אחרי 3 שבועות מישורים בשעה טובה התחלתי לתפוס טרמפים בכביש 4

ariasdo

New member
אחרי 3 שבועות מישורים בשעה טובה התחלתי לתפוס טרמפים בכביש 4

או שאני השתפרתי או שהרוכבים הצעירים והמדוגמים שתפסתי לא מספיק טובים.

רוב הדרך אני רוכב על 53/12 בסל"ד עד 60 , ברגע שאני תפס טרמפ אני עובר ל 53/11
רוב הרוכבים שראיתי השרשרת רוב הזמן נמצאת במרכז הקסטה בערך 53/17 בסל"ד גבוהה

שאלתי למה השימוש ביחס הזה במישור שיש עוד הרבה גלגלים קטנים בקסטה
התשובה כדי להחזיק קצב מהירות ממוצעת כ 36 קמ"ש ל 80 ק"מ מחיפה עד צומת קיסריה ובחזרה
אני תפסתי טרמפים רק על קטע של כ17 ק"מ מצ' עופר לחיפה או בחזרה

ברכיבות המישור ביום שישי מהבית כרכור לכרמל יש אופי קולינרי אני מתזמן את ההפסקות לפי .
ב 8:15 יוצא מהתנור נגלה של גביניות באלונית צ' עופר, זה הולך טוב עם קפה .
ב 9:45 יש טעימות בדוכני אוכל סיני / תאילנדי בקניון חיפה ליד קסטרה .
ב 00: 11 פותחים את השווארמה ברחוב גת ליד דרך פיק"א בכרמל ( שאורמה קטנה ומטריפה ) טעים וגם כשר .

בבדיקה שעשתי ל 3 מזוגות אופנים שלי יצא שבאופנים הכבדות והמגושמות 10 ק"ג אני רוכב יותר טוב מאשר בסורוולו האווירודינמיות ויחסית הקלות 7.3 ק"ג

בשונה מרוכבים שנמצאים בפוזיציה מכופפת אווירודינמית בסל"ד גבוהה אני סתם דוחף הילוכים כבדים עד נקודת ההפסקה .

אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
זו יותר חידה מפוסט

אם אתה כל כך אוהב את האוכל
אז אנינ מציע שצתא למסע קולנרי ברחבי ישראל ובין לבין גם תרכוב קצת

לגבי יחסי ההעברה
כל רוכב ומה שהוא אוהב
אני לא אוהב להרוג לעצמי את הגב והבירכיים
אבל אני גם לא מסוגל למשוך על קידנס 120 לפרקי זמן ארוכים
לכן אני מחליף הילוכים בקצב גבוהה ושמר את עצמי על היחס שנוח לי באותו רגע
בלי שכואב לי יותר מידי

ומילה לגבי תנוחת רכיבה
יש הרבה רוכבים שהולכים למודד פעמיים בשנה ולפני או תוך כדי רכישת כל זוג אופניים

צר לי אבל לטעמי זה מיותר לגמרי
יש מספק סירטונים ברשת שמראים איך לבצע כיוון בסיסי
כל השאר זו אבולציה ונוחות

מקווה שהבירכיים שלך במצב תקין

שרון
 

nachshon4

New member
תשובות

לגבי סל"ד - מאד אישי. אתה צריך להבין שאתה היוצא מן הכלל, ולא הרוכבים שראית. לא למשל נוח לרכב במישור בסל"ד 95-100. זה עוד יותר נכון למי שרוכב רצוף הרבה זמן בלי הפסקות אוכל. בנוסף, אמרת שתפסת טרמפ. לא יודע מה היה מבנה הדבוקה, אבל צריך לזכור שאם היית רק מאחור ונהנית מהטרמפ, יש סיכוי שהרוכבים שמשכו אותך עבדו הרבה יותר קשה ממך. תסתכל על הדבוקה בתחרויות מקצועיות, אף אחד לא רוכב שם במישור בסל"ד 70.

אתמול בין 7.30 ל-8.30 לא ראיתי אף רוכב על כביש 4 מבינימינה עד הפניה לבית אורן. חבל, אני תמיד שמח לרכב עם אחרים את הקטע הזה.
בעליה דווקא היו די הרבה רוכבים יחסית (אבל שם כל אחד עובד לבד)
 

ItsikH

Member
דוקא לרוכבים מאחור מאוד לא מקובל לעבוד בקאדנס נמוך
 

אילון22

New member
רכיבת קאדנס... לבניית כושר ולנשמה

טריק שלמדתי לאחרונה ברכיבות באוקלהומה סיטי עם ג'ון אגניטך- מאמן ענק תרתי משמע: רכיבה שכולה קאדנס: פלטה קטנה מקדימה (אצלי 36) מתחילת הרכיבה ועד סופה. דיווש על קאדנס 80-120 לכל משך הרכיבה. ניסיתי במרובע (53 ק"מ) ועבד נהדר. ממליץ לעשות את זה כל שבוע (מקביל לאימון אינטרוולים בריצה).

