איגרות חוב דולריות

שאלה123

New member
איגרות חוב דולריות

שלום, אני מקווה שאני בפורום הנכון... לאמא שלי יש סכום של 100,000 ש"ח שהיא רוצה להשקיע/לחסוך. היא שמעה מחברה על מסלול של איגרות חוב דולריות, שמניב ריבית של 10%. אותה חברה חוסכת סכום דומה והיא אמרה לאמא שלי שהיא מקבלת כל חודש כ-1000 ש"ח מהריבית. בנוסף, היא יכולה למשוך את החיסכון בכל זמן שהוא. האמת - זה נשמע לי קצת מוזר. מישהו פה בפורום יודע משהו על מסלול זה? מהם הסיכונים? האם זה כדאי? תודה רבה :)
 

goldy

New member
הבעיה היחידה היא עמלות ומיסים

עמלות: מי שמוכר לה את איגרת החוב רק יחפש לקחת מימנה כסף. מיסים: הממשלה מחפשת לקחת מאיתנו כסף. ה10% זה ברוטו או נטו? ה1000 ש"ח זה ברוטו או נטו? מה עים איגרות חוב מישתלמות יותר?
 

שאלה123

New member
אני מניחה שה-10% זה ברוטו

אבל אני לא בטוחה. לא כ"כ ידועות לי התשובות לכמה עמלות ומיסים יש. בנוגע לאיגרות חוב משתלמות יותר - שוב, אני לא מבינה בנושא, וקיויתי שמישהו פה יכול לשפוך עליו אור :)
 

משרדית

New member
תפני לכמה בתי השקעות, תשאלי..

את השאלה, ותבררי כמה ריבית אכן מקבלים נטו, כמה עמלות משלמים. השקעה זו בד"כ מומלצת עד כמה שידוע לי. הרבה יותר טוב מכל תוכנית בנקאית אחרת. את יכולה גם לבר בבנק אם את מפקידה דרכם, כמה עמלה וריבית הם לוקחים/משלמים. תעשו שיעורי בית, נשמח כאן לשמוע איך נגמר הבירור. ללא ספק, השקעה מעניינת וכנראה כדאית. בהצלחה, ונשמע ממך בקרוב מה יצא מירי
 
לא יכולה להיות תשואה

כזו בלי סיכון משמעותי. זה לא אומר שזה לא כדאי, רק אומר שחשוב לבדוק את הסיכוי ביחס לסיכון.
 
למעלה