איגוד האופניים: שינוי אליפות ישראל מסטרס

oferlev9

New member
איגוד האופניים: שינוי אליפות ישראל מסטרס

תתקיים בבית גוברין ביחד עם אליפות ישראל עילית:

הודעה בנוגע לאליפות ישראל למסטרס
***
לכל המתחרים שלום רב
לאור המצב הירוד של האספלט במסלול בנגבה, המשטרה ומע"צ החליטו אתמול שלא לאשר את קיום המרוץ על המסלול.
לאחר בחינת כל החלופות ולאור לוח הזמנים הקצר הוחלט להעביר את אליפות ישראל למסטרס ל-28 ביוני במסלול של בית גוברין, במקביל לאליפות של רוכבי העילית, הנוער והקדטים. בקרוב יועלה תקנון מעודכן לאליפות.
רוכבים שנרשמו כבר לאליפות המסטרס רשומים אוטומטית לאליפות בבית גוברין. רוכבים שנרשמו כבר לאליפות המסטרס אך מעוניינים לבטל את הרשמתם ולקבל זיכוי מתבקשים לעשות זאת עד יום שלישי ה-24 ביוני בקישור הבא: https://www.znook.co.il/ChangeRequest.aspx
אנו מזמינים את כל הרוכבות והרוכבים התחרותיים באיגוד האופניים לקחת חלק באירוע חגיגי זה.
 

oferlev9

New member
מעז יצא מתוק: רבים הציעו שאליפות ישראל

תתקיים במקום אחד וביום אחד לכל הקטגוריות
עד היום האיגוד התנגד לכך. היום הוא נאלץ לעשות זאת בגלל איכות הכביש בנגבה
לדעתי זה עדיף: יותר מתחרים , יותר קהל , אפשר לעשות מזה הפנינג אמיתי: להוסיף מתחם אקספו עם דוכנים ליד קו הסיום ועוד
 

ItsikH

Member
השבת עטרה ליושנה
לדעתי מיקום קו הסיום עלול להיות מסוכן מעט לחובבים שבמקצה המאסטרס, אבל כבר היו גרועים יותר.
 
על מה השמחה


אני חושב שהאנשים פה התבלבלו במי "הטוב" ומי "הרע" בסיפור הזה. אני מתאר לעצמי שלאיגוד היו סיבות לעשות את המרוץ בנפרד בנגבה. באו המשטרה ומע"ץ וכפו על האיגוד לשנות את התוכניות. אולי חלק מהאנשים מרוצים כי הם לא מודעים לכלל השיקולים של האיגוד. גם לי אין שמץ של מושג מה השיקולים אבל אני מעריך שקיימת מחשבה מאחורי ההחלטה של קביעת נגבה. אני מצטער על כך שששיקולי המשטרה, שמרוצי האופניים הם מבחינתה במקרה הטוב מקור למזומנים ובמקרה הרע צרה צרורה, הם אלו שיקבעו היכן ומתי יתקיימו מרוצי האופניים בישראל. אני מאמין שלאנשי האיגוד אכפת לא פחות מהמשטרה על בטיחות הרוכבים וציודם.
 

יורם א2

New member
ההפרדה בגלל כמות הרוכבים על המסלול מנוגד ....

לחוקה.
ןכמובן יש לזה השלכות לגבי האלוף וכו'
 

oferlev9

New member
דני , צריך רק לזכור דבר אחד:

בקשר להשוואה שנתת למרוצים בחו"ל:
שם מדובר על פיליפ ז'ילבר , תום בונן , פיטר סאגאן , ורוכבים מקצוענים אחרים ואילו כאן מדובר ברוכבי מסטרס חובבים.
זה לא אותו הדבר ואפילו לא דומה
 
היגיון במסטרס

כיוון שמדובר באליפות ישראל יש להזניק רק מסטרס פרו מורחב ולפי המיקום להכריז על אלוף המסטרס 30+ , 40+, 50+,60+
אם אתה 10 כללי וראשון בין ה40+ אתה אלוף 40+.כרגע הכי חזקים בגילאים מופלים לרעה.
 
בכלל

זינוק 1 נשים 17+, זינוק 2 גברים 17+, זינוק 3 מסטרס וזהו.
יש בירוקרטים שיגידו זה לא לפי UCI אבל זינוקים של 10 רוכבים, חצי מתוכם לא משהו, חסר משמעות ספורטיבית.
לא שווה תואר UCI בנדמה לי שאני אלוף.
 
