איך עונים על זה

רעם69

New member
שאלה ששמעתי ששואלים.

אני ובן מיעוטים מתחרים על אותו מקום ולשנינו נתונים זהים.את מי לקבל? אני אשמח לשמוע אנשים עם לב רחב שמעוניינים להביע דיעה אבל תחסכו ממני את הקטע של פשוט תהיה עצמך... תודה
 

maya 72

New member
שאלה שתמיד חושבת עליה ולא מצליחה ..

שלום רב, אני כמו רבוכם עוד מחכה בסבלנות לצלצול מבאר שבע.אבל יש לי שאלה שנשאלתי בראיון הראשון שהיה לי ולא הצלחתי להציג אותה כמו שצריך: איזה תכונות יש לי שאינן מתאימות למקצוע הרפואה? או ספרי לנו על תכונה שלילית יש בך? זאת היתה השאלה הכי קשה בעיני אני מאד מאד אשמח אם תעזרו לי בפתרונה בבקשה.
 

lernery

New member
תגיד להם שצריך לקבל את הבן-מיעוטים

אם הנתונים אכן היו זהים.. זה לא שבאמת יש מישהוא אמיתי כזה מולך, להגיד את זה לא עולה לך כסף. ואם אתה רוצה תשובה ארוכה - תגיד שכמובן שאתה מעדיף את האינטרס שלך מצד עצמך, באופן טבעי ואנושי, אבל המוסר או תועלת החברה אומרת שעדיף לקבל את בן המיעוטים. ולכן, כך תסיים ותגיד להם, ההכרעה כאן היא לא הוגנת, ושופט לעולם לא יתבקש לדון בעניין של בנו בבית המשפט וכך גם אתה לא יכול להכריע לגבי עצמך - אבל לגבי כל מועמד שהוא, ברור שעדיף בן מיעוטים, למען האפליה המתקנת וכו' (אני מקוה כמובן שאתה מבין מדוע)
 
זה לא מבחן ולא חידה, ואת היחידה

שיכולה לענות על השאלה, מקסימום מי שמכיר אותך. וזה בכלל לא קשה. אם את לא מודעת למגרעות שלך - תחשבי על זה, או תשאלי את מי שמכיר אותך. לא נראה לי שכדאי לפרט להם את כל המגרעות, אבל אפשר לבחור משהו תמים יחסית - נגיד, הפרפקציוניזם הישן והטוב, אם הוא קיים. ואם זה מה שכולם אומרים - זה מה. אולי כולם לא טועים.
 

ninush252

New member
מאיה..

אמרו לי פעם, שכששואלים שאלה כזו את צריכה לחשוב על תכונה שיש בה רע ויש בה טוב. את יכולה להגיד נגיד, עקשנית- הרע בזה הוא שאת עלולה לא להקשיב למה שאחרים אומרים לך ובטוחה שאת צודקת, אבל הטוב זה שאת לא מוכנה לוותר סתם ככה ואם את חושבת שאת צודקת בדרך את תתעקשי עד שתבהירי לכולם מה נכון. משהו כזה, מקווה שהבהרתי את עצמי...
 

יוסי n

New member
אכן שאלה אישית מאד.

חלק מבגרותו של אדם הוא לדעת מהן מגרעותיו. אם היית עונה על שאלה כזו: "אני לא מזהה איזו תכונה שלילית אצלי שרלוונטית למקצוע הרפואה", היית מצטיירת כאדם שאינו מודע לעצמו, או לחילופין כנרקסיסטית שחושבת שהיא כליל השלמות. אז ראשית, ללא קשר לראיון או לשאלה ספציפית, אני מציע לך לשבת עם עצמך ולברר באמת מהן נקודות הכח שלך, ומהן נקודות התורפה שלך. לכל אחד ואחת יש - גם מאלו וגם מאלו. באופו כללי בשאלות אלו, כדאי לענות כתשובה תכונה שהיא לכאורה תכונה שלילית, אך שמשתמעת לשני פנים וניתן לראותה גם כתכונה טובה. לעניין השאלה הספציפית, תשובה טובה (ושונה בנוף ה"פרפקציוניזם") יכולה להיות "אני בחורה שנוטה לרגישות יתר". למה זה רע? כי יהיה לך קשה להתמודד עם מקרים קשים בביה"ח, שלא נדבר על מוות. למה זה טוב? כי רופא חייב להיות רגיש. אחרת הוא לא שונה ממוסכניק. בהצלחה.
 

