זה תלוי בנקודת ההשקפה. הקומניזם ניסה להנחיל לעולם את ההשקפה שכל בני האדם שווים. ולפי דעתי אין זה נכון. לעולם יהיו קיימים הבדלים מהותיים. השיויון הוא בעיני המתבונן, להעניק יחס שווה לכל הנברא, יחס של אהבה ללא קשר למהו אותו אדם או אותו דבר. כלומר, במילים אחרות, כאשר ניצב לפניך, עני או עשיר, אדם "שנוא" או "אהוב", אדם שיוכל לקדם אותך הלאה, או לא.. אתה מעניק אותו יחס תמיד. לסיכום - לא להיות משוחד על ידי מה שמשפיע עליך להיות כזה.
אלהים בחר באברהם, מבין הרבה מאד אנשים שחיו בתקופתו, להיות שותף לברית נצחית, שאלהים רוצה לכונן עם האנושות. הוא בחר ביצחק והוא בחר ביעקב שלימים נקרא ישראל, מבניו של יעקב בני ישראל, נולד עם ישראל. ההבדל הגדול בין עם ישראל לשאר העמים הוא שאלהים הוליד את עם ישראל, עם ישראל זהו עם שנוצר ע"י אלהים, דרך בחירתו. לעומת עמים אחרים, שנוצרו באופן טבעי ממקום מושבם השבטי. ה' אומר במפורש על עם ישראל שהוא עם נבחר, שהוא עם סגולה. אלהים בחר בעמו בכדי שהם יעבדו אותו, יהללו אותו ושהעמים האחרים יגלו מי הוא אלהים דרכם. ישוע המשיח נולד כמובטח בתנ"ך למשפחה יהודייה מבית דוד בבית לחם אפרתה. ישוע מילא את הפונקצייה המלאה של עם ישראל, דרכו כל העמים יכולים כיום להכנס לתוך ברית אברהם ולהכיר את ה' באופן אישי. "שֶׁהֲרֵי אֵין הָאֱלֹהִים מִתְחָרֵט עַל מַתְּנוֹתָיו וְעַל בְּחִירָתוֹ." (רומים י"א: 29) אלהים לא מתחרט על מתנותיו. העם היהודי הוא עם סגולה והעם הנבחר עפ"י רצונו של ה'. האם הדבר הופך את העם היהודי ליותר טוב משאר העמים? לא. כל בני האדם שווים לפני הבורא. אך זהו עניין של קריאה, ליהודי יש קריאה שונה מלשאר הגויים(עמים). כמו שגבר ואשה שווים, אך יש לכל אחד מהם תפקיד שונה בעולם. כך גם העם היהודי ושאר העמים, הם שווים אך יש לעם ישראל יש את הקריאה הספציפית שלו ולשאר העמים יש את הקריאה הספציפית שלהם. עפ"י הכתובים ישנם אך ורק יהודים ולא יהודים, יהודים שקיבלו את ישוע המשיח ונושעו, ולא יהודים שקיבלו את ישוע המשיח ונושעו. וזהו. כל השאר המצאה של בני אדם. לסיכום, כל בני האדם שווים, אך יש את העם היהודי שהוא העם הנבחר לה' שדרכו ה' רוצה לברך את שאר העמים. ועוד איזו ברכה כבר קיבלו העמים, וכל זה רק בגלל שהעם היהודי דחה את המשיח, אז אם דחייתם את המשיח הוא ברכה כל-כך גדולה לגויים. איזו ברכה אדירה תהייה לגויים כשהעם היהודי יקבל את המשיח. חיים עליי חיים.
../images/Emo23.gifבסוף טיפל גם בה וגם בכולם../images/Emo13.gif
העם הנבחר בעיני אלוהים כיום הם אלו שיכבדו את הבן..הרבה משלים הוא נתן שתומכים בזה.. הוא הגיע בשביל עמו היהודי, ומשדחו אותו הבשורה עברה לכולם, וכולנו נהיינו בני אלוהים, שווים מולו וכל אחד יתן דין וחשבון על מעשיו חייו מולו ביום הדין. יתברך שמו לעד
העם היהודי, כעם הם עדיין העם הנבחר, גם אם עדיין לא קיבלו את המשיח. חשוב להבין שאלהים מעולם לא וויתר על העם היהודי ולא ייותר, הכנסייה מעולם ולעולם לא תהווה תחליף לעם ישראל. קהילת המאמינים בישוע המשיח, מצטרפים לעדת ישראל המאמינה. אלו שאינם מאמינים נידונים לחושך החיצון, לא משנה מאיזה עם.
על זה עוד נדבר בשרשור נוסף כנראה עם מספיק מראה מקום שיראו את הזכות שכל מאמין קיבל בחסד אלוהים להיקרא בן אלוהים ולהיות חלק מהכניסייה הכלה שישוע יחזור לקחת.
כל אדם שמקבל את ישוע לחייו כמלך ומושיע והולך בדרכו הבריאה, קיבל את החסד להיקרא בן אלהים, והוא הופך להיות חלק מהקהילה והכלה המושלמת כישוע יחזור. אבל וזה אבל גדול, עם ישראל הוא העם שאלהים בחר בו לברך את כל שאר העמים. וכל מי שמקבל את ישוע המשיח לחייו מצטרף לעדת ישראל המאמינה, ולא ההפך.
