איור-ודה

ben zion

New member
איור-ודה

שלום לכולם ברצוני לקבל טיפול איור-ודה ורציתי לברר כמה פרטים: 1.האם יש בעיסוי הזה דברים שנוגדים את התורה? 2.האם העיסוי נעשה בעירום מלא או כמו כל העיסויים עם לבוש תחתון? האם נוצר מצב שהמטפל רואה איברים מוצנעים של המטופל? 3.האם יש לעיסוי זה מטרות מועילות חוץ מתענוג וסטלבט?
 
זכותך כמטופל לבקש

מה שאתה רוצה. זאת אומרת, שאתה יכול להשאר אם תחתון או אם מכנס. אסור למטפל\ת להכריח אותך להשאר בעירום. למיטב ידיעתי אין איסור בתורה לקבל עיסוי כל עוד זה מוצנע ואתה מקבל את העיסוי מאותו בן מינך. לאירוודה יש צד רפואי גדול מאוד. תלוי במטפל - האם הוא מעוניין לגרום יותר כייף למטופל או טיפול רפואי.
 

ben zion

New member
אבל מה מקובל

1.ברור שאסור להכריח.... השאלה מה מקובל בעיסויים האלה בד"כ. האם מקובל להיות בעירום מלא או בלבוש תחתון וכיסוי סדין כמו בכל העיסויים? 2.לגבי השאלה השנייה - התכוונתי האם יש בעיסוי ספציפי זה דברים שנוגדים את התורה כגון דברים שקשורים לעבודה זרה, דרכי האמורי בהעברת אנרגיות וכו'.
 
שוב...

זה תלוי בך ... אין נוהג. אני אישית מעוניין שכל מטופל ומטופלת שלי יהיו איך שהם מרגישים הכי בנוח וכנ"ל לגבי. אני לא כ"כ אוהב לראות שמטופלים שלי שוכבים לי ערומים על המיטה וכן לגבי מטופלות, אני מרגיש שהטיפול הופך למשהו מיני ופחות מקצועי. אבל יכול להיות שזאת שריטה שלי. אולי יהיו מטפלים שיגידו אחרת. בכל מקרה, יש לי מספר מטופלים שהכי נוח להם זה להיות בעירום מלא, אז אני נותן להם להיות בעירום מלא, מכסה אותם בסדין לבן או מגבת לבנה בכדי שתיהיה תחושה נעימה. לעיתים יש כאלה שגם את הסדין לא רוצים להשים על עצמם ואז אני כבר בוחר לעצמי האם לטפל בו ככה או לא. לגבי התשובה השניה, אני לא מוצא בשום טיפול משהו הקשור לעבודה זרה, זה הרי סוג של טיפול לנפש, אין כאן השתחוות לפסל או לתמונה, אין כאן שום עבודה זרה שאני יודע בכל אופן.
 

member10

New member
האם מותר לקבל טיפול מאשה?

האם מותר על פי התורה לגבר קבל טיפול מאשה? האם יש דתיים שנוהגים לקבל טיפול מאשה?
 
חד משמעי לא

אסור לגבר לקבל עיסוי מאשה ולאשה אסור לקבל מגבר. אני מדבר על עיסוי בלבד נכון לעכשיו. לגבי דתיים, אין לי מושג מי עושה ומי לא ..
 

member10

New member
איך הגעת לקביעה החד משמעית?

הרי לפעמים מתירים לאחות ולרופאה לטפל בגבר וכן יש מקרים שמתירים לבעלת מקצוע לגעת בגבר אז אולי הוא הדין לטיפול עיסוי רפואי? ואולי אתה צודק איך הגעת לקביעה החד משמעית? האם אתה מתמצה בתחום?
 
אז ככה ...

