תשובה המבוססת על דעה אישית....
עליך להבחין בין העובדה, לבין הביאור של העובדה. כאשר אתה אומר דברים נמשכים זה לזה אתה מתאר עובדה, שהתיאור המדוייק שלה יכול להופיע בשני אופנים, סטטי ודינמי. הפן הסטטי מתבטא בתופעה שאבן התלויה בקצהו של קפיץ, מותחת אותו באופן קבוע.(וזוהי עובדה) הפן הדינמי מתבטא בתופעה של נפילת אבן בתנועה מואצת, כאשר מרפים ממנה.(וזוהי עובדה) הביאור של הפן הסטטי הוא מטאפיסי, כיוון שאין לנו כל יכולת להבחין בכוח המשיכה הפועל על האבן ומביא למתיחת הקפיץ. אנחנו מבחינים בעובדה, ולא מבחינים בביאור של העובדה. לכן, זהו ביאור מטאפיסי.( ובו אנו מכירים במשהו מטאפיסי המותח את הקפיץ) גם הביאור של הפן הדינמי הוא מטאפיסי. אנחנו מבחינים באבן הנופלת בתאוצה כלפי מטה, אבל אנחנו לא מבחינים בכוח הפועל על האבן והוא מביא לנפילתה. לכן זהו ביאור מטאפיסי.(ובו אנו מכירים במשהו מטאפיסי המניע את האבן) לעובדה הזו בעלת הפן הסטטי והדינמי, ניתן להתאים עוד כמה ביאורים מטאפיסיים, והם יתאימו לה. אם הביאור הקודם היה בעל אופי ניוטוני, הביאור הבא יהיה בעל אופי אריסטוטלי. כל אבן שמרפים ממנה שואפת לנוע לעבר מקומה הטבעי שהוא בכיוון מרכז כדור הארץ. שאיפה זו מתממשת על פי כוח פנימי הטבוע באבן עצמה. גם זה ביאור מטאפיסי, כיוון שאין לנו יכולת להבחין בכוח הפנימי. אנחנו מבחינים בתופעה, ולא מבחינים בביאור לתופעה. זה קורה בביאור ניוטוני מקובל, ובביאור אריסטוטלי לא מקובל כיום. (בעבר ביאור זה היה מקובל) ואין כל מניעה למצוא ביאור מטאפיסי נוסף, ובלבד שהוא יתאים לתופעה הממשית המובחנת בחושים. בין ביאורים תתכן רק בחירה חופשית, ובבחירה כזו עברה הקהילייה המדעית מהביאור האריסטוטלי אל הביאור הניוטוני. מעבר בין ביאורים מתבטא בהחלפת הידיעות המטאפיסיות, כאשר הידיעות הפיסיות (העובדות) נשארות כמו שהן, ואין משתנות. לכן, תנועה מוחלטת היא ידיעה מטאפיסית, וגם כוח המשיכה הוא בגדר של ידיעה מטאפיסית. אני מקווה שהצלחתי להעביר את דעתי האישית בעניין זה א.עצבר