הייתי מאוד ישרה איתם
בשנה הראשונה כשניסיתי להתקבל לשם בדיוק קיבלנו את האיבחון. הם שמרו לנו מקום מתוך ידיעה שאנחנו כנראה על הספקטרום וביקשו לקבל את האבחנה. אחרי כחודש וחצי הודיעו שלאור תחושת אי ההצלחה שלהם בשילוב ילדים על הספקטרום, הם החליטו לקחת פסק זמן בשילוב ילדי PDD. ונדחנו...
שנה לאחר מכן כבר היה לנו את הסרת האבחנה ע"י הנוירולוגית. ניסינו להתקבל שוב אך התברר כי איחרנו את המועד.
השנה ניסינו פעם שלישית ואחרונה. הגשנו את מסמך הסרת האבחנה בו כותבת הנוירולוגית שנפנה להדרכת הורים בדגש על בעיות קשב וריכוז. אבל כל הזמן ניקר לי בראש מה שאמרו לנו בבית הספר: "אנחנו לא מקבלים ילדים עם PDD ולא עם חשד(!!!) ל-PDD". ואני לא יכולה להיות בטוחה ב-100% שהבת שלי לא על הספקטרום. ואני לא יכולה לחיות 6 שנים מעתה ואילך בחשש שמא בסוף יתגלה שזה לא קשב וריכוז או לא רק, וכבר היו מקרים מעולם, שילד היה מאובחן כקשב וריכוז ולבסוף התברר שאוטיזם, וכביכול הכנסתי את בתי תחת הגדרה מסויימת כשאני יודעת או חושדת שייתכן ואולי מדובר בהגדרה אחרת, אך ייתכן שלא. אז אולי אני טיפשה אבל בפגישה בה ביקשו ממני לספר את השתלשות האירועים עד כה, שטחתי את הכל על השולחן, סיפרתי על האיבחון הראשון ומה הוביל אליו, על הסרת האבחנה, על תפקוד הילדה כיום בגן. הצעתי להם לרדת מאבחנות שונות ופשוט לדבר עם הגננת, עם הסייעת, עם כל מי שיש לו נגיעה לילדה במערכת החינוכית, ולראות אם זה מרגיע אותם. באותה פגישה הם גם פגשו את הילדה ואמרו שהיא מקסימה ובוגרת ומתאימה בהחלט לכיתה א', אבל הם רוצים משהו רשמי, ומעודכן. לתחושתי הם מתים מפחד... הם משלבים בהצלחה ילדים עם צרכים מיוחדים שונים, ורק עם PDD הם מרגישים שנכשלו או שאין להם מספיק ידע, אז הם מסתמכים על "אותיות" כאלו ואחרות באבחון ופחות על תאורים אמיתיים מהשנה האחרונה בגן. למרות שביקשו גם את הטלפון של הגננת ומורת השילוב. נקווה שידברו איתן וגם זה יהיה שיקול...
על פניו, עד כה, לא נראה לי שהילדה שלי דורשת "תחזוקה" יוצאת מגדר הרגיל. רק רצון טוב ויחס אנושי אישי. זה הכל, בין אם היא על הספקטרום ובין אם לאו... באחת התשובות שלי לאמא חמסה תיארתי את הילדה, תוכל לראות שם איפה הקשיים ואיפה באה לידי ביטוי השונות.