כלומר, מפריע לך שקיים שוק חופשי
תבדקי מדוע זה מפריע לך. אולי כי אינך יכולה להתמודד בו בהצלחה? כן, זו אסטרטגיה לגיטימית בהחלט, לייצר לא באיכות גבוה ובמחיר זול. עובדה שיש לזה שוק ענק, כי מסתבר שלרוב הצרכנים האיכות (במיוחד בתכשיטים) לא ממש משנה. רוצים פריט אופנתי, שברוב הפעמים חינו יסור מהר. את מתעקשת לייצר איכות, וממורמרת שהקהל לא מעוניין בכך ומאשימה את ה"חאפרים". מספר אפשרויות: (1) אולי קשה להבחין באיכות של מוצרייך (לדוגמה, אם את מוכרת בדוכן ביריד, רוב האנשים יסיקו שמדובר בחאפרית). (2) אולי מוצרייך אינם כה איכותיים. ידוע שלכל אדם יש בדרך כלל תפיסה עצמית גבוהה יותר ממה שאובייקטיבית היה צפוי. (3) יכול להיות שהלקוחות הפוטנציאלים קולטים שמדובר באיכות, אך הם מעדיפים איכות נמוכה במחיר זול. אחרי שתבדקי מה הסיבה הרלוונטית אלייך, תוכלי להתמקד בפתרון (מכירה בחנות, שיפור הייצור, או ייצור זול ולא איכותי. אבל אל תאשימי אחרים אשר מצליחים. זה לא על חשבונך, תאמיני לי. להם יש שוק נפרד, ואת אינך מצליחה להגיע לשוק שלך. בהצלחה.
תבדקי מדוע זה מפריע לך. אולי כי אינך יכולה להתמודד בו בהצלחה? כן, זו אסטרטגיה לגיטימית בהחלט, לייצר לא באיכות גבוה ובמחיר זול. עובדה שיש לזה שוק ענק, כי מסתבר שלרוב הצרכנים האיכות (במיוחד בתכשיטים) לא ממש משנה. רוצים פריט אופנתי, שברוב הפעמים חינו יסור מהר. את מתעקשת לייצר איכות, וממורמרת שהקהל לא מעוניין בכך ומאשימה את ה"חאפרים". מספר אפשרויות: (1) אולי קשה להבחין באיכות של מוצרייך (לדוגמה, אם את מוכרת בדוכן ביריד, רוב האנשים יסיקו שמדובר בחאפרית). (2) אולי מוצרייך אינם כה איכותיים. ידוע שלכל אדם יש בדרך כלל תפיסה עצמית גבוהה יותר ממה שאובייקטיבית היה צפוי. (3) יכול להיות שהלקוחות הפוטנציאלים קולטים שמדובר באיכות, אך הם מעדיפים איכות נמוכה במחיר זול. אחרי שתבדקי מה הסיבה הרלוונטית אלייך, תוכלי להתמקד בפתרון (מכירה בחנות, שיפור הייצור, או ייצור זול ולא איכותי. אבל אל תאשימי אחרים אשר מצליחים. זה לא על חשבונך, תאמיני לי. להם יש שוק נפרד, ואת אינך מצליחה להגיע לשוק שלך. בהצלחה.