אני לא מבין את איירבאס
מצד אחד הם אומרים שהעתיד של עולם התעופה הוא באותם קווים עמוסים לעייפה שיגדלו יותר (לונדון-ניו יורק) ולכן הם בונים מטוסים גדולים יותר לאותם קווים, ה A380, ומצד שני הם תומכים בדעה של בואינג שהעתיד הוא מטוסים בינוניים לטווחים ארוכים ולא מאוד עמוסים (מנצ'סטר-וושינגטון למשל), ובעוד בואינג בונה את ה 777LR ואת ה 787 הם גם החליטו לבנות מטוס לאותו שוק, שוק שהם לא האמינו שרווחי, ובונים גם מטוס לאותם קווים, ה A350. לא קצת גדול על איירבאס לפתח שני מטוסים בו זמנית? גם ככה המחירות של ה A380 לא בשמיים, ובינינו, גם ה A330/A340 לא מתקרבים לרמת המחירות של ה 747 או ה 777 (ה A340, שמתחרה על ה 777 עם אותו שוק מכר משהו כמו חצי מהמטוסים). בואינג הגיעה כמעט אל פי פחת בשנות ה-60 שהם פיתחו "מפלצת" שהפכה לימים למטוס ה-747, האם איירבאס לא לוקחת צעד אחד יותר מדי? לא כדאי להם להשקיע ב A380 ובמקום לפתח מטוס חדש כמו ה A350 לפתח גירסה חדשה של ה-A330? זה בערך יעלה להם חצי.