אין לי בעייה להיות דתי למעט דבר אחד

Aidebimbom2

New member
אין לי בעייה להיות דתי למעט דבר אחד

אני מוכן לחזור בתשובה. שזה אומר שאני בהחלט אבל בהחלט מוכן לוותר על נסיעה בשבתות וחגים, ואני גם מוכן לשמור את מצוות החגים(כמו למשל: איסור אכילת לחם בפסח), ואני מוכן גם לצום ביום כיפור וכל זה. כמו כן, אני מוכן גם לשמור על כשרות. בעיקרון אני מוכן לשמור על 98% מהמצוות, אבל יש כמה דברים שאני בהחלט לא מוכן לקבל אותם כי לדעתי זו כבר באמת הגזמה פראית!!! למשל: אני לא מוכן לוותר על שמיעת נשים שרות. אני מאד אוהב לשמוע נשים שרות כי אני בעצמי עוסק במוסיקה ואני מנגן ושר עם ידידות מאד טובות שלי שכותבות שירים ואני מלחין להן אותם. אז על זה, אני בפירוש לא מוכן לוותר. ועוד משהו אחד: יש משהו ביהדות שאומר: "לא תכניס תועיבה לביתך". דבר שגורם לכך שהרבה דתיים לא שמים טלוויזיות בבתים שלהם. ואת זה אני לא מוכן לקבל. בקיצור, אין לי בעייה לחיות על פי הדת ועל פי הקדוש ברוך הוא, אבל עד גבול מסויים. אני בטוח שכדי להיות דתי אני צריך לוותר על המון דברים. המון, אבל לא על הכל!!! כי אני בטוח שחלק מהדברים שאני עושה מחוץ לדת(כמו למשל יצירת המוסיקה), טובים לקדוש ברוך והוא גהה בהם. הרי הוא זה שברא אותי, ומן הסתם הוא זה שדחף לי את הכישרון ליצירת מוסיקה. אז ככה שנכון שהעולם היהודי מתנהל בעיקר על פי התנ"ך, אבל אני לא חושב שרק על פי התנ"ך. תאמינו לי שחוץ מהתנ"ך, יש המון דברים טובים שיכולים להיות ראויים לדת שלנו ולארץ שלנו!!!
 
../images/Emo45.gif צודק במלוא מובן המילה.

אני גאה בך.
^^
 

Aidebimbom2

New member
תאמין לי שלמרות שאנחנו חילונים...

הקדוש ברוך הוא אוהב אותנו מאד מאד כמו שהוא אוהב דתיים(לפעמים הוא יכול לאהוב גם חילונים מסויימים יותר מאשר דתיים מסויימים)
אני מאמיןויודע שהקדוש ברוך הוא שופט את האופי של האדם ולא את הרגלי הדת שלו. אני מאמין שהוא שופט גם את הרגלי הדת שלו אבל בעיקר את האופי. אם הוא אדם טוב, אז הוא אוהב אותו ועוזר לו. אם הוא אדם רע, אז או שהוא מעניש אותו או שהוא מנסה לתת לו דרכים להפוך לאדם טוב.
 

masorti

New member
אל תערבב בין דתי לבין חרדי...

נכון שהחרדים אינם שומעים שירת נשים ולרובם אין טלויזיה בבית. אבל החרדים הם רק זרם אחד ביהדות הדתית. הדתיים-לאומיים הם דתיים לא פחות כשרים מהם. וה"סרוגים" שומעים שירת נשים, ומחזיקים בבית טלויזיה, ומתלבשים בצורה מודרנית, ולומדים באוניברסיטה, והולכים לתיאטרון. שים לב לציטוט הבא מפי העתונאי והשדרן אורי אורבך (דתי חובש כיפה סרוגה), הלקוח מהלינק הזה: " "גם אני מתחשב בחרדים", אומר אורבך בתגובה. "בשעות הערב לא נשמיע שירת נשים. אגב, נדמה לי שגם לתוכניתי בגלי- צה"ל, הכוללת שירת נשים, מאזינים חרדים רבים כך שדי עם ההתחסדות. " אז אתה מוזמן להיות דתי-לאומי חובש כיפה סרוגה. דרך אגב, אם מטריד אותך שבת זוגך תיאלץ לוותר על המכנסיים ולעבור לחצאיות... היום יש טרנד של "דתיות במכנסיים". אין בכל הנ"ל נסיון להחזירך בתשובה. רק רציתי להבהיר שלפי התיאור שלך אין מניעה שתהיה דתי.
 

