איך זה שדווקא הסרט הזה...

  • פותח הנושא xpac
  • פורסם בתאריך

xpac

New member
איך זה שדווקא הסרט הזה...

קיבל פורום משלו?! בכל מקרה,אני לא יודע אם אף אחד מהסרטים בסדרה טובים כי עדיין לא ראיתי אותם,אבל זה קצת מוגזם להקדיש פורום שלם דווקא לסרט מסוים אחד!(למרות שמדובר בשלושה) דרך אגב,מישהו יכול לספר לי בקיצור על מה מסופר פה,ומה העלילה? זה סרט מתח,דרמה,פעולה,קומדיה?!?
 

eliad2

New member
זה לא מוגזם

זה סרט אחד גדול של 11 שעות ו22 דקות , מבוסס על ספר אחד גדול של 1200 עמודים עם שתי מיליארד דמויות ומקומות ומיליוני מעריצים של הטרילוגיה. ותירא כבר את הסרט!!!!!!!!!!!!!!!
 

ElinorL

New member
בכל סרט זה שלוש שעות אבל...

זאת הגירסה של הקולנוע את יכולה לראות בבית (אם את רוצה) את הגירסה המלאה שזה 3 וחצי שעות לכל סרט (כי מוסיפים פה עוד פרט קטן ושם עוד פרט קטן עד שזה יוצא ככה...) אני חושבת שאפשר את הגירסה המלאה רק באינטרנט להשיג אבל בכל אופן זה סרט ממש יפה ולמי שלא יודע הספר הזה הוא מטאפורה למלחמת העולם השניה(!) בכל אופן כדי לך לראות כי כל סרט יותר טוב מהקודם (אני עדיין לא מאמינה שלא הלכתי לשיבת המלך!!!)
 

•aniviel•

New member
את עדיין יכולה ללכת...

אני הולכת היום לראות את זה בסינמקס, שם זה בכלל שווה
 

אלרוס

New member
די!!!

הספר הוא לא מטאפורה למלה"ע השניה, טולקין הכחיש שום קשר ואנשים סתם מחפשים למצוא סיבה, תני קשר אחד!
 

TheSegal

New member
האמת שאין לי מושג אם זה נכון או לא.

אבל איזנגארד נשמע גרמני מאוד
 

אלרוס

New member
אני מתרגז...

אייזנגרד זה ברוהירית, רוהירית היא כמעט כמו אנגלית עתיקה, לאנגלית עתיקה ולגרמנית יש אותו מקור...
 

TheSegal

New member
אין צורך להתרגש...זאת הייתה בדיחה..

באמת שלא אכפת לי על מה הוא ביסס את הספר...אני רק שמחה שהוא כתב אותו...אחת מהמתנות הגדולות לאנושות...יצירת מופת... אל תקיח הכל כל כך קשה...
 

ElinorL

New member
הנה הדוגמה הכי פשוטה:

העורקים שרוצים להשמיד את כל בני האדם זה בעצם הגרמנים מול היהודים הספר גם נכתב בשנים שאחרי או במקביל למלחמה...
 

אלרוס

New member
אז מה

הם לא רוצים להרוג את כל בני האדם הם רוצים להרוג את אלו שנגדם, שזה בעיקרון הבסיס לכל מלחמה
 

Arana

Active member
מנהל
לא נכון

"ההוביט" יצא ב-1937, אבל הרעיון של שה"ט כולו הוא חלק מסאגה גדולה של טולקין, שהרעיונות שלה נולדו עוד לפני כן, ולפני שפנה לכתוב את שה"ט כתב טולקין את ההיסטוריה של הארץ התיכונה, ולכן יצא שכתב את שה"ט במהלך מלה"ע 2, ואין ספק שהוא שואב משם דימויים למיניהם (כמו כל סופר שלא אדיש לסביבתו). א-ב-ל: יש לך את "אחוות הטבעת"? תפתחי את ההקדמה של טולקין עצמו (אצלי זה בעמ' 11, מהדורת לוטם): אשר למשמעות פנימית או ל"מסר", אין בו, לפי כוונת המחבר, לא מזו ולא מזה. אין בו אלגוריה ואין בו "אקטואליה". עם צמיחת הסיפור נשתלחו ממנו שורשים (לעבר) וצמחו ענפים לא צפויים; אך נושאו העיקרי נקבע מלכתחילה, מכוח הבחירה בטבעת כחוליה מקשרת בינו ובין "ההוביט". הפרק המכריע, "צל העבר", הוא אחד הפרקים הקדומים ביותר בסיפור. הוא נכתב זמן רב בטרם הפך הצל המבשר על בוא 1939 לחזות-ביעותים שאין מנוס מפניה, והעלילה הנובעת ממנו היתה מתפתחת לפי אותם הקווים, בעיקרו של דבר, גם אילו נחסך מאיתנו אותו אסון. מקורותיו הם הדברים שגמלו בדעתי זה-כבר, ובחלקם אף נכתבו, ולא שונו כמעט במאומה בעטיה של המלחמה שפרצה ב-1939. המלחמה שהתנהלה במציאות, אין היא דומה במהלכה או בתוצאותיה למלחמה שבאגדה (וכאן הוא מדגים איך היה יכול להפוך את מלחמת הטבעת לתאומת מלה"ע 2). היה אפשר להתקין פתרונות אחרים, לפי טעמם או לפי השקפותיהם של אוהבי האלגוריה וה"אקטואליה". אבל אני רוחש איבה מקרב לב לאלגוריה על כל ביטוייה, תמיד רחשתי, מאז עמדתי על דעתי ולמדתי להבחין בה ולהישמר בפניה. מספיק טוב?
 

eliad2

New member
לא מילחמת העולם השנייה

יותר מדוייק להגיד להיסטוריה של האנושות בעת האחרונה , ומי שראה את הסרט של נשיונאל ג'אוגראפיק "שר הטבעות :מעבר לסרט" יודע על מה אני מדבר . אני יתן כמה דוגמאות : אכן יש בסיפור כמה הקבלות למילחמת העולם השנייה כמו למשל של סאורון היטלר וסארומן אייכמן , אבל לא בזה זה מיסתכם - כל דמות מקבילה לפחות לדמות היסטורית אחת וכל קרב לקרב היסטורי אחר : אראגורן למשל מקביל לווליאם וואלס - לב אמיץ , גאנדאלף לבנג'אמין פרנקלין - היועץ החכם , וורמטונג - לרספוטין היועץ השלילי של מישפחת השילטון ברוסיה מתי שהוא .... וככה גם עם הקרבות בחלק מהמיקרים . בקשר לגירסאות המירחבות - לא כל אחת 3וחצי שעות , אחוות הטבעות היא 3:30 , שני הצריחים 3:43 ושיבת המלך לפי השמועות יהיה 4:15 או יותר ...
 

eliad2

New member
יש גבול ../images/Emo9.gif

בהתחלה דיברו ששיבת המלך יהיה 4:51 אבל כל הזמן יש שמועות אחרות. במקור הסרטים צולמו לאורך של יותר מהמורחבות שלהם , אחוות הטבעות למשל הוא 4 וחצי שעות במקור , ומי יודע אם יום אחד לא יצאו הגירסאות המורחבות של המורחבות ... זה יהיה חייב ליקרות.
 

TheSegal

New member
מבחינתי זה יכול לא להיגמר לעולם...

כשנגמר הסרט השלישי יצאתי מהאולם קולנוע נרגשת לגמרי ומיד שטפה אותי תחושת ריקנות נוראית כשהבנתי שאין למה לצפות שנה הבאה...
גם עכשיו זה עושה לי עצוב...
 
למעלה