מעשה שהיה כך היה

על השתלשלות הדברים שהובילה לשינוי המסלול והתאריך ברגע האחרון

למי שאינו קורא את דבר החמור האדמו"ר בפייסבוק, אני מצרף את התוכן (והלינק) להשתלשלות האירועים שהביאה לשינוי

כפי שכבר נאמר - המסלול אולי יותר סלקטיבי, אבל איחוד קטגוריות במסטרס פותח פתח לצרות חדשות ואחרות ( של שת"פ בין מקצים וכו', שיתן יתרון לאלו שיש להם קבוצות עם רוכבים במספר קטגוריות...

בנוסף - אם כל הכבוד להגיון, כדי שהאליפות ( של העילית, הנשים, הקדטים והג'וניורס ) תוכר על ידי UCI , אין ברירה אלא לנהל אותה לפי חוקי הUCI לאליפות לאומית, משום שיש לזה משמעות עבור הספורטאים. מסיבה זו לא ניתן להצמיד אליהם את המסטרס החזקים,

והכי חשוב - אחרי כל הרעש והצלצולים, הטענות, השמחה, והחזרת העטרה ליושנה - מה שנותר לי הוא לבקש גם מכולכם להגיע ולהתחרות !




לכל מי שמתחרה באליפות הארץ באופניים (במסטרס, ושהתעצבן על השינוי ברגע האחרון...)

אז קצת על השתלשלות העניינים שהביאה לשינוי בדקה התשעים, לדחייה ולהעברה של המסלול לבית גוברין (יחד עם האליפות של רוכבי העילית )

א) אלוהים נמצא בפרטים הקטנים... אז עם כל התסכול והזעם ( וגם אותי זה מעצבן ) הנה השתלשלות הדברים כפי שראיתי ( בשטח ) ולמדתי ( משיחה מקרית עם ישראל חן ידידי)

ב) בתוכנית המקורית של האיגוד המסטרס היו אמורים להתחרות בחיפה, אולם המעבר של ריכוז התחרויות בין יותם נוביק לאילן אידלסון הותיר תפר פתוח, שגרם לעירית חיפה לסגת מן התמיכה שנתנה לקיום המירוץ

ג) כברירת מחדל תואם המסלול בנגבה, שתוקן ע"י מע"צ לפני שלושה שבועה, והיה במצב תקין, אולם המשך התנועה של משאיות כבדות על הכביש הזה גרמו לתיקונים הזמניים של מע"צ להתפורר שוב

ד) הכביש הנ"ל עתיד להיסגר תוך חודש לתנועה, על מנת שאפשר יהיה לסלול אותו מחדש !

ה) הפניה של אריאל, סיגל ורבים וטובים אחרים אל האיגוד על מצב הכביש הביאה לפניה של האיגוד למע"צ לצורך תיקון. מע"צ עשתה הערכת מצב ( מנהלית ) וזיהתה את האפשרות שמצב הכביש עלול להביא להפניה של האחריות/אשמה אלילה במקרה של תאונה/פציעה וכו' ( חו"ח) ולקחה את האופציה הכי בטוחה מבחינת מע"צ - והוא הכרזה על הכביש כולו ( לא רק איזור הקיבוץ, אלא המסלול כולו ) כלא בטיחותי, ולא כשיר לקיום מירוץ או בעברית צחה - כסת"חה את עצמה

ו) לאור סעיף ד) מע"צ גם הבהירה שאין הגיון מבחינתה להשקיע כמה עשרות אלפי שקלים בתיקונים זמניים לטובת המירוץ

ז) מול קביעה כזו לא האיגוד ולא המשטרה יכולים לערער, ועל כן לא הייתה ברירה אלא למזער את הנזקים ולבחור את הרע במיעוטו. גם מאמץ שנעשה ע"י אילן אידלסון למצוא נתיב חלופי בתוך הקיבוץ שיעקוף את הכביש עם הבורות נפסל ע"י מע"צ.

ח) על מנת לתת אפשרות להתארגן לשינוי נלקחה החלטה (מעצבנת ומתסכלת) להעביר את המירוץ למסלול בבית גוברין, עם כל הצפרדעים שכרוכות בשינוי כזה. אומנם המסלול יותר סלקטיבי, ומי שהתלונן על המסלול בנגבה - ימצא את עצמו בזינוק של כל קטגוריות המסטרס ביחד, משום שלא ניתן להזניק ולנהל 14 קטגוריות על אותו מסלול, בו-זמנית ...

