איך לתמחר

כלומר, מפריע לך שקיים שוק חופשי

תבדקי מדוע זה מפריע לך. אולי כי אינך יכולה להתמודד בו בהצלחה? כן, זו אסטרטגיה לגיטימית בהחלט, לייצר לא באיכות גבוה ובמחיר זול. עובדה שיש לזה שוק ענק, כי מסתבר שלרוב הצרכנים האיכות (במיוחד בתכשיטים) לא ממש משנה. רוצים פריט אופנתי, שברוב הפעמים חינו יסור מהר. את מתעקשת לייצר איכות, וממורמרת שהקהל לא מעוניין בכך ומאשימה את ה"חאפרים". מספר אפשרויות: (1) אולי קשה להבחין באיכות של מוצרייך (לדוגמה, אם את מוכרת בדוכן ביריד, רוב האנשים יסיקו שמדובר בחאפרית). (2) אולי מוצרייך אינם כה איכותיים. ידוע שלכל אדם יש בדרך כלל תפיסה עצמית גבוהה יותר ממה שאובייקטיבית היה צפוי. (3) יכול להיות שהלקוחות הפוטנציאלים קולטים שמדובר באיכות, אך הם מעדיפים איכות נמוכה במחיר זול. אחרי שתבדקי מה הסיבה הרלוונטית אלייך, תוכלי להתמקד בפתרון (מכירה בחנות, שיפור הייצור, או ייצור זול ולא איכותי. אבל אל תאשימי אחרים אשר מצליחים. זה לא על חשבונך, תאמיני לי. להם יש שוק נפרד, ואת אינך מצליחה להגיע לשוק שלך. בהצלחה.
 

O C

New member
אז תרשי לי לספר לך

שאני מכירה לא אחד ולא שניים שלא מרוויחים בכלל!!! כלום, נדה, גורנישט !!!! הם עובדים בשביל לעבוד, בשביל שיהיה לאן לקום בבוקר. ולשרוד. ההכנסות בקושי מכסות את ההוצאות ולעיתים בעלי העסק לא לוקחים משכורות חודשית רק בכדי לצמצם הוצאות. אני מכירה במצב זה גם כאלו שעובדים מהבית וגם עסקים קטנים. ורבים מהם (במיוחד כאלו שעובדים על שוק מקומי) בפרוש נפגעו מאלו שמורידים מחירים בכדי לשבור שוק.
 

bell2002

New member
זה שהמצב בשוק ממש גרוע, אני מסכימה

לחלוטין. זה שיש חאפרים לא מקצועיים גם כן נכון. כדאי לחשוב אולי לשנות את הגישה שלך, אולי היה עדיף לא להציג בירידי אומנות שלהם תדמית עממית ולנסות למכור מהבית שלך ע"י פרסום בעתונות המקומית? או להגיע לאיזה הסדר עם חנויות? הבעיה בירידים היא שהיום הדוכן קיים ומחר עובר למקום אחר וקשה מאוד למצוא את הבעלים במקרה של צורך, לכן התדמית היא של תכשיטים "חד-פעמיים". התחרות הרי היא דבר טוב ומועיל לצרכנים. צרכנים מכירים איכות כשהם פוגשים אותה ומוכנים לשלם על איכות, אבל חשוב מאוד לשמור על התדמית הרצינית של העסק גם כן. שיהיה בהצלחה בכל מקרה, אני שנכנסת בעצמי לעסק משלי משקשקת מאוד מהתחרות הגדולה והפרועה.
 

