אימון קאדנס- הצעת הגשה

מזמן לא באתי לביקור


שיא רכיבת השעה נרכב תמיד, לפני 50 שנים, גם וויגינס, בסל"ד 100 פלוס.
טוני מרטין רוכב קדנס נמוך מקנצ'לארה, אז מה? שניהם בגובה של פרום ושוקלים לפחות 10 ק"ג יותר, לא בגלל שהם חלשים.
פרום מסובב מהר אז הוא ניצח יותר מירוצים מקונטדור או מרקס?
תעבדו על כוח. בלי כוח לא תנצחו כלום.
 

Dov_s

New member
עם מדברים על ווינגס בשיא השעה

הוא רכב את שיא השעה על פיקיסי ביחס של 58/14 שזה נותן יחס של 4.14
יחס רגיל של 54/11 נותן יחס של 4.90 גבוה משמעותית.
כלומר הוא העדיף לרכב בקדנס של כ105, למרות שיכל לדחוף הילוכים כבדים ולעשות את אותה מהירות הקדנס של 88 עם ה-54/11.
אז בואו נוותר על האגדה שהמקצעונים תמיד דוחפים הילוכים כבדים.
 

ariasdo

New member
מצורף לינק לשרשור - הקלאסיקה סיבוב פילדלפיה תבין את ההבדל

בין מרוץ קלאסיקה יומית שזה הנושא שהתייחסנו בהקשר לשימוש בהילוכים הכבדים ויתרון שיש לרוכב מקצועני עם היכולת הזו .

לביו רכיבת של שעה בולודרום עם משטח פרקט מסלול מעגלי משורי מונוטוני שדורש גם יעלות אופטימית אווירודינמיקה מכסימלית לאופנים וללבוש למשך שעה ספציפית ואישית לרוכב הנג"ש המבצע .

הלניק המצורף נפתח בתגובה שלי (קיר קטן מכריע מרוץ גדול ההיסטוריה חוזרת)

אבל תקרא את שאר ההסברים של המומחים ותבין את המשמעות שמרוץ קלאסיקה יומי זה דבר דינמי יש בו משורים עליות ירידות כבישים משובשים ובדרך כלל רוכבים בפלטונים אבל יש נקודות במסלול שרוכבים עם היתרון כוח פורצים קדימה ובזכות היתרון הזה הם מנצחים במרוצים האלו
על זה מדובר בנושא שצירפתי לשרשור שפתח אילון22.

הרוכבים המקצוענים עם יתר הכוח לא מנצחים טורים אלה מרוצים יומיים קלאסיקות ואליפויות עולם .

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1046/168408385/ספורט_ומוטוריקה/אופני_כביש

( אך שאני רוכב זה לא קשור לנ"ל )
נושא התגובה שלי היה ההילוכים הקשים עדין לא פסה מן העולם - המקצוענים בקלאסיקות ......................
אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
בדקתי ווינגס מעדיף בכביש - קראנק אובלי 53/39 קסטה 11/25 כך

רכב בטור 2012 וזכה בחולצה הצהובה
כמו כל רוכב נג"ש בכביש הוא מתאם את היחס למסלול לאורך ולתווי הדרך .

בולודרום רוכבים בהילוך בודד פקסי = אין בלמים או מנגנון המנתק את סיבוב הגלגל האחורי מתנועת הדוושות ("פריילוף").

לגבי יחס העברה 58/14 זה מגבלות ה- UCI תקן אחד לכל אלו שמנסים לשבור את שיא השעה
לגבי האופנים ה- UCI התגמשו ומאפשרים אופנים יותר אווירודינמיות ביחס למקור .
ווינגס נולד בולדרום , הוא גם מומחה לנג"ש .

התגובה הזו זה השלמה לתגובה הקודמת (שהסברתי את הבדל בן קלסיקה לוולודרום )

זה לא האגדה שהמקצוענים דוחפים הילוכים כבדים
הכל תלוי בסיטואציה , המקום האידאלי שעושים שימוש בזה להכריע מרוץ זה בקלסיקות יומיות .


