איך להתכונן נכון לברית?

yaronsegev1

New member
איך להתכונן נכון לברית?

בשעה טובה ומוצלחת נולד לי אחיין ראשון! מעבר לבחירת מוהל, אילו עוד דברים צריך להכין לברית?
 
הכנות לברית המילה

ראשית, אני מאחל לכם מזל טוב ורוב נחת.
שנית, שאלה מעולה. כולנו יודעים כי "סוף מעשה במחשבה תחילה" ולכן ככל שההכנה תהיה טובה ויסודית כך ברית המילה תעבור בקלות רבה ליילוד ולהוריו.
ללא ספק ברית מילה הוא מאורע מרגש. הוא מרגש גם במובן החיובי וגם להיפך.. ילד נולד, הוא מביא איתו שמחה גדולה ויחד עם זאת את המתח באויר אפשר לחתוך בסכין..
תחילה יש להזמין בעל מקצוע ומומחה. מומלץ שיהיה וותיק במלאכתו, יודע את העבודה, אפשר לבקש המלצות מחברים ובני משפחה ובימינו ניתן לגגל קצת ולדעת עליו הכל..
יש לדעת כי לכל מוהל יש שיטה משלו. בעוד שלאחד אין רשימה של כלום מלבד יין וטלית, למשנהו תהיה רשימה ארוכה. אני מעדיף את השני, זה שיש לו "רשימה".. את הכל שמים בשקית ניילון גדולה או בתיק ומביאים למוהל ליום הברית.
יש להכין, טלית, כיפה, יין, כוס לקידוש, עלי בשמים וצלוחית עם חול. מבית המרקחת יש להביא, גזות סטריליות בגודל 10x10 ס"מ, משחת אמלה, נובימול ושמן תינוקות גונסון. מהבית יש להביא, מצלמה, מוצץ, מנה אחת של אוכל לתינוק, כרית קשה, מגבונים לחים, חיתולי בד וטיטולים.
כעת אתם מצויידים בכל הדרוש. יש להשמע להוראות המוהל ולעשות כדבריו במדוייק. אין לשמוע לעצות של סבתות ודודות שכן מוהלים רבים עברו כיום לשיטות חדשניות ונטולות כאבים. מה שיודעות המבוגרות שייך להסטורייה עם כל הכבוד הראוי.
בימינו ברית המילה בידיו של מוהל מומחה הופכת לחוייה קלה ופשוטה וניתן אפילו להנות מהאירוע.. את המתח יש להפיג בעזרת מספר נשימות עמוקות.
כמובן שמוהל טוב עומד לרשותכם ונותן "גב" בכל שאלה ואתם לא צריכים להרגיש לא נעים ומחובתכם לפנות אליו בכל ספק או שאלה.
בהצלחה רבה ומזל טוב
 
למעלה