איזה אושר
האדריכלית קלעה

ענתש

New member
איזה אושר ../images/Emo13.gif האדריכלית קלעה

בול הפעם (אחרי שפעם קודמת היתה הלם קרב עבורי מרוב שהיא היתה כל כך OFF ממה שרציתי...). מקסים, מקסים. היא תיכננה את הבית כל כך מקסים. עם קומה תחתונה ובה פאטיו עם ג'קוזי שקוע שרואים אותו מהכניסה, הפאטיו נושק לחדר אורחים (שישמש גם חדר משחקים) ולידו שירותים ומקלחת כך שבעתיד נוכל להוריד את יחידת ההורים למטה. חדר עבודה (ממ"ד) בקומת הקרקע, מטבח מקבילי (בלי פינות) כמו שרציתי פתוח לסלון ולפינת האוכל. הסלון גם נושק לפטיו וגם לגינה החיצונית. הקומה הזו תהיה מדורגת אבל עוד לא החלטנו איך (בגלל תנאי השטח) אבל יש אפשרות פשוט לדרג למעלה את כל היחידה חדר עבודה + חדר אורחים + שירותים ומקלחת ולהשאיר במפלס אחד את מטבח + פינת אוכל + סלון. בקומה עליונה יחידת הורים עם מרפסת דק תלויה אל הנוף ושני חדרי ילדים עם חלל פתוח בינהם שבעתיד יוכל להיות עוד חדר אם נרצה. אני כל כך שמחה, כבר היו לי סיוטים שזה לעולם לא יהיה מה שארצה.
 

ענתש

New member
בערב... אני אסדר את השירטוט

קצת בפוטושופ שיהיה יותר ברור ופחות "שירטוטי" (לא נעים לי לשים את התוכנית של האדריכלית ממש).
 

ronchikit

New member
זה נשמע סוף הדרך!

איפה אתם בונים? אפשר לשמוע את ההתרגשות בכתיבה שלך,בחיי התרגשתי איתך יא אני כבר מתה לראות!!!
 

איריסג

New member
מברוק

רגע, תני לי להבין - אחרי שתי פגישות כבר הצלחתם???? סחתיין עליכם. שחיה , האדריכלית שלנו, לא תשמע שיש כאלה לקוחות... מה שאנחנו העברנו אותה. דרור אמר שהיא בסוף תפטר אותנו. באמת אחלה. מחכה לשירטוט.
 

ענתש

New member
טוב, בגדול את יודעת...

יש עוד המון עבודה ובטח דברים ישתנו אבל זה הכיוון בדיוק של מה שרציתי.
 

ליcות

New member
זה נשמע מדהים..

שמחה לשמוע שאת מרוצה וכל הכבוד לאדריכלית המוכשרת קלעה כל כך מהר! גם אני מחכה לשרטוטים
 

דנה A

New member
נשמע מצוין ומרגש!

כולנו שומעים את ההתרגשות וההתלהבות מחכה גם אני לקבצים שתצרפי!
 

ענתש

New member
טוב אז הנה.

כתבתי קצת הערות בפנים. באפור בצד שמאל של התמונה ניסיתי לעשות צללית של הדו משפחתי שלנו שצמוד בעצם רק בחניה מקדימה ואחרי זה הוא מרוחק. בינינו ובינו הוא בנה קיר גבוה (עד גובה קצה הקומה שלו). את הקיר הזה נצפה בטיח יפה (כחול-אפור) מהצד שלנו. בנוסף, הבית שהוא דו שלנו בנה הפוך מאיתנו - קומת כניסה וקומה מתחת. כך שהקומה השניה שלנו היא פחות או יותר מעליו לגמרי וכשפותחים שם חלון רואים מעל הגג שלו את כל השדות (הוא פינתי ופונה לשדות חקלאיים). בנוסף חזית הבית שלנו פונה לרחוב, הצד האחורי פונה לשטח פתוח של שדות ויש נוף. הנה קומת הקרקע. בחלק של חדר עבודה-אורחים יש באמצע איזה אזור שלא החלטנו לגביו איך הוא בדיוק יהיה... אז רק בערך. כמו שכתבתי גם בשרטוט עוד לא הוחלט איך לדרג את הבית, הוא יצטרך להיות בקומת הקרקע בשני מפלסים בגלל תנאי השטח.
 

ענתש

New member
קומה שניה.

התכנון הוא שחדר האורחים + מקלחת ושירותים בקומת הקרקע יוכלו להפוך יום אחד אם נרצה ליחידת הורים ובקומה העליונה הסידור שלה ממש גאוני כי הוא מאפשר לנו אחד משניים אם נרצה בעוד הרבה שנים - 1. לתת את יחידת ההורים לילד גדול וזהו. (ואז יש למעלה קומת ילדים עם 3 חדרי שינה, אחד מהם "סוויטה") וכך לעשות קומת ילדים במינימום מאמץ. 2. לתת את חדר ההורים לילד, את המקלחת של ההורים בצורה די פשוטה להפוך למקלחת משפחה ואז את מרחב המשחקים לסגור לחדר נוסף ואת המקלחת שירותים הנוכחיים לפתוח למרחב של "סלון" עם מטבחון קטן (ממילא יש שם מים בקירות) בקומת הילדים ואז יש קומה אפילו עם 4 חדרי שינה. כמובן שזה שיפוץ ובלאגן אבל אם נצטרך תהיה לנו האופציה בעוד איזה 10-15 שנים. שוב, החלק בשרטוט של המקלחת של הילדים לא ממש סגור... זה רק בגדול. צריך לעבוד עכשיו על כל הפרטים.
 

