אחרי המלחמה

e v r i l

New member
אחרי המלחמה

אנו גרים במקום שהופגז קשות במלחמה האחרונה ומקום אסטרטגי הרבה בטים נפגעו מולנו מימין ומשמאל עד מאד ולכן לא אפרט סבלנו קשות במלחמה ועל זה גם לא אפרט הבית שלנו נפגע מהדף והוא סדוק ברובו מהדף הקטיושות(וגם עבור זה לא קיבלנו פיצוי מהמדינה)אבל זה סיפור אחר........ רצינו לשדרג את המקלט בדלת ובחלון ממד התקשרנו לרב בריח הטלפון כלל ארצי 1800 בצפת במהירות הגיע בחור נחמד שלקח את ההזמנה וגם שילשל 8500 שקל לכיסו תוך כדי ההזמנה צילצל פעמים לרב בריח לשאול לגבי גודל החלון והדלת שהם סטנדרתים למדי .והבטיח שהדלת והחלון האטומים לגזים ולפיצוצים לפי פיקוד העורף יגיעו תוך שלשה שבועות מיום ההזמנה. הכל הגיע אחרי חודשים ימים של טלפונים אין ספור 1 החלון שהותקן לא עמיד לגזים אבל עמיד להפצצה 2 הדלת לא דלת של רב בריח לא תיקנית דקה כקרטון ובטח לא דלת תיקנית לממד או למיקלט. 3 האדם שמכר לנו את הערכה של החלון והדלת מתנער מאחריות שקרן פאתולוגי מהחיכנים האלה שמורחים אותך בדיבורים 4 רב בריח החברה מתנערת מאחריות ומפנה אותנו ליועץ המשפטי שלה היא לא לוקחת אחריות על הסוכנים שלה ולא על מספר הטלפון של רב בריח 5 התנערות מוחלטת של חברת רב בריח ומדובר כאן בדלת וחלון תיקנים למקלט. 6 מה עושים???
 

e v r i l

New member
בקבלה כמובן שהובטח הכל

בסך הכל רציתי מיקלט בטוח למשפחה. ההזמנה נערכה בתחילת לפברואר 07
 
יש לי כמה בעיות כאן

1. זה לא חוזה - אלא קבלה / הזמנת עבודה. 2. לא רשום כאן הפרטים שהזכרת - שזה מוגן פיצוץ, שזה באישור פיקוד העורף וכו'. ולמשל כתוב 'דלת ממ"ד' - לא כתוב פלדלת. לצערי אני לא רואה דרך אחרת מאשר לגרור את זה לבית משפט, וגם שם אתה תצטרך להוכיח את טענותיך - כי ככל שאני מבין ורואה הן לא מוזכרות בקבלה לפחות לא בצורה ברורה וחד משמעית. אבל אולי אני טועה וסתם לא מבין במונחים טכניים שם ..
 

e v r i l

New member
מה חוזה ?

התקשרתי לשדרג את המקלט לא לבנות בית של 300 מטר בעקבות המלחמה הארורה והקשה שעברנו בצפון צלצלתי לרב בריח לא למוישה זוכמר הגיע סוכן לקח הזמנה וכסף הבטיח הבטחות והנה התוצאה אין לי מקלט בבית למקרה שיתחילו לעוף פה טילים . זה ברור?
 
אני לא תוקף, אני מנסה לעזור ..

(גם לאלה שיבואו אחריך). באופן כללי, נכון, יצרת קשר עם רב בריח. אבל גם כך, לא כתוב שם בדיוק מה שאתה מתאר. ולמה זו בעיה - תגיד - נכון - זה רב בריח, למה שהם יעשו לי בעיות, הם חברה גדולה. אבל : אם אתה, למשל, רוצה שהדלת תהייה בצבע חום בהיר, כדאי שזה יופיע בחוזה. אחרת, אם זה לא בחוזה, יוכל אדם להגיד ש "שכחתי" או אפילו "אין חום בהיר, אז הבאתי לך חום כהה - רצית דלת, לא ? אז הבאתי דלת". בדומה, כל דבר שהוא בעל חשיבות עבורך, כדאי לציין - בין אם אתה עושה עסק עם רב בריח או מוישה זוכמיר. ואם חשוב לך, למשל, שהזכוכית בחלון תהייה מחוסמת ועמידה בפני ירי נק"ל, אז צריך לציין את זה - באופן ברור ובלתי משתמע לשתי פנים. אם זה תקין או לא , שצריך כל דבר לציין בחוזה - לא יודע. אבל אם אתה רוצה להגן על עצמך ולהיות בטוח שתקבל בדיוק, אבל בדיוק, את מה שהתכוונת שתקבל - זו הדרך לוודא זאת.
 

e v r i l

New member
../images/Emo24.gifתודה על העזרה

אין חכם כבעל ניסיון וידע במיקלטים .
 
