טעות בהבנה...
מי שמוסמך לקבוע מה כוללת היהדות הוא המימסד הדתי, והרבנים של ימינו הם יורשי החכמים מימי בית שני. העם הפשוט מעולם לא היה מוסמך לקבוע הלכות דתיות. אותו כנ"ל לגבי עבודת הבעל. מי שהיה מוסמך לקבוע מהי הדת העברית הם הכוהנים (של האל העברי), והשאלה איזה אחוז מהעם הקפיד על הנחיותיהם אינה מעלה ואינה מורידה. ברור שהקאנון של הדוגלים בעבודת האל העברי כאל יחיד יהיה כזה שידגול בעבודתו כאל יחיד. ומכיון שהיהדות של ימינו היא יורשתו של אותו קאנון, הרי שזה הקאנון הרלוונטי לדיוננו. אתה כמובן יכול להקים דת חדשה שתהיה יורשת עובדי הבעל או מערבבי הבעל והאל העברי, ואז הקאנון ההוא יהיה רלוונטי אליך. אלא שאז לא תהיה לך זיקה לדת היהודית. סתם שאלה... אם החוק הישראלי קובע שאסור לחצות כביש באור אדום, אבל מרבית האנשים מפרים אותו... האם ניתן להסיק שהחוק הישראלי קובע שמותר לחצות כביש באור אדום? או במילים אחרות: האם החוק הישראלי הוא מה שרוב העם מיישם ממנו בפועל? או שמא הוא מה שהמוסדות המוסמכים קבעו בהליך התיקני ? (תנסה להגיד את זה לפקיד השומה שלך...)
מי שמוסמך לקבוע מה כוללת היהדות הוא המימסד הדתי, והרבנים של ימינו הם יורשי החכמים מימי בית שני. העם הפשוט מעולם לא היה מוסמך לקבוע הלכות דתיות. אותו כנ"ל לגבי עבודת הבעל. מי שהיה מוסמך לקבוע מהי הדת העברית הם הכוהנים (של האל העברי), והשאלה איזה אחוז מהעם הקפיד על הנחיותיהם אינה מעלה ואינה מורידה. ברור שהקאנון של הדוגלים בעבודת האל העברי כאל יחיד יהיה כזה שידגול בעבודתו כאל יחיד. ומכיון שהיהדות של ימינו היא יורשתו של אותו קאנון, הרי שזה הקאנון הרלוונטי לדיוננו. אתה כמובן יכול להקים דת חדשה שתהיה יורשת עובדי הבעל או מערבבי הבעל והאל העברי, ואז הקאנון ההוא יהיה רלוונטי אליך. אלא שאז לא תהיה לך זיקה לדת היהודית. סתם שאלה... אם החוק הישראלי קובע שאסור לחצות כביש באור אדום, אבל מרבית האנשים מפרים אותו... האם ניתן להסיק שהחוק הישראלי קובע שמותר לחצות כביש באור אדום? או במילים אחרות: האם החוק הישראלי הוא מה שרוב העם מיישם ממנו בפועל? או שמא הוא מה שהמוסדות המוסמכים קבעו בהליך התיקני ? (תנסה להגיד את זה לפקיד השומה שלך...)