נקווה שב 2016 נראה שיאים נוספים פחות תאונות אופנים
נקווה גם שהפורום יחזור לימיו הטובים .

אריה סדובניק
 

ItsikH

Member
זה אמנם שיקול רלוונטי אבל השיקול העיקרי הוא פיזיקלי פשוט
גבול היכולת שלך הוא בהספק: אם את אותו הספק סף אתה יכול לספק בקאדנס גבוה יותר, פירושו שתיתן פחות כח באותו הספק [כי הספק=כחXמהירות]. אין מקבילה במשקולות כי שם הפרמטר הרלוונטי הוא הכח ולא ההספק.
 

Dov_s

New member
גוטה הפוך, גוטה הפוך

בעומס כבד וקדנס נמוך נגרם הנזק למפרקים.
 

ItsikH

Member
שים לב להערתי. להערכתי ומנסיוני עד כה
אין סיבה לנזק כזה אם מקפידים על מנח ותנועה נכונה, לכל היותר בעומס כבד יש יותר נטיה לחרוג מהתנועה הנכונה הזו. כך או כך, עיקר היתרון של הקאדנס הגבוה אינו בהקשר זה דווקא.
 

asherme

New member
קאדנס גבוה - עניין של הרגל

כל העולם רכב בקאדנס נמוך עד שהגיע אמסטרונג.
הסיפור על הרופא האיטלקי (הנוכל) שלו ועל הרעיון לרכוב בקאדנס גבוה לאחר המחלה - מן המפורסמות הוא.
כיום, כל העולם ואשתו רוכבים כך וכנראה שהרוב לא מטומטם.
אצלי, לקח לי זמן להתרגל אבל היום לא יכול לרכוב פחות מקאדנס ממוצע של 85 - 90 גם ברכיבות ארוכות ומגוונות.
גם ברכיבות השטח שלי מוצא עצמי בקאדנס גבוה - באופני השטח.
התרגלתי, מה לעשות...
 
זאת לא הגרלת הלוטו, אין מספר זוכה , זה מורכב יותר

ישבתי וקראתי בסבלנות את הנומרולוגיה הזו

אין מספר זוכה, רק ששכחתם כמה דברים חשובים בדרך.

יותר חשוב לסובב נכון ויעיל , ולא להיות על "הסל"ד הנכון"

אופטימיזציית סל"ד קשורה קשר הדוק לתפוקת הוואטים,
אל תעלבו, אבל חובבנים יכולים להרשות לעצמם קצת ל"זייף" בסל"ד,
זה לא כזה חשוב.

וחלילה להאמין לי מיידית, נא לבדוק בעצמכם, הכל נמצא ברשת.
 

יעקב 471

New member
לטעמי אין בכלל מה לבדוק ברשת

אף אחד מהרוכבים כאן אינו מקצוען , ואפילו לא מתקרב לזה .
ולכן אני לא מבין למה אני או כל אחד אחר שאינו מתפרנס מרכיבה צריך את כל התיאוריות האלה , זה סתם משחק בנדמה לי .
אני רוכב בגלל שאני אוהב את זה , ואני עושה זאת בגלל שתי סיבות : זה מצויין לכושר והרגשה טובה ,ובנוסף (ואולי בעיקר) נהדר לנפש .
אם האוכף נוח ואין כאבים ברגליים והגוף מתפקד אני מרוצה .
 
העיסוק הכפייתי משהו בנושא היעילות בדיווש מיותר לדעתי.

מה כל הקשקוש חסר התועלת הזה , הוא לא הופך וגם לא יהפוך אף אחד מאתנו למקצוען .
 

ItsikH

Member
עקרונית נכון, אבל שיפור הביצועים יחד עם שיפור בבטיחות
[צמצום פוטנציאל הנזק האפשרי] יכולים לתרום להנאה הזו עצמה, ללא שום כוונות ל"הישגים מקצועיים" - אם אפשר אז למה לא?
השיקול הופך להיות מנוגד רק אם מסגרת אימונים כזו באה על חשבון ההנאה ובמקומה.
 
למעלה