איך להיתמודד עם טכנאי שפישל

איך להיתמודד עם טכנאי שפישל

איך לעמוד על זכויות שהן לא בהכרח מול ביטוח פרטי או לאומי או קופות חולים ושאר מוסדות .
רבים מאיתנו לא מסתדרים בעוד דברים אחרים בחיים , בחיי היומיום , למשל בקבלת שירות מסויים, בתשלום , שמתפקשש,
ואז איך מתנהלים מול העסק או הטכנאי שפישל .
לי אין חשק ללכת לבתי משפט , ולהתעסק עם הוכחות ומריבות ובסוף זה במיילא כמו קזינו .
-
למשל ,שלשום הגיע אליי טכנאי מחשבים ( לא יודע אם מותר לכתוב את שמו , אבל נכנה אותו מ.ש ) להוסיף לי דיסק קשיח, כי הדיסק הראשי שלי (C) התמלא .
אז קודם כל הוא הביא דיסק זול -מסוג אחר מזה שביקשתי ,איך שהוא שהוא חיבר את הדיסק והדליק את המחשב היה ריח של שרוף ... אמרתי לו 'יש ריח של שרוף' , אז הוא ענה שזה שטויות שזה האבק של המחשב .
מיסתבר שהוא לא חיבר כ"כ טוב, הוא גם שבר איזה חיבור, והוא שרף גם את הדיסק שהוא חיבר, וגם את הדיסק DATA שלי- דיסק שבו כל המיסמכים התמונות והמידע שלי .
דיסק כזה חדש עולה כ 450 ש"ח לא כולל התקנה .
איחזור המידע מהדיסק עולה 2000 שקלים .
הטכנאי "לא מיתלהב" בלשון המעטה מלקחת אחריות על הפשלה והנזק , לעומת זאת הוא דרש 150 שקל על 'הביקור' , שלא נתתי לו, אמרתי לו שאני אשלם לו בסוף כשהוא יסיים את העבודה .
הוא לקח גם את הדיסק שלי איתו, כדי ליבדוק אותו לעומק בבית .
-
בקיצור ..היסתבר שאין לו ביטוח אחריות מקצועיות ולא קבלות ולא כלום , והוא בכלל קצת דביל שגר עם ההורים .
לי אין את כל הכסף הזה בשביל כל התיקונים , ובשביל עוד טכנאי חדש ,
מה אני אמור לעשות ?
בטח תישאלו איך מצאתי אותו ? אז התשובה היא דרך הפייסבוק . אני כתבתי שם שאלה בקשר לרזולצייה של משחק , והוא ענה ועזר לי , הוא התחבר למחשב שלי מרחוק , וסידר את זה , והייתי מבסוט. הסתכלתי וראיתי שיש לו שם דף עיסקי, אז שאלתי אותו אם יכול להוסיף לי דיסק למערכת , הוא ענה כן, והזמנתי אותו לשים לי דיסק .
-
אז איך אני משכנע אותו לרכוש לי דיסק חדש במקום זה שהוא שרף , וגם לשים בתוכו את המיידע שיאחוזר ע"י חברת איחזור מיידע ?
- תודה להמונים החכמים שיעזרו :)
 
אין הרבה אפשרויות במצב הזה

אם אתה לא מצליח לשכנע אותו בצורה ידידותית וגם לא מעוניין להתעסק עם בתי משפט ושאר מריבות אז פשוט תוותר ותרוויח את הניסיון מהחוויה הזו כדי שבעתיד תוכל להזהר מראש במקרים כאלו: תמיד שיהיה לך עוד גיבוי חויצוני למכשיר וגם רצוי לבחור יותר בקפידה את טכנאי המחשבים שאתה 55מזמין בפעם הבאה.
 
יש עוד אפשרות,

אתה יכול להשתמש בכלים שיש לך, לספר לחברים שלו מה הוא עשה לך ישירות או דרך משחק המחשב או דרך פורום כל שהוא שהם נמצאים בו, נסה לדבר עם שניי בפרטי ואם לא ילך אז בפומבי, ואחרי זה לדבר איתו עוד.
&nbsp
בפעם הבאה השתדל למצוא טכנאי דרך המלצה של מישהו שקרוב אליך, או חברה שקרובה אליך לבית.
 

F00D Is G00D

New member
אוי ואבוי

טעות א. לתת למישהוא להתחבר למחשב שלך, אתה פותח לו דלת לגניבת מידע, גניבת זהות, ביצוע פעילות פלילית בשמך ועוד. המחשבה שאתה חושב שאתה רואה מה הוא עושה על המסך היא מטעה. אם מישהוא רוצה לעזור - שיסביר (וגם את ההסברים הללו צריך לקחת בערבון מוגבל ולא ללכת להוריד איזו תוכנה מאתר רוסי ש"מסדרת הכל").

טעות ב. להזמין אליך הביתה מישהוא שפגשת באינטרנט.

טעות ג. להזמין טכנאי ללא בדיקת שום היבט של ההסמכה שלו (המלצות, תעודות, סיכום על עבודה עם קבלה), לתת לאותו טכנאי להתחיל עבודה עם חלק שלא רצית.

טעות ד. לתת לטכנאי ללכת ולקחת את המידע שלך.

תדרוש את הדיסק חזרה ומייד!. אתה חושב ש 150 ד"ח שהוא דורש זה הרבה? ל"שחזור מידע" הוא ידרוש יותר- והמידע שלך אצלו בבית.

טכנית - קשה לי להאמין שהוא שרף את הדיסק השני, יותר הגיוני שרכיב על הלוח אם ניזוק ולכן שני הדיסקים לא זוהו. על לוחות אם יש לפעמים אחריות יצרן של 3 שנים. בכל מקרה, גש לאסוף ממנו את הדיסק כמה שיותר מהר. תמשיך עם מישהוא אחר. רצוי במעבדה (ככה שאפשר להצליב ולמצוא בדיוק את הרכיב התקול).
 
למעלה