איך לתרץ זריקת 4 מליארד לכבישים במקום דיור?

ש מים

New member
עצה לכולם: תפסיקו לקרא את תפוזו!!

אלא אם אתם בטוחים ב-1השמה והדיע00% בנכונותכם וכוחכם להתמודד עם החומר שלו.
 
אתה באמת כועס על הכותרת?

על 4 מיליארד שקלים, שיחולקו בן 5 שנים ויממנו 45 פרוייקטים? אם כבר אני זועם שהתקצוב קטן מידי ולא מאפשר מימוש מהיר יותר של פרוייקטים נוספים בעיקר כמו רכבות קלות בגוש דן וירושלים או קווי הרכבות לפריפריה הרחוקה.
 
50,000 דירות יוקמו ע"פ ההצהרות בזכות התוכנית

לאחר שיווצרו כבישי גישה לשכונות חדשות, יורחבו כבישים צרים ועוד. ברור שאם כל הכסף שמיועד לתוכנית היה מופנה רק לדיור לנזקקים אז גם הכבישים היו צרים ופקוקים וגם מספר הדירות הסופי היה קטן יותר. זה לא סותר שצריך עוד דיור ציבורי (וזה אחד מסעיפי ההמלצות בדו"ח העוני) אבל בסה"כ באמצעות התוכנית יתאפשר בניית שכונות חדשות בבית שמש, יבנה, ראש העין ועוד. ייתכן גם שייכפו על חלק מהדירות החדשות להתאים לאחד הפרוייקטים לדיור מוזל (מע"ם אפס, מחיר מטרה, בנייה להשכרה במחיר מפוקח ועוד).
 
ואיפה יקומו שכונות בזכותה..

בית שמש (10,000) יבנה (2,300) אשקלון (9,500) חריש (10,000) ראש העין (14,000) וזאת רק רשימה חלקית שכוללת גם שכונות בערי השרון, לוד ועוד.
 
התוכנית הזו מכוונת לביצוע פרוייקטי תחבורה

שהם תנאי להקמת שכונות חדשות. זו תוכנית תחבורה תומכת דיור.
אי אפשר לבנות דירות ללא תשתיות, כולל תשתיות תחבורה.
אי אפשר לבנות שכונה ענקית בראש העין שתכפיל את אוכלוסיית העיר מבלי שתושביה יוכלו לצאת מהשכונה ומהעיר.
אי אפשר לבנות על שטחי תל השומר, צריפין ובסיס סירקין מבלי לתכנן ולבצע תשתיות תחבורה מתאימות וראויות.
ולכן מה שכתבת מופרך ומצוץ מהאצבע.
 

ש מים

New member
יש בעיה...

לא מכיר את התכנית, אבל יש בעיה ענקית כאשר משרד התחבורה (ומשרד הפנים) משליך יהבו (ותכונון עתידי) על רכבים פרטיים, במקום לעודד תח"צ!
פתרון של תחבורה פרטית הינו פתרון קצר מועד ויקר ובזבזני (הן כלכלית והן תשתיתית וקרקעית).
 
אני מסכים שמשרדי הממשלה נותנים עדיפות יתירה

לכלי רכב פרטיים, אבל: א. אנו לא יודעים מה כלל הפרויקטים בתוכנית הזו ואילו מהם מוכווני תח"צ, ב. גם במה שכן פורסם יש חלק תח"צי - למשל הנת"צים בכביש 5 ובכביש 444.
 

ש מים

New member
אני מדבר על פרוייקטי בינוי בכלל

לא דווקא כאן.
כל התכנון (ואני מדבר על שכונות גדולות - מ- 600 יח"ד ומעלה) שנתקלתי בו בשנים האחרונות - מקו חדרה וצפונה - מתייחס לתחבורה פרטית.
 

amit1270

New member
תחבורה פרטית זאת לא מילה גסה

כמובן שצריך להבטיח שהתשתיות יקלו ולא יכבידו על התחבורה הציבורית ורצוי שתינתן לה גם עדיפות, אבל לתעלם מהצורך (כן, צורך) בתשתית הולמת גם לרכב פרטי זה לא פחות גרוע.
 

amit1270

New member
את זה צרך לתקן


אגב, לפחות בירושלים יש יצור תכנוני שנקרא "אזור מוטה תח"צ", בעיקר סביב קווי הסעת המונים, שבו יש פחות התחשבות ברכב הפרטי (תקני חניה מופחתים וכד').
 
חלק גדול מהבעיה היא דווקא באזורים אחרים

כלומר - בשני מקומות:
א. בשכונות, היכן שרוב הנסיעות מתחילות. הרבה פרויקטי מגורים חדשים בנויים כך שתעדיף לצאת מהבית ברכב. זה יכול לקרות ממספר סיבות, חלקן בתחום ייעודי הקרקע וחלקן בתחום רשת הרחובות. דוגמא קיצונית: ככל שיש יותר רחובות ללא מוצא בשכונה, כך הכיסוי שלה באוטובוס יהיה יותר גרוע ביחס לרכב הפרטי (אלא אם כן יש רשת הולכי רגל טובה).
ב. במקטעי הביניים: יש סוגי דרכים ששמים את האוטובוסים בנחיתות. בכביש ממוחלף בתוך המרחב העירוני, שמהירות הנסיעה בו גבוהה והמרחקים בין הירידות ארוכים (יצור הכלאיים שנקרא דרך פרברית מהירה), הרכב הפרטי יהיה בעמדת יתרון מול התחבורה הציבורית. בתנאים מסויימים, אפשר להקים הסעת המונים בזכות הדרך של אותו הכביש, אבל לאוטובוסים רגילים יש מעט מאד מה לחפש שם.

עכשיו, אם למישהו יותר נוח לצאת מהשכונה עם רכב, ויש דרכים פרבריות מהירות בדרך, התוצאה עשויה שהוא פשוט לא יגיע למרכז העיר מוטה התח"צ, כי אין לו שם חניה ויש פקקים.
 
למעלה