יש לי משפחה חרדית, אז ככה שאני מכיר טוב את ההלכות..
דבר שני, אין מה להשוות בין רופא מטפל, לבין עיסוי. כשאתה מקבל עיסוי, אתה יכול לבחור בין מטפל למטפלת בדיוק כמו רופאים. רק שהרבה מהאנשים יעדיפו מטפל מהמין השני. ככה פשוט יותר נוח, למה? כי הרבה רואים עיסוי כדבר מיני (לצערי הרב). כשאתה הולך לרופא להבדק, הוא לא בדיוק מלטף לך את הגב, את הראש ואת הפנים, אתה לא נמצא באווירה שיכולה להביא אותך ("בטעות" או לא) למגע מיני ולהכשל בזה. בקיצור אין מה להשוות בין מטפל בעיסוי שמטפל בך בחדר חשוך, באווירת נרות, באווירה מרגיע ונעימה שבדרך כלל נעשת אם בן\בת זוגך כשאתם לבד. לבין רופא מטפל שלא ממש בא לך להיות אצלו בחדר שמסריח מאלכוהול או לא יודע מה. מקווה שעניתי לך תשובה מספקת. יום טוב
 
דבר נוסף

פיקוח נפש דוחה הכל.(גם שבת) בעיסוי אין פיקוח נפש ולכן אין שום היתר. ולכן התשובה היא חד משמעית.
 

ben zion

New member
לאו דוקא פיקוח נפש

בס"ד מה שמתירים לרופא לטפל באשה זה לאו דוקא קשור לפיקוח נפש כי מתירים גם במקרים שאין סכנת נפשות
 

ben zion

New member
לטל המטפל

האם גם בעיסוי רקמות עמוק שנועד למטרה מקצועית בלבד (ולא לתענוג כמו האירו-ודה) לדעתך אסור שאשה תטפל בגבר?
 
אני אסביר שוב ...

עניין העיסוי זה עניין לא פשוט בנושא ההלכה, כיוון שמדובר במגע מלא וברפיצת גדרות שהדת אסרה. זה לא ממש מעניין את הדת איזה סוג של עיסוי מדובר כיוון שהתורה לא הפרידה בין עיסוי שוודי לעיסוי רקמות עמוק וכו. התורה אסרה מגע של גבר ואישה שלא נישאו וכל שכן שמגע ללא בגדים ועוד באוירה שבדרך כלל נעשת על מנת להגיע למצבים רומנטים כאלה ואחרים. אם תרשה לי אשאל אותך שאךה פשוטה.. מדוע כ"כ חשוב לך לקבל עיסוי מאישה ולא מגבר?
 
יש מקום לדון בזה

גם במקרה של רופא נשים יש מקום לדיון כי רצוי שאשה תבדוק אישה וכו. כיוון שהפורום אינו דן בענייני ההלכה אני לא ארחיב בנושא. בכל מקרה. אשמח לדעת אם משהו מצא הלכה אחרת. יש איסור מוחלט לגבר לטפל באשה ואישה בגבר כל עוד הם לא נשואים. וזה לעניין שאלת ידידנו היקר. עפ"י ההלכה היהודית. למי שיש שאלות נוספות אולי רצוי להתכתב בפרטי כיוון שהפורום עוסק בענייני עיסוי ולא דת. יום טוב
 
לא

אבל אני מאמין מאוד. אני גדלתי במשפחה חרדית ואני מכיר טוב את ההלכות ...
 

ben zion

New member
זה כן משנה איזה סוג עיסוי

בס"ד ברור שגם על פי ההלכה יש הבדל בין עיסוי אירוודה לבין עיסוי רקמות עמוק או שיאצו. עיקר איסור הנגיעה הוא בנגיעה שקשורה לחיבה ותאווה. ככל שהנגיעה היא יותר לצורך ופחות נעשית בדרך חיבה ותאווה כך היא יותר מתקדמת לכיוון של להיות מותרת. עד מקרים שבהם היא מותרת לגמרי כמו אצל רופאה,אחות,וכן דנו הפוסקים לגבי השאלה האם מותר לגבר לשבת ליד אשה באוטובוס או לנסוע באוטובוס עמוס שנדחפים שם גברים ונשים כיוון שזאת לא נגיעה בדרך של חיבה ותאווה. ובעניין זה יש חילוק רציני בין העיסויים, בין: עיסוי אירוודה שנעשה בעירום מלא ומטרתו היא לתענוג, ועיקרו זה ליטופים והעברת אנרגיות. כולל העברת חיבה ואהבה. לבין עיסוי רקמות עמוק שנעשה עם תחתון מכוסה/מכנס קצר, והוא עיסוי מקצועי רפואי לחלוטין שנועד למטרות מקצועיות כגון לשחרר גב תפוס או כאבים. או שיאצו
 
