תודה על תוספת ה100 אלף תושבים לבאר שבע, מאיפה הם הגיעו?
אתה נותן לי תשובות של פעם, זה מה יש ותתמודד
אני רוצה כלי תחבורה שכל המושבים בו מרווחים
לא בא לי להתאפק וזכותי ללכת לשירותים
ברור שבולמים גם בלילה, למה רמזורים לא עובדים בלילה?
יש כלי תחבורה מעולה שנקרא רכבת
הוא יותר נוח יותר מרווח ויש בו שירותים ומקום למזוודות
למה למנוע מאנשים לנסוע בו? מה הם עשו לך רע?
זו עיר של 300 אלף תושבים בערך
זה תושבים סוג ג' שצריכים להגיד להם תתאפקו כי בא לנו?
תודה על תוספת ה100 אלף תושבים לבאר שבע, מאיפה הם הגיעו?
כל המושבים מרווחים ואני בן אדם גבוה, 1.90 ואני יכול לשבת בכולם בלי בעיה. המושבים האקסטרא מרווחים, אני מעדיף לשבת בהם כשאני נוסע עם הכלבה שלי, זה כן כדי שלשנינו יהיה נוח אבל ברגיל, נוח לי בכל מושב והברכיים שלי לא פוגשות את המושב שלפניי.
 
זכותך ללכת לשירותים גם כשאתה נוסע ברכב פרטי והיכן תשתין? בצד הדרך - לא חוקי. רק בתחנת דלק שיש בה שירותים או מקום כלשהו שיש בו שירותים. אז גם כשמישהו מתנייד ברכב פרטי אין לו שום זכות "ללכת" לשירותים מתי שהוא רוצה, אלא מתי שיש שירותים לצידו ובדרכים אין שירותים בכל רגע (במיוחד לא בכביש 6).
 
נסעתי ברכבות הילה ואני נוסע בקו הלילה 469. רכבות הלילה היו ריקות יותר מהאוטובוס ויש לכך גם את האפקט של פיזור הנוסעים בצורה נוחה יותר גם בקרית גת וגם בבאר שבע. לכן רוב הנוסעים שמשתמשים בקו הלילה הם בכלל מת"א לקרית גת, מת"א לבאר שבע ומבאר שבע לקרית גת ולהיפך וגם מספר קטן שמשתמשים ב469 לשירות עירוני בבאר שבע.
 
למה למנוע מאנשים לנסוע ברכבת? כי הרכבת עולה הון תועפות לעומת הפעלת אוטובוס. מה שלא עשו כדי למשוך את הנוסעים לרכבות הלילה לא עבד, לא נתב"ג ולא תל אביב. הנוסעים לא הגיעו משום מה...
 
אני תושב באר שבע מזה 27 שנים, אז אל תכניס מילים לא קשורות לדיון של תושבים סוג ג', אני לא מרגיש תושב סוג ג'.
 
יכלו פשוט לבטל את הרכבות ולא לתת שום פתרון תחבורה ציבורית חלופי, זה היה טוב יותר? ולידיעתך, כשיושלם קו הרכבת המערבי לבאר שבע, תשקל הפעלת רכבות הלילה דרך מסילה זו על מנת לשרת גם את תושבי יבנה, אשדוד ואשקלון בעיקר ועל הדרך לחבר את באר שבע למערך. זה הכל כרגע בגדר מחשבות, שום דבר לא סגור.
 
בשורה התחתונה: אם היו מספיק נוסעים ברכבות הלילה - היו מפעילים רכבות. וכמו שמדימונה לבאר שבע מספיק שירות האוטובוסים ומספר נהוסעים ברכבות כה דליל ולא רק בשל המיקום שלה וזה שהיא לא מגיעה לבאר שבע מרכז, אלא כי הרבה יותר נוח לנוסע הממוצע לעלות מקרבת מקום לביתו על האוטובוס ולהגיע לעיר היעד שלו ואפילו לנקודת היעד בעיר היעד שלו בלי החלפות וכו'.
 
בשורה התחתונה, זה שיש כיום קישור בין תל אביב ונתב"ג לציר רגר מהווה חשיבות רבה עקב כך שניתן לראות את מספר העולים והיורדים בתחנות שלאורך שדרות רגר - דבר שהיה הרבה פחות נגיש ברכבת. בן אדם שרוצה להגיע מת"א לבאר שבע בלילה היה מעדיף לקחת טרמפ מאשר לנסוע ברכבת + ספיישל בבאר שבע מאשר לקחת אוטובוס וללכת ברגל הביתה (מספר התושבים שגרים סביב שדרות רגר בתחנות השונות גבוה בהרבה ממספר המתגוררים סביב המרכזית ותחנת צפון).