ולאריה: טעם הכנאפה החם וקפה עם הֶל ששתיתי באיזה כוך בדליית-אל-כרמל בבוקר אחרי שעליתי את בית אורן... עדיין שמור במגירת הדברים הטובים שחוויתי בחיי
 

ariasdo

New member
ננסה לענות תשובות לכולם כולל הנקודה אך רוכבים במישור בטורים

לשרון - התיאבון שלי נוצר בגלל הרכיבה ביחס כבד לגבי הברכיים עדין בגילי בסדר
במקור אני מרים משקולות היום אני יכול בסגנון דחיקה להרים מעל 100 ק"ג

לגבי מכווני אופנים אני בדעה הפוכה ממך נכון שניתן לכוון באופן עצמי או ע"י החנות .
אבל עדין למכוונים המקצועיים יש ניסיון וציוד מתאם יותר לכיון ספציפית לרוכב
אני עשיתי בזמנו מדידות אצל עמוס וולף ולאחר כיון שני הוא התאם אותי בול לצורת הרכיבה שלי .

לנחשון ביום ששי בדרך כלל יש מיעוט רוכבים בכביש 4 אתמול אני יצאתי ממתחם אלונית בעופר ב 8:45 והיו עוד רוכבים שיצאו משם אחרי שעשו הפסקה
הטרמפים שתפסתי היה על רוכבים בודדים עם אופני נג"ש זה ברור שאם מצלחים לשבת מאחור זה הרבה יותר קל .

לגבי הנקודה אך צריך לרכב במישור ( סתם לא המציאו גלגלי שניים קטנים בקסטה 11-12-13-14-15) .
צריך להיות להם שימוש ומישור הכולל תנודות עולות ויורדות זה המקום לשימוש בהם .
הרוכבים בטורים במשורים נמצאם בדרך כלל בפלטון למעט אלו שבורחים .
כולם רוכבים בסל"ד גבוהה אבל אם תשים לב כולם נמצאם בהילוכם כבדים במישור.
אלו שמושכים עובדים קשה השאר מתאמצים הרבה פחות הם ממש נשאבים מהאינרציה .

למטבע יש 2 צדדים סל"ד ויחס העברה בארץ אפילו במישור לא מנצלים את יחס העברה ומתמקדים בעיקר רק בסל"ד

תאורטית בכביש 4 הקטע הארוך מפורדייס לטירה ללא רמזורים כולה 20 ק"מ השאר לדרום יש רמזורים .
.
לאלון לגבי אוכל ברכיבה בדרך ואוכל בכלל לדעתי זה ההנאה הגדולה ביותר בחיים מי שיכול לממש ולא מנצל זאת מפסיד .

בנושא רכיבת נפח בפלטה קטנה בסל"ד גבוהה שמעתי על זה כאימון כושר .
אני כבר לא הצליח להשתנות ניסיתי 17- 53/15 במישור וזה מרגיש לי כמו פריילוף .
אז אין לי בררה אלה להתמקד בצד השני של המטבע שזה יחס העברה ...

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
לאריה

לגבי מה שאתה אומר על איך צריך לרכב במישור:
לרוכבים נוח לרכב בסל"ד מסויים. לרוב הרוכבים המקצועיים או החובבים-אך-מנוסים נוח לסובב סל"ד של 90+. זה לא משנה אם יש או אין להם עוד גלגלים קטנים בקסטה. רוכב בוחר לו לרכב מפרדיס לחיפה במאמץ מסוים, ונוח לו לרכב ב-95 סל"ד. למה שיעבור להילוך כבד יותר? אם אני עושה את הקטע הזה ב-30 קמ"ש, מה לעשות, לא אנצל את ההילוכים הכבדים יותר. אם החלטתי 'לרדוף' אחרי רוכבים שאני רואה לפני, או סתם לעבוד קשה עכשיו ולרכב 10 דקות 40 קמ"ש, אני אעבור להילוך כבד יותר ואסובב באותו סל"ד. אם אשב על פלטון שרוכב 50 קמ"ש ואעמוד בקצב - אעבור להילוך עוד יותר כבד, אבל עדיין אסובב באותו סל"ד. אין שום סיבה לרכב 35 קמ"ש ולהשתמש בהילוכים כבדים, כי אז אתה צריך לסובב 60, וחוץ ממך זה לא מתאים כמעט לאף אחד.
כשאמרתי שרוכבים מקצועיים רוכבים בסל"דים גבוהים, ציינת שהם רוכבים בהילוכים כבד. ברור, באותו מאמץ שאני רוכב 35 קמ"ש הם רוכבים 55 קמ"ש, הם צריכים את ההילוך הזה בתנאים הללו, אני לא.
 