Aidebimbom2

New member
זה נכון בתכל'ס

לפי התיאורים שלי אני בהחלט מתאים להיות דתי לאומי(זה עם הכיפה הסרוגה). אבל אני עדיין לא יודע אם אני אעשה את זה בכלל
 

בטטה גם

New member
תקשיב...

דבר ראשון כל הכבוד על הנכונות שלך לוותר על הרבה דברים שאתה רגיל אליהם... זה ממש ממש קשה... אבל הקב"ה ברא אותנו והוא היחיד שיודע מה באמת טוב בשבילנו זה כמו שנגיד מישו ייצר מכונת כביסה ובהוראות הוא רשם אסור בפירוש להשתמש בסבון X ואסור לחמם יותר מככה וככה מעלות ואחרי כמה שנים שמישו מקשיב להוראות הוא אומר למה בעצם אסור לי להשים את הסבון X הוא דוקא מריח טוב בטח הייצרן לא הריח את הריח הזה וידע כמה הוא טוב ולמה לא לחמם יותר מידי? זה יצא יותר לבן אז הוא כיבס לא לפי הוראות הייצרן ומה שיצא זה בגדים מקווצים ומצ'וקמקים... ככה זה גם העולם שלנו והאדם היהודי בפרט.. ה' נתן לנו הוראות ברורות מה לעשות ואיך ונתן לנו נביאים וצדיקים שיפרשו את מה שהוא אמר אז לא תמיד אנחנו מבינים למה זה טוב לנו ולפעמים ממש קשה לקיים וזה נסיון אדיר אבל השאיפה זה להתגבר על היצר הרע ולעשות רק מה שהבורא יתברך ביקש ממנו לעשות... אז בהתחלה תתחיל לקיים את מה שקל לך ולאט לאט תוסיף עוד מצוות ה' עוזר למי שמנסה.. אתה תתחיל וה' יעזור... חזק ואמץ.. וואו ניראה לי זה ההודעה הכי ארוכה שלי בחיים... אז שכוייך למי שקרא יומטוב ושבת שלום לכל עמישראל..
 

the new L

New member
הדוגמה שלך ממש גרועה

זה שמישהו המציא משהו לא אומר שהוא יודע הכי טוב איך הוא פועל. בהחלט יתכן שיצרן מכונת הכביסה טועה ושאם אברר את זה לעומק אגלה שאפשר להפעיל את מכונת הכביסה בדרך טובה יותר ממה שהיצרן חשב שאפשר.
 

Aidebimbom2

New member
וואללה אני מסכים איתך בהחלט!!!

זה נכון שהמון פעמים כשמישהו יוצר איזה משהו, אז רק הוא יודע איך זה באמת צריך לפעול. אבל אני מסכים איתך בהחלט שזה לא תמיד ככה. כי יכול להיות מצב שיבוא מישהו אחר שיידע להפעיל את זה בצורה הרבה יותר טובה. וככה יוצא שהוא עושה טוב גם לעצמו ולאחרים וכמובן גם לממציא.
 

Aidebimbom2

New member
אתה גם צודק וגם טועה...