חביתוש היקר

בהזמנה מצויינים מפורשות הפרטים הבאים: 1 - חלון ממ"ד דו כנפי. דו כנפי משמעו שתי דלתות. אם ההזמנה היא של רב בריח, מין הראוי שיקבלו מוצר של רב בריח. בפועל הם קיבלו חלון עם דלת אחת. והחלון איננו תוצרת רב בריח. 2 - חלון אלומיניום נגד גזים. בפועל ע"פ התמונה, החלון לא סופק כלל. 3 - דלת ממ"ד + נעילה. אין מוצר כזה, לא קיים, בלתי אפשרי להתקין דלת עם מנגנון נעילה, פיקוד העורף אוסר זאת וזה מעוגן בחוק תקנות התיכנון והבניה. בפועל, התקינו לה דלת ביטחון של חברה אחרת. ולא דלת ממ"ד. זה לא עניין של צבעים, מדובר בעניין מהותי הנוגע לחיי אדם. בברכה, שרון דרורי
 
סליחה, אבל כתוב בהזמנה

שהדלת צריכה להיות של רב בריח ? גם אם אני קונה בחנות שמוכרת מוצרים של טושיבה (וזה כתוב על הקבלה), זה לא אומר שהמוצר שאני קונה צריך להיות של טושיבה. אני לא מומחה דלתות, ולא מומחה חוזים. אני סה"כ גולש כאן - אבל כל שאני אומר הוא שכדאי שנקודות שחשובות לנו יהיו מפורטות בדיוק מירבי בחוזה. ואגב, אני מסכים שזה עניין של חיי אדם - אבל ענייני חוזים הם ענייני חוזים ולא ענייני חיי אדם.
 
מסכים עם הסתייגות.

אני מסכים אתך לחלוטין שפרוט במסמך חייב להיות. אבל... היות ואין פירוט של מי היצרן - סביר להניח בצורה מאד מובנת מאליו, שהמסמך הרשמי של היצרן מייצג את הייצרן. היות והוא עוסק בתחום, אזי כנראה שהמוצר הוא שלו. זאת מסקנה מובנת מאליה שמגיעים אליה בעקבות הסימון המסחרי על המסמך. (במידה ויש). היה והיצרן לא ציין את הדגם, מובן מאליו שהתכוון לאחד ממוצריו. שים לב, לו היה מציין כי המוצר מיוצר ע"י חברה אחרת, עם שמה הנכון, היה העניין לגיטימי. היות ולא עשה כן, יש בכך משום הטעיה בחוסר תום לב. ראה חוק הגנת הצרכן, סעיף 2, תתי סעיפים 6, 7 ו - 8. סעיף 17 (א), תתי סעיפים 1 עד 3. אי לכך ובהתאם לאמור בחוק, יש משום הטעיה. בברכה, שרון דרורי
 

e v r i l

New member
מפתח החברה

קוראת לעצמה מעצמה עולמית של ביטחון המעצמה היא כניראה של בעל החברה לא של אזרחים קטנים כמוני בעיר צפונית נידחת בארץ ישראל . ועינין צבע הדלת וצורת המנעול ממש לא רלונטית כשמזמינים דלת או חלון לממד מקלט זה בערך כמו שאני אבקש בר של משקאות וטלויזיה בטנק מרכבה(שגם הוא לא היה משהוא במלחמה האחרונה)או שאבקש במטוסF18 צבע מטלי אדום עם נקודות ירוקות בכנפים.
 
האמת, F18 מטלי אדום עם נק' ירוקות בכנפיים

נשמע לגמרי, אבל לגמרי לא רע. איפה מזמינים ?
 
חביתוש, עוד תיקון קטן.

מסמך עליו הועלו נתונים לגבי העסקה מהווה חוזה לכל דבר ועניין. יכול שיהווה נספח לחוזה עתידי. אך זהו מסמך רשמי לכל דבר.
 
אני התייחסתי יותר לעניין הדלת

ופחות לעניין החלון. בקבלה לא רשום פלדלת - ואגב, לעצם העניין, בהתחשב במה שכתבת, אני כלל לא בטוח שמותר דלת פלדלת בממ"ד ? (הרי במקרה חירום כוחות ההצלה יתקשו להגיע למי שנמצא בפנים, חלילה במידת הצורך)
 
זה בדיוק העניין.

דלת ממ"ד איננה דלת פלדלת וההיפך. זאת למרות ששתיהן עשויות פלדה. ובדיוק כפי שציינתי: בהזמנה כתוב - דלת ממ"ד עם נעילה. מוצר שבייסודו לא קיים. וכתבתי מפורשות - דלת ממ"ד + נעילה. אין מוצר כזה, לא קיים, בלתי אפשרי להתקין דלת עם מנגנון נעילה, פיקוד העורף אוסר זאת וזה מעוגן בחוק תקנות התיכנון והבניה. בפועל, התקינו לה דלת ביטחון של חברה אחרת. ולא דלת ממ"ד. לא רק שהתקינו דלת לא נכונה, אלא העזו והתקינו דלת שאיננה של הייצרן המוצהר במסמך. כמובן שזה בהסתמך על הנתונים שהועברו פה ואין להשליך על כך עד שלא יוצג המסמך הרלוונטי. שרון דרורי נ,ב., אין לראות בדברי כיעוץ משפטי, אני מסתמך על הנתונים שקבלתי, על מה שמוצג פה ועל הכתוב בחוק הגנת הצרכן. מיותר לציין כי אינני עו"ד.
 
