דווקא בהרבה מקרים נזק מהתחממות מתבטא ככה
כלומר יש נזק לאטם הראש, אבל לא מרגישים שום תופעה, ואז אחרי כמה ימים ואפילו שבועות פתאום האטם נפרץ בבת אחת.
הדרך למנוע נזק היא לא להמשיך לנסוע אפילו מטר ברגע שהנורית נדלקת או שהשעון עולה קרוב לקו האדום.
אני לא יודע אם הם בדקו את המנוע ואיך. לא הייתי שם. אני רק יודע שמוסכניקים במקרים כאלה אוהבים להשחיר את התמונה כי הם מעדיפים להחליף מנוע מאשר לשפץ.
כמובן, ייתכן גם נזק לראש המנוע ולשסתומים. לא כמו בטיימינג. במקרה של כשל בטיימינג השסתומים פוגעים בבוכנות. במקרה של התחממות מה שיכול לקרות זה שהראש יתעקם, השסתומים יכולים להישרף או להיתפס, וגל הזיזים עלול להינזק. בכל מקרה כשמשפצים את הראש בודקים ומתקנים מה שצריך.
יש גם מקרים שהראש מתעקם וכדי לתקן את זה מיישרים רק את משטח הראש, ואחרי ההתקנה וההחזרה לשימוש גל הזיזים נשבר כי הוא עובד עקום. יש מנועים שיותר רגישים לזה ויש בעלי מקצוע שטוענים שצריך ליישר את הראש לפני שמעבדים אותו.