missB

New member
הלוואי שזה היה כל כך פשוט

את חושבת שאילו היה כל כך פשוט למכור לחנויות מישהו היה מבזבז זמן ואנרגיה בעמידה בירידים? בשוק כל כך קשה מנסים את כל החזיתות. ואני עדיין סבורה שהנחת היסוד שהצרכן מזהה איכות היא שגויה בבסיסה. בהרבה מאוד מוצרים שאנשים קונים הם לא מבינים דבר ולא מסוגלים להבחין באיכות. אנשים לפעמים קונים תדמית של איכות ולאו דווקא איכות. אם אני קונה בגד של קסטרו למשל, האם זה כי אני מבינה שהאיכות של הבגד הזה טובה משל בגדים בלתי ממותגים אחרים? ספק רב. אני הרי לא מבינה בסוגי בד, באיכות תפירה וכו'. אז נכון שאם אראה חוטים רופפים כנראה שאשים לב אבל יש הרבה אלמנטים אחרים של איכות שלעיתים קשה מאוד להבחין בלי להבין בתחום. בתחום שלי, יצא לי ללכת עם חברות לחנויות תכשיטים ולראות תכשיטים שהן מאוד התפעלו מהם ואני יכולתי לראות המון פגמים בעבודה. הפגמים האלה היו בלתי נראים לעין הבלתי מקצועית. לכן פעמים רבות התדמית שאתה משדר היא הדבר הכי חשוב להצלחת העסק.
 

שש שבע

New member
סוגיה חשובה בעסקים

בעצם היא הכי חשובה, כי בשורה התחתונה של מאזן הוצאות הכנסות, אנחנו רוצים לראות רווח. יש כמה מרכיבים בתמחור, יש הוצאות קבועות, כמו חשמל, טלפון, שכ"ד עלות העובדים (אם מעסיקים) ,מיסים, אלה הן ההוצאות הקבועות כל חודש, נייצר או לא, הן תהיינה, ככה שככל שנייצר יותר, ההוצאות האלה קטנות ליחידת מוצר. יש הוצאות חד פעמיות כמו ציוד וכלים שישמשו את העסק פרק זמן ארוך, את אלה נחשב על פי תפוקה משוערת . יש הוצאות משתנות, כמו כמות החשמל הנוספת לצורך ייצור, וכן טלפונים,ואחזקה כללית מבלאי. מחיר חומרי בגלם, מחירי הפירסום והשיווק. מחיר הלוואות שלקחתי לצורך היצור וכו'. ברור שאם אנחנו מיצרים מטוס כל חודש, וההוצאות בס"הכ מסתכמות בחצי מליון שקל, ואנחנו מוכרים את המטוס בכמה מליוני שקלים, הרווחנו, רווח נאה, אבל אם למשל ההוצאות הכלליות עולות לנו אלף שקל לחודש, ויצרנו מספר מוצרים ומכרנו אותם בס"הכ ב800 ש"ח הפסדנו. לפעמים יצרנו הרבה פריטים, אבל הם לא נמכרו, אלה מהווים הפסד. נכון שאנחנו יכולים לבקש אלפיים, השאלה היא מה המוצר, כמה ביקוש יש לו, כמה מתחרים יש לנו בשוק עם אותו מוצר,ומהו המוניטין שלנו ושלהם, ומה המשקל שלו בקביעת המחיר. והאם יש לנו שוק עם קהל רחב או קהל קטן. לא השוק הסיני כשוק הישראלי. ולכן, אנחנו צריכים לעשות חשבון עלויות, ואז לבדוק מה המחיר המקסימאלי שהלקוח ירצה לשלם עבור המוצר, אנחנו גם צריכים לבדוק, מה מחירו של מוצר דומה מחברות שונות בשוק, ולקבוע מחיר שאותה הסביבה, בתנאי שהוא יהיה מחיר מעל לעלויות, ויבטא רווח, גם אם אני היחיד שמיצר את אותו מוצר, וכמעט אי אפשר בלעדיו.באיזה מחיר הלקוח יוותר על המוצר. אם השוק מוצף, סביר להניח שהרווח יהיה קטן, אם יש לי מתחרים קשים, סביר להניח שאוריד מעט מהמחיר כדי לפתות את הצרכן, אם אני חדש בשוק, אבל אני מאמין שהמוצר טוב, סביר להניח שאמכור אותו במחיר נמוך מהמתחרים בצורה שתפתה גם לקוח ותיק שלו, לנסות את המוצר שלי, ואולי להישבות בקיסמו, ולהמשיך לרכוש אותו, וגם אם אעלה ואשווה את המחירים שלו ושל היצרן הוותיק יותר, עדין מתוך הרגל יבחרו בשלי. אם אני ותיק בשוק, אני יכול להרים מעט את הראש, יש לי מוניטין, אנשים רגילים למוצר שלי, ויש לי בטחון גדול יותר מיצרן מתחיל. בת'כלס, ככל שנקצץ בעלויות, ככה נוכל להיות תחרותיים יותר, נוכל להוריד טיפה את המחירים, ולהרויח יותר, כי נניח ואני מוכר מוצר ב1 ש"רווח ומכרתי ממנו 10000 יחידות, הרי שהרווחתי 10000 ש"ח, אבל אם הורדתי את המחיר בעשרים אחוזים, ועבור על פריט אני מרויחה שמונים אגורות, הרי שעבור 10000 יחידות נרוויח 8000 ש", אבל מה שיקרה זה שאם המחיר הזה הוא נמוך יותר מהמוצע בשוק, הרי שסביר שנמכור פי פעם וחצי או אפילו פעמיים, נניח שנמכור 15000 יחידות, מכרנו ב12000 ש"ח והרווחנו 2000 ש"ח יותר. אבל השאלה היא כמה צריכים את המוצר הזה בשוק, והאם מחיר נמוך יותר יפתה את הקונה לקנות יותר, וכו'. אין אין ברירה, חיבים להכניס רגל למים קרים, ולנסות, ולכן התחלה בבית היא התחלה טובה, גם אם לא הצלחת, לא הפסדת הרבה, העלויות נמוכות יותר, ואם הצלחנו נתקדם הלאה הלאה עוד צעד, ועוד צעד, תמיד עם עין פקוחה על השוק, איפה אפשר לקנות יותר בזול, ואיפה ואיך למכור יותר ולהכניס יותר. בהצלחה שבת שלום לכולם.
 

