איך להסתדר עם משפחה מאוד חומרית?

AEOLIAH

New member
לא דברתי על לשנות אותם רותי

שהם יחיו את החיים שלהם איך שבא להם פשוט כל מה שמעניין אותם לא מעניין אותי ולהפך.

בכוח להתעניין בפוליטיקה ועל המלחמה ועל הפחדים?
בכוח על ספורט?
בכוח?


מוסריות וערכי מוסר אין להם עיניין וכל שאר הדברים לא מעניינים אותם
 

Apotheosis

New member
דעתי בעניין הזה..(שם לב לקטע המודגש)

כמו שכתבת:

" =ואמא=
שלי אמרה לי אתה חייב להשתנות.

אז נכון יש צדק חלקי בדבריה.

"אני דיי "שונה משאר האנשים"
ולא מוצא את עצמי בכל מקום ולא יכול להתאים את עצמי לכל מקום.
מה הבעיה לחפש מקום שגם תרגיש בו נוח וגם תתאים את עצמך אל החברה שם?

ויש לי בעיה כללית עם חברה זה נכון אני בהחלט צריך לעשות שינוי מסוים.

אבל מצד שני על מה אדבר עם אותם אנשים שהיו שם על מה?
כל מה שמנ (עיין) (כולסטרול)

עניין אותי לא מעניין אותם זה כל כך הכעיס אותי שאמרה את זה כי אני מרגיש מספיק חייזר על כדור הארץ הזה ועוד במיוחד שקבלתי מהיקום משפחה מאוד מאוד חומרית (דבר איתם בשפתם - ברומא היה רומאי - חייך, תסכים עם מה שהם אומרים, תאכל ולאחר מכן תדבר איתם בצד - לפני שאתה פונה לאינטרנט אתה חייב לשנות את הבעיות האישיות שלך עם המשפחה - אתה אומר שהמשפחה חומרנית מידי? חפש חברה שמותאמת לצרכייך.

ולא רק זה שגם לא מעניין אותה ערכי מוסר טוב לב עזרה לזולת וכו וכל מה שמעניין אותם זה הם הנכדים שלהם והכולסטורול שלהם וזהו הדבר היחיד שמחבר אוטתי איתם זה אולי התזונה שהם שומרים יחסית על אוכל בריא.

אז אותך כן יעניין לעזור לזולת, ותתפלא כמה כאלה עוד יש בעולמנו ובארץ - רק צריך למצוא התנדבות באינטרנט - במקום לשאול על הבעיות - חפש להם תשובה - חפש התנדבות ותמצא תחומי עניין שמותאמים לשלך.


אבל מה הייתי אמור לעשות לשבת בכוח עם כל החבורה החומרית הזו ? בכוח לשבת ולהסתכל כמו מטומטם?
מה הייתי אמור לענות לאמא שלי כשהיא עונה לי אתה חייב להשתנות ?"

מה לענות לאימא שלך? "את צודקת, אני צריך להשתנות, ואני עובד על זה) ולפני שאתה בורל לחדר מהשולחן - אתה שואל אותה מה לעזאזל בדיוק אתה צריך לשנות בעצמך שאימא שלך לא ממש מחבבת - מה לעשות לא כולנו מושלמים..

בהצלחה.
 

Apotheosis

New member
גם אני תהיתי את זה..

אני מניח שהסרטון פשוט בא להראות לך "מראה" של מה שאתה מרגיש - ושתבין, שאתה לא לבד גם כשנראה לך ומרגיש לך לבד..
מעבר לזה אין לי מידע.. שאל את בעל הסרטון כיצד להביא את הרעיון הזה ואיך הוא יכול לעזור לך מאחר ואין לי תשובות קסם..
 

AEOLIAH

New member
אני באמת לא מרגיש שייך לעולם

והסרטון לא עוזר וכמה שניסיתי להרגיש שייך לא הצלחתי ומה שלא עשיתי אוף
 

Apotheosis

New member
fake it till you make it..

