איך מאבחנים אבחון ראשוני בסיסי בבית האם ילד הוא מחונן ? Gal Morad Gozlan

יורה נחושתן

Member
מנהל
לדעתי, מן הראוי לבדוק גם את הנושא החברתי. כיצד הוא משתלב מבחינה חברתית בין אלו שהוא נמצא כבר איתם לא מעט? ובקשר ראשוני בסיסי כדאי לדעתי להיוועץ עם מאבחן מקצועי לסוגייה זו. בכל אופן, מנסיוני אפשר לראות עד כמה הילד מגלה סקרנות וצמא לידע נרכש, האם יכולת קריאתו גבוהה יותר מבני גילו? חשוב לעודד את הילדים לקריאה (ובודאי בזמנים אלו) ולא לבלום זאת כלל וכלל. יצא לי לא מעט להתקל בתלמידים שכשסיימו את המטלות שלהם בכיתה וראיתי כיצד הם נצמדים לספר כל שהוא עודדתי אותם לעשות זאת ולעיתים אפילו כשלא סיימו את המטלות. תמיד ידעתי לומר לתלמידים שכאלו "הספר שאתה קורא עכשיו יכול לתת לך פי כמה וכמה ממה שאתן לך בשיעור הזה" וזה נתן להם בטחון להמשיך בכך. בנוסף, עד כמה הילד פותר בעיות בדרך לא שיגרתית. כלומר, האם הוא מפעיל חשיבה יצירתית השונה מדרך החשיבה הטכנית, השבלונית, המתבססת על נוסחאות וכו'.
 
למעלה