה לא נוגע רק לי ולאליקום
 

אליקום

New member
כוונה היא ליהודי העומד מול יהודי

יש אנשים אשר מאמינים שיהודי צריך להימנע מלהזיק ליהודי כמה שפחות כאשר אחד מהם תוקף את האחר. אני אישית אינני מקבל את הגישה היותר פצפיסטית הזאת או קצת מפלה.
 

דוביק18

New member
אחי

אם הבנתי נכון אתה אומר שיהודי צריך ללכת מכות אם יהודי כאילו הוא לא אחיו?אבל באיזה הקשר? תשמע אין כאן שום הפלייה אתה דואג לשלום בית הפנימי שלנו כאשר עם אחר מנסה להוציא אותך מהמקום שהעם שלך יושב בו אתה צריך לנסות להידבר איתו כאשר הוא נחוש להמשיך בדרך של לשוך את הדם של האחים שלי הוא לא צריך להיות פה!!! אחי תסביר את עצמך קצת יותר אני מצטער שאני מנקץ פשוט אין לי איך להגיב אם אני לא מבין למה אתה מתכוון בדיוק
 
למעלה