אם אתה לא מרגיש שייך - לפחות תבין שאתה לא שייך ולא תחיה את חייך כרגיל ותתעלם מהקול הזה שאומר לך בכל צורה - אני לא רוצה להיות כאן, ואני כן רוצה להרגיש שייך - לאן ואיפה ואיך זה גם שאלות שכדאי להעלות לדיון..
 

Apotheosis

New member
לגביי "בני האלוהים" יש לי כמה דברים להביא...

"
וַיִּרְאוּ בְנֵי הָאֱלֹהִים אֶת בְּנוֹת הָאָדָם כִּי טֹבֹת הֵנָּה וַיִּקְחוּ לָהֶם נָשִׁים מִכֹּל אֲשֶׁר בָּחָרוּ. וַיֹּאמֶר יְהֹוָה לֹא יָדוֹן רוּחִי בָאָדָם לְעֹלָם בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר וְהָיוּ יָמָיו מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה. הַנְּפִלִים הָיוּ בָאָרֶץ בַּיָּמִים הָהֵם וְגַם אַחֲרֵי כֵן אֲשֶׁר יָבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים אֶל בְּנוֹת הָאָדָם וְיָלְדוּ לָהֶם הֵמָּה הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם אַנְשֵׁי הַשֵּׁם.[א]


לכאורה מדובר כאן בכפירה גדולה שהרי אם אנו מוצאים בנים של אלוהים חזקה עלינו שבחיפוש קפדני נוכל לאתר גם את הוריהם. אך אל חשש, עבדקנים מסורים ימצאו תירוצים למכביר והבעיה תטויח עד לבלי הכר. רש"י, למשל, מסביר שכל שימוש במקרא במילה 'אֱלֹהִים' בא לציין מרות כפי שנאמר במשה 'וְדִבֶּר הוּא לְךָ אֶל הָעָם וְהָיָה הוּא יִהְיֶה לְּךָ לְפֶה וְאַתָּה תִּהְיֶה לּוֹ לֵאלֹהִים'[ב] וכתוצאה מכך ניתן להסביר את הביטוי המביך בשתי דרכים שונות: 'בְנֵי הָאֱלֹהִים' הם בניהם של שרים ושופטים ארציים שמרותם אינה מוטלת בספק או שהם אותם שרים של מעלה שהולכים בשליחותו של יהוה.[1]

אבן עזרא כבר הגדיל את מספר האופציות לשלוש: 'בְנֵי הָאֱלֹהִים' הם בני השופטים שהיו עושים בארץ משפט אלוהים או שהם קדושים אנושיים שנחשבים כבניו של האל או שהם בניו של שת, שכזכור, נחונו בהבנה שכלית המאפשרת להם להכיר ולהבין את דעת העליון. בנות האדם, בכל מקרה, הן הנשים למשפחת קין שכידוע לא התברכו אלא ביצרים חייתיים.[2] הרמב"ן מרחיב על כיוון חשיבה זה וגורס שאדם וחווה נקראו 'בְנֵי הָאֱלֹהִים' כיוון ששניהם היו מעשה ידיו של האל והורה לא היה להם זולתו. אדרבה, ממשיך הרמב"ן, ייתכן אפילו שכל שלושת האבות הקדמוניים, אדם שת ואנוש, כונו 'בְנֵי הָאֱלֹהִים' משום שהאדם נוצר בדמותו וכצלמו של האל בעוד ששת ואנוש נולדו בדמות אביהם ורק אחריהם החלו הבריות לעבוד עבודה זרה ולסבול מחולשה ורפיון.[3] פירוש החזקוני משלים את התמונה ומזכיר לנו שרבי יוחנן וריש לקיש כבר הסבירו שאותם המכונים 'בְנֵי הָאֱלֹהִים' נקראו כך משום שהאריכו ימים וחיו קרוב לאלף שנה בלי צער ובלי יסורים.[4]

נראה שפרשנינו ז"ל מצאו הסברים טובים לרוב המוכיחים שאין אף אלוהים של ממש שבני האלוהים הם צאצאיו ולכן קצת חבל שאנו נאלצים להיתקל בספר איוב בפסוק האומר:

וַיְהִי הַיּוֹם וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים לְהִתְיַצֵּב עַל יְהֹוָה וַיָּבוֹא גַם הַשָּׂטָן בְּתוֹכָם.[ג]


