איך מזהים צירים???

Babi25

New member
איך מזהים צירים???

אני נכנסת השבוע לתשיעי (שבוע 35+4) ובשישי אחרי שנקיתי והתעייפתי כהוגן, שכבתי בספה וכשקמתי הרגשתי כאילו נתפס לי הגב התחתון זה ממש כאב והיה לי ממש קשה לקום ואפילו לשבת, אחרי דקה-שתיים זה נרגע ועבר. אבל זה היה מן כאב ששיתק אותי. לא נתפס לי הגב אף פעם ולא הרגשתי גם צירים כי עברתי קיסרי בלידה הראשונה. האם ככה מרגישים צירים? ואיך יודעים מתי ללכת לביה"ח?
 
צירים

מרגישים בדרך כלל כמו כאבי מחזור, כאב שמתחיל, מתחזק, מגיע לשיא, נרגע וחולף. ואח"כ עוד אחד. ועוד אחד. ועוד אחד. צירים אמיתיים הם סדירים, כלומר באים במרווחים פחות או יותר קבועים, שהולכים ומצטמצמים עם הזמן, והכאב הולך ומתגבר, הולך ומתארך. הם לא עוברים במנוחה. בדר"כ ההנחיה היא לצאת לבי"ח כשהצירים באים כל 5 דקות בערך, ושכל ציר נמשך לא פחות מדקה - כל זה במשך לפחות שעה.
 

מבלגרת

New member
כמו שאמרה באבי25

זה ממש כמו כאבי מחזור. כשיהיה לך כאבי מחזור חזקים ותראי שהם באים כל 5 דקות, סעי לבי"ח. גם אני עברתי ראשון קיסרי ובשני היו לי הרבה מדומים עקב התייבשות, אבל כשהתחילו צירי הלידה אי אפשר היה לטעות. היו לי כאבי מחזור במשך כל היום שהתגברו לקראת הערב . בשלב מסוים כבר היה לי קשה להסתובב (היינו בקנית עגלה), חזרנו הביתה ונסענו לבי"ח.
 
צירים בגב-כן בהחלט

צירים אכן יכולים לכאוב בחגורת הגב. כל אחת מרגישה את זה במקום אחר. אם זה חולף ואחרי זמן מה קורה שוב-יכול מאוד להיות שזה צירים. אם בתנועה יש הקלה חלקית, זה גם סימן. אם תרצי ליווי במסע שאליו את ותינוקך (ובן זוגך כמובן) יוצאים אליו- אני בשלהי לימודים לליווי הריון ולידה (דולה), ובתקופת ההכשרה אשמח ללוות אתכן בעלות סימלית בלבד. אני מלווה בבתי חולים במרכז והשרון. אז אם מישהי מעוניינת, צרי קשר לנייד או פה בפורום. בברכת לידה קלה וטובה
 
למעלה