אין תכנון של חניות באזור התעשייה בנשר

אבישי ק

New member
אין תכנון של חניות באזור התעשייה בנשר

באזור התעשייה בנשר יש התעוררות של בניית משרדים
קמים מבנים של 3 או 4 קומות של משרדים
כנראה בגלל המטרונית והרכבת שאמורה להגיע לשם וגם בגלל שיפור בנגישות לאזור
הבעיה היא שלא נותנים דגש על חנייה
התחבורה הציבורית באזור מאד פרימיטיבית ולרוב הישובים אין תחבורה נורמאלית
בשנים האחרונות נושא החנייה נהיה יותר ויותר בעייתי אבל עדיין מבנים חדשים לא מחוייבים בחנייה תת קרקעית.
 

tapuzoed

New member
התחבורה הציבורית פרימיטיבית בגלל ההתעסקות עם המטרונית הכושלת

במליארד וחצי שקל של המטרונית אפשר היה ליצור מערך נת"צים שיכלול גם את נשר
ועליהם להוסיף עוד עשרות קווי אוטובוסים (רגילים או אקורדיאון) במקום בלוף מרכבי המטרונית
וסילוק האוטובוסים של אגד מהנת"צ.
עכשיו רוצים להאריך את הכשלון של המטרונית עד לנשר..
המטמטום חוגג ואיתו הפקקים כשאין מספיק קוי אוטובוס לאזור תל חנן ומרכז נשר...
 

אבישי ק

New member
המצב היום יותר טוב מפעם

לפני5 שנים הייתי נוסע לכאן עם תחבורה ציבורית
לפעמים הייתי מחכה שעה בתחנת האוטובוס כי כל האוטובוסים היו מגיעים במקשה אחת
או שהיו מבטלים קו בלי להודיע מראש
לפחות היום יש יותר קווים
היתרון של המטרונית הוא ש...
א. יש לוח שמודיע מתי המטרונית הבאה שהוא בערך מדוייק
ב. הקו ידוע מראש והנהגים לא יכולים פתאום לחתוך כדי להגיע מוקדם יותר לתחנה
ג. לא מתעסקים עם תשלום לנהג שזה חוסך המון זמן
הגדילו את התדירות, אבל בקו 1 זה לא עוזר, תכלס צריך שם רכבת קלה. האוטובוסים לא עומדים בעומס.
 

tapuzoed

New member
אין למטרונית שום יתרון

א. לגבי זמן הגעה - זה אותו ג'י.פי.אס שאפשר להתקין בכל קוי האוטובוסים, רק עניין של לוחות מידע.
ב. לגבי הקו ידוע מראש - גם קוי האוטובוס הרגילים ידועים מראש ואם היו נוסעים על הנת"צ גם היו נתקלים
בפחות פקקים בדיוק כמו המטרונית כך שאין כל יתרון למרכב מטרונית על פני אוטובוסים רגילים בנושא זה.
ג. במקום תשלום לנהג יש לך התעסקות עם עשרות אנשים שיורדים ועולים וזה נמשך לא פחות זמן
לפעמים הרבה יותר כי המטרונית עוצרת בכל התחנות בניגוד לאוטובוס.
כאמור למטרונית רק חסרונות, יתרונות אין לה.
 

GreenCape

New member
דבר והיפוכו

יש רק לשמוח על כך. שים לב למה שבעצמך כתבת - האיזור מתפתח עקב המטרונית והרכבת - ומצד שני - למה אין מספיק חנייה?
אכן, התחבורה הציבורית בארץ גרועה, אך חלק מהפיתרון גם נובע בלהגביל את השימוש ברכב הפרטי. אי אפשר לבוא ולצפות שעד לרגע שיינתן פיתרון תח"צי ראוי, הכל יעבוד כדי לשרת את הרכב הפרטי.
 

ש מים

New member
אתה צודק בעיקרון, אבל הפתרון צריך להיות משולב ובזמן

לכך בדיוק נועד התכנון: לחזות את העתיד ולהתכונן אליו נכון. תוצאה/מצב כפי שתואר לעיל הנו כישלון המתכננים.
 

אבישי ק

New member
האזור מרכז תעסוקה מכל הגליל

מדובר בשטח ענק שלא תוחזק במשך עשור וחצי
יקח המון זמן עד שיביאו אותו לרמה של קרוב למרכז
עובדים על זה היום למרות ההתנגדות של כל מני גורמים
עד שזה יקרה כולם יסעו ברכבים פרטיים כי אין ברירה
וצריך לתת לזה את הדעת ולא להגיד שזו בעיה של מחר.
 

tapuzoed

New member
אגד ניסו קצת לשפר את הקוים בנשר אבל זה מעט מדי

אם היו קוים בתדירות גבוהה יותר רבים היו יורדים לקניות וסידורים בלי לקחת אוטו.
זה רק שאלה של נוחיות וזמן המתנה לאוטובוסים.
להמתין 20 דקות לאוטובוס ואז לנסוע 15 דקות דרך שכונות -
במקום להכנס לרכב ולהגיע תוך 10 דקות = זה מייאש.
 