שהרי אותם 'בְּנֵי הָאֱלֹהִים' שהתייצבו על יהוה אינם יכולים להיות בניהם של שרים ושופטים סמכותיים, קדושים עלי אדמות או קשישים מאריכי ימים ואפילו לא ניתן לייחס להם כל קירבה משמעותית לאדם, שת או אנוש. לא יעלה על הדעת שבריה ארצית כלשהי תבוא לדון עם האל והשטן בעתידו של איוב המסכן. נותרנו איפה רק עם הפירוש המייחס את הביטוי 'בְּנֵי הָאֱלֹהִים' למלאכים של מעלה ונראה שפירוש זה אף יענה לכוונתו של דוד המלך שזימר:

מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהֹוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהֹוָה כָּבוֹד וָעֹז.[ד]


ושל איתן האזרחי, שאמר:

כִּי מִי בַשַּׁחַק יַעֲרֹךְ לַיהֹוָה יִדְמֶה לַיהֹוָה בִּבְנֵי אֵלִים.[ה]


מצד שני, אם אכן נאמץ את הפירוש הרואה את מלאכי המרום כבני אלים ניתקל בקושי חדש שכן בשובנו לספר בראשית נגלה שהכתוב מספר שם בעצם על מלאכי מרום שירדו אלי אדמות, התחתנו עם בנות אדם וילדו את הגיבורים אנשי השם. כך יסתבר לנו שאין לנו כל סיבה להתבייש במיתולוגיה הפרטית שלנו שהרי גם אנו, כמתוקנים שבעמים, מאמינים בגיבורים דמויי דיונסוס, תזאוס, הרקולס ופרסאוס שנולדו מזיווג של בנות תמותה עם שוכני המרומים. ההבדל נעוץ כמובן באופיים השונה של האלים היווניים ומלאכי השרת: בעוד שזאוס ומרעיו היו חופשיים לחמוד כל אישה נאה ששבתה את מבטם הרי שמלאכינו לא היו אמורים להתפנות מאמירת שירות ותשבחות ליוצרם אלא על מנת ללכת בשליחותו ולעשות את רצונו.

שלא כאלים היווניים אין המלאכים היהודיים נהנים מזכות הבחירה החופשית וחלילה לנו שנחשוד שהיו ביניהם כאלה שזנחו את מצוות אדונם והלכו אחר תשוקות ליבם, בייחוד לאחר שלמדנו מהרמב"ם:

שנאמר שהמלאכים והכוכבים והגלגלים אין להם תענוג, אבל באמת שיש להם תענוג גדול במה שהם יודעים ומבינים בקיומו האמיתי של הבורא יתברך. בזה הם בתענוג תמידי שאינו נפסק. אין להם תענוג גופני והם אינם חשים תענוג מעין זה משום שאין להם חושים שמאפשרים להם להרגיש מה שאנחנו חשים בחושינו.[5]


כלומר, אם אנו מזהים את בני האלוהים כמלאכים הרי שלא ייתכן שהללו הלכו אחרי תאוות ליבם ואת נישואיהם לבנות האדם אנו חייבים לתלות בצו אלוהי מוזר ובלתי מוסבר שכפה על בחורות חסרות ישע להינשא למלאכים מכונפים. כרגיל, אין זה מתפקידנו לנסות ולהסביר את כוונותיו של בורא העולם אך ייתכן שאנו עדים כאן לעוד השתקפות של החסד השמימי כשהאל בטובו ניסה לטייב ולהשביח את הגנום האנושי. אדרבה, קיימת סבירות לא נמוכה שלפחות חלק מהנשים במשפחת נח באו ממשפחות מעורבות וניתן להניח שהגנים השמימיים שהן ירשו מאותם בני אלוהים שהתחתנו עם אמהותיהן או סבותיהן עברו מאוחר יותר לבניהן, הלא הם אבותינו הקדמוניים.