../images/Emo23.gifאוקי כעת אתה טיפה מתקן ו/או מסביר יותר
כי העם הנבחר ישראל ההסטורי של דאז אינו ישראל של היום, עם המאמינים בישוע וההולכים בדרכו הם שמהווים את ישראל של אלוהים ושל הברית הישנה. בישוע אין יווני או ערבי או יהודי, אין נימול או גוי, אין גבר ואישה, כולם אחד בישוע, תודה לאלוהים על זה
אבל שמת לב, שלגבר יש תפקיד שונה מהתפקיד של האשה בעולם, ושיש הבדלים פיזים ונפשיים בינהם? כך גם יש תפקיד שונה בין היהודי לבין הלא יהודי. ויש שוני כלשהו בין היהודי ללא יהודי. אני לא אומר חלילה שהיהודי באיזשהו מובן טוב יותר או שווה יותר מהלא יהודי. לא! אבל ליהודי יש תפקיד מאד חשוב בגאולה הגלובלית של האנושות. גם ללא יהודי יש תפקיד חשוב. אך הם תפקידים שונים.
מאיפה הבאת את זה?? בניגוד לנצרות ולאיסלאם אנחנו לא מפיצים את הבשורה. לפיכך אנו צאצאים גנטים של בני ישראל המוזכרים בתנך ואנו מגדירים עצמנו כבני ישראל גם היום.
אם ההיית ועוד איך היית מבשר את הבשורה. אך בהעדר בשורה, אין מה לבשר. ודווקא דבר ה' דוחק בנו לבשר את הבשורה, "מַה-נָּאווּ עַל-הֶהָרִים רַגְלֵי מְבַשֵּׂר מַשְׁמִיעַ שָׁלוֹם מְבַשֵּׂר טוֹב מַשְׁמִיעַ יְשׁוּעָה אֹמֵר לְצִיּוֹן מָלַךְ אֱלֹהָיִךְ׃" (ישעיה נ"ב: 7). ברור שעם ישראל, העם היהודי הוא עם שנולד מאלהים, ואף כנסייה לא יכולה להוות תחליף לעם ישראל, אך התכנית הקדושה עבור העם עלייה לצאת לפועל ועל היהודים לקבל את מלכם, את המשיח שלהם, ואז הם נכנסים, אך ורק אז הם קרי אנחנו נוכל להכנס לקריאה שאלהים קורא לנו לעשות בעולם הזה. ואכן עם ישראל העם היהודי צאצאי שבט יהודה, יבוא לאמונה בבן האלהים ישוע המשיח. זאת הבטחה שנמצאת בכתובים. אך ישראל הלא מאמינה לא תוכל להכנס אל תוך הנחלה שהובטחה. שהרי לא כל מי שקורה לעצמו ישראל הוא באמת מבני ישראל(כפי שלא כל מי שקורה לעצמו משיחי, תלמיד ישוע, הוא משיחי תלמיד ישוע).
ואולי במובן מסוים גם לא הוגנת. לאורך כל התקופות יהודים מתו למען קידוש השם. יהודים מתו כשהם זועקים את משפטם האחרון "שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד". האם אתה(בתור מאמין בישוע) באמת יכול לומר לי שהאב יסרב לקבל את היהודים שמתו למען שמו??
שמאמין בכל ליבו שבכדי להכנס למלכות האלהים עליך להאמין במלך של מלכות האלהים - ישוע, אני חייב להגיד שאין לי זכות להגיד מי נכנס למלכות השמים ומי נשאר בחוץ. כל מה שיש ברשותי זאת ההבנה מהכתובים. אלהים הוא מלא בחסד ורחמים, הוא צדיק וקדוש ואני יכול לבטוח בו לחלוטין שהוא עושה צדק מושלם עם כל בן-אדם לגופו. כך שאני לא יכול להגיד מי נכנס למלכות האלהים ומי לא. כל מה שאני יכול לעשות ועושה הוא לגלות לאנשים מי הוא המלך ומה עליך לעשות עפ"י הכתובים בכדי להכנס למלכות האלהים. מעבר לזה, להגיד אם פלוני זה או אחר יכנס למלכות האלהים זה רק השם יתברך מחליט.
היהדות הרבנית מאמינה בעצמה וברבניה. הוצאתם את אלהים מהתמונה. אם ההייתם מאמינים באלהים הייתם מקבלים את ישוע. מי שלא מקבל את ישוע לא יודע ולא מכיר את האב, כיוון שלא ניתן להכיר ולהתקרב אל האב בלי ישוע. ישוע הוא הדרך אל האב. התנ"ך מדבר על המלך שיבוא לגאול את האנושות ומצביע על כך שאין מלך אחר זולתי ה'. כפי שאמרתי מקודם, לא אני ולא אף אחד אחר לא יכול לאמר מי נכנס למלכות השמים ומי לא. אגב אלהים לא מתעלם מאף אחד גם לא מאלה שדוחים את ישוע. הוא שופט את כולם. הוא דיין אמת.