nesherkal

New member
תמחור בעבודה מה ../images/Emo82.gif

ישנם סוגי עבודה מהבית שצריך לחשב במדויק את עלות החומרים, העבודה והזמן. אני מטפלת בשני תינוקות בביתי והחישוב שאני עושה שונה מאד. החישוב תלוי בהיצע וביקוש ובאזור, לקחתי את המחיר של מועצת הפועלים למטפלת שבאה לבית התינוק, וממנו הורדתי סכום כדי לעשות את זה אטרקטיבי להורים ועדיין לספק לי רווח ומשכורת הולמת.לא עשיתי חישוב של מחיר לשעה. זה אמנם לא מקצועי אבל עובד ונוח לי מאד.
 

bell2002

New member
כן, זו הדרך.

אני חייבת לספר שכשהייתי סטודנטית תפרנית מאוד החלטתי שכל עבודה מכבדת את בעליה (פרט כמובן, לפרנסה ההמממ העתיקה בעולם) ותליתי על לוחות המודעות באזור מגוריי בחיפה מודעה בה הצעתי את שרותיי הנאמנים כעוזרת בית. התקשרו כל מיני נשים ושאלו לגבי התעריף ואני עניתי "כמו כולן - 15 ש"ח לשעה" (זה היה לפני ה-מ-ו-ן שנים), ואז התחילו לשאול אותי איזה נסיון יש לי ואם יש לי המלצות, ובסוף לא "התקבלתי" לעבודה אצל אף אחת. הייתי מיואשת עם מינוס גדול בבנק והחלטתי לשבור את השוק, תליתי מודעה נוספת ובה הדגשתי שהשכר לשעה שאני מבקשת הוא 13 ש"ח לשעה - התקשרו כל מיני נשים, אף אחת מהן לא שאלה אותי לגבי נסיוני או המלצות ותוך שבוע הייתי מלאה בכל השעות אותן רציתי להקדיש לעבודה. קיבלתי גם טלפונים מעוזרות בית מדופלמות שכעסו עליי שהורדתי מחירים כי כבר באו אליהן בטענות. למדתי מזה שני דברים - אין דבר כזה לא מקצועי! הכל שאלה של אטרקטיביות. פרנסה זה עסק קשה, צריך לעבוד בשביל להתפרנס - אין דרך אחרת (פרט לאלה שנולדו עם כפית זהב או כסף בפה). והדבר השני - עוזרת בית עובדת מה זה קשה! חייבים להעריך את העוזרות שעובדות לפרנסתן ברצינות! אני חושבת כמוך! לא להיות תאבת בצע. השוק מצביע ברגליים. באזורי יש מחסור בקלינאיות תקשורת למבוגרים, יש כמה שעובדות ודורשות סכומים מאוד גבוהים והקופה מחזירה רק חלק קטן מזה. לאחר תקופת מה הסתבר שהקלינאיות תקשורת לוקחות כל הרבה שהיה כבר משתלם לנסוע לקלינאית תקשורת מאזור אחר ולשלם (עם הנסיעה) רק 75% מהסכום. גם הקופות חולים גילו את הפטנט הזה, והמליצו למבוגרים ולמשפחותיהם לנסוע 20 דקות במונית ולחסוך עלויות. היום הקלינאיות תקשורת האלו הורידו מחירים, הן גילו שעדיף להרוויח פחות פר לקוח ושיהיו יותר לקוחות.
 