רב אבא בר כהנא[6] יודע לספר שנח היה נשוי לנעמה, בתם של למך וצילה ונינת נינו של קין[ו]. נעמה זאת, כך אנו לומדים בילקוט שמעוני, הייתה מושא תאוותם של מלאכי השרת[7] ואף שאין אנו חושדים בשם, חם ויפת שנולדו מזיווג אסור הרי שבכל זאת יש בידנו אינדיקציה לקיומה של הכרות מוקדמת בין אשתו של נח לבין בני האלוהים. באותו אופן, אין לנו מספיק מידע על נשותיהם של שם, חם ויפת ולכן לא נוכל לקבוע בוודאות שאף אחת מהן לא באה מזרעו של בן אלוהים זה או אחר. בכל מקרה, ברור שהגנים השמימיים הצליחו לשרוד את המבול שכן מאות שנים מאוחר יותר המרגלים שנשלחו על ידי משה רבנו נתקלו בענקים ודיווחו:

וְשָׁם רָאִינוּ אֶת הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם.[ז]


אנו לא נוכל לשייך את הנפילים האימתניים הללו לגנים האנושיים של אדם וחווה ולכן לא נותר לנו אלא לייחס את המימדים העל-אנושיים של הנפילים להשתלטות מחודשת של גנים רצסיביים שעברו בירושה מבני האלוהים דרך אחד או יותר מניצולי תיבת נח.
"








2.



"
בבראשית ו' 1-4 נאמר לנו "ויהי כי החל האדם לרב על פני האדמה ובנות יולדו להם: ויראו בני האלוהים את בנות האדם כי טובות הנה, ויקחו להם נשים מכל א
 

Apotheosis

New member
חלק שני..

"בבראשית ו' 1-4 נאמר לנו "ויהי כי החל האדם לרב על פני האדמה ובנות יולדו להם: ויראו בני האלוהים את בנות האדם כי טובות הנה, ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו: ויאמר יהוה: לא ידון רוחי באדם לעולם בשגם הוא בשר, והיו ימיו מאה ועשרים שנה: הנפילים היו בארץ בימים ההם וגם אחרי כן אשר יבואו בני האלוהים אל בנות האדם וילדו להם, המה הגיבורים אשר מעולם אנשי שם." ישנם מספר השקפות בקשר לזהותם של בני אלוהים ומדוע הילדים שנולדו להם מבנות האדם גדלו להיות גזע של ענקים (משמעות המילה נפילים).

שלושת ההשקפות העיקריות על זהותם של "בני אלוהים" הינן: 1) הם היו מלאכים שסרחו והוגלו מגן עדן. או 2) הם היו שליטים אנושיים בעלי עוצמה רבה. או 3) הם היו צאצאי שת שהיו אנשי אלוהים ונישאו לגזע המרושע של בני קיין. יש לשקול את 1) האם העבודה שבתנ"ך הפירוש ל"בני אלוהים" תמיד מתייחס למלאכים (איוב 38:7; 2:1; 1:6). בעיה שיכולה להתעורר עם 1) היא העובדה שבמתי 22:30 מצוין כי המלאכים אינם נישאים. הכתובים אינם נותנים לנו סיבה להאמין כי יש למלאכים זהות מינית , או שהם יכולים להתרבות. השקפות (2) ו (3) אינם בעיתיים בהקשר זה.

הנקודה החלשה בהשקפות 2) ו 3) הינה שזכר רגיל נושא לאישה נקבה רגילה אינה סיבה מספקת מדוע הצאצאים שלהם יהיו "נפילים" או "גיבורים אשר מעולם אנשי שם." יותר מכך, מדוע אלוהים יחליט להביא מבול על הארץ (בראשית 5-7: 6) כאשר אלוהים מעולם לא אסר שבני אדם גיבורים או צאצאים של שת ישאו נשים רגילות או את הצאצאים של קיין. המשפט בבראשית 5-7: 6 מתקשר למה שהתרחש בבראשית 1-4: 6. רק התועבה, של נישואים מסולפים בין מלאכים סוררים לבין נשים אנושיות מצדיקה כנראה משפט קשה כזה.

