איך מוצאים חברים ישראלים במונטריאול?

HaileyA

New member
איך מוצאים חברים ישראלים במונטריאול?

שלום לכולם!
אני גרה בקנדה כבר שבע שנים במונטריאול כמעט שנה וחצי ולפני כן גרתי בטורונטו. לצערי לא נשארו אף ישראלים בחיי ואני מעוניינת לשנות זאת. אני באמצע שנות השלושים במקור מאזור ירושלים. מחפשת ומסתדרת עם אנשים שמאלה ממירב מיכאלי.
אשמח לשמוע ממקומיים.
תודה מראש!
 

michaelbl

New member
שיטת חיפוש החברים שלך מאד מוזרה

התנאי של להיות שמאלני קיצוני כדי להיות חבר שלך מעוות בעיני שלא לדבר על מתנשא. לא הבנתי מה קשור עניין חברות לנטיה הפוליטית ובטח כשלא גרים בארץ, אלא אם כן את מחשיבה מישהו שהנטיה שלו שמאל כאינטליגנטי, משכיל ורחב אופקים ולעומתו מישהו שהנטיה שלו מרכז או ימין כפרימיטיבי חסר השכלה וצר אופקים, מה שהופך אותך בעצם למתנשאת, וזאת אחת הבעיות של השמאל בארץ וכנראה שלך באופן אישי.
 

HaileyA

New member
בטח שהכוונה היא לא להרגיז

מן הסתם אנו מתחברים אל אנשים בעלי דרכי חיים, השקפות ואמונות שקרובים לנו. בכל אופן הכוונה שלי היא למצוא אנשים שבקנדה קוראים לזה progressive. אני לא יודעת איך להציג את זה בעברית מלבד איך שכתבתי. אין שום כוונה להרגיז או להתנשא אל ימניים. ובכלל אין כאן כוונה לשיוך פוליטי אלא להשקפת עולם.
 

michaelbl

New member
לא התרגזתי, ציינתי עובדה

שני אנשים יכולים להיות חברים טובים מאד ועדיין להיות בעלי השקפת עולם מנוגדת, ובטח כשמדובר על הפן הפוליטי. בזמנו כשהייתי בתחילת ה20 שלי היינו חבורה של 6 חברים טובים והדיעות התפרסו ממרץ ושמאלה ועד כהנא וזה לא הפריע לנו להיות חברים.
אישתי ואני הפכים מוחלטים מהרבה מאד בחינות, אבל אנחנו לא רואים את זה כמכשול אלא כמשלימים אחד את השני. דווקא כמישהי שרואה את עצמה מתקדמת ורחבת אופקים הייתי מצפה שתהיי פתוחה לכל דיעה באשר היא (במאמר מוסגר זאת בדיוק הבעיה של השמאל שרואה עצמו רחב אופקים ופתוח לכל הדעות, בתנאי שהן תואמות לשלו. לפחות הימין לא מתייפייף). בכל מקרה הייתי ממליץ לך לסנן חברים לפי האישיות שלהם והחיבור שלך איתם ולא לפי רשימת מכולת של פרמטרים.
כל זה נכתב על ידי מיזנטרופ נטול חברים שהעונש הכי גדול שלו הוא לדבר עם אנשים כך שבכל זאת קחי את זה בעירבון מוגבל.
 

HaileyA

New member
חבל שזה הופך לדיון על נושא שלא קשור..

זה טענה ששומעים הרבה.. השמאל לא מקבל את זכותו של הגזען ליהיות גזען.. או שהשמאל פוגע בזכויות ההומופובים ליהיות הומופובים. אז כן אני לא מוכנה לבלות בחברת או לקבל גזענות סקסיזם הומופוביה וכיו״ב. זה לשיטתך צרות אופקים?
 

SupermanZW

Well-known member
ההנחה שכל ימני הוא גזען סקסיסט והומופוב

היא הנחה מאוד צרת אופקים.
&nbsp
די ברור למה לא הצלחת למצוא חברים.
&nbsp
בWestmount יש די הרבה ישראלים אבל לא מפתיע שהם לא מתחברים אלייך.
 