ט) הערת שוליים ( תרתי משמע ... ) במידה מסויימת יצא שכרנו בהפסדנו, והתלונה על טיב המסלול והדרישה לתיקונו לפני האליפות העירה את האריה ( מע"צ - גם סוג של אריה על החלשים..) משנתו וגרמה לכל המהפכה . אפשר גם להתבונן איש, איש ולשאול האם למירוץ שהיה מתקיים באירופה, ובו היה משולב קטע פאבה , או דרך לבנה ( ע"ע פריס - רובה, סטרדה ביאנקה או סתם מירוץ ברומניה או בספרד בעיר שיש בה קטעי פאבה ) - האם גם אז היינו דורשים תיקון, או אולי היינו מקבלים את זה כמסורת תרבותית שיש לכבד ולהוקיר ומתפעלים מן האתגר ...

אין לי טענה אל אלו שהתרעמו על המסלול, זו זכותם המלאה, ועדיין אני יכול להביע את עמדתי ודעתי, שהמסלול כפי שהיה על בורותיו היה אפשרי לרכיבה, גם אם העמיד קושי בפנינו, והייתה בו מידה של סיכון.
מיקום הבורות היה ידוע, ניתן גם היה לסמן אותם, ובמקרה הגרוע היה נוצר מיתר אחרי הבורות שהיה טריגר לבריחה (או שלא), והיה יוצר קצת סינון ונקודת מאמץ במירוץ.
בדיוק כמו שבמרתון בשטח מסמנים את הירידות התלולות וקטעים מסוכנים יותר אבל לא מוציאים אותם מן המסלול....

שורה תחתונה - אם אהבת האופניים והרכיבה זורמים לכם בעורקים ועוברים בסינפסות במוח, זה בסדר גמור שאתם מביעים את הזעם, הכעס והתסכול, אבל מה שחשוב הוא שלאחר מכן תאספו את הכוחות ואת החיבור של אהבה, אופניים וכאב - ותגיעו למירוץ בשבת הבאה בבית גוברין

מחכה לראות את כולכם !!!

יוסף החמור האדמו"ר
 

YotamKa

New member
למיטב ידיעתי למע"צ אין סמכות בכבישים פנימיים

בתוך יישובים, איך פסלו את האופציה של מעבר בתוך הקיבוץ? האם זה היה מוציא רק חלק מהבורות מחוץ למסלול והם דאגו לגבי אלו שנשארו?
 
אבל יש להם סמכות מלאה על כל הכבישים החצונים

כשהערת את הדוב, מה שנותר הוא בעיקר לברוח...

למע"צ אולי אין סמכות לסגור כביש פנימי בתוך הקיבוץ, אבל יש להם מספיק כוח וסמכות כדי להכריז שכל המסלול אינו בטיחותי למירוץ, גם אם יתבצע המעקף בתוך הקיבוץ
ומאותו רגע יצא שמע"צ מכוסים מכל כיוון אפשרי ואי איפשר לתבוע אותם על כלום

אבל במקביל אנחנו נשארנו בלי מירוץ בשבת הקרובה, אלא עם דחיה בשבוע ושינוי מסלול ברגע האחרון...

מרגע ההכרזה שום כוח בעולם ( כולל משטרה ) לא יזיז את מע"צ

ואם להוסיף עוד עז - בגלל החטיפה יתכן מצב שגם המסלול בבית גוברין לא יאושר לתחרות...

נקווה שהכל ישוב למסלולו והנערים חזרה עוד לפני מועד המרוץ המקורי...

יוסי
 

ariasdo

New member
אם מוכרים כרטיסים לתיאטרון ומתברר שהבמה שבורה

ולא ניתן לתקן עד מועד ההצגה.
בסוף ההצגה נידחת , משהוא התפקשש בדרך .

לפי מה שאתה כותב כל האשמה זה של מע"צ עשו תיקון והכביש אושר לתחרות .
ואז התברר שהתיקון היה חפיף בלי אחריות , לא החזיק אפילו שבוע /שבועיים .

מה זה אומר על מע"צ , הם לא יודעים שנוסעים שם משאיות .