אבישי ק

New member
הרכבת תשפר נגישות לישובים קרובים לציר הרכבת

נהריה קריות חיפה (בעתיד עפולה וכרמיאל) והמרכז יהיו נגישים ע"י הרכבת
הקריות ושכונות בחיפה שנמצאות במישור יהיו יותר נגישות ע"י המטרונית
אבל
נצרת, נצרת עילית, צפת, מעלות, שפרעם, עיבלין, חיפה(שכונות על הכרמל), יקנעם, טבעון ועוד... לא יהיו נגישים
ולא מדובר בכמות זניחה של תושבים, גם לא מדובר בתושבים דלי אמצעים.
כל אלו יגיעו ברכב פרטי כי אין ברירה.
 

nitro11

New member
מה לעשות אי אפשר לבנות מסילה להר.

ולנצרת יש תיכנון לרכבת קלה לחיפה דרך שפרעם וקרית אתא.
ליקנעם יש את תחנת כפר יהושע ויצטרכו לדאוג לה לאוטובוסים משולבים בלו"ז של
הרכבת אם רוצים שהתחנה שם תצליח
 
טכנית אפשר - עושים את זה בירושלים ובכרמיאל

אם לעשות את זה או לא זו שאלה כלכלית, לא טכנית.
 

Rubim88

New member
נראה לי שהוא התכוון מבחינה פרקטית

צריך להבדיל בין טכנית פרקטי ולא פרקטי , הרי טכנית אפשר להביא רכבת כבדה גם למרכז צפת, רק שהתוואי יראה כמו נחש מאויים. במקרה של י-ם וכרמיאל היה קיים "בשר" להתמודד עם ההפרש הגבוה ובו זמנית להתקדם בקו ישר לעבר היעד - במקרה של נצרת(מכיוונים מסויימים) ושל מקומות אחרים זה לא בדיוק פרקטי.
 

tapuzoed

New member
ידעו לחצוב הר לאוטוסטרדה וגשרים ליד צפת - אז אפשר גם לרכבות

מדהים תמיד איך אנשי תשתיות הכבישים מנסים להעביר אליהם תקציבים בטענות שמסובך מדי
לייצר תוואי רכבת אל... אבל אין שום בעיה לחצוב מנהרות, גשרים, הרים שלמים כדי להעביר אוטוסטרדות...
אפשר היה להקים את מנהרות הכרמל לרכבים ומשאיות אבל מנהור הרכבת מסובך מדי.. בבל"ת.
 

Rubim88

New member
אתה צודק, הרי רכבת ורכב זה כמעט אותו דבר - בסה"כ עוד אות.

מדהימה הקלות שבה אתה מקשקש על נושאים שאין לך בהם אפילו שמץ, נראה כאילו אתה תקוע באיזה משחק כמו SimCity בלי חיבור למציאות.
 

tapuzoed

New member
חציבת מעבר לרכבת או לרכב וגשרי רכבת זה אכן אותו דבר בדיוק

אני לא מדבר על שיפועים וכד'.
עצם החציבה בהר כדי לקבל מסלול ללא שיפועים או גשר, היא בדיוק כפי שעשו למשל בצפת
 

Rubim88

New member
בדיוק, איך בדיוק שיפועים קשורים לעניין..

הרי צפת נמצאת במישור ולרכבת בכל מקרה אין בעיה עם שיפועים...
תפסיק לעשות מעצמך צחוק.
 

galit773

New member
דווקא ליקנעם יש תשבה מעניינת

שם מתוכנן שביל אופניים מהעיר עד לתחנת הרכבת בכפר יהושע
YCOM
 

אבישי ק

New member
נכון אבל זה רק תקף למי שיודע לרכב

וכמה שמוזר לשמוע
הרבה לא יודעים לרכב על אופניים
 

nitro11

New member
הבעיה היא שיקנעם נמצאת על הר (גבעה)

כך גם במקרה של מגדל העמק.
וגם המרחק האוירי בין שולי העיר לתחנה בשני המקרים הוא 4 קילומטר.
במקרים כאלה זה רק אופניים חשמליים.
וגם אז הגעה באופניים תהיה זניחה לעומת רכבים.
לבית שאן יש את הפוטנציאל הכי גדול, המרחק בין מרכז העיר לתחנה הוא 2 קילומטר
וגם אין צורך לחצות בכבישים ראשיים, רק צריך לבנות שביל אופניים מוצל.
אישית אני מקווה שהרבה אנשים ישתמשו באופניים כדי להגיע לתחנה ולא רק ילדים שרוצים לצאת
לראות סרט בחיפה.
 

Rubim88

New member
על סמך מה אתה טוען לפוטנציאל הכי גדול?

אתה מודע לזה שלא מדובר בדרך מישורית ויש את הואדי של נחל חרוד?
אתה מודע לאקלים בבית שאן?
אתה מודע למנטליות של התושבים?
2 ק"מ למרכז זה אולי מרחק אווירי..
 
למעלה