ענתש

New member
ושכחתי... בצהוב בהיר סימנתי בקומה

השניה את המקום בו אני שוקלת להוסיף מין מרפסת כזו מעל הסלון שאפשר לעשות ממנה פינת קריאה נעימה שגם מאפשרת לראות מה קורה בסלון. משהו כמו שרואים באתר של שרון נוימן ב"בית בכפר הס" בתמונה 10.
 

ענתש

New member
170 מ"ר.

עוד אין מידות כי עוד לא החלטנו על מידות ממש... הכוונה היא שזה יהיה 170 מ"ר בנוי. החדרי ילדים יהיו סביב 10-11 מ"ר והחדר הורים ללא המקלחת והחדר ארונות יהיה סביב 12 מ"ר מקסימום 14. לא מגישה צורך בחדר גדול כי הוא יהיה מאד מואר ופונה לחלונות ונוף, זה יוצר תחושת מרחב אדירה.
 

ענתש

New member
בכוונה עוד אין מידות... כי אנחנו

נסגרנו על הכיוון של התוכנית אבל עוד לא על הגדלים...
 

ronchikit

New member
נראה פשוט מצויין

אני מאד אוהבת חללים פתוחים, זרימה בבית המפלסים והדירוג לדעתי מאד יתרמו לכל החלל אהבתי מאד! נראה סופר פונקציונלי ומרווח, ובהחלט יש חשיבה של כמה מימדים וכיוונים. יש לי כמה שאלות אם אפשר: 1) איפה אתם בונים???
2) למה הכוונה לדרג את הבית? זאת אומרת האם יש אפשרויות אחרות חוץ ממדרגות? 3)האם יש אפשרות להעביר את הכניסה קרוב יותר לאיזור החניות, כלומר דווקא את הממד להזיז לכיוון המטבח, ובכל האיזור שכתוב בו מזווה והמלבן כניסה לממד שמימינו, את כל זה להפוך לכניסה אחת גדולה, אולי לתכנן שם ארון בכניסה למעילים וכו...
 

ענתש

New member
תשובות:

אנחנו בונים במושב בלב השרון (אם חשוב לך מיקום מדוייק שלחי לי מסר). לדרג את הבית - כן, במדרגות. אין ברירה כי השטח בשיפוע גדול מכדי למלא (כלומר, למלא יעלה לנו ים של כסף). הרעיון עם הזזת הממ"ד לא רע... אני חושבת שמה שהאדריכלית התכוונה בעצם בתכנון הוא ליצר "אזור" של הקומה שהוא כולו בפונקציונליות שאינה אירוח ואזור אחר שהוא כן (סלון, מטבח, פינת אוכל, גינה, פאטיו).
 

אמארונה

New member
ענתש, זה ממש נראה מצויין../images/Emo13.gif

אהבתי מאוד מאוד. תכנון מקסים ומאוד הגיוני. 2 דברים שצצו לי ככה בריפרוף, זה שהממ"ד בכניסה לבית אומר שהחלון המעצבן שלו יהיה ממש בחזית הראשית של הבית, אלא אם כן החלון שלו יפנה לחזית של החניות ואז יהיה גוש גדול של קיר בכניסה הראשית בלי אף חלון. מהסיבה הזאת לנו היה חשוב לבנות את הממ"ד בחלק האחורי של הבית. הדבר השני הוא שבחזית שפונה לכיוון החניות נוצר גוש גדול ואחיד של קיר ישר. אז זה בהחלט עניין של טעם אישי, אבל לנו למשל, היה חשוב ליצור שבירות והבלטות במראה הישר הזה כי לטעמנו זה נותן יותר עניין במבנה ויותר תלת-מימדיות. אבל אולי המראה ההיי-טקי והישר הזה זה מה שניסיתם להשיג, אז זה לא רלוונטי בכלל...
 

ענתש

New member
אכן ניסינו להשיג מראה בוהאוס כזה,

ישר ונקי והכל סימטרי. החלון של הממ"ד באמת מבאס אבל נבלע את הצפרדע. עוד לא דיברנו על חזיתות אבל ברור שזה יהיה משהו כחול-אפור עם חלונות שחוזרים על עצמם (למשל הרבה מרובעים אחד מעל השני או כמה מלבנים אחד לצד השני במרווחים קבועים). דווקא שבירות (קירות חצי משושים כאלו) זה עיצוב מאד כפרי, זה בדיוק הפוך מהטעם שלנו
 

Dfengshui

New member
נראה יפה ומיוחד

הרעיון של מבט לפאטיו מהדלת הוא מאוד יפה בעיני, במיוחד אם הפאטיו יהיה מלא בצמחיה יפה. אני מניחה שבכוונה עשיתם "הזזה" של חלק מהבית כדי לשבור את הסימטריה, או מסיבה אחרת. שימי לב לכך שבקומת הקרקע נוצרה פינה חדה של חיבור קירות, שמופנית ישירות אל שולחן האוכל. זה יצור תחושה לא נעימה לשבת בנקודה ההיא. עדיף למצוא לכך פתרון, כמו קטימת הפינה או רעיון אחר. בנוסף לכך, הייתי ממליצה בחדר השינה של ההורים למקם את המיטה בדיוק על הקיר שמול המיקום בשרטוט. ממש לא נוח ולא נעים לישון "עם הגב" אל הדלת. אגב, לגבי חלון הממ"ד, אני יודעת שיש היום חלונות שהחלק הברזלי נכנס לתוך הקיר ואז רואים רק את החלון השקוף הרגיל. הרבה יותר אסטטי ונעים לעין
 
למעלה