התשובה של המורה - שגויה מעיקרה.
כי השאלה הייתה "איך הכוזרי יודע שהיהדות היא הדת הנכונה, נקודה" - ולא "איך הכוזרי יודע שהיהדות היא הדת הנכונה - בשבילו-!" כשאני פוגש אישה ומתאהב בה, ואני יודע שהיא האישה הנכונה - אני יודע שהיא האישה הנכונה בשבילי בלבד. זאת לא בהכרח מישהי שהייתי משדך לחבר שלי. יכול להיות שחבר שלי ישנא אותה שנאת מוות והם יסבלו כל הזמן שהם יהיו ביחד. לעומת זאת - מה הכוזרי אומר? שהיהדות היא הדת הנכונה באופן כללי - שלא משנה לאיזה אדם (ובעיקר - לאדם שנולד יהודי) אם "תשדכי" את היהדות להם - לכולם זאת הדת הנכונה. מה גם - שאם הכוזרי היה מדבר באמת על דת נכונה בשבילו - ולא על דת נכונה באופן כללי, אז הרי שאין כל טעם בכתיבת הספר. כי תכלס - כל נימוקיו היו נימוקים של "לדעתי זאת דת מדהימה, נותנת המון, עוזרת לך לחשוב וכד'" - נימוקים אישיים בלבד, שנובעים אך ורק מדעות, אמונות ומחשבות אישיות! (בדיוק כמו נימוקים של "למה הבחורה ההיא היא הבחורה הנכונה בשבילך). ספר הכוזרי לעומת זאת - הוא ממש ממש לא כזה. הנימוקים שבו הם פרקטיים ונועדו לגרום לך להאמין בדת היהודית על פני שאר הדתות. ובכל מקרה - נחזור למה שדיברתי. לא דיברתי פה דווקא על עצם הבחירה בדת - אלא על עצם התשובות לשאלות השונות. אני אישית חילוני, אבל כשאני שואל שאלות פילוסופיות נגיד, או כשאני מתעניין בתנ"ך (ולמרות שאני חילוני אני דווקא מאוד מתעניין בו) - אני בד"כ קורא כמה שיותר תשובות אפשריות - כי מעניין אותי לדעת מה כל צד חושב. אני לא מדבר פה על לבדוק את הצד החילוני לפני החזרה בתשובה או לבדוק את הצד הדתי לפני החזרה בשאלה. אני מדבר פה על שאלות ספציפיות, שהתשובות אליהן משתנות - כמו השאלות הספציפיות על ספר קהלת שנשאלו בדיון הזה.