איך התנך מסביר את קיום הדינוזאורים?

NaRkoTika

New member
איך התנך מסביר את קיום הדינוזאורים?

למורה שלי לתנ"ך לא הייתה תשובה מספקת מספיק.. נאמר לדוגמא שהדינוזאורים נכחדו לפני 65 מיליון שנה... ולפי הספירה העברית אנחנו קיימים 4000 שנה או יותר ...( לא יודע לפרש את התאריך העברי..) אובחן בסיפור בראשית המורה שלי אמרה שאיפה שהוא בין יצירת היום והליליה היו הדינוזאורים..כשהעלתי את התאוריה שמטאור פגע בכדור הארץ לפני 65 מיליון שנה ובכך יצר עשן כבד ברחבי העולם דבר שחסם אור שמש לצמחים וגרם למותם של הדינוזאורים..אז ה בא ויצר הכל מחדש וניקה את העולם.. והיא אמרה שלפי התנ"ך זה לא נכון... אובחן השאלה שלי היא האם למישהו יש הסבר אמין או אפילו מרב על התנהלות הדברים ?
 

סמיאגול

New member
דווקא יש הסבר מצויין בתנ"ך

אני קראתי אותו בספר "בראשית ברא" של פרופסור נתן אביעזר: אם תקרא את פרק א' בבראשית תבחין כי כתוב "ויהי בוקר ויהי ערב יום ראשון" וכנ"ל לגבי יום שני ויום שלישי. אבל מצד שני השמש והירח נבראו רק ביום הרביעי מכאן למדים כי המילה "יום" אינה יממה בת 24 שעות אלא משמשת במובן של תקופה או עידן,כל עידן כזה יכול להמשך מליוני שנים . אחד העידנים הללו הוא עידן הדינוזאורים. ותגיד למורה שלך שהייתי מצפה שמישהי שמתיימרת ללמד דבר מסויים תדע עליו קצת יותר. מצד שני, לפני כמה שנים יצאתי עם מורה להיסטוריה שלא ידעה מי היה גינגיס חאן ככה שאני לא מופתע.
 

ע מ י ש

New member
מה שכתבת זה חילול השם גדול מאד

חזקה עלינו שהעולם קיים רק חמשת אלפים שבע מאות ומשהו שנים. למה בכלל לחפש בתנך הסברים על דינוזאורים? את הקנגורו התנך כן מסביר?
 
הקנגורו הוא חיה אחד בלבד

והוא נכנס בקלות להגדרה של בהמה, ואילו הדינוזאורים הם סוג שונה לגמרי של בעלי חיים מחלקה בפני עצמה
 

ע מ י ש

New member
למה בכלל לחפש בתנך

הסברים לדברים כאלה? והדינוזאורים הם לא בע"ח בפני עצמם, יש סוגים שנותרו בחיים (לטאות למשל)
 

pembencipolisi

New member
לטאות אינן דינוסאורים, גדלן וגילן

אינן משנים דבר. שום זוחל בן ימינו אינו דינוסאור. הדינוסאורים היו מחלקה נפרדת, עם תכונות יחודיות משלה. דוגלי תורת ההתפתחות טוענים שהיצורים היחידים שהתפתחו מהדינוזאורים הם דוקא העופות. יש שפע של ממצאים שמצדיקים טענותיהם. בין הזוחלים החיים בימינו , לא יותר מ 5 מינים התקימו לצד הדינוסאורים. 2 מהם ראיתי : דרקון קומודו , ענק הלטאות של ימינו והקדום שבהן, בטבע באינדונסיה , וכח המים שהוא השני בקדמוניותו מבין הלטאות, אותו ראיתי בשבי. 3 הזוחלים האחרים ששרדו מאותו עדן הם 2 מיני ספנודון שאענם לטאןת שחיים בניו זילנד והם קדומים יותר מכל דינוסאור ידוע, וגם קדומים מכל תנין ונחש. הזוחל ה 5 ששרד מעדן הדינוסאורים הוא תנין ה"מגר" ההודי.
 

סמיאגול

New member
זה ממש לא חילול הקודש

ע"פ האמונה העולם קיים חמשת 5765 שנים (נדמה לי) מאז סיום הבריאה, מכיוון שהדינוזאורים נבראו ומתו לפני סיום הבריאה אין כאן חילול. לא שיש לי בעיה לחלל את הקודש.
 

usa2003

New member
עד כמה שאני מבין הספירה היא

מהולדתו של האדם הראשון זה של גן העדן שחי 930 שנה . זהו האדם התרבותי , שחר היסטורי המתועדת . לפני זה ---> פרה היסטוריה . כזכור הדינוזאורים חיו בפרה היסטוריה לפני האדם של גן העדן. לא מובן על מה הויכוח ואיך זה מתקשר לחילול הקודש ?
 

אלי ו.