מועמדת55

New member
תרשה לי לחלוק על דבריך...../images/Emo8.gif

היי, אין דבר רע בלהגיד שאני לא מזהה כרגע תכונה שלילית כלשהי בי שקשורה למקצוע הרפואה - זה לא אומר שאין בי תכונה שלילית כלל וכלל, אלא לא אחת שקשורה למקצוע. אין סיבה לחפש איפה שאין ותשובה מאולצת רק יכולה לסבך עוד יותר. בגרות של אדם תמדד לא על פי שאלה כזו, אלא לפי התרשמות כללית. בהצלוחה!!!
 

יוסי n

New member
מרשה לך...

מקבל את דעתך, אך יחד עם זאת - כשאני חושב מהי מטרת המראיינים כשהם שואלים שאלה כזו, אני מניח שלא באמת מעניין אותם לדעת האם את רגשנית, פרפקציוניסטית, נוטה להתעצבן מהר וכו', בעיקר משום ש"אין הנחתום מעיד על עיסתו" והם יודעים ששאלה על תכונותייך מעמידה אותך במצב בעייתי. אז מה כן? לדעתי, מטרת השאלה היא לראות שאת, בתור מועמדת, מודעת לעצמך, ורואה בעצמך גם את הצדדים השליליים, ולא רק את החיוביים. זו אינדיקציה מצויינת ע"מ לאשש רושם של אדם בוגר או להחליש אותו (ודאי יש מועמדים שמעודף ביטחון רואים בעצמם את הרופא המושלם - אך האם הם אכן כאלה..?). בעולם כמו רפואה, בו את נדרשת למצות את כל יכולותייך, הלימודיות (כמובן) והאישיות, כל התכונות משחקות תפקיד ביצירת הרופאה שאת. וכאן, ברור לחלוטין שלכל אדם יש תכונה שתעשה אותו רופא טוב מהאחרים, אך גם תכונה שתעשה אותו רופא פחות טוב במובן מסויים מאחרים. אחרי הכל, זה רק אנושי. אף אחד לא מצפה ממך להיות מושלמת (אין דבר כזה), וגם למנהל מערך הטראומה ב"הדסה" (כדוגמא לרופא נחשב) יש תכונות אופי בהן הוא נופל מעמיתיו. בהצלחה.
 

Corpus Magnus

New member
אפליה מתקנת...

לא מספיק שבקושי יש מקומות, עכשיו גם נותנים העדפה לאנשים פחות מוצלחים ופחות מוכשרים כי הם נולדו באיזה חור. אל תטיפו לי, זה לא יעזור, אני מסוג האנשים שיתן מרפקים כדי להתקדם.
 

lernery

New member
לא אמרתי שזה מה שצריך לעשות בפועל

אמרתי שזה מה שהוא צריך להגיד להם בריאיון.. בפועל, לדעתי, צריך לשמור שמשקל המיעוטים בפקולטות יהיה זהה למשקלם באוכלוסיה. למשל, אם הערבים בארץ היו כמו היהודים בארה"ב מהבחינה הזאת, לא היה צורך באפליה מתקנת.
 
ואתם בטוחים שמצפים לתשובה כזאת?

אני נשאלתי על בחירה בין משה רבינוביץ' מכפר שמריהו למשה אילוז מירוחם, לשניהם ציונים זהים וסכ"ם זהה. אמרתי מה אני חושב: שהמוצא האתני או עיר/יישוב המוצא לא צריכים להוות שיקול. ובשיטת אב"ג - שינסו להתייחס לתכונות האישיות ולנסות להעריך מי מתאים יותר. בעייתי, אבל עדיף מאפלייה מתקנת או לא מתקנת. בעיניי עצם המונח אפלייה מתקנת הוא אוקסימורון, סליחה על הביטוי - ואני ממש לא מכפר שמריהו.
 

lernery

New member
צריך להבדיל

יש אפליה מתקנת ליהודים על בסיס עדה או עיר, ובזה אולי אתה צודק. כשמדברים על אפליה מתקנת של מיעוטים כמו ערבים או דרוזים, הרי שאין ספק שהם היו ויישארו מיעוט מובחן בתוך החברה הישראלית ובלי קשר לשאלות מוסריות ברומו של עולם האם נכון לקרוא לזה אפליה מתקנת או שזהו גם כן דיכוי, בפועל - אם רק יהודים יוכלו להיות רופאים (וכל שאר התחומים) וערבים ודרוזים לא יוכלו, יהיה פיצוץ, ולכן צריך למנוע את זה.
 

