איזה מזל היה פה ! [אירוע עם A380 של קוואנטס]

79 Ori

New member
יש לי פתרון בשבילך.

תמיד תזכרי שיש סיכוי גבוה יותר להיפגע (או חו"ח למות) בתאונת דרכים מאשר בהתרסקות מטוס
 
תקלה חמורה המעלה זכרונות

פיצוץ או התרסקות מנוע היא תקלה מאוד חמורה אך גם נדירה הפעם האחרונה בדיק לפני 18 שנים כשמנועו של הGolf , מטוס המטען של אלעל ניתק ממנו ב4 באוקטובר 1002, וההוריד חלקים משפת ההתקפה של הכנף, דבר שפגע בעילוי הכנף ובכך גרם לתוצאת ההתרסקות, וכן קרע את המנוע השני על אותה כנף אני טורח לציין כל זאת כי בשורה התחתונה אני טוען שמטוס יכול לשרוד עם מנוע אחד פחות (גם אם הוא דו מנועי למרות שזה הרבה פחות "נעים"), אך מה שחשוב הוא הנזק המישני שנגרם ואשר הוא זה שמכתיב את מהלך הטיסה כלומר הפחתת משקל בשפיחת דלק וטיפול במערכות הכנף וההיגוי כולל תיפעול מנועים (זוכרים את טיסת DHL מעל עירק שאף היא הסתימה בשלום הודות לעבודת צוות מדהימה?). אני מניח שגם תקרית חמורה זו תשמש בסיס ללמידת לקחים ובהחלט תמנע את התקרית הבאה ובכל זאת. עצם זה שהמטוס נחת בשלום, זה קצת נותן אוויר לנשימה, עם כל הזכרונות שצפו פתאום
 

79 Ori

New member
1002? הקדמת בכמה שנים.

התכוונת, כמובן, ל-1992. אאל"ט ב-A380 יש לטייסים תמונת וידאו של המנועים כך שלא יכול לקרות מצב כמו שקרה עם 4X-AXG שהטייסים לא ידעו בכלל שנפלו להם 2 מנועים ופגעו במבנה הכנף.
 
18 שנים זה 1992 כמובן. ככה זה כשמתתרגשים

ושוב תודה לך. בישבילי זה היה ארוע מאוד משמעותי
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הנה כמה קצרים שליקטתי בענין:

אז מה אנחנו יודעים? המטוס הוא VH-OQA, MSN014 בטיסת קואנטאס 32 מסינגפור לסידני. במהלך הטיסה סבל מכשל במנוע מס' 2 מתוך ארבעת מנועי ה- Rolls-Royce Trent 900. במטוס היו 440 נוסעים ו- 26 אנשי צוות. זהו ה-A380 הראשון שנמסר לחברה האוסטרלית בספטמבר 2008. טיסת הבכורה של המטוס הייתה בינואר אותה שנה. הדיווח הראשוני דיבר על התרסקות לאחר פיצוץ באוויר וזאת לאחר שנמצאו חלקי מטוס באזור אינדונזיה, ליד האי Batam. הדיווח הוכחש במהירות ע"י חברת התעופה שמסרה שהמטוס משליך דלק וחוזר לנחיתה בסינגפור עם "תקלת מנוע". http://www.youtube.com/watch?v=lvf_4WEHd-w&feature=player_embedded למרות שהחקירה עדיין בחיתוליה ואל לנו לקפוץ למסקנות, מחקירה ראשונית עולה כי התקלה אירעה מחדירת גוף זר למבנה הכנף. המטוס נחת עם מדפים מורדים במלואם, אך עם מדפי שפת ההתקפה (slats) במצב מעלה. כמו-כן דלתות כני הנסע היו במצב פתוח בעת הנחיתה ולפי מידע שטרם אושר, הצוות השתמש במערכת הגיבוי כדי להוריד את כני הנסע. הנה קטע וידאו שנראה כי צולם מהסיפון התחתון, ברקע שומעים את הקברניט מרגיע את הנוסעים. http://link.brightcove.com/services/player/bcpid69900095001?bctid=660287412001
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifמה פירוש העשן בנחיתה? ומדוע היה צורך בז

בזרם מים על המנוע?
 

RLFD

New member
העשן אני מאמין מגיע מהמנוע השרוף...

והמים כמובן זה בשביל לקרר את המנוע כמה שיותר שניתן יהיה להגיע אליו
 
מעניין אם אי הורדת הslats היא לקח מטיסת הG

ברור שנעשה כאן שימוש במצלמות, שאגב אלה הותקנו כלקח מטיסת הG במטוסי הדור הבא כדוגמת B747-400 והשאלה אם הטייסים זיהו נזק בשפת ההתקפה.
 
אני לא מתרגש משתי ההתרסקויות הנוספות שצוינו

למרות הצער על אובדן חיי אדם... ומעדיף להשאר עם ארוע הקואנטס. קצת סקרנות מהולה בתחושת ביטחון. עדין זה בטוח לטוס כשיודעים עם מי. ומה שיפה בסיפור הוא שנוסעי המטוס לא ניכנסו לפאניקה...
 

79 Ori

New member
צודק. אין מה להתרגש....

בסה"כ כ-90 משפחות איבדו את יקיריהן. לא עניין גדול....
 
Ori79 בבקשה אל תשפוט אותי

הבעתי צער, אבדן חיי אדם הוא כן עניין גדול כתבתי שאני לא מתרגש מבחינת הסער הנפשי, אם לקרוא לזה כך בהשוואה לאירוע הקואנטס שהחזיר אותי 18 שנה אחורה, לאירוע שבדרך זו או אחרת מצאתי עצמי חלק ממנו,חרד וגם כואב חיי אדם. מקוה שאתה מבין, גם בלי לדעת את כל הסיפור בכל אופן זה יפה שאתה מגיב לדברים שאני כותב
 
קוונטאס צרפה בואינג 747-400 ל"חגיגה"

זה שב על עקבותיו יממה לאחר לאירוע הA380, אף הוא בשל תקלה באחד ממנועיו. הפעם זו רק תקלת מנוע ללא נזק משני. המטוס קיבל אישור להמריא שנית מספר שעות מאוחר יותר.
 

79 Ori

New member
לא שופט אותך.

רק הבעתי את חוסר שביעות רצוני מהכותרת שלך. בוא נאמר שהיית יכול לנסח את זה אחרת.
 
למעלה