בוא נתחיל ממה שאתה צודק זה נכון שהעולם נברא על ידי הקדוש ברוך הוא... והוא יודע מה טוב לנו ומה לא. הדוגמה שנתת על מכונת הכביסה היא דוגמה לא רעה(מצד אחד) אבל מצד שני(ופה הטעות) יש מצבים שכאשר אדם יוצר משהו, אדם אחר יכול לגלות דברים אחרים לגבי המשהו הזה. דברים שיכולים לגרום למשהו הזה להיות יותר טוב. וכשזה קורה, זה יכול להיות טוב ליוצר. לכן, הקדוש ברוך הוא באמת יודע מה טוב בשבילנו, אבל גם אנחנו יכולים למצוא דברים טובים, שיכולים להיות טובים לנו והקדוש ברוך הוא יכול לקבל את זה מאד יפה.
 

בטטה גם

New member
אתה צודק..

בקשר למכונת כביסה שהגיוני שיש מישהו שחשב על דרך אחרת יותר חכמה להפעיל את המכונה כך שהיא לא תיפגם אבל וכאן נצא מהמטאפורה של המכונת כביסה, ה' הוא זה שייצר אותנו ויודע מה הכי טוב בשבילנו והוא גם זה שברא לנו את השכל, אז לא הגיוני שהשכל שלנו יחשוב על דברים שהוא לא חשב..
 

B l o n d i e

New member
וואו... אנסה להגיב...

קודם כל, כל הכבוד על מה שכתבת... לדעתי אתה מסתכל בצורה טיפה לא נכונה על היהדות והמצוות. אין פה איזה עניין של משא ומתן עם הקב"ה- "אלוקים, חלק מהמצוות אני מוכן לשמור אבל על חלק תוותר לי כי הם סתם הפרזה, נעשה איזו פשרה באמצע, משהו שיתאים גם לי וגם לך, טוב?" [מצטערת על הציניות] אנחנו לא עוסקים פה במחיר של משהו בשוק, להיות מחובר לקב"ה זה יותר פנימי מזה... זה תובנה אמיתית של שייכות אליו, זה להבין את הייעוד של עם ישראל בעולם, זה באמת לעשות מתוך אמונה ואז, ברגע שמבינים את המטרה- המצוות כבר לא מוגזמות ומעיקות כמו שזה עלול להראות בצורה ראשונית. ברור, שגם האדם הדתי ביותר יש לו דברים בדת שקשה לו והוא נופל בהם, לכל אחד יש קשיים ומצוות שממש קשה לו לוותר בשבילם, אז אל תרגיש רע עם זה...! ואתה לא צריך לוותר על דברים שאתה אוהב!! זה נכון שהכשרון שלך למוסיקה הוא מהקב"ה ולכן לדעתי הגדרת ה"חוץ הדת" היא לא הכי מדויקת, וברור שאתה לא צריך לוותר על זה! היהדות מעודדת לפתח את הכשרונות, זה גם עוזר להתחבר לקב"ה, באמת שזה נפלא
ועוד הארה-"העולם היהודי מתנהל בעיקר על פי התנך" זה לא נכון... יש היום כ"כ כ"כ הרבה ספרים של הלכה ומחשבת ורוח הלכה ושו"תים ואמונה וכמובן תורה שבעל פה שגם זה מקור בלתי נגמר... וממנה אנו לומדים את רוב ההלכות. כמובן שכל אלו נובעים מהתנך, אבל קשה לומר שהתנך זה הספר היחיד שאנו מתנהלים על פיו...
 