ariasdo

New member
לפי הגיון של הסל"ד עבור חתך רוב הרוכבים צריך לתכנן קסטה ...

בצפיתות מתאמה לצרכים האלו ( קסטה 11) 17-18-19-20-21-22-24-26-28-30-32 .אין חיה כזאת ולדעתי לא תהיה
אתה במישור בסל"ד 95-100 כמו המקצוענים הנקודה שניסתי להבהיר
שבארץ כמעט כולם רוכבים בדגש רק על סל"ד בלבד סל"ד ממש דומה למה שהמקצוענים רוכבים.
שרון כתב לפי מה שהבנתי שהוא מושך 120 סל"ד לפרקי זמן קצרים אני לא מצליח אפילו לספור עד 120 .

הנקודה שאני רצתי להדגיש בלי קשר אלי הקטע של ניצול תוספת כוח ממש מוזנח .
בקטעי מישור באורכים של 15-20 ק"מ מתייחסים כאלו רוכבים למרחקים ויום אחרי יום לשמור על הרגלים שלא יתפסו .

רכיבות סוף שבוע זה לא טור , ולא טרנס אלפ , אפילו לא מחנה אמונים של 3 ימים ברצף .
ההילוכים הקשים יותר נועדו למישורים וזה מטרת גלגלי השניים הקטנים 11-12-13-14-15-16. אחרת לא היו מיצרים קסטות צפופות בתחום הגלשים הקטנים .

(כל הקסטות לסוגהם בכל התקופות היו צפופים יותר בתחום הגלשים הקטנים ).

באמת שלא מצליח להבין למה בקטעים קצרים 15-20 ק"מ מישור שחלקו במגמות יורידה עם רוח גב לפרקים ברכיבות סוף שבוע .
צריך לרכב על 50/21 או 50-19 בסל"ד גבוהה 95-100 כדי למשוך 30 קמ"ש פלוס (זה גם מעלה דופק לדעתי לקו אדום ) .

לי נראה שבמישור שיש גם תנודות יורדות ורוח גב לפעמים - צריך לפחות לרכב על 15 /50 ( יחס העברה יפה 3.3 ) ולהרגיע עם הסל"ד עד 80 .


לגבי אני יודע שאני לא רוכב נכון לא יכול להשתנות , מתאמץ מאוד רק בצד הכוח בהילוכים כבדים .

אבל יש בזה גם יתרון אני בדופק רק כ 140 שזה עוד רחוק מהקו האדום לגילי .

דבר נוסף בזכות זה נוצר לי תופעת לואי - רזרווה של כוח ברגלים , במצב עם הילוכים קלים אני עולה עליות וקירות מעבר לסטנדרט המקובל במקומות שאחרים לא היו .

אריה סדובניק
 

Infin1ty

New member
לא קראתי את הכל, אבל זה מאוד אישי

ולרוב הרוכבים, סל"ד גבוה בטווח הארוך הוא יותר יעיל.
כשאתה רוכב על סל"ד נמוך (כוח) יש לך יותר הצטברות של חומצות חלב, משמע לטווח הארוך ברכיבה אתה תגמור את עצמך לעומת סל"ד גבוה יותר.
זה נכון שלרוכב לא מאומן בסל"ד גבוה יחסית יהיה קשה בהתחלה לשמור על זה, אבל לטווח הארוך זה משתלם.
אחד הדברים שאני אישית עובד עליהם עכשיו זה לסיים רכיבות בסל"ד גבוה יותר (מממוצע של 80 עליתי בחודש האחרון לממוצע של 90+, גם לרכיבות של 5 שעות וההרגשית האישית שלי הרבה יותר טובה).
&nbsp
ואגב, אם יש משהו ששמתי לב אליו בעיקר בזמן Everesting, ככל שהסל"ד יותר נמוך, ככה אני נשחק יותר, מה שמזכיר לי לאסוף מחר את ה 50/34, כי אני עובר לקומפאקט רגיל :)
&nbsp
&nbsp
 

ariasdo

New member
בגלל שלא קראתי את הכל לא הבנתה את הכוונה שלי ...

