מעשה שהיה כך היה
על השתלשלות הדברים שהובילה לשינוי המסלול והתאריך ברגע האחרון
למי שאינו קורא את דבר החמור האדמו"ר בפייסבוק, אני מצרף את התוכן (והלינק) להשתלשלות האירועים שהביאה לשינוי
כפי שכבר נאמר - המסלול אולי יותר סלקטיבי, אבל איחוד קטגוריות במסטרס פותח פתח לצרות חדשות ואחרות ( של שת"פ בין מקצים וכו', שיתן יתרון לאלו שיש להם קבוצות עם רוכבים במספר קטגוריות...
בנוסף - אם כל הכבוד להגיון, כדי שהאליפות ( של העילית, הנשים, הקדטים והג'וניורס ) תוכר על ידי UCI , אין ברירה אלא לנהל אותה לפי חוקי הUCI לאליפות לאומית, משום שיש לזה משמעות עבור הספורטאים. מסיבה זו לא ניתן להצמיד אליהם את המסטרס החזקים,
והכי חשוב - אחרי כל הרעש והצלצולים, הטענות, השמחה, והחזרת העטרה ליושנה - מה שנותר לי הוא לבקש גם מכולכם להגיע ולהתחרות !
לכל מי שמתחרה באליפות הארץ באופניים (במסטרס, ושהתעצבן על השינוי ברגע האחרון...)
אז קצת על השתלשלות העניינים שהביאה לשינוי בדקה התשעים, לדחייה ולהעברה של המסלול לבית גוברין (יחד עם האליפות של רוכבי העילית )
א) אלוהים נמצא בפרטים הקטנים... אז עם כל התסכול והזעם ( וגם אותי זה מעצבן ) הנה השתלשלות הדברים כפי שראיתי ( בשטח ) ולמדתי ( משיחה מקרית עם ישראל חן ידידי)
ב) בתוכנית המקורית של האיגוד המסטרס היו אמורים להתחרות בחיפה, אולם המעבר של ריכוז התחרויות בין יותם נוביק לאילן אידלסון הותיר תפר פתוח, שגרם לעירית חיפה לסגת מן התמיכה שנתנה לקיום המירוץ
ג) כברירת מחדל תואם המסלול בנגבה, שתוקן ע"י מע"צ לפני שלושה שבועה, והיה במצב תקין, אולם המשך התנועה של משאיות כבדות על הכביש הזה גרמו לתיקונים הזמניים של מע"צ להתפורר שוב
ד) הכביש הנ"ל עתיד להיסגר תוך חודש לתנועה, על מנת שאפשר יהיה לסלול אותו מחדש !
ה) הפניה של אריאל, סיגל ורבים וטובים אחרים אל האיגוד על מצב הכביש הביאה לפניה של האיגוד למע"צ לצורך תיקון. מע"צ עשתה הערכת מצב ( מנהלית ) וזיהתה את האפשרות שמצב הכביש עלול להביא להפניה של האחריות/אשמה אלילה במקרה של תאונה/פציעה וכו' ( חו"ח) ולקחה את האופציה הכי בטוחה מבחינת מע"צ - והוא הכרזה על הכביש כולו ( לא רק איזור הקיבוץ, אלא המסלול כולו ) כלא בטיחותי, ולא כשיר לקיום מירוץ או בעברית צחה - כסת"חה את עצמה
ו) לאור סעיף ד) מע"צ גם הבהירה שאין הגיון מבחינתה להשקיע כמה עשרות אלפי שקלים בתיקונים זמניים לטובת המירוץ
ז) מול קביעה כזו לא האיגוד ולא המשטרה יכולים לערער, ועל כן לא הייתה ברירה אלא למזער את הנזקים ולבחור את הרע במיעוטו. גם מאמץ שנעשה ע"י אילן אידלסון למצוא נתיב חלופי בתוך הקיבוץ שיעקוף את הכביש עם הבורות נפסל ע"י מע"צ.
ח) על מנת לתת אפשרות להתארגן לשינוי נלקחה החלטה (מעצבנת ומתסכלת) להעביר את המירוץ למסלול בבית גוברין, עם כל הצפרדעים שכרוכות בשינוי כזה. אומנם המסלול יותר סלקטיבי, ומי שהתלונן על המסלול בנגבה - ימצא את עצמו בזינוק של כל קטגוריות המסטרס ביחד, משום שלא ניתן להזניק ולנהל 14 קטגוריות על אותו מסלול, בו-זמנית ...
ט) הערת שוליים ( תרתי משמע ... ) במידה מסויימת יצא שכרנו בהפסדנו, והתלונה על טיב המסלול והדרישה לתיקונו לפני האליפות העירה את האריה ( מע"צ - גם סוג של אריה על החלשים..) משנתו וגרמה לכל המהפכה . אפשר גם להתבונן איש, איש ולשאול האם למירוץ שהיה מתקיים באירופה, ובו היה משולב קטע פאבה , או דרך לבנה ( ע"ע פריס - רובה, סטרדה ביאנקה או סתם מירוץ ברומניה או בספרד בעיר שיש בה קטעי פאבה ) - האם גם אז היינו דורשים תיקון, או אולי היינו מקבלים את זה כמסורת תרבותית שיש לכבד ולהוקיר ומתפעלים מן האתגר ...
אין לי טענה אל אלו שהתרעמו על המסלול, זו זכותם המלאה, ועדיין אני יכול להביע את עמדתי ודעתי, שהמסלול כפי שהיה על בורותיו היה אפשרי לרכיבה, גם אם העמיד קושי בפנינו, והייתה בו מידה של סיכון.
מיקום הבורות היה ידוע, ניתן גם היה לסמן אותם, ובמקרה הגרוע היה נוצר מיתר אחרי הבורות שהיה טריגר לבריחה (או שלא), והיה יוצר קצת סינון ונקודת מאמץ במירוץ.
בדיוק כמו שבמרתון בשטח מסמנים את הירידות התלולות וקטעים מסוכנים יותר אבל לא מוציאים אותם מן המסלול....
שורה תחתונה - אם אהבת האופניים והרכיבה זורמים לכם בעורקים ועוברים בסינפסות במוח, זה בסדר גמור שאתם מביעים את הזעם, הכעס והתסכול, אבל מה שחשוב הוא שלאחר מכן תאספו את הכוחות ואת החיבור של אהבה, אופניים וכאב - ותגיעו למירוץ בשבת הבאה בבית גוברין
מחכה לראות את כולכם !!!
יוסף החמור האדמו"ר