ככל הנראה ההשקפה 1) הינה ההשקפה המתאימה ביותר. נכון, זהו "ניגוד" מעניין להגיד שמלאכים הינם חסרי מין ולאחר מכן להגיד "שבני אלוהים" היו מלאכים סוררים אשר התערבבו עם נשים אנושיות. מכל מקום, בעוד המלאכים הינם ישות רוחנית (אל העבריים 1:14), הם גם יכולים להופיע בדמות אנושית, בצורה פיזית (מרקוס 16:5). אנשי סדום ועמורה רצו לקיים יחסי מין עם שני המלאכים אשר היו עם לוט (בראשית 1-5: 19). זה סביר שמלאכים יכולים ללבוש צורה אנושית, אפילו עד לנקודה שהם יכולים לקיים יחסי מין אנושיים - ועד לאפשרות של התרבות. אם כן, מדוע מלאכים סוררים לא עושים זאת לעיתים קרובות יותר? נראה שאלוהים אסר את המלאכים אשר ביצעו את החטא הנורא הזה, על מנת שמלאכים סוררים אחרים לא יפעלו בצורה דומה (כפי שמתואר באיגרת יהודה 6). חז"ל וכתבי הספרים החיצוניים היו גם הם מאוחדים בהשקפתם שהמלאכים הסוררים הינם "בני אלוהים" אשר מוזכרים בבראשית 1-4: 6. אין בהשקפה זאת סוף פסוק לויכוח בנושא זה. מכל מקום, להשקפה זו על בראשית 1-4: 6 המערבת מלאכים סוררים אשר התחברו עם נשים אנושיות יש בסיס והקשר דקדוקי והיסטורי."
 
במה אתה מצפה שהסרטון יעזור?

המסר בסרטון שעשיתי בא להראות שאתה לא לבד בעיניין הזה וישנם עוד כמוך וכדי לא להרגיש אבוד ולא שייך או במילים אחרות כדי להישאר "שפוי" צריכים להתאחד.
 

Apotheosis

New member
מה שמצחיק הוא.. שהחרדים כבר יודעים את זה..

רק שהם מתאחדים לצורך ארוחות או תפילות בעוד אחרים מנותקים ויהיו יחדיו רק כאשר הם מחוברים גם רוחנית - ממש כמו אחים, רק בלי סיסמאות של "אהבת לרעך כמוך" ואז לדחוף כמה שטרות של צדקה לכיס.. זאת לא אהבה ולא "אחדות" - כמו כן יש להם מליוני פירושים לאהבה ואלוהים ואחדות כאשר כל מה שהם עושים זה להתרבות ולחנך את ילדיהם לשנאה ודת ממסדית ואז ב"אירועים מיוחדים" להתלבש בעידור ולעשות על האש יחדיו באיזה פארק - מצטער אבל זה לא רוחניות ולא אחדות - זאת כת או קיבוץ לצורך מסע תאוות כספי וסיפוק יצר הרעב עם ערבוב של "אהבת חינם" כאשר אם תקח חרדי לבדו - הוא יבין עד כמה הוא באמת לבד מאחר ו"אחיו" נטשו אותו לצורך אמונת אלילים - הרב התורן שלהם איתו הם מדסקסים על "העולם הבא" ומתכוננים אליו בחגיגות מזדמנות אשר מבוילה אותם למבוי סתום - וטוב שכך - אין צורך בכז\רת רוחניות פה וההסברים - לשווא.
 

Apotheosis

New member
"כדי להישאר "שפוי" צריכים להתאחד."

אוקיי - איפה ועם מי נתאחד? אם לבד זה לא הולך - וזה ידוע - איפה האחרים ומתי יגיע האיחוד הזה?

כל דבר שמפםורד - סופו, אם נכון לו - להתאחר.. כמו ברית נישואין -אבל אני מדבר על שייכות אחרת - אוקיי הסרטון מראה לך את תמונת מצבך.. ואת מה שעובר עלייך - אבל מה הלאה? איפה יש עוד אנשים כאלה ומתי זמן איחודם? את זה אני רוצה להבין.. מאחר ואת "מצבי" כבר הבנתי מהסרטון וגם ללא הסרטון - אך תשובה לזה לא ממש הבנתי..
 
למעלה