איך נראים הדברים היום- מעניין לראות

איך נראים הדברים היום- מעניין לראות

התמונה הזו מופיעה בויקיפדיה - כיכר היינריך היינה בחיפה
מחר אני אמשיך להעלות תמונות שקשורות לנושא.

 
וזה מה שמתכננים לגביו

[URL]http://www.tapuz.co.il/blog/net/mobile/ViewEntry.aspx?entryid=1221209&tads=1[/URL]).

פנסיון לב הכרמל תוכנן על ידי נחום חת בשנת 1937 בראש ההר (מקביל לציר מוריה), בצמוד לגן שמואל ומגדל המים. בראשית פיתוח הכרמל, נקודה זו שימשה לשאוב מים מואדי שיח. את המלון והגן מקיפים משני צדיו בנייני מגורים נמוכים במרווחים גדולים עם גינות קדמיות בהן נשתלו עשרות עצים, שביחד עם הגן, מעניקים למקום אופי מיוחד. כמו פנסיונים קטנים אחרים שהוקמו בכרמל, ברבות השנים נסגר המלון והפך לבית אבות יוקרתי. (בית אבות נוסף שפעל ברחוב, ורד הכרמל, נמצא ממול למגדל המים ותחנת מכבה אש ועובר כעת שיפוץ וצפוי להפוך לאכסניה).
סביב ככר היינריך היינה ניטש מאבק ממושך. ראשיתו בתוכניות ישנות להרוס את מגדל המים לטובת מגדל מים חדש וגבוה יותר ולשנות את מראה הגן. לפני כעשור הוזכר המתחם כחלק מתוכניות שקידמו מספר יזמים לבניית מגדלי מגורים במרכז הכרמל: בין היתר ניתן למנות את תוכנית אורנים, מגדלי מגידו, מגדל מלון יפה נוף, מגדל בית שניידר ועוד. כאמור אחת התוכניות הציעה להרוס את מלון לב הכרמל ולהקים בשטחו מגדלי מגורים. (שטח המלון כולל מגרש מלבני קטן וריק החוצץ בינו ובין גן שמואל). ההתנגדות הגורפת של התושבים הביאה לשורת מאבקים ציבוריים, במסגרתם קמו ארגוני תושבים. באפריל 1999, ועדת השימור העירונית הכריזה על המתחם בכללותו כראוי לשימור.
הועדה המחוזית הסתמכה על כך שועדת השימור העירונית הכירה בעצמה בחשיבות שימורו של המתחם: "מבנה מלון לב הכרמל הוכנס לרשימת השימור ובמקביל לכך הוכרז מתחם היינריך היינה כולו כמתחם לשימור אשר נשען על שלושה מוקדים: מגדל המים, מבנה בית המלון והגן הציבורי". משום מה השנה הועדה נסוגה בה, הוציאה אותו מרשימת השימור, ואיפשרה את הריסתו. היזמים ביקשו להוסיף קומות למבנה הקיים וכן לבנות אגף גבוה נוסף במגרש הריק, או לחילופין להרוס את המבנה הישן ולהקים בניין דירות חדש שצורתו בקומות התחתונות תהווה רק תזכורת כלשהי למבנה הישן.
 
הכותרת לתמונה של ככר היינה מוזרה מאד.

הנצחתו של היינה בישראל
חיפה היא עיר תאומה של דיסלדורף, ומאז 1983 פועל בה מרכז קהילתי בשם בית היינריך היינה. בשנת 1956 נקראה גם כיכר היינריך היינה. אך מדינת היהודים לא סלחה, כנראה, להיינה על התנצרותו, ובמשך שנים רבות נמנעו ערים בארץ לקרוא רחובות על שמו. תחת זאת נקרא רחוב בתל אביב, בפאתי יפו, בשם "הרבי מבכרך", כשם הפרגמנט מתוך הרומן היהודי הגדול שתכנן היינה לכתוב/
צ'י
 
למעלה