רק הערה קטנה

אתה ואשתך יכולים להיות ההפך הגמור אבל עדיין אני בטוחה שבנושאים המהותיים (לדוגמה חינוך הילדים, האם כן או לא להישאר בקנדה וכו') יש ביניכם הסכמה או לפחות נכונות לפשרה שאם לא כן לא הייתם מחזיקים מעמד
 

michaelbl

New member
זה בדיוק העניין

לא חייבים להסכים על הכל כדי שקשר יחזיק. אפשר גם לא להסכים על דברים כל עוד יודעים לגשר על הפערים, ואם לא יודעים איך לגשר על הפערים אז it's not meant to be.
זה בדיוק מה שפותחת השירשור , וכמובן החברה שלי מלמטה לא משכילות להבין, למרות הנאורות והפתיחות שההכרזה על היותן בצד השמאלי של המפה אמורה לשקף.
מה שמצחיק הוא ששמאלני קיצוני לא טוב יותר מימני קיצוני, ההבדל הוא רק באופן שהוא רואה את עצמו ששונה, אבל את זה רואה רק מישהו שמשקיף מהצד, כי הם עצמם בטוחים שהם טובים יותר וליברליים יותר, אבל הם פנאטים באותה מידה
 
את יכולה להתחבר למישהו גם אם אין לכם אותה אידאולוגיה פוליטית

בניגוד לדעה הרווחת לא כל מתנחל יוצא באישון לילה לרצוח ערבים. הם כן בעלי אידאולוגית ארץ ישראל השלמה וכו' ואפשר כמובן לא להסכים איתם בסוגייה.
בחיי הכרתי מספיק אנשים עם רקע, מוצא או אמונה שונה משלי ועדיין הצלחנו להתיידד כי היה גם הרבה מן המשותף. זה שמישהו מחזיק בדעות מנוגדות לשלך בנושא מסוים, לא צריך להיות מכשול כל עוד הוא לא רצח או אנס ישהו או מטיף לכך
 
הזכרת לי שני חברים שלי מהלימודים

האחד "מתנחל" מיישוב שנמצא מזרחית לקו הירוק, דתי לאומי. השני ערבי-ישראלי מיישוב שנמצא במרחק 5 דקות נסיעה מאותה התנחלות אבל בתוך תחומי הקו הירוק. הם הסתדרו מצויין ביניהם ופעמים רבות נסעו יחד ללימודים וחזרה. כמה פעמים כשדיברתי עם המתנחל הוא אמר שלמרות שהוא כאדם דתי מאמין בהבטחה האלוהית של ארץ ישראל ליהודים, הוא לא יהסס להתפנות מהבית ולעבור לגור בתוך הקו הירוק לטובת הסכם שלום.
 

