איחוד מוניציפאלי בקריות חיפה

דיוגנס1

New member
איחוד מוניציפאלי בקריות חיפה

מקריאת הודעות בפורום העוסקות בתחלואי התחבורה השירותים המוניציפאלים וכיוצ"ב ,עולה אצלי תמיד השאלה ("העתיקה"): מתי יתחילו האזרחים של {קריות חיפה}> מוצקין,ביאליק,קרית-ים,וקרית חיים להתעורר ולדרוש מראשי העיריות (בק.חיים "ראש הוועד") שיתקים איחוד מוניציפאלי כללי אצלם?
איחוד שכזה יעלה מיידית את רמת יעילות השירותים שעיריה מאוחדת תגיש לתושבים והנושא החשוב ביותר יהיה העמדה של ראש עיריה (מאוחדת) בבואו לדון עם השלטון המרכזי בסוגיות החשובות לציבור.
הנושא הראשון שצריכים לדרוש הוא בניית בית חולים כללי בתווך שבין הקריה המאוחדת לבין קרית אתא.
אוכלוסיה של למעלה מ600 אלף נפש נזקקת לנסוע לחיפה על-מנת "לזכות" בטיפול רפואי משלושה בתי חולים (ממשלתי-רמב"ם,עירוני-בני ציון וכרמל-שירותי בריאות כללית).
שלשת בתי החולים הנ"ל נמצאים בתוך המארג העירוני הצפוף.
בית חולים בני ציון "שתול" על מורדות ההר כמו מנזר בודהסטי בסין ועליו להיות מועתק לאיזור פתוח יותר (אני מודע כך שמרבית עובדיו "עובדי עירייה" שקשה להזיזם,אבל זו לא יכולה להיות סיבה להמשיך ולקיים את המנזר הזה).
אשמח לקבל חוות דעת נוספות בנושא.
 

darkshadow1

New member
אני לא יודע מה המצב בקריות-

אבל בהרבה מקומות בארץ אי אפשר לסובב את הגלגל לאחור.
בחלק מהמקרים היו פערים משמעותיים ברמת הניהול של יישובים סמוכים, מה שגרם להבדלים גדולים בסוגי האוכלוסייה מבחינה סוציואקונומית, דתית, עדתית וכו'. ועכשיו לך תגרום לתושבים של הישוב העשיר והמצליח להתאחד עם הישוב העני יותר.
 

darkshadow1

New member
לפי ויקיפדיה דווקא לא.

דירוג חברתי-כלכלי של 7 בקריית ביאלית ובקריית מוצקין לעומת 5 בקריית ים ובקריית אתא.
 
רק להתייחס למקומו של בית החולים בני ציון

המצאותו בתוך העיר תורמת רבות לנגישותו (תחנת כרמלית קרובה, תחנת אוטובוס בפתח בית החולים, המרחק הקצרצר בין הרחוב לכניסה לבית החולים)
ובדרך כלל אפשר גם למצוא חניה במרחק סביר.
חוץ מזה הנוף נהדר
 

alantan

New member
תוכל בקרוב לעלות על קו BRT 3 ולהחליף לכרמלית

בתחנת הנביאים. צ'יק צ'אק...
 
איך הגעת ל-600 אלף נפש?

בגליל יש כמה בתי חולים (נהריה, נצרת, טבריה, צפת ועפולה). יכול להיות שיש הצדקה גם לאחד בקריות, אבל לא נכון להציג זאת כאילו 600 אלף נפש תלויים בשלושה בתי חולים בחיפה.

איחוד של הקריות יהיה מהלך רצוי, אך אני מעריך שעיריית חיפה תתנגד לוותר על קריית חיים וקריית שמואל, מה שיהווה פגיעה לא מבוטלת במעמדה של חיפה (שצפויה להיפרד כמעט מיידית ממעמד העיר השלישית בגודלה בישראל, לטובת ראשל"צ). לדעתי צריך לאחד קודם את שלוש הקריות האחרות.
 

eyalmel

New member
איחוד של הקריות חייב לכלול את קרית חיים

אין מקום שבו הגבול בין הקריות מטושטש יותר מאשר בין קרית חיים לבין מוצקין וים: באמצע הרחוב העיר פשוט מתחלפת.
הבעיה העיקרית של חיפה היא דווקא לא הירידה במספר התושבים אלא שהעיר המאוחדת תדרוש חלק מאזור התעשיה של המפרץ (כל השטח שמצפון לקישון, תאורטית) ומדובר על אובדן ארנונה משמעותי.
מבחינת הירידה במספר התושבים, חיפה יכולה "להתקזז" על ידי סיפוח של נשר וטירת הכרמל שצמודות אליה. ההחלפה למעשה דווקא תגדיל את חיפה (27 אלף תושבים בקרית חיים לעומת 43 אלף בנשר וטירת הכרמל).
 