אז לא ברור לי

אתה שואל או עונה? אם שאלת, אז קיבלת תשובה, ואם יש לך היתר מרב, אשמח לדעת ממנו.
 

ben zion

New member
לא עניתי

פשוט הראיתי שבאופן כללי יש חילוק בין אירוודה לרקמות עמוק/שיאצו. לא אמרתי עוד שזה מותר. למעשה שאלתי רב שנחשב למחמיר בדיני צניעות, והוא פסק לגבי עיסוי רפואי שמותר לקבל אותו מאשה אם אין אי אפשר לקבלו מאיש. וזה במקום שאין איסור יחוד וגם לא מדובר על אדם שהטיפול גורם לו הרהורי עבירה. וראה תשובת הרב דוד לאו: http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=68517 ותשובת הרב אליעזר מלמד: באתר YESHIVE.ORG.IL תכנס ל"שאל את הרב" ותחפש את השאלה עם המילים "עיסוי"
 

ben zion

New member
אגב לגבי אירוודה

בס"ד אני עדין מסתפק האם מותר לקבלו אפילו מגבר. ראה את תיאור העיסוי כמו שהוא מופיע באחד מאתרי הספא: "ממסתורי הודו העתיקה, לפני יותר מ- 5,000 שנה, תורה שהגיעה אלינו דרך מדיטציות ע``י האל העליון ``מהאברמה``. המסע מתחיל בזוג ידיים הנוסכות שמנים חמים על גופך וממשיך אל תוך עיסוי בתנועות ארוכות ועמוקות על מנת לנקות רעלים מן הגוף ולהכניסך להרפיה מלאה וטוטאלית. העיסוי מסתיים בניסוך איטי ומיוחד של שמן שומשום חם במרכז המצח. לאחר עיסוי איורוודה בספא סאל מיה תצא בתחושה עמוקה של התעלות הנפש והתחדשות. איור=חיים, וודה=ידע, איורוודה=ידע החיים "
 
אני אגיד לך את האמת ...

לא מעניין אותי ממי זה הגיע. לי זה דיי ברור שמי שהביא את האירוודה לעולם היה אדם כמוני כמוך. אני אישית לא מאמין באלים המסתורים של הודו, לא בבודהות שלהם ולא באף פסל או תמונה שלהם. לגבי המילה "תורה", אז הכוונה היא ל"דרך" (שאת זה אתה בוודאי יודע) אני לא חושב שיש אם זה בעיה, זאת דרך שהמציאו בהודו העתיקה. אין בה שום התנגשות ביהדות. דרך אגב, גם הרפואה הסינית נקראת "תורה סינית" שגם היא החלה כיביכול מאלים כאלה ואחרים שהיו חצי אדם וחצי חיה וכו. אני אישית לא מאמין בזה וזה לא הופך אותי למטפל פחות טוב. אני אישית לקחתי את כל הדברים שנראים לי ריאלים ברפואה המשלימה ואימצתי אותם לעצמי מבלי לנגוד את האמונה שלי ביהדות. אין לי פסלים ולא תמונות לא בבית ולא בקליניקות שלי, אני מאוד שומר על כבוד המטופלים שלי ושומר על מקצועיות, דואג לפנק ולרפא את המטופלים שלי מבלי לנגוד את האמונה שלי ולדעתי ככה צריך לפעול. למדתי בעברי במסגרת הלימודים, את תורת הדאואיזם, הבודהיזם וכ'ו. למען האמת זה ממש 1:1 לתורה היהודית, הרדך דומה מאוד, רק שלהם יש את הדרך שלהם וכבודם מונח במקומם.
 
למעלה