אבל האם שוויה של דרך כזו הנו 0?
שוויה של דרך בד"כ מוערך כ-0. כאן, הדרך אינה רגילה, כלומר הייעוד אינו ל"דרך" אלא לכביש אגרה. האם באפשרות השניה שציינת, שינוי יעוד טרם הפקעה, שווי הקרקע לאחר שינוי היעוד הוא כפי שהתרגלנו לחשוב-"דרך", או משהוא אחר, חדש? לדעתי, באספקט שאינו שמאי, תביעה לפיצוי עפ"י 197 תניב אך פיצוי מועט, ואילו התביעה לפיצויי הפקעה-את מרבית הפיצוי. בנוסף, לבד מזה שלחברה נפרדת יש את הזכיון להפעיל את הכביש, האם שווי המקרקעין לא עלה כתוצאה משינוי היעוד? לדעתי, אם נביא בחשבון את הרווחיות הפוטנציאלית של החברה המפעילה - דומה שהקרקע הושבחה, ויש להביא הדבר בחישוב פיצויי ההפקעה.
שוויה של דרך בד"כ מוערך כ-0. כאן, הדרך אינה רגילה, כלומר הייעוד אינו ל"דרך" אלא לכביש אגרה. האם באפשרות השניה שציינת, שינוי יעוד טרם הפקעה, שווי הקרקע לאחר שינוי היעוד הוא כפי שהתרגלנו לחשוב-"דרך", או משהוא אחר, חדש? לדעתי, באספקט שאינו שמאי, תביעה לפיצוי עפ"י 197 תניב אך פיצוי מועט, ואילו התביעה לפיצויי הפקעה-את מרבית הפיצוי. בנוסף, לבד מזה שלחברה נפרדת יש את הזכיון להפעיל את הכביש, האם שווי המקרקעין לא עלה כתוצאה משינוי היעוד? לדעתי, אם נביא בחשבון את הרווחיות הפוטנציאלית של החברה המפעילה - דומה שהקרקע הושבחה, ויש להביא הדבר בחישוב פיצויי ההפקעה.