אני לא מסכים איתך

זאת אומרת עם הנחת היסוד שלך. אני לא חושב שאפשר לומר לבן אדם שהוא "צריך" לקיים את כל המצוות. התפיסה הזו הגיעה ל"פשיטת רגל", בין השאר כי לאדם יש היום הרבה יותר זהויות מפעם וכתוצאה מכך הרבה יותר בחירה. היום אתה לא יכול לומר לבן אדם שהוא לא יכול לבחור לקיים חלק מהמצוות, כי הוא פשוט יכול. אני בעצמי עשיתי את זה. אני חושבשעצם הבירור, השאלה והבחירה עושים בן אדם להרבה יותר יהודי מאשר כזה שמקבל הכל כי אמרו לו שהוא צריך לקבל הכל (מישהו אמר מצוות אנשים מלומדה?). אגב, כשאתה כותב: "היהדות מעודדת לפתח את הכשרונות", למה אתה מתייחס במונח "יהדות"? מה אתה כולל בתוכו?
 

goldie4

New member
אתה יכול להיות דתי ולא לקבל על עצמך

הכל בבת אחת. אך שתדע שכל המצוות כולן הן תקפות לכל אחד ואחד מהיהודים, דתי או לא דתי ואין היתר לאחד מאיתנו לוותר על משהו. רק שאנשים שלא גדלו עם זה לא מסוגלים בבת אחת לקפוץ וזה מובן ורצוי לא לקפוץ בבת אחת. בקשר לטלויזיה אין לי מושג אם זה מצווה או מנהג או מה... אך אבהיר שהטלויזיה עצמה לא אסורה כלל! תכנים מסויימים שלא ניתנים לשליטה זה מה שאסור. אם היינו יכולים לשלוט בתכנים, או להשתלט על עצמנו לברור את התכנים מבלי להתפתות, או שילדינו לא יראו סקס או רציחות בלי שנשים לב... מעולה! אומרים שבימי הגאולה או לפני הגאולה, כל מכשירי התקשורת, אינטרנט טלויזיה וכו', רדיו, כולם נבראו למטרה אחת וזה להפיץ את האור והתורה בעולם במהירות ובמיידיות כפי שהם מסוגלים... זו מטרת הבריאה שלהם רק שכרגע הם משמשים לזה רק חלקית, ובסופו של דבר הם ישמשו רק לזה! כך שהטלויזיה עצמה לא רעה ולא טובה. היא רק מכשיר ותלוי איזה תוכן עובר בה. בקשר למוזיקה, אתה צריך ללמוד על כך... אפשר ליצור מוזיקה כשרה, אתה יכול ליצור רוק כשר וכו' - כמו שהזמר האמריקאי מתתיהו הוא זמר ראפ מצליח בכל העולם (כלל לא בעולם היהודי דווקא) ויש לו להקה של גויים שהתחילו איתו לפני שחזר בתשובה, הוא נמכר בכל העולם ובאמזון אך המוזיקה שלו כשרה בגלל המילים... יש גם ציירים כשרים, שמתחברים לקב"ה שנותן להם השראה.
 

nrcf

New member
אז תעשה את כל הדברים

האלה שאמרת שאתה מוכן לעשות כי הקב"ה רוצה כמה שיותר אבל אל תוותר על הכל בגלל שני הדברים האלה שאגב הרבה דתיים מקלים עם עצמם ועושים אותם... אבל באמת כמה שתקפיד הקב"ה יעריך את זה יותר וכל הכבוד לך שבוע טוב=]
 

faridi

New member
למי בדיוק אתה עושה טובה?

לאלקים? לא, אחי, הוא לא צריך ממך טובות ולא עסקות טיעון. גם לי זה קשה להבין ולעכל. מה לעשות, כך הוא החליט והחכמה היא לעשות גם את מה שלא הגיוני לנו. "נעשה ונשמע", כך קבלנו את התורה, נעשה ואולי אח"כ נבין למה. הייתי מציע בכל מקרה, שלפני שאתה "חוזר בתשובה", שתקפיד על משהו הרבה יותר חשוב: שמירת הלשון!!! הוי אומר, להמנע מרכילות ולשון הרע שאין יותר חמור מזה! מדובר על עברה שאין לה עברה מתחרה (אפילו גנבה ורצח). פשוט להמנע מדברי גנאי על מישהו בפרט שזה אמת! זה גורם לסכסכנות ושנאה. אגב, על מה בדיוק אתה מנגן?
 
למעלה