CANADA101010

New member
להבנתי היא מחפשת חברים קרובים לדעותיה סביר בדמוקרטיה

ההתבדלות מרצון של המזרחי צמחה אצלו כתמונת מראה. אפשר לשחזרה בתסריט כדלקמן: המזרחי מביט על עצמו במראה ורואה קלישאה, כפי שזו עוצבה בתודעה הישראלית. זוהי דמות קריקטורלית, רוויה דעות קדומות. מכיוון שהמזרחי המצוי לא תמיד מומחה בתרבות ארצות ערב, הוא מקבל באין ברירה את בבואתו שבמראה ומשוכנע שהיא תואמת את המציאות. כך נוצרה בתודעתו הקביעה שעליה גדל: נכסי צאן ברזל של התרבות האנושית מצויים כולם אצל האשכנזי ממזרח אירופה, ודלות תרבותית היא נחלתו של כל מהגר מארץ ערבית. מכיוון שאין בידי המזרחי כלים לשנות סכמה פשטנית זו, לא נותר לו אלא לקחת את כל הקלישאות והסטריאוטיפים, לנופף בהם ולומר: כן, כאלה אנחנו, ואנחנו גאים בעצמנו. זהו פעלול מתוחכם שלפעמים מצליח להפוך את החיסרון ליתרון.
כך נוצר נרטיב שבו נהפכים הערסים והפריחות לאליטות. אם כך הדבר, אומר המזרחי, כולנו מנשקי מזוזות, כולנו מאמינים בלחשים ובקמעות, זאת מורשת אבותינו. ״הזמר המזרחי״ הוא יצירה תרבותית גבוהה, בטהובן והמוסיקה הקלאסית לא שייכים לנו. במקום נתן זך, יורם קניוק ויהושע סובול ניצור את "ערס פואטיקה". גיבורי התרבות שלנו הם עובדיה יוסף, הבאבא סאלי, הרב יאשיהו פינטו והרנטגן. בתגובה לדברי יאיר גרבוז על הקמעות נתמוך במפלגתו החרדית של אריה מכלוף דרעי, נהפוך ל״שקופים״, נתבל את שפתנו בצ׳פחות ובפדיחות, נזהה את עצמנו ב"זגורי אימפריה" ונציע להציג את דיוקנה של זמרת חתונות על שטר של 200 שקל. הקערה נהפכה על פיה. הישגי התרבות האנושית הפכו למושא ללעג והתת־תרבות עלתה לדרגה גבוהה.
בניגוד לפנתרים השחורים, שנאבקו על פתרון בעיות חברתיות והתמקדו פחות בעדתיות, קשה למצוא בקרב מנהיגי ״המזרחים המקצועיים״ מי שיטען שסבל מקיפוח אישי. חלקם הגיעו להישגים מרשימים מבחינת השכלתם ומעמדם החברתי־הכלכלי שפיר. מי שיחפש אצלם מצוקה לא ימצא אותה. האם עלינו לחפש טראומה אצל הוריהם שחוו קשיי הגירה? מהגרים ללא ספק חווים טראומות, אבל לרוב דור ההורים שלהם קיבל בהכנעה מוגזמת את קשיי קליטתו, היה טרוד בפרנסה ולא התפנה למחות על קיפוחו. רובו מגלה היום שביעות רצון מפתיעה ופטריוטיות מוקצנת. לאן נעלמה הטראומה? להערכתי, השכנוע העצמי שמניע את ״המזרחי המקצועי״ נובע מהתופעה של ״טראומה רטרואקטיבית״ על ההשפלה שהיו אמורים לחוות הוריו. אלא שזו ״טראומה אידיאולוגית מדומיינת״, טראומה קולקטיבית ולא אינדיווידואלית, שרק לעתים רחוקות שותף לה דור ההורים.
עם זאת, אין להתעלם משום טראומה, יהיה מקורה אשר יהיה. דחיית הישראליות בידי ישראלים אינה תופעה חדשה. הטענה שלא קיימת תרבות ישראלית אינה מצריכה הוכחה בעיני מי שחש שהוא נדחק ממנה. בדומה לכך, הטענה שקיימת יצירה ישראלית מפוארת לא משנה את עמדתו של מי שסבור שהישראליות היא יצירה מלאכותית לעומת מסורת האבות בנכר. משנות ה–80 והלאה אפשר להבחין בתופעה של אסקפיזם בקרב האינטליגנציה המקומית, שנקעה נפשה מן הכיבוש וחיפשה מקלט אינטלקטואלי ביהדות. לא בדת היהודית, אלא ביהדות האירופית של ולטר בנימין, פאול צלאן, ז׳אק דרידה ועמנואל לוינס. כמוהם ״המזרחי המקצועי״, שהרגיש שהישראליות מתעלמת ממנו, נתלה נואשות במזרח דמיוני. למרבה האירוניה, התרבות הלא מערבית זרה למזרחי, ואין הוא מכיר אלא אספקטים פולקלוריסטיים שטחיים שלה. המזרחי מתעלם מן העובדה שהאשכנזי בז למאפייניו העדתיים־הקהילתיים. נתקשה למצוא תביעה לזהות אשכנזית דוגמת התביעה האגרסיבית למזרחיות. לא אתפלא אם המזרחיות החדשה לא תצמיח בדלנות אשכנזית מקבילה.
לצד המזרחיות המיליטנטית מתגלה תופעת ״הישראלי המתרפס״. זהו המשכיל קל הדעת, שאינו ממוצא מזרחי, שמצפונו מציק לו והוא ממהר לתמוך בכל עמדה גזענית של המזרחי, מחשש שיואשם בחוסר נאורות. הוא הראשון לגנות את הביקורת הנאורה של גרבוז או של ענת וקסמן ויסתייג מדברי אחינועם ניני על נלעגות השירים המזרחיים. לא פעם אמר לי חבר, לא ממוצא מזרחי: אתה יכול להרשות לעצמך לגנות את גזענות המזרחים. אבל אם נעיז אנחנו לעשות זאת, נצטייר כאשכנזים מתנשאים שמתעלמים מסבלו של האחר.
בזכות ״הישראלי המתרפס״ האתנוצנטריות המזרחית תופסת תאוצה. יותר ויותר כותבים מגלים סלחנות כלפי ביטויים גזעניים. מורעלי המזרחיות אינם יכולים לנסח משפט בלי לתבל אותו בצירוף המלים ״הגמוניה אשכנזית״, לצורך או שלא לצורך. בשנות ה–70 קבוצות קיצוניות ביקשו לתקן את העולם בשכנוע עצמי מוקצן. למרבה הפרדוקס, אידיאליסטים בגרמניה ובאיטליה שנאו את החברה שרצו לתקן ורצחו אנשים כדי להילחם באי־צדק. ראוי לשאול אם אי־צדק מצדיק שנאה לאשכנזי, אם אפליה מצדיקה גזענות, אם תחושת קיפוח מצדיקה סגרגציה אתנית, אם תסביך נחיתות מצדיק הטפה לתת־תרבות, אם פרישה מן הישראליות היא הפתרון הנאות לפגמים בחברה.
בתקופה שבה רגיונליזם וגלובליזציה דרים בכפיפה אחת, מדינות העולם הנאור מבססות את זהותן הלאומית על האזרחות. הן אוסרות כל אזכור של מוצא אתני או דתי של הפרט, בכל מסמך רשמי או ציבורי. הלאום הוא האזרחות. תעיזו לומר בצרפת לצעירה בשם יסמינה שהיא ערבייה והיא תאשים אותכם בגזענות. היא צרפתייה כמו כולם. מוצא הוריה או דתה אינם רלוונטיים לזהותה האזרחית. מסיבה זאת לא ידוע כמה מוסלמים חיים כיום בצרפת. בישראל המצב הפוך. תארו לעצמכם צעיר שחום עור המפגין נגד קיפוחו כישראלי, אבל התקשורת מתעקשת לדווח עליו כאתיופי. הרגרסיה המזרחית מטיפה לזהות עדתית ארכאית כתחליף לזהות אזרחית. האובססיה לאתנוצנטריזם מזרחי מובילה בהכרח לסגרגציה ולאפרטהייד. אין להקל ראש בתופעה: האידיאולוגיה המזרחית יצרה ״תורת גזע ישראלית״ המתעלמת מדעותיו של הפרט או ממעשיו, מתוך אקסיומה שלפיה קיים אנטגוניזם אינהרנטי בין אשכנזים, באשר הם אשכנזים, לבין מזרחים עשוקים. כתוצאה מכך המזרחי המקצועי דורש הטבות מן המדינה לא כישראלי, אלא על פי המוצא האתני, תוך שימוש בסחטנות רגשית. לא הכישורים קובעים, אלא העמדה שלפיה המזרחי הוא קורבנו של ההגמון האשכנזי. אפשר אפילו לקבל שדרישה זו כלל לא פסולה. מקורה ברעיון של אפליה מתקנת, אבל שימוש מוצהר בה מנציח בהכרח סטיגמות. לאמיתו של דבר אין צורך באפליה מתקנת. די לסלק את האפליה הקיימת, שמקורה בבורות ובדעות קדומות. בעולם של אימפריות רב־לאומיות, גלובליזציה רב־אתנית ושאיפה להומניזם כלל־עולמי, תופעת ״המזרחים המקצועיים״ היא צרימה מצערת בחברה הישראלית.
הכותב מזרחי
ד"ר בן־נון הוא היסטוריון החוקר בין השאר את היחסים החשאיים בין ישראל למרוקו
 