שש שבע

New member
שבוע טוב

מסכימה איתך, אני בתור סטודנטית, עבדתי תמורת שכר רעב, אפילו סרגתי כיפות לפרנסתי, היום אם את סורגת כיפה, את משקיעה המון שעות ומקבלת עבורה 50 ש"ח, זה משהו כמו 4-5 ש"ח לשעה, אבל גם את זה עשיתי. היום אני עם עסק מכובד, המחירים שלי בהחלט סופר נמוכים, אבל עדיין רווחיים, את זה הצלחתי לעשות ע"י צימצום עלויות, אטרקטיביות בהרבה דברים, ו..אין שעות או תקופות מתות, ב"ה אנחנו תמיד מלאים, עובדים, מרוויחים, תמיד עם חשבוניות, אנחנו מותאמים לקבל יעד מסוים, והפירסומת עובדת לבד.
 

Y o v e l i

New member
צריכה בנושא תמחור

ראשית, זאת הפעם הראשונה שלי בפורום, אגלה לכם בסוד שהשמועה בדבר קיום הפורום נלחשה לי ע"י גולשת מפורום מתכונים. איזו הפתעה נעימה לגלות שיש פורום כל-כך פעיל ומעשיר!!! מקווה שאוכל בעתיד לתרום גם לכם בעתיד. לעניין התמחור - סיימתי קורס קונדיטאות לאחרונה ואני מקבלת הזמנות למאפים שונים. לאפות אומנם אני יודעת, אבל לתמחר ממש לא. בעלי טוען שבנוגע לעוגות (למעט מעוצבות) אני צריכה לחשב כך שעלות המוצרים תהווה 1/3 מהמחיר הכולל. האם הוא צודק? ושאלת השאלות - איך מתמחרים עוגיות. לפעמים החומרים יחסית זולים אבל נדרשת עבודה רבה.
 

missB

New member
תראי מה נכתב למעלה בנושא

בקצרה - עלות החומרים שלך, הערכת זמן העבודה על כל מאפה (לא כולל זמן תנור) כפול מחיר לשעה שאת קובעת. ואת צריכה להוסיף עוד סכום כסף עבור כל המסביב (חשמל, כלים ועוד).
 

bell2002

New member
לדעתי את צריכה להתחשב במחיר השוק

באזורך. תעשי סדר שוק. תתקשרי לנשים שאופות בבית ותשאלי אותן לגבי מחירים. לפעמים כשעושים חישוב לעוגה בודדה יוצא שהמחיר הוא כל-כך גבוה שממש לא משתלם לאפות בבית, לעומת זאת אם אופים ביחד כמות גדולה יותר של עוגות ההשקעה מזמנך קטנה וכך את יכולה למכור במחיר אטרקטיבי יותר. צריך לברר מה מחיר השוק ואח"כ לתמחר בהתאם למה שאת חושבת. אם אנשים קונים ממך בקושי סימן שהמחיר גבוה מדי. אם אנשים קונים בקלות אולי כדאי להוסיף על התוית שזה מחיר מבצע ולאחר המבצע המחיר יעלה. לעצמך את חייבת לדעת מהן העלויות שלך פר עוגה, את לא מוכרחה להכפיל את העלויות פי 3 כדי לקבוע מחיר. גם זמן העבודה משתנה. בעוד שנה כשתהיי מיומנת יותר, הזמן ירד ועדיין אולי מחיר העוגה רק יעלה... בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.
 

leeleelee

New member
איך באמת?

איך אדע מה המחירים שיש כיום בשוק לגבי עיצוב אתרים (כפי שמציעים מעצבים פרילנס, לא חברות גדולות)?
 
למעלה