shanik2

New member
נראה לי

שיש מקום להניח שלמועמד מהפריפריה שהגיע ל-א-ו-ת-ם הישגים כמו מועמד שנעזר במורים פרטיים או לחילופין לא היה חייב לעבוד במהלך התיכון-אזי-דווקא המסקנה המתבקשת היא שהוא י-ו-ת-ר מוכשר ממך!!! ולא כפי שאתה בחרת להסיק...וכן יש לתת את הדעת לכך. אוסיף ואומר שלדעתי הראיון אמור לבחון מרכיבי אישיות...וכאן באמת השאלה היכן גדלת היא פחות רלוונטית
 

dimiorr

New member
ולי נראה

שבהנחה הזאת את דווקא מנציחה את הסטריאוטיפ הזה שהבחור מכפר שמריהו נעזר במורים פרטיים וכו'. מה קרה למנטרת "כל מקרה לגופו" שתופסת לגבי כל שאלה במבחנים/ראיונות ובחיים בכלל? אני דווקא נגד אפליה מתקנת. ובהתיחס למקרה של קבלה לאוניברסיטה - אפילו הפקולטה לרפואה מקבלת מועמדים בסופו של דבר לפי שיקולים רציונליים נטו, ולא לפי מי יהיה יותר עצוב אם ידחה או מי ירגיש יותר שדפקו אותו. כלומר סביר שהפקולטה תקבל את מי שהסיכוי שיצליח לעמוד בדרישות המקצועיות, האישיותיות והכספיות של כל שנות הלימודים הוא זה שיתקבל. אין שני מועמדים זהים בדיוק. that being said, כנראה שהדבר להגיד בראיון, בהיעדר פרטים אחרים על המועמדים, הוא לקבל את בן המיעוטים.
 

shanik2

New member
רק כדי לסבר את האוזן

אני גרה באחת המקבילות של כפר שמריהו...הסטריאוטיפ כפי שאתה מכנה אותו לא קובע שילד שגדל בכפר שמריהו בהכרח לקח שיעורים פרטיים (אני אכן מכירה כאלו שלא לקחו)- אך הוא כן עומד על כך שלילד כזה יש את כל הכלים הדרושים כדי למקסם את היכולות הטבועות בו. כמו בכל דבר...גם כאן יהיו יוצאים מן הכלל...
 

Corpus Magnus

New member
לידיעתך המלומדת :

מעולם לא לקחתי שיעור פרטי, ההישגים שלי הם פרי יכולת אוטודידקטית גבוהה, משמעת ועבודה קשה.
 

kontsy

New member
אבל אם נגיד...

לא תתקבל השנה לב"ש ותרצה לשפר מתמטיקה ואנגלית (כמו שכתבת) כדי גם לנסות במקומות אחרים שנה הבאה תעשה את זה לבד או בקורס?
 

Corpus Magnus

New member
לבד.

אני לא מאמין בקורסים. מעולם לא היתה לי בעיה לקחת ספר וללמוד אותו על בוריו.
 

lernery

New member
../images/Emo45.gif

גם אני מעולם לא לקחתי שיעורים פרטיים, ולמעשה אפילו רוב הזמן לא שאלתי את ההורים שלי ו\או ביקשתי מהם עזרה. ודווקא בגלל זה התאמצתי יותר כי ידעתי שעזרה אני לא אקבל ואני צריך לדעת לבד, ובדיוק בגלל זה - שלקחת שיעורים פרטיים היה נתפס בעיניי כחולשה נוראית - השתדלתי לקרוא ספרים בעצמי ולא לקחת שיעור פרטי ולכן היכולת הלימודית שלי השתפרה..
 

kontsy

New member
עוד נקודה למחשבה

קודם כל כל הכבוד על האוטודידקטיות, אין מצב שהיית יכולה ללמוד למתטיקה 5 בלי קורס. אבל היו גם לי בגרויות שעשיתי לבד מספרים (כימיה למשל) אבל יש עוד נקודה בדיון הזה, ועד כמה שאני לא בעד העדפה מתקנת אי אפשר שלא לשים לב שמערכת החינוך, שגם ככה גרועה, גרועה במיוחד במקומות מסוימים, ושתיכון בת"א, רמת השרון או טבעון, כנראה יוציא תלמידים עם ממוצע בגרות יותר גבוה מתיכון בירוחם...
 
למעלה