אני מתייחס רק לרכיבות סוף שבוע במישורים שיש בהם תנודות יורדות וגם רוח גב .
מדובר על קטעי רכיבה קצרים כ 15-20 ק"מ , גם המציאות בכביש יוצרת הפסקות ( בכביש 4 )
לא מדובר ברכיבות ארוכות אלה במקסימום 100-120 ק"מ כללי ברכיבות סוף שבוע .
זה לא חלק מטור ארוך ולא רכיבה כמו שלך כ 15 שעות עם 9000 מ' מצטבר

עם רכיבות ארוכות , שעות ממושכות עומס של יום אחרי יום, אין לי בכלל ויכוח שצריך לרכב ביחס קל כדי לשמור את הרגלים לרכיבה הבאה .

לפי זכרוני אתה בנס הרים 27 פעמים ההייתה עם 39/28 , בחרמון 36/28
עכשיו לאתגרים קשים יותר אתה עובר ל34/28


כמו שכתבתי כמה פעמים את הגלשים הקטנים 11-12-13-14-15-16 לא יצרו רק עבורי

זה סטנדרט קבוע בכל הקסטות ולא משנה באיזה קראנק משתמשים .

כאשר אני רואה ושומע שלא משתמשים בהם במישור אפילו במישור יורד משהוא לא בסדר גם ברכיבה כזו .
רק סל"ד גבוהה ביחס קל בתנאי מישור נוח נראה לי גם דיספרופורציה הפוכה שדורש במצב כזה איזון על מנת שכן יעשו שימוש במישור לפחות בגלשים 15-16
אחרת אין צורך בקסטות שיש בהם גלשים קטנים מישור זה המקום לשימוש בהם .

אצלי אני מודע שהדיספרופורציה בשימוש בהילוכים כבדים מוגזמת .

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
אריה, אתה חופר

מי שרגיל לרכב 90-100 סל"ד, ירכב ככה כל הזמן במישור, גם כאשר זה לא טור דה פראנס. גם אם הוא יוצא לרכיבה של 40 ק"מ. מה לא מובן כאן?
אני משתמש בגלגלי שיניים הקטנים בכל מיני מקרים:
1. כשאני בירידות ארוכות ומהירות
2. כשיש לי רוח זנב טובה
3. כשאני עושה אינטרוול של כוח, או ספרינט
4. כשאני רוכב עם דבוקה שרצה במהירות +- 50 קמ"ש (לא קרה לי עוד בארץ).

בשאר הזמן אני לא משתמש בגלגלי שיניים הקטנים. מה קרה?
אני מקווה שלא כועסים עלי בשימנו.
 

ariasdo

New member
אם זה המצב אצלך וגם אצל רוב הרוכבים הציע לשימנו להכין קסטה

שתתאם לרוב הרוכבים בארץ (תתחיל מ 17- ותגמור ב32 )
זה יתאם בול בצרכים גם לא יחסר צפיפות .

לא סתם חפתי כי בתגובות הראשונות לא נראה לי שהנקודה ברורה .

אני חושב שזה לא נכון לרכב בסיטואציה של רכיבות סוף שבוע במישור
בסל"ד ממוצע 95 ובהילוך קל יחסית 50-19- 50/21 כדי להגיע ל 30 קמ"ש .

אני תוך 3 שבועות אימון מישור בגילי מגיע ל 35-36 קמ"ש בדופק של 140

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
לא, לא.

קסטה שתתחיל ב-17 לא תתאים לי ולרוכבים כמוני. פרטתי לך את הסיטואציות שבהם שאני צריך את הגלגלים הקטנים. מה לא היה ברור בזה? אתה חושב שאני צריך לוותר על זה?
ואם אתה טוען שזה לא נכון לרכב ב-95 סל"ד במישור יש לך ויכוח עם רוב מאמני הרכיבה בעולם, לא איתי.
אם אתה רוכב לאורך זמן ב-36 קמ"ש בדופק 140 אז אתה יכול לרכב בדופק 160 45 קמ"ש ולהיות אלוף ישראל בנג"ש. לא אלוף לגילך, אלא אלוף ישראל עילית.

