אין תכנון של חניות באזור התעשייה בנשר

nitro11

New member
מודע להכל ואני אסביר

נתחיל מהואדי (יותר נכון תעלת ביוב), לא מדובר פה בגרנד קניון או בנחל עמוד
מדובר בואדי קטנטן עם עליות וירידות קטנות שאפשר לבטל או למתן בעזרת גשרים.
לגבי האקלים, כמו שכתבתי אפשר לעשות צל, לשתול עצים.
לגבי המנטליות, אחד אפשר לשנות אותה ושתיים לפי מה שאני יודע הרבה אנשים
שם נוסעים בעיר באופניים.
אין הרבה הבדל בין מרחק אוירי למרחק בפועל.
מבחינת אחוזים של אנשים שמגיעים מהעיר לתחנה באופניים, בבית שאן יהיו
הכי הרבה לעומת שאר התחנות בקו.
בכל מקרה אני חושב שרוב האנשים יעדיפו לקחת אוטובוס בארבע שקל ולא אופניים.
גם לעