איך בחרת את המיילדת שלך?

איך בחרת את המיילדת שלך?

לטובת מאמר שאני כותבת עכשיו לפורום בנושא בחירת מיילדת בית, אבקש כי כל אחת תכתוב על תהליך בחירת המיילדת שלה: איך הגיעה אליה, מה שאלה בטלפון, מה שאלה בפגישת ההיכרות, מה היה לה הכי חשוב לבדוק בפגישת ההיכרות, כמה פגישות ביצעתן עד הלידה ועוד כל מה שנראה לכן רלוונטי לנושא בחירת המיילדת. השירשור הזה יצורף כלינק למאמר שיכתב וגם יספק לי עוד אינפורצמיה לכתיבת המאמר. תודה על שיתוף הפעולה
 

mise

New member
איך בחרתי מיילדת.

הגעתי אליה כי ידעתי מי היא מהסביבה + אני מכירה אשה שילדה אצלה כמה ילדים. שאלתי בטל' אם היא פנויה ללידה בתאריך שלי ואם אפשר פגישת הכרות. בפגישת ההכרות לא שאלתי שום דבר משמעותי, רק ביקשתי שבזמן הלידה תיק הפוטנצים ההומיאופתים לא נכנס למקום. בפגישת ההכרות (בזמנו) היה לי חשוב לראות במי מדובר. לא הלכתי עם מחשבות מרחיקות לכת על מיילדת תומכת ולא חשבתי על תיאום ציפיות וכו', הייתי מאוד טכנית בגישה שלי: אני רוצה לפגוש את האשה שתתפוס את התינוק שלי כשהוא יצא. ביצענו בערך 4 פגישות לפני הלידה. בכל הפגישות המיילדת מדדה לי ל"ד, בדיקת שתן וקצת שוחחנו על 'איך עובר ההריון'. לקחים לעתיד - הגישה שלי היתה צריכה להיות פחות טכנית והשיקולים לבחירת המיילדת היו צריכים להיות מעבר ל"האשה שתתפוס את התינוק", כי מסתבר שלחיבור בין היולדת למיילדת יש משמעות עצומה ללידה. חשוב לי שלמיילדת תהיה גישה הוליסטית. כל המיילדות (ותקנו אותי אם אני טועה), באות בכ"ז מבתי החולים, מהגישה הקונבנציונלית, מעבר לכך, יש להן היום כל מיני פרוטוקולים שהן מחוייבות אליהם + החשש עקב ציד המכשפות (כפי שהגדירה אותו כרמית) וזה, לדעתי, מנטרל את הגישה ההוליסטית וכתוצאה מנתק במקום מסוים את היולדת מעצמה. כל זאת, כמובן, נכון כאשר הלידה לא 'הולכת חלק - by the book' והיא מתעכבת פחות או יותר. כשהיא זורמת כמו שצריך, מן הסתם אין בעיה.
 

סטיוויה

New member
ברוח "את יולדת כמו שאת חיה"

כל לידה את אחרת ומחפשת משהו אחר בליווי שיהיה לך בלידה. בלידה השנייה שהיתה לנל'ק ראשון רציתי ליווי מקצועי ומעקב הריוו. היה חשוב לי שתהיה כימיה ברמה בסיסית מאד,לא חיפשתי סיפור אהבה. היה חשוב לי שתהיה כימיה גם עם הבעל. עשינו 5 פגישות בערך. אולי יותר. בלידה השלישית היה חשוב לי דבר אחד-שהיא תגיע ללידה ותגיע עם הציוד שנדרש ועם המלצות. לא חיפשתי כלום מעבר לזה והפעם הראשונה שנפגשנו היתה בערך חמש דקות לפני שביתי נולדה.הספיקו לנו שיחות טלפון. זה היה נהדר מבחינתי.
 

limscha

New member
איך בחרתי את המילדת שלי

קודם כל בדקנו איזה מהמיילדות גרות בסביבה שלנו, והיו 3, תכננו להיפגש עם כולן ואז להחליט. התקשרתי לראשונה (שזו הייתה מיילדת שיילדה את כל מי שהכרתי שילדה בלידות בית עד כה, ודווקא רציתי לפתוח מקום גם לאחרות) והסתבר שהיא לא יכולה בתאריך המשוער והפנתה אותי לשתיים האחרות. קבענו להיפגש עם אחת מהן לשיחת היכרות, והיה מאד נעים וממלא,גם לי וגם לבן זוגי והחלטנו פשוט להמשיך איתה ולא להיפגש עם מיילדות נוספות. הפגישה הזו בעיקר נתנה לנו ביטחון, כי היו לנו פחדים וחששות (זו הייתה לנו לידה ראשונה) מפני לידת בית והבנו שאנחנו בידיים טובות ואחראיות ושאנחנו לא עושים פה איזה משהו מטורף אלא להיפך. נפגשנו אחת לחודש החל מהחודש השביעי (אם אני זוכרת נכון...) ולקראת הלידה נפגשנו אחת לשבוע ונוצר חיבור ונבנה אמון. היה לי חשוב ונעים שיכולתי להתקשר ולהתייעץ איתה בכל דבר. לדעתי באמת הדבר הכי חשוב זה החיבור כדי שהלידה תזרום עד כמה שאפשר. תודה.
 
תהליך הבחירה שלנו

האמת שהתהליך "נסגר" רק לפני מספר ימים בודדים... פניתי בהתחלה טלפונית לשתי מיילדות ששמעתי עליהן וקראתי סיפורי לידה שלהן. חשבתי שהבית שאנחנו גרים בו לא מתאים כ"כ ללידה ולכן היו לי "צרכים מיוחדים". קבעתי עם מיילדת אחת פגישת היכרות. הפגישה הייתה מצויינת, היא עשתה עלינו רושם מצויין ונתנה תחושת ביטחון גדולה. הלכנו הביתה לאחר הפגישה במחשבה של "זהו הכל סגור" אבל החלטנו לתת לזה עוד קצת מחשבה וגם היה לנו זמן. לאחר כמה זמן, חשתי שמשהו מרגיש לי לא שלם ואולי כדאי בכל זאת להיפגש עם עוד מיילדת ואז להחליט סופית. המיילדת השניה גם הייתה מקסימה, עשתה עלינו רושם של שלווה ונינוחות עם שילוב של ביטחון והרבה ידע ונסיון. כשיצאנו ממנה החלטנו יחד שהיא תיילד אותנו. זה פשוט הרגיש יותר נכון עבורנו. בנוסף, כעבור מספר ימים, הגענו למסקנה שאין בעצם סיבה שאני לא אלד בבית אם נכין אותו כראוי ונתעלם מהשכנים. וזו ההחלטה האחרונה שממש גרמה לי להרגיש שלמה עם כל התהליך. בנוגע למספר פגישות עם המיילדת: הראשונה היא פגישת ההיכרות, השניה סביב שבוע 32 ואח"כ מתחילת התשיעי נפגשים כל שבוע או לפחות מדברים בטלפון. פגישה אחת לפחות חייבת להיות בבית שלנו בכדי שתראה איך מגיעים וגם כדי לבדוק את מוכנות הבית.
 
למעלה