אפילו ביום בהיר לא ניתן לראות את קריית מלאכי מתחנת הרכבת שלה, שנמצאת במרחק של כ-10 ק"מ מהעיר ■ לפי רכבת ישראל, את התחנה פוקדים עשרות אלפי נוסעים בחודש — אך תדירות הרכבות הישירות לתל אביב היא רק פעם בשעה ■ המדור החדש נוסעת סמויה סוקר את תחנות האוטובוסים המרכזיות והרכבות בישראל
***
www.themarker.com
בספרד יש תחנות כאלו, שנקראות " Estación ... " כשהן מרוחקות 5 קילומטר ומעלה מהישוב אליו הן מקשרות בגלל הטופוגרפיה. קו Algeciras - Bobadilla מלא בתחנות כאלו.
שם מדובר בקו משני מעידן הקיטור עם תפקיד מוזר של בידור והפוגה לגבירות בריטיות שעגנו בגיברלטר בדרך מהודו ואוסטרליה. במקום לשבת בנמל בגיברלטר כשהספינה צויידה לקראת המקטע הבא במסעה - הן נסעו ברכבת לעיירה רונדה Ronda הידועה בגשר המומנטאלי שלה, מעל לתהום עמוקה.
כיום זה קו תיירותי נופי, אך כשהקו נפתח הוא היה חיבור חשוב ולכן נבנו תחנות לאורכו.
במקרה של קריית מלאכי אי אפשר לתרץ את המיקום המזוויע של התחנה בצורה כזו.
היתה מסילה מרוחקת והחליטו משום מה לייחס את שם העיר לתחנה. השירות מצומצם מאד ובאמת שבמקום 9.5 ק"מ לשם עדיף לנסוע 14 ק"מ לתחנת אשקלון עד הלום שם השירות תדיר יותר.
הסיפור לדעתי הוא פחות דימונה ויותר קשת מודיעין. השקעה גדולה במשהו שמנצל תשתית קיימת, אך חוסר מוכנות להפעיל שירות רכבתי סביר אחר גך מחבלת באוטרקטיביות של התחנה.