New member
חזקה? זו אמונה בחישוב שעשו חכמים

החישוב מבוסס על סיכומי שנים מהתורה. הסיכומים מתחילים מהולדת אדם הראשון, ז"א מהיום השישי. חשבון הדורות אינו סופר את ששת ימי הבריאה מכיון שאין אינפורמציה לגבי אורך אותם ימים בתורה. כפי שכתב סמיאגול הימים שלנו כיום מוגדרים לפי סיבוב כדור הארץ סביב עצמו מול השמש ולכן הם 24 שעות. בימי הבריאה, עד היום הרביעי כלל לא היתה שמש ולכן הרעיון של יממה בת 24 שעות כלל אינו ברור מאליו. ועוד בנושא, שירשור מפורום עצור כאן חושבים. http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/Topic.asp?topic_id=209420
 

masorti

New member
הפתרון שלך לא פותר דבר...

הנסיון לתלות את ההבדל בזמנים בכך שעד היום הרביעי לא היו שמש וירח - לא פותר כלום. כל בעלי החיים, כולל הדינוזאורים, נבראו רק החל מהיום החמישי. (בסוף היום השלישי היו רק צמחים) וביום החמישי והששי כבר היתה שמש כדי לחשב שנים וימים. לכן עדיין נשארנו עם כמה מאות מליוני שנים חסרות לפחות.
 

פלגיה

New member
אלא אם אתה תולה זמן באדם

כלומר אומר שלא קיים זמן כל עוד אין אדם שימדוד אותו. ואז זה לא תלוי בקיומם של שמש וירח, אלא בבריאת האדם.
 

masorti

New member
עם כל הכבוד (ויש כבוד)...

זו שטות מבחינה פיסיקלית. זמן באופן כללי הוא קצב "תנועת" המאורעות (והוא קואורדינטה במרחב 4-מימדי בתורת היחסות הכללית), ו"שנה" היא הכמות של הזמן שנדרשת להקפה אחת של כדה"א סביב השמש. לכל אלה אין שום צורך באדם. חוץ מזה, יש כבר ביקום יישות תבונית שתוכל למדוד זמן. האל.
 

masorti

New member
כדי שהקצב ישתנה צריך תאוצה...

וכדי שתהיה תאוצה צריך כוח. (החוק השני של ניוטון) אני לא שמעתי על כוח פיסיקלי כלשהו שמסביר שינוי של קצב הסיבוב פי מליונים (ואפילו לא פי 10). כמובן שתמיד אפשר לטעון שהאל שינה את קצב הסיבוב בצורה ניסית, וזה לא ניתן להוכחה או להפרכה. אבל הטענה שאורך היום הפיסיקלי השתנה כדרך הטבע במידה מספקת - אינה מחזיקה מים.
 

אלי ו.

New member
למה להסתבך?

לא יותר פשוט להניח שליום בתורה יש יותר ממשמעות אחת? לעתים קרובות אנחנו רואים הגדרות של זמן שאינן מדויקות. כשאת אומרת לאדם אחר שלא ראית אותו "עידנים" האם את באמת מתכוונת לכך מילולית? כשמאחלים למישהו "עד 120" האם יש לקחת את הברכה באופן מילולי או פשוט להבין שמאחלים לו אריכות ימים? כך, הפירוש הזה מסביר את ימי הבריאה, לא כשישה ימים של 24 שעות אלא כשש תקופות.
 

סמיאגול

New member
בהרבה מקומות בתנ"ך

המילה יום מציינת תקופה ולאו דוקא 24 שעות בכל מקרה אתה יכול גם לאמר שמדובר בשמירה על המוטיב הספרותי. מוזר בעיניי שאני זה שמגן על גישת המסורת בעוד אתה תוקף אותה אבל אני מציע שתקרא את הספר של פרופסור נתן אביעזר (שהוא איש דתי דרך אגב) ותבין שפרק א' אפילו קונסיסטנטי עם המדע.
 

masorti

New member
הפואנטה שלי היתה...

שאלי ו. קבע לכאורה סלקטיבית שיום = 24 שעות החל מהיום הרביעי לבריאה. בדיעבד הוא ענה שאין זה כך. לי אין התנגדות להסבר שבתיאור הבריאה יום מסמל שלב. דרך אגב, בזמנו דפדפתי בספרו של פרופ. נתן אביעזר - ומאוד לא התרשמתי. בוא נגיד שהעובדה שהוא דתי לא ממש עזרה לדיוק המדעי של הספר.
 

אלי ו.

New member
לא קבעתי סלקטיבית שיום שינה

את משמועותו אחרי היום הרביעי. מה שהסברתי זה שיום = תקופה, ואפשר ללמוד את זה מהעובדה שבימי הבריאה הראשונים ברור לכולנו שיום אינו בהכרח יחידת זמן קבועה של 24 שעות מכיון שהגדרה כזו בהכרח נובעת מקיומה של השמש.
 
למעלה