איזה סוגי פונטים קיימים

DNA_media

New member

לתוכן יש תפקיד חשוב בקריאות האתר.​

ישנם סוגים שונים של תוכן וכל סוג מתאים ביותר עם גופן אחר.​

כאן, בפוסט זה בבלוג, אני אגיד לך באיזה מהם להשתמש ומתי להשתמש בהם.

פיסת המידע הראשונה שאני רוצה לספק היא על גופני סריף ו-sans-serif. עם גופן סריף, למשל Times New Roman, הוא נותן לאתרים תחושה של "בית ספר ישן". עם זאת, גופן ללא סריף, כגון Acacia Regular, יספק פשטות לז'אנרים של התוכן שלך, כמו קטעי טקסט או הוראות, בגלל האסתטיקה העיצובית הנקייה שלו.

אני רוצה להזכיר גם שני גופנים נוספים: גופנים בכתב יד ופונטים של אותיות טקסט מוטבעות. סינון דרך הפוסטים בבלוג בגוגל יש הרבה מאמרים ש להזכיר מונחים אלה. גופן בכתב יד הוא גופן שצויר בעבודת יד, ללא כלי עיצוב אוטומטיים (למשל, גופני מחשב). גופני גופנים מוגדרים בצורה מסוימת בעזרת מחשב.

גופן בכתב יד הוא גופן שצויר ביד, ללא כלים. ניתן לצייר את הגופנים הללו במגוון סגנונות שונים, כגון כתב או כתב, והם משמשים לעתים קרובות בלוגואים. ישנם גם פונטים של גופנים, שהם גופנים שנוצרו בצורה דיגיטלית המדמים כתב יד וסגנונות דמויי כתב יד.

רוצים אתר מומלץ להורדת פונטים בעברית? fonts.org.il - הבית של הפונטים


גופן הוא קבוצה של נקודות המאוחדות יחד ליצירת סגנון אחד.​

זוהי הדרך בה נכתבים או מציירים פיסת טקסט או סמלים. סוג הגופן יכול להיות סריף או sans serif. לגופני Serif יש מאפיינים נוי בקצות קווי האותיות, ומסיבה זו, הם לרוב משתלבים היטב עם כתבים מורכבים לכאורה ונקראים לעתים קרובות, "מסורתיים" או "צורות כתב לטיניות", ומכאן שמסיבה זו, גופני Sans Serif נוצרו. מכיוון שהוא ייראה לא אחיד עם סוגי תסריטים אלה (בדרך כלל משתמשים בו בעיתונים). גופני Sans Serif משמשים בדרך כלל במגזינים, מה שהופך אותם קלים לקריאה. רשימה של הגופנים הפופולריים ביותר והמשקלים, הסגנונות והשימושים שלהם מפורטים להלן: פונט סאנס סריף אריאל, אריאל, הלבטיקה, פאלאטינו לינוטייפ, לוסידה גרנדה ועוד

מלבד גופני sans serif ו-serif, סוגים אחרים של גופנים כוללים גופנים בכתב יד ובכתב יד. גופנים בכתב יד כוללים גרסאות נטוי המדמות כתב יד בעל זרימה גדולה יותר מאשר באותיות דפוס, מכיוון שהם נראים פחות ומפורט.

רוצים להפיק יצירת פונט מכתב יד שלך? גם את זה תמצאו בפונטס


מגרפיטי בפומפיי ובכתב יתדות אשור ועד מיכלאנג'לו, הכתיבה ישנה. זה בגלל שאנחנו עושים את זה לפחות 6,000 שנה.

כתיבה היא מיומנות ישנה ביותר. זה מתוארך לפחות 6,000 שנה למסופוטמיה העתיקה ולמצרים. צורות הכתיבה המוקדמות ביותר היו פיקטוגרמות, או סמלים המייצגים אובייקטים. במצרים, סמלים אלה היו בדרך כלל הירוגליפים מגולפים באבן או מצוירים בחול. במסופוטמיה, הם היו מורכבים מטריזים ומפתלים על לוחות חימר שנקראו כתב יתדות.

וזה גם לא מפסיק להשתנות עם עלייתם של גופנים חדשים, כתב יד ואותיות מצוירות ביד הודות לכלי גופנים "חיים", כמו Quill או Inkling.

גופנים משתנים עם הזמן - סריפים מתחקים אחר שורשים ל-1808; סן-סריפים מתוארכים לשנת 1698.

עם זאת עדיין מדאיג אותי באיזו תדירות אנשים לא מצליחים להבין את ההבדל בין שני הסגנונות הללו: האחד הוא גרסה מפוארת יותר של השני.

אנו חוקרים חמישה סוגים שונים של גופנים ומדברים מתי הם משמשים בצורה הטובה ביותר בטיוטות האינטרנט או המודפסות שלך.
 
למעלה