michaelbl

New member
הכותרת שלך היא קליק בייט

לא ממש הבנתי איך התוכן הארוך רלוונטי
אגב, כל זה מאד דומה למה שקורה בארהב עם השחורים. אם לבן אומר ניגר הוא גזען, לעומת זאת אם שחור אומר ניגר אז הוא מגניב. יש איזה רגישות יתר והתרפסות בפני השחורים
 

SupermanZW

Well-known member
הקריטריונים שלך יוצרים אנטי

קשה לעזור לאנשים מתנשאים ששופטים אחרים על סמך נטיותם הפוליטיות.
&nbsp
אחד הדברים ההכרחיים לרכישת חברים הוא לקבל אנשים כמו שהם ולבחור חברים על סמך יחסי האנוש שלהם (אלה שמסתדרים איתם) ולא על סמך דעותיהם. מכיוון שאינך סובלנית לבעלי דעות שונות משלך אין סיבה שאחרים יהיו סובלנים כלפייך.
&nbsp
את צריכה להיות יותר גמישה כדי שיהיו לך חברים.
 

HaileyA

New member
Jesus איזה מציקנים

אם אתם לא עונים לגופו של עניין למה לבזבז את זמנכם ואת זמני? אףאחד לא שאל לדעתכם.. לא נאה לכם תמשיכו הלאה או תכתבו פוסט משלכם.. למה להציק?
 