(אגב, ממש אין לי צורך בגלגל 32 אני מסתדר טוב עם 25)
 

ariasdo

New member
אני הבנתי בדיוק מהתגובה הראשונה שאתה לא משתמש במישור

בגלשים 11-12-13-14-15-16
מיכוון ש 30 קמ"ש זה 50/19-50-21 בס"ד 95-100

לגבי כתבתי שטווח הרכיבה במהירות 35-36 זה מרחק של כ 17 ק"מ ובעזרת טרמפ בהודעה הפותחת .
ב 60 סל"ד זה הדופק ברגע שאני יעלה קצת בסל"ד באותו ביחס העברה כבד 53/12 53/11 הדופק קופץ עובר את 160 וזה הגבול שלי לגילי .

כפי שאתה כותב שאתה מסתדר עם 25 אז בסה"כ אתה צריך לרוב הרכיבות שלך
4 גלגלי גלשים .בקסטה .

גם אני לא צריך יותר מ3 למישור ו2 לעליות .

בסה"כ רציתי לצין את מה שראיתי ב 3 שבועות האחרונים ואני מופתע .

בשנים האחרונות לא רכבתי מישורים בגלל התעסקות עם קירות .

אם זה המצב וכך כולם רוכבים ולא עושים שימוש במישור בגלשים קטנים יותר
שימנו וסראם כנראה לא יודעים זאת ומיצרים היום קסטות של 11 גלשים צפופות בחלק שאין בו שימוש כלומר 50% מהגלשים ללא שימוש ברוב הזמן .
זה ממש מוזר לי המצב באמת חשבתי שזה שונה .

לילה טוב ( לפחות אנחנו מחזיקים את הפורום )

אריה סדובניק
 

Infin1ty

New member
הגלגלשים הקטנים נוצרו כדי לייצר יחסי העברה

שפעם לא היו קיימים, תתפלא, יש רכיבות במישור שאתה על 53x11 ואתה מסובב רגליים, הכל תלוי מי אתה ומה אתה ומה המטרות שלך, אבל בכללי, לרכוב על סל"ד נמוך למרבית הרוכבים יפגע בהרבה דברים, וזה שזה שם לא אומר שצריך להשתמש בזה תמיד.
בדיוק מהסיבה שאתה רואה בתחרויות נג"ש פלטות של 55 מקדימה ואותו רוכב מסיים תחרות על סל"ד ממוצע של 90+.
&nbsp
ולגבי הניתוח שלך להעדפה שלי, אתה טועה, בנס-הרים הייתי עם 39x28 שבדיעבד זו הייתה טעות קריטית ולצערי לא יכלתי לשנות אותה (קראנק ישן של דורה-אייס 7800), בחרמון, בסטלביו ובגאביה הייתי עם 36x28 וזה לא הספיק לי, אין לזה קשר לאתגרים קשים יותר, יש לזה קשר לזה שהבנתי שסל"ד גבוה יותר תורם לי (ולעוד הרבה רוכבים אחרים) ולכן כיוון שסגנון הרכיבה שלו הוא ברובו עליות והקצב שלי הוא קצב רגוע יותר, אין לי סיבה לא לעבור לקומפאקט.
 

ariasdo

New member
מה שכתבת אני יודע ואין לי בעיה בנושא - השאלה הייתה במישור

רכיבות מישור קצרות בסופי שבוע אני מופתע שאין שימוש כמעט בגלשים 11-12-13-14-15-16.
ממש ברוב הזמן אצל רוב הרוכבים
אם זה המצב כתוצאה מרכיבה בסל"ד גבוהה

ברצינות צריך לידע את שימנו וסראם שיכינו קסטות מתאמות לפי הקסטות החדשות שהם בונים הצפיפות נמצאת ברובד העליון היא בקפיצות של אחד ולרוב הרוכבים אין בזה שימוש .

לפי המצב הזה דרוש קסטה אחרת בצפיפות שתתאם לצרכים של רוב הרוכבים .
שתהיה צפופה בתחום השימוש של רוב הרוכבים .

לגבי היחס שלך באתגר האורסטינג אני מבין ממך שכדי לשמור על אותה המהירות בערך .
עברתה בפלטות הקטנות מ 39 ל 36 הגדלתה סל"ד ב8% ועכשיו מ 36 -34 מגדיל עוד את הסל"ד ב 6% .

תהיה בריא ושמור על הלב .


לי כל העניין לא משנה אני לא השתנה אבל הייתי ממש מופתע שזה המצב .

המשמעות והמסקנה היום רוכבים קודם כל להגיע לסל"ד גבוהה עד 100 במישור
אחר כל אם יש כוח להוסיף הילוכים יותר קשים עד המצב האופטימלי כמו שרוכבים המקצוענים גם סל"ד וגם יחס העברה גבוהה .

אריה סדובניק
 
למעלה