איבחון בבית אחד
שלום לכולם,
ההיסטוריה שלנו על רגל אחת: בגיל שלוש וחצי בערך הילדה אובחנה PDD NOS. נוירולוג שאינו מתמחה באוטיזם השלים את האבחנה מהצד הרפואי ע"י שרשם "על סמך דברי הפסיכולוגית גם אני רושם PDD NOS". לאחר כחצי שנה (או יותר...) פנינו מיוזמתנו לנוירולוגית שמבינה בתחום התפקוד הגבוה והיא ביטלה את האבחנה. כל הנפשות המאבחנות עד כה שייכות למרכז להתפתחות הילד.
עתה עם העליה לכיתה א', אחד מבתי הספר אליו ניסינו להרשם התנה את ההרשמה בהבאת איבחון מעודכן. אבחנה מבדלת. לא רק "מה אין לילדה אלא גם מה יש, בהנחה שיש משהו שיכול להקרא בשם".
הסיבה שהם מבקשים היא שהם מכירים אותנו כבר מגיל 3.5 מהתקופה בה קיבלנו את האיבחון וניסינו להתקבל לגן שלהם לראשונה.
אין לי בעיה לגשת איבחון. מה שחשוב לי שיהיה מדובר במקום רציני, עם הבנה, שמכיר בנות שנמצאות על קצה הספקטרום (בהנחה שהיא שם ולא מדובר בקשב וריכוז), שאם יתעורר הצורך יוכל לעשות תצפית בגן, ושאם לא מדובר באוטיזם שיוכל להגיד במה כן מדובר ומה הדרך הטובה ביותר שבית הספר יוכל לגשת לנושא.
שני מקומות זכרתי שהמליצו עליהם: שערי צדק ובית אחד. בשערי צדק אמרו לי שיש תור פנוי בינואר. בבית אחד אמרו שאם אמלא את המסמכים הראשוניים ואשלח מחר ייתכן ובעוד עשרה ימים כבר נוכל להתחיל את התהליך. מהמסמכים שהם שלחו לי הבנתי שיש פגישה אחת (ארוכה) עם ההורים, פגישה נוספת בת שעה-שעה וחצי עם הילד ופגישת סיכום. ולאור כל מה שקראתי כאן בעבר - האם נראה לכם שפגישה אחת עם הילד מספיקה ???? משום מה זכרתי שצריך לפחות שתיים. אפילו הנוירולוגית מהתפתחות הילד פגשה את הילדה פעמיים לפני שהסירה את האיבחון...
ושאלה נוספת - בשערי צדק לא ממש הבינו בהתחלה משיחת הטלפון איזה אבחון אני צריכה. אחרי שהסברתי שוב ושוב אמרו שאני מתכוונת לאיבחון פסיכו-דידקטי ע"י פסיכולוגית מומחית לתקשורת, והיא היחידה שעוסקת בזה שם ולכן התורים הארוכים. למי מכם שמכיר את שערי צדק - נראה הגיוני? פסיכולוגית אחת? או שאולי הטעו אותי ולא היא הכתובת מלכתחילה?
תודה
שלום לכולם,
ההיסטוריה שלנו על רגל אחת: בגיל שלוש וחצי בערך הילדה אובחנה PDD NOS. נוירולוג שאינו מתמחה באוטיזם השלים את האבחנה מהצד הרפואי ע"י שרשם "על סמך דברי הפסיכולוגית גם אני רושם PDD NOS". לאחר כחצי שנה (או יותר...) פנינו מיוזמתנו לנוירולוגית שמבינה בתחום התפקוד הגבוה והיא ביטלה את האבחנה. כל הנפשות המאבחנות עד כה שייכות למרכז להתפתחות הילד.
עתה עם העליה לכיתה א', אחד מבתי הספר אליו ניסינו להרשם התנה את ההרשמה בהבאת איבחון מעודכן. אבחנה מבדלת. לא רק "מה אין לילדה אלא גם מה יש, בהנחה שיש משהו שיכול להקרא בשם".
הסיבה שהם מבקשים היא שהם מכירים אותנו כבר מגיל 3.5 מהתקופה בה קיבלנו את האיבחון וניסינו להתקבל לגן שלהם לראשונה.
אין לי בעיה לגשת איבחון. מה שחשוב לי שיהיה מדובר במקום רציני, עם הבנה, שמכיר בנות שנמצאות על קצה הספקטרום (בהנחה שהיא שם ולא מדובר בקשב וריכוז), שאם יתעורר הצורך יוכל לעשות תצפית בגן, ושאם לא מדובר באוטיזם שיוכל להגיד במה כן מדובר ומה הדרך הטובה ביותר שבית הספר יוכל לגשת לנושא.
שני מקומות זכרתי שהמליצו עליהם: שערי צדק ובית אחד. בשערי צדק אמרו לי שיש תור פנוי בינואר. בבית אחד אמרו שאם אמלא את המסמכים הראשוניים ואשלח מחר ייתכן ובעוד עשרה ימים כבר נוכל להתחיל את התהליך. מהמסמכים שהם שלחו לי הבנתי שיש פגישה אחת (ארוכה) עם ההורים, פגישה נוספת בת שעה-שעה וחצי עם הילד ופגישת סיכום. ולאור כל מה שקראתי כאן בעבר - האם נראה לכם שפגישה אחת עם הילד מספיקה ???? משום מה זכרתי שצריך לפחות שתיים. אפילו הנוירולוגית מהתפתחות הילד פגשה את הילדה פעמיים לפני שהסירה את האיבחון...
ושאלה נוספת - בשערי צדק לא ממש הבינו בהתחלה משיחת הטלפון איזה אבחון אני צריכה. אחרי שהסברתי שוב ושוב אמרו שאני מתכוונת לאיבחון פסיכו-דידקטי ע"י פסיכולוגית מומחית לתקשורת, והיא היחידה שעוסקת בזה שם ולכן התורים הארוכים. למי מכם שמכיר את שערי צדק - נראה הגיוני? פסיכולוגית אחת? או שאולי הטעו אותי ולא היא הכתובת מלכתחילה?
תודה