אה, זה כי הם

לא חייבים לך כלום, ויכולים לכתוב על מה שבא להם. זה פורום. הם לא עובדים בשבילך. לא נאה לך? אז לא.
 

michaelbl

New member
עונים לך בדיוק לגופו של עניין, את פשוט לא אוהבת את התשובה

הכותרת של ההודעה הפותחת היא: איך מוצאים חברים ישראלים במונטריאול?
אז כותבים על פגם מהותי בשיטת מיון החברים שלך ואת מסרבת לקבל את זה ומייחסת את זה לקטנוניות. את רואה בעצמך ליברלית ואשת העולם הגדול שמוכנה לקבל כל אדם באשר הוא, ומצד שני פוסלת שלושת רבעי האוכלוסיה על סמך הדעות הפוליטיות שלהם.
מישהו שחושב שהוא טוב יותר מאחרים לא יכול להתחבר לאחרים, והבעיה העיקרית היא שאת מחפשת אנשים כמוך, אבל סביר להניח שיש להם את אותה צורת חשיבה כמו שלך וגם להם אין חברים. אם לחזור לשאלה המקורית שלך, הייתי מציע לך להגמיש את הקריטריונים ולהוריד את הנטיה הפוליטית מהרשימה, את עלולה לגלות שיש אנשים נחמדים פתוחים ונאורים גם בצד השני של הקשת הפוליטית (אגב, יש גם הומואים ימנים, ודווקא העובדה שאת שמה את ההומופובים בצד ימין הופכת אותך לבעלת דעות קדומות וצרת אופקים)
 

אשנצחית

New member
כהנאאאא?!!!!! ואתם שותקים?!

באמת? באמת היית מקבל לבית שלך ולקבוצת החברים שלך מישהו כזה?!!!הייתם מוכנים שהילדים שלכם יתמכו בו? ובאמת כול השאר קוטלים את הבחורה על זה שהיא מתנשאת שמלאנית אבל שום מילה על כהנא?זה בסדר?!!!נכון? זה לא מתנשא הריי, מראה על פתיחות אופקים ואסליות... וואו...ועוד נאמר מפי הגזען הראשי וכולכם שותקים.
&nbsp
 

michaelbl

New member
הגזען הראשי?

תכף אני הולך לשים את המסכה הלבנה עם החורים וללבוש את הסדין הלבן.
אז היה לי חבר שהצביע לכהנא, זה לא שהוא יצא להרביץ לערבים או ניסה להמיר מישהו לחשוב כמוהו.
הילדים שלי יתמכו במי שהם ירצו ולא במי שאני אחליט עבורם בתקווה שסיפקתי להם מספיק כלים לחשוב בעצמם.
וכן, השמאל הנאור מאד מתנשא כאילו יכולת החשיבה השקולה ניתנה רק לא. חלק ממנגנון ההישרגות שלנו הוא לפחד מהלא מוכר ולהיזהר, כי החיה הלא מוכרת שראינו בטבע יכולה להיות חביבה ויכולה להיות ארסית או טורפת ואותו הדבר לבני אדם, ולשחק אותה נאורים ואוהבי כולם זה או תמימות או הצגה
 

אשנצחית

New member
אני לא אוהבת את כולם

אתה למשל דוגמא נהדרת לבן אדם שאני לא אוהבת
וכן, לפי איך שדיברת על סינים והודים לא מפתיע אותי שיש לך חברים כאלו.
ותן לי לומר לך משהו על ה"לשחק אותה נאורים ואוהבי כולם":
אתה לא יודע מי יהיו הנכדים שלך.אין לך מושג איך זרע הרעל שאתה זורע עם היציאות שלך יפגע יום אחד במישהו שאתה אוהב לכן במקום להתקומם על מישהי שמאלנית אולי כדאי שתשב בשקט ותחשוב טוב טוב איזה עוולות יוצאות לך מהפה (או במקרה הזה מהידיים) ואיזה עוולות נעשו על ידי מכרייך שעליהם שתקת כמו אפס גמור. בעצם, למה כמו?
 

michaelbl

New member
לא להאמין

שמאלנית נאורה מקללת כאחרונת התגרניות בשוק.
הם כבר לא חברים שלי בערך 20 שנה, אין לי חברים.
מותר לי לחשוב ולהרגיש מה שאני רוצה, וכל עוד אני לא הולך ושורף בתים של סינים או הולך ברחוב ומרביץ להודים אקראיים אני לא רואה שום בעיה להחזיק בדעות שלי.
את רוצה להכריז שאת אוהבת את כולם בצורה שווה? לבריאות, אם זה גורם לך להרגיש יותר טובה ממני.
אגב, מה עם דאעש? גם אותם את אוהבת במסגרת אהבת כל בני האדם (חוץ ממני)? מה עם מיידוף? מה עם מוכר המכוניות שסידר אותך? הגנב שפרץ לך לבית? אותו בחור שמכר שרותים במחיר מופקע לזקנים?
 
למעלה