אריה סדובניק
 
ועם הרצפה עקומה, אבל לא שבורה ?

אריה, וגם שאר מכובדי הפורום
הזדמנות נפלאה להתחיל,למרות גילנו המופלג, (52 זה מספיק מופלג לענין זה, כך שגילך בוודאי
) לחשוב במונחים של אחריות ולא של אשמה.

מע"צ ידעו, ועשו תיקון זמני, כי עוד חודש סוגרים לגמרי את הכביש הזה, ובונים אותו מחדש...

חפיף -כן, זה חלק מההווי הקיומי שלנו ברמה כזו או אחרת, ובמקרה הזה גם עם מידה מסויימת של הגיון, כי אם הכביש הולך לבניה מחדש אין סיבה להשקיע בתיקון ארוך טווח...

יש הרבה סיבות לדחות ( אולי ) ויש גם הרבה סיבות לא לדחות, בינהם כי הבמה לא באמת שבורה אלא קצת עקומה, ויוצרת הפרעה, ומכיוון שכולם ( או לפחות רובם ) יודעים על הבורות, המחיר הוא שמי שמגיע במיקום לא טוב בדבוקה יצטרך להאט ליד הבור, ואחר כך להאיץ כדי לסגור את הפער

אופטימלי - לא
בר רכיבה - בהחלט כן !
האם יש סיכון - יש גם ליד הבור, אבל גם המסלול בבית גוברין מכיל בורות...

אפשר להמשיך לחפש אשמים, ומע"צ והמשטרה רק יעוטו על כל הזדמנות שאנחנו כרוכבים נתן להם כדי לא לקיים מירוצים בכביש...
לכן חשוב שנתריע על מה שראוי להתריע עליו, ונהיה מוכנים גם לכך שספורט האופניים התחרותי כולל מרכיב של סיכון, ושזה חלק מן הספורט.

חשוב גם להבין את המשקל שמילים גדולות ומפוצצות מקבל כשהוא יוצא מן ההקשר שבו הן נאמרו - ואולי זה יעזור לנו למקד מראש גם את ההתרעות ואת התפיסה הבטיחותית.

אחרי הבטול וההעברה לבית גוברין קמו רבים ואמרו שמספיק לסמן את הבורות ולא להתעקש על סתימה, ישור ופילוס עם אחריות של מע"צ...

אז כן - בלא מעט מקרים חיים ומוות ביד הלשון, ולתפיסה ( פרספציה ) שלנו יש משקל אדיר ביצירת המציאות שבה אנו רוכבים...

רק רכיבות טובות ובטוחות ( ועם הבנה ואבחנה של הסכון שכרוך בהם )
 

ariasdo

New member
בפירוט לשתלשלות הדברים גלגלתה בעדינות אשמה

על מע"צ , הם תקנו אישרו את המסלול לתחרות , ולאחר שהתיקון לא הצליח ממש בדקה ה90 בדקו שוב לבקשת האיגוד .
פסלו את המסלול ולא הסכימו לתקן בטענה שיסללו מחדש את הכביש .

מהתרשמות שלי מההודעות בשבוע האחרון מצטייר רושם משונה ומוזר .

לפני יומיים 16.6.14 עופר מפרסם הודעה מהאיגוד על הרשמה עד מחר בחצות לאליפות ישראל הפתוחה למסטרס בנגבה ( האיגוד עדין משוכנע שתתקיים תחרות )

ב 14.6.14 bike3 מפרסם הודעה ( מסלול נגבה במצב זוועתי! ) יש גם תמונה שעופר לוקח מכתבה של אסקרוב על מצב הכביש שגם פונה לאיגוד .

תשובת האיגוד מודעים לבעיה והנושא מטפל מול מע"צ , העסק יסודר ותהיה אליפות .

אתמול יוצאת הודעה של ביטול ושינוי מועד ומיקום .

כל המצב הזה נראה מוזר תמוהה כאלו ב 3 ימים האחרונים היה רעידת אדמה בנגבה .

שאתה כותב , לחשוב במונחים של אחריות ולא של אשמה , למי אתה מתכוון אחריות .
שהכותבים המגיבים להודעות בנושא בפורום יקחו אחריות .

אריה סדובניק

ליותם במצב שנוצר שהבעיה פורסמה וידועה לכולם , היו חייבם לקבל אישור לתחרות מכל הגורמים הרלוונטיים .
 
למעלה