איך בוחרים קונסטרוקטור ?

ענתש

New member
איך בוחרים קונסטרוקטור ?

התקדמנו ממש מהר עם התוכניות ואנחנו בתקווה להגיע למצב שמאפשר הגשה תוך כשבועיים (ואז כמובן נתעכב עד שנגמור את התמחיר שלנו אבל בכל זאת...). האדריכלית שלחה אותנו למצוא קונסטרוקטור. יש לי שני אנשים (בחור ובחורה) שהיא עובדת איתם והיא ממליצה עליהם אבל היא עודדה אותנו גם לבדוק "בחוץ" מחירים. אני רק לא ממש מבינה איך עושים את זה.. בואו נתחיל מהבסיס ונתקדם -
מה עושה קונסטרוקטור ? הוא רק מאשר לי את התוכניות או שיש לו תפקידים גם במהלך הבניה ? זה חשוב לי כדי לדעת אם "זמינות" היא תכונה נדרשת...
כשבאים לקבל מקונסטרוקטור הצעת מחיר מה צריך להגיד/לתת/להראות לו כדי שיתמחר את העבודה ? (תוכניות ? מפת מדידה ? נתונים מהועדה ?).
איזה תכונות חשוב שיהיה לקונסטרוקטור מבחינה מקצועית ואישית ?
מה טווח המחירים בתחום הזה בכלל ? (אין לי מושג אם זה אפילו במאות או אלפי או עשרות אלפי שקלים או דולרים).
מפקח עבודה הוא גם קונסטרוקטור ? או קונסטרוקטור יכול להיות גם מפקח ? (כי אני אקח קבלן מפתח וארצה שמישהו יפקח עליו אז גם מפקח) זה כדאי לערבב את שני הדברים האלו או להשאיר את זה בידי אנשים נפרדים ?
ואם למישהו יש משהו להוסיף ו/או המלצות על מישהו באזור השרון רבתי אני אשמח לקבל פה או במסר.
 

בינא

Member
המלצה והסברים על קונסטרוקטור

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין שאחראי על חוזק המבנה ובשל כך מחשב את החישובים הסטטיים להגשה ומגיש אותם (התיק הכחול המצורף להגשה), מחשב את קוטר הברזל הנדרש, גודל הקורות והעמודים, עובי התקרות וסוג הבטון. מומלץ מאוד מהוד השרון, מהנדס גרשון פיטרמן, רח' הארבל 11. טל. 09-7416972 באתר "בית" www.bayit-il.co.il , סעיף 19 עצות אדריכליות; עצות הנדסיות; עצות המפקח - תוכלי לקרוא על תפקידו של כל אחד מהם. מחירי תכנון קונסטרוקציה ינועו בין 1,200 $ למבנה חד-קומתי עד 5,000 $ למבנה גדול, מדורג ומסובך שמצריך פי 4 עבודה מהמבנה הראשון. למחירים אלה יש להוסיף מע"מ. כל מהנדס יכול להיות גם מפקח. המהנדס שהומלץ למעלה מוכן לקבל על עצמו גם עבודות פקוח. לעבודות הפקוח יש מחיר נפרד והוא ניתן בכפוף לדרישות הלקח. המהנדס, בהיותו אחראי על הנדסת השלד, ידרוש להזמינו לפני כל יציקה כדי לבדוק אם שמו את הברזל שהוא תכנן ולפעמים יוסיף בשטח, אם נראה לו שחסר, אפילו אם עשו בדיוק את מה שתכנן. הסיבה לכך היא שהוא חותם בסוף הבניה על השלד, גם כלפי הרשות כי בלי חתימה שלו, אין טופס 4 שהוא חובה כדי לקבל אישור לחיבור חשמל קבוע (ברוב המקומות בארץ, אך לא בכולם) והוא חובה כדי לקבל תעודת גמר.
 

ענתש

New member
תודה ../images/Emo13.gif גם על ההמלצה וגם

על ההסבר. אז אני מבינה שזמינות זה עניין חשוב לקונסטרוקטור, שיבוא לבקר באתר כשצריך. מה אני צריכה להביא לפגישה איתו כדי לקבל הצעת מחיר - תוכניות ? ואחרי השלד הוא סיים את תפקידו או שיש לו עוד תפקידים אחר כך ? תודה.
 

fireman

New member
להביא את התוכנית האדריכלית

של הבית בכדי שיוכל לתת הצעת מחיר הגיונית בהתאם למורכבות של הפרוייקט. לפני שאת מתחילה להתרוצץ סתם תשאלי את האדריכלית שלך אם יש בבית אלמנטים שמחייבים תכנון שלד על ידי מהנדס קונסטרוקציות, אם לא אפשר לפנות גם להנדסאי קונסטרוקציות. לאחר סיום הקמת השלד נפרדות דרכיכם (בתנאי שהוא השאיר את חתימתו על כל מה שהיה צריך לחתום)
 
מה זה השטויות האלו קונסטרוקטור ?