יש לי כמה בעיות עם ההודעה שלך...

1 - ע"ס מה את מסיקה כי החלון איננו עמיד בפני גזים? זה נתון שחשוב לקבל. 2 - אם הדלת איננה של רב בריח (מה שסביר מאד כי עד כמה שזכור לי, היא כבר שנים לא מייצרת דלתות ממ"ד), אז אם הדלת איננה של רב בריח, של מי היא? מז"מ, קטיף, פלרז, חבש, רשפים? על הפלטות של הידיות יש את שם היצרן, ואם לא שם, על דופן הדלת ישנה תוית תקן. אם תוכלי להעביר תמונה אחת או שניים של הדלת, אולי יהיה ניתן לזהות אותה. 3 - אם האדם הוא נציג של רב בריח והוא מכר לכם סט ממ"ד של חברה אחרת, הוא איננו יכול לעשות הרבה בשם רב בריח. אבל אם העסקה בוצעה על מסמכים של רב בריח, הם מחוייבים כלפיך. שימי לב, אם יש לוגו של החברה - הוא איננו שם החברה ו/או הח.פ. שלה. במקרה של תביעה שתגישי, הח.פ. והשם המלא האמיתי של החברה הוא הקובע. אני מזכיר,עד כמה שזכור לי רב בריח כבר לא מייצרת סטים לממ"ד. 4 - יהיה מגניב לשמוע מה היועץ המשפטי שלה אומר. אבל לפני הכל, זיכרי שעליך לבדוק מה כתוב במסמכים עצמם - טופס ההזמנה, חשבונית וטופס אישור ביצוע עבודה. אם המסמכים הם רשמיים של רב בריח, היא תהיה בבעיה ויהיה היועץ שלה גאון ככל שירצה. אך אם המסמכים הם אינם של רב בריח את בבעיה מול הסוכן. 5 - ככל הנראה ההתעלמות שלהם נובעת מעצם העובדה שהמוצר איננו שלהם. 6 - א. בדקי את המסמכים שברשותך ובררי של מי הח.פ. (אני חוזר ומדגיש, שמות מסחריים ולוגו אינם שמות החברה האמיתיים). שם החברה יהיה שם מלא כמו: רב בריח ייצור דלתות מודבקות בע"מ. ח.פ. זהו מספר תעודת הזהות של החברה, בחברות פרטיות קטנות זהו ממש מספר תעודת הזהות של בעל החברה. ב. זיהוי המוצר - לזהות מי היצרן, האם יש לו היתר לסימון מצרך בתו תקן? ג. להתייעץ עם מישהו מהענף על מנת להביא כמה שיותר מידע לעו"ד לשם הגשת תביעה בעניין. ככל הנראה מדובר בתביעה קטנה, אך אם לא קיבלת את המוצר שדרשת, טיפ: ייתכן ויהיה ניתן להגדיל את התביעה בגין הונאה וזאת תוך דרישה חוזרת להחליף את דלת הממ"ד והחלון לדגם אותו ביקשת. (זאת במידה ואכן לא קיבלת את המוצר המוזמן). היות ואסור לפרק משקוף ממ"ד ואסור לפרק משקוף לחלון ממ"ד לחברה תהיה בעיה (הם לא יוכלו לעמוד בדרישה הצודקת, ויהיה עליה לשלם בגין נזק משוער שהוא גדול בהרבה מעלות המוצרים עצמם. העלות המשוערת של פירוק המשקוף והחלפתו כולל כל התיקונים מסביב, פירוק החלון על משקופו ויציקת משקוף מהדגם הרצוי, כולל כל התיקונים מסביב וכו'. אלו דברים שהעלות שלהם היא משוערת ראלית, מה זאת אומרת? נגיד שהיה שמאי שהעריך עלות של 30000 ש"ח בגין התיקון. זו עלות ראלית. אך היא הופכת למשוערת היות ואסור לבצע את התיקון בפועל. וואו, אני יכול להמשיך עד מחר. תתחילי בקטן. ברור הפרטים והכרתם על בוריים. הבהרה - אינני משפטן ואינני עורך דין, עצותי מבוססות על נסיוני הרב בתחום דלתות הביטחון, ועל ניסיוני זה בלבד. אין האמור בדברי מבטל את הצורך לייעוץ מקצועי אצל עו"ד. בברכה, שרון דרורי
 

e v r i l

New member
תודה על התשובה המפורטת

שרון דרורי רצה לצלם תמונות ...
 
למעלה