אחריות מוסך להרס מנוע לאחר תיקון

חן 1111

Active member
הפעם השנייה זה כנראה הנזק שנגרם בפעם הראשונה

הפעם הראשונה, זה מה שגמר את המנוע. כנראה.
 

KIA PICANTO 1L

New member
אז איך הוא נסע עוד 4 ימים

נוספים "מלאים בק"מ"? האם אתה לא חושב שהוא בנה תוספת נזק משמעותית מתי שהוא בתוך הזמן הזה?
מה מומלץ לעשות ל"בא בתור" שייתקל בסיטואציה דומה כדי למנוע נזק כלכלי גדול כ"כ ?

בנוסף: איך אתה מנחש שהם בדקו את המנוע והחליטו שהצילינדרים שרוטים?
אני מנחש שהם לא פירקו המנוע לצורך הבדיקה [כי מי שיודע לפרק יודע גם לתקן], אלא סובבו את הקרנק-שפט מבחוץ וראו שיש התנגדות גדולה ממה שאמור להיות ומנחשים שזה מגיע מהצילינדרים.ואז מסיקים שמשהו שם נתפס...

שאלה נוספת שכנראה לא קשורה למה שמתאר פותח השרשור:
האם ייתכן לנזק לראש מנוע שסתומים, כפי שקורה בכשל טיימינג ?
 

חן 1111

Active member
דווקא בהרבה מקרים נזק מהתחממות מתבטא ככה

כלומר יש נזק לאטם הראש, אבל לא מרגישים שום תופעה, ואז אחרי כמה ימים ואפילו שבועות פתאום האטם נפרץ בבת אחת.
הדרך למנוע נזק היא לא להמשיך לנסוע אפילו מטר ברגע שהנורית נדלקת או שהשעון עולה קרוב לקו האדום.
אני לא יודע אם הם בדקו את המנוע ואיך. לא הייתי שם. אני רק יודע שמוסכניקים במקרים כאלה אוהבים להשחיר את התמונה כי הם מעדיפים להחליף מנוע מאשר לשפץ.
כמובן, ייתכן גם נזק לראש המנוע ולשסתומים. לא כמו בטיימינג. במקרה של כשל בטיימינג השסתומים פוגעים בבוכנות. במקרה של התחממות מה שיכול לקרות זה שהראש יתעקם, השסתומים יכולים להישרף או להיתפס, וגל הזיזים עלול להינזק. בכל מקרה כשמשפצים את הראש בודקים ומתקנים מה שצריך.
יש גם מקרים שהראש מתעקם וכדי לתקן את זה מיישרים רק את משטח הראש, ואחרי ההתקנה וההחזרה לשימוש גל הזיזים נשבר כי הוא עובד עקום. יש מנועים שיותר רגישים לזה ויש בעלי מקצוע שטוענים שצריך ליישר את הראש לפני שמעבדים אותו.
 

KIA PICANTO 1L

New member
האם צורת הבדיקה של המנוע

שהצעתי יכולה להיות?
האם תיתכן צורת בדיקה פשוטה יותר [כי זה אפילו לא דורש פתיחת ופירוק המנוע
 

חן 1111

Active member
לא. אי אפשר לבדוק ככה.

מנוע תפוס משתחרר בדרך כלל אחרי שהוא מתקרר. אפשר לבדוק קומפרסיה ואפשר פשוט להסתכל על הצילינדרים. היום להרבה מוסכים יש מכשיר "בורוסקופ" שמאפשר לצפות בדפנות הצילינדרים דרך החורים של הפלגים, כמו קולונוסקופיה. אם המנוע פועל, אז ייתכן שבעיקבות התפיסה יהיו דפיקות.
 

KIA PICANTO 1L

New member
אטם הראש...

אני כנראה חסר בטרמינולוגיה ובהבנה:

האם אטם הראש זה לא מה שמפריד בין בלוק הצילינדר לבין ראש המנוע [מערכת הקמשפט]. תפקידו להימעך קלות בסגירת הברגים במומנט הדרוש ולהבטיח אטימה של הראש מנוע אל בלוק הצילינדר שמתחתיו.

האם אתה מתכוון לאטם הזה? למה שדווקא האטם הזה יינזק ראשון מעליית החום?

אני חשבתי שמדובר על מעברי נוזל בצינורות [מעברים] ייעודיים לנוזל הקירור בתוך בלוק הצילינדר. עד כמה שאני מבין בתוך המתכת שמרכיבה את הבלוק של הצילינדרים, במתכת שמקיפה את הבוכנות יש מעברים לנוזל הקירור כדי שיקרר את הצילינדרים שבתוכם מתרחשת הבעירה.
האם אין שם נזק ראשוני מחימום יתר, התעוותות של המעברים הללו [המתכת מתפשטת והמעבר נעשה צר מדי או אטום?

פריצה בבת אחת של האטם כשיש קשר בין נוזל הקירור לבין חלל הצילינדר ודקומפרסיה. אבל זה לא מסתדר לי שזה בגלל האטם של ראש המנוע אלא משהו במעברי הנוזל קירור בתוך דפנות הצילינדר.

האם אני צודק?
 

חן 1111

Active member
אתה צודק בקשר למבנה אטם הראש.

התאוריה שמאחורי הכשל הזה היא שראש המנוע, שהוא החלק החם ביותר, במיוחד כשיש בעיית התחממות, מתעקם, ואז או שהוא מתרומם במקום מסוים ומפסיק ללחוץ על אטם הראש, או שהוא לוחץ יותר מדי ומועך אותו, ואז אחרי שהוא מתקרר אטם הראש באותו מקום דק מדי ולא אוטם.
 

חן 1111

Active member
אבל ממש לא בטוח שמה שנאמר לך זה נכון

מוסכניקים, ובעלי מקצוע בכלל, אומרים לך בדרך כלל מה שנוח וכדאי להם, לא לך. אני מניח שהם בכלל לא טרחו לפתוח את המנוע אז הם לא ממש יודעים מה מצב הצילינדרים.
בדרך כלל ראש המנוע מתעוות מחום, ובשיפוץ הראש מתקנים את זה. נדיר מאוד שגם בלוק המנוע מתעוות, גם כשהוא מאלומיניום.
 
המוסך שלח את המנוע לבירור יסודי במקום אחר

שמתמחה בכך. שם הוחלט שבשל הסריטות בצילינדרים זול יותר להחליף את המנוע כולו.
 

KIA PICANTO 1L

New member
רק את המנוע כלומר האם פירקו מהרכב ובדקו

או שבדקו אותו בלי לפרקו מהרכב [זה מה שאני מנחש שעשו כי אחרת זה מאד מסובך ומייגע]
 

חן 1111

Active member
אם זה נכון, אז אתה נהג מאוד מוכשר.

קשה לנהג הסביר להמשיך לנסוע עם התחממות עד שלא רק הראש ניזוק, אלא גם הצילינדרים.
אבל האמת היא שיש מנועים שרגישים יותר להתחממות, ויש כאלה שפחות. אני לא מכיר את המנוע של השברולט.
בכל אופן, כל זה לא היה קורה אם היית עוצר בזמן.
 
למעלה