ואם יציעו לך איחוד בלי קריית חיים, לא תיקח?

אם זה יוצג כתנאי בל יעבור לאיחוד הקריות, גדלים הסיכויים שלא יהיה איחוד כלשהו.

בעוד שנראה לי הגיוני לספח את נשר לחיפה (רצף אורבני שהטכניון במרכזו), יש לדעתי נתק מסוים בין טירת כרמל וחיפה. יותר מכך, לדעתי אפשר לשכנע רבים בקריות בעניין "היתרונות לגודל" של עיר אחת משותפת מול חיפה, אבל מבחינת תושבי נשר וטירת כרמל - סביר שסיפוח לחיפה יותר יזיק לתושבים מאשר יועיל.
 

itamo

New member
מדוע שעירייה אחת תפעל יותר טוב מכמה עיריות ?

זה יהיה אולי יותר יעיל מבחינה כספית, אבל מבחינת השירות לתושבים לאו דווקא.
עירייה אחת גדולה שחולשת על שטח גדול עם כמות יותר גדולה של תושבים, תתן שירות פחות אישי וממוקד מאשר הרבה עיריות שמתמקדות בשטח קטן יותר ואחראיות על פחות תושבים.
 

דיוגנס1

New member
אבעה "שריפים" עם צוותים מנופחים זה לא יעיל

איסוף אשפה ברחוב אחד ע"י רשות אחת והרחוב הסמוך " אחרת.
מה שטוב לפאריס,ניו-יורק,לונדון וכו' טוב גם לקריות
 

darkshadow1

New member
יעיל מבחינה כספית=יעיל מבחינת התושבים.

אם יבזבזו פחות כסף על כפל תפקידים יוכלו להשקיע יותר כסף בתושבים. עירייה שנהנית מתקציב גדול יותר היא גם עירייה שיכולה להרים פרוייקטים גדולים יותר.
 

itamo

New member
אבל גם אחראית על שטח גדול יותר ויותר תושבים

וצריכה לפזר את תשומת הלב ליותר פרטים
 

darkshadow1

New member
לפי העיקרון הזה-

עיריית טייבה צריכה להיות יותר מוצלחת מעיריית תל אביב.
 

itamo

New member
זה גם קשור במי שעובד בעיריה

אבל בהחלט אני מכיר מועצות מקומיות קטנות שהתגוררתי בהן שהרבה יותר טובות מעיריית תל אביב ונותנות מענה אישי וטיפול הרבה יותר צמוד ומהיר מהעיריות הגדולות.
 

oschlick

New member
איחוד הקריות היה צריך להיות מזמן.

4 רשויות מקומיות מנהלות איזור יחסית קטן ובעל רציפות טריטוריאלית (חיפה-קרית חיים/קרית שמואל,קרית מוצקין,קרית ביאליק וקרית ים).
אם הייתי שר הפנים הייתי מאחד את קרית ים+קרית מוצקין+קרית ביאליק+קרית חיים+קרית שמואל, ומפצה את עיריית חיפה באיחוד נשר וטירת כרמל לחיפה.
 

דיוגנס1

New member
זו בדיוק הכוונה שלי בהעלאת הנושא

ראשי הציבור נוטים לדבר גבוהה-גבוהה על התיעלות המערכות בשלטון המקומי.
זה התחיל באיחודים של נפל כמו בעיר הכרמל (דליית אל כרמל ועוספיה) ועבר ל"פאר היצירה" של תאגידי המים שיצרו הקמת 52 חברות נוספות עם מאות "בעלי תפקידים (בדרך כלל מקורבים לראש הרשות המקומית) וכך המדינה הולכת מדחי אלי דחי.
כיום עם התקרב הבחירות הכלליות חשוב שהנושא של ההתייעלות יכנס גם הוא לסדר היום של המפלגות\האזרחים.
 
למעלה