שאת תרוצי לחפש קונסטרוקטור ? איזה אדריכל עובד כך ? האדריכל שלי אחראי על הכל גם על מסירת התכנון לקונסטרוקטור , במקרה אני מכיר את הקונסטרוקטור שהוא עובד איתו קבוע הוא הנדסאי בנין, הוא תכנן לי את הבית הקודם . אם יודעים מה רוצים בדיוק לא חייבים אדריכל אפשר לפנות ישר לקונסטרוקטור זה זול יותר . אדריכלים לומדים קונסטרוקציה אבל רק במידה שלא תגרום לקונסטרוקטור למרוט את שערותיו .
 

ענתש

New member
כמו שאמרתי, היא הציעה לי את

מי שהיא עובדת איתם אבל אמרה שסקר שוק (מבחינת מחיר וכו') זה תמיד טוב. אז אני רוצה לעשות. והאדריכלית שלי נהדרת
היא תיכננה לי בית *יפה* כמו שרציתי (ותסלחו לי על הסקסיסטיות אבל בגלל זה היה לי חשוב לקחת "אדריכלית" ולא "אדריכל", כי יש מקום בו הרגשתי שהאדריכלים הגברים שפגשתי לא ירדו לסוף דעתי והיא בדיוק כן...). בשביל היופי משולב עם הפרקטיות יש לי אדריכלית. בשביל שהבית לא יפול
אני צריכה קונסטרוקטור. זה למה.
 

איריסג

New member
האדריכלית שלנו

עובדת עם קונסטרוקטור קבוע, וזה חסך לנו את הכאב ראש של ללכת לחפש. נראה לי גם הגיוני שזה יהיה מישהוא שהיא סומכת עליו, ומכיוון שמדובר באדריכלית ותיקה שבונה המון - אז אני סמוכה ובטוחה שזה מה שנכון לעשות. היא לוקחת עבור הקונסטרוקטור 1000 דולר + מע"מ, ואם תחברי את מה שבינה אמר - אז תביני שהמחירים הסבירים הם סביב ה 1000-1500 דולר, ואם זה מה שהקונסטרוקטורים שהאדריכלית שלך עובדת איתם רוצים - פשוט תחסכי לעצמך את ההתרוצצות.
 

ענתש

New member
וואלה, אני באמת אעשה את זה.

פשוט תהיתי אם זה משנה מי הקונסטרוקטור, אם יש דברים שחשוב לבדוק...
 
אם את רוצה בית ללא סדקים אז

אז הקונסטרוקטור חשוב . הבית הקודם שלי היה ללא סדקים 14 שנה והוא גם עבר רעידת אדמה קלה . למרות שבתחילה היו לי השגות קלות על כמות היסודות שהקונסטרוקטור תכנן אצלי , בדיעבד האיכות של הבית הוכיחה את עצמה . עזבי אותך מהכסף תלכי עם האדריכלית והנסיון שלה עם הקונסטרוקטור שהיא עובדת איתו .
 

fireman

New member
איזה אדריכל עובד כך?

תתפלא, המון. לא כל אדריכל צריך\רוצה לעבוד כחלק ממשרד מהנדסים\אדריכלים משיקולים כלכליים, אני מכיר אדריכלים שברחו ממשרדים כאלו ופתחו משרדים עצמאיים, הם מרוויחים פי 5 ופי 6 ממה שהרוויחו בעבודה במשרד מה שאומר שלא בטוח שבדלת ליד תמצא גם מי שיתכנן לך את הקונסט'. יש אדריכלים שכן עובדים עם קונט' צמוד ויש כאלה שממליצים על קונסט' שהם עובדים איתם בד"כ ויש כאלו שישלחו אותך לחפש קונסט' בעצמך, זה לא איזה דבר מוזר שלא קרה אף פעם או פאק באיכות השירות. "אם יודעים מה רוצים בדיוק לא חייבים אדריכל אפשר לפנות ישר לקונסטרוקטור זה זול יותר" - הצחקת אותי...
 
ובכן כן ! לא חייבים אדריכל

אפשר להגיע גם עם קונסטרוקטור לבתים יפים . הבית הקודם שלי לא תוכנן אצל אדריכל אלא אצל הנדסאי בנין . למעשה התכנון היה שלי, הוא רק הציע לי שינוי במפלס של הכניסה לבית , ( כניסה במפלס של החדרים ולא במפלס של הסלון והמטבח ) זה כל מה שהשתנה מהסקיצה המקורית שלי . מהבית הקודם לא היו לי בכלל דרישות של יופי, רציתי בית מרווח וקל לבניה עם קוים ישרים כי אני בניתי אותו מהיסודות . מסתבר שקוים ישרים מנחים בדרך כלל את האדריכל הנוכחי שלי . גם בבית הנוכחי שלי ,התכנית הסופית של האדריכל לא רחוקה בהרבה מן הסקיצה שלי . אדריכלות באה לידי ביטוי ממשי בפרוייקטים גדולים יותר . בוילות כמו שבונים בארץ הערך המוסף האדריכלי הוא לא גדול . למעשה רוב הוילות שבונים בארץ הן דירות מורחבות ולא ממש וילות, כמו שבונים למשל בהוליווד .
 

איריסג

New member
על טעם וריח...

דווקא מהמקום שאני גרה בו היום אני מבינה כמה לאדריכל יש השפעה על איך שהבית יראה. בישוב שלנו יש כל כך הרבה דוגמאות דוחות להשתוללות אדריכלית - שאני שמחה עליהן, כי ככה ידעתי להגדיר מה אני ל א רוצה... ומעבר לזה - אני דווקא לא מסכימה שלא צריך אדריכל - אני שייכת לאסכולה השניה , ההפוכה - שגורסת שלא רק שצריך אדריכל, אלא שצריך מעצב פנים שיכנס לעבודה כבר בשלבים הראשונים של התכנון - כי יש הרבה מאד ערך מוסף לתכנון פנים באיך שהבית יראה. השילוב אצלנו עובד לדעתי מצויין. יש לי אדריכלית נהדרת, פונקציונלית מאד, ומעצבת פנים שמשלימה אותה, נותנת טאצ' סופי להרבה דברים, ורעיונות מעט יותר יצירתיים מהרגיל , בלי להתפרע לדברים שהם יפים אבל בלתי פונקציונלים. לעיתים קרובות - תכנון אדריכלי חכם, נותן פתרונות שמנצלים שטח בצורה מבריקה, ואסטתית ומעניינת. אם הייתי רוצה לגור בקוביה, שרק חילקתי בה את החלל לחדרים - אולי באמת לא הייתי צריכה אדריכל.
 
עיצוב פנים זה סיפור אחר

ראיתי הרבה תכניות ונכנסתי להרבה בתים , ברוב המכריע של התכנונים הללו זה באמת מה שאת אומרת : חלוקת חלל לחדרים .
 

איריסג

New member
אז כנראה שהתברכתי

באדריכלית ומעצבת פנים שנותנות לי הרבה מעבר לזה. כי גם לחלק חלל צריך לדעת איך לעשות, באופן שלא ימלא את הבית במסדרונות ארוכים או בשטחים מבוזבזים. ואחרי הפונקציונליות, מה לעשות, לי חשובה גם האסתטיקה. חשוב לי שהבית שלי יראה יפה. לא רק יהיה מחסה מפני הגשם או מקום לישון בו.
 
מצויין ! אם כי אני חושב שהחלוקה

תורמת אך במעט ליופי של הבית , גם אני לא אוהב חללים מיותרים בבית , לפעמים זה בלתי נמנע ואז הפכתי את החלל הזה לפטיו גם כן צורה לחסוך באחוזי בניה , עם אפשרות לנצל זאת בעתיד .
 
אצלנו

(בספרד) זה חלק בלתי נפרד ממחיר הארכיטקט שמעצב את הבית לכן הוא בוחר עם מי לעבוד ואיך
 

Rשף

New member
התקשורת עם האדריכל חשובה

יש חשיבות להיכרות ויכולת עבודה עם האדריכל, הקונסטרוקטור שלי למשל מכיר את השגעונות של האדריכלית כך שהם לא מגיעים כמעט לחיכוך. למה הכוונה ? הקונסטרוקטור אמור להשתלב בתוכנית של האדריכל, אבל הוא יכול להפריע באלמנטים במקומות לא נכונים, בתקציב לא נכון (הלקוח עם תקציב לא מוגבל ומוכן רק שני עמודים שיתמכו את כל התקרה, או הלקוח שמתכנן אחרי טופס 4 לפתוח דלת בקיר שליד המטבח ועוד).
 

ענתש

New member
כן, הבנתי את זה מכל מה שנאמר פה

אז נלך עם הקונסטרוקטור (אחד מהם, יש לה שניים) של האדריכלית בהנחה שהצעת המחיר שלו תהיה סבירה למה שאמרו לי פה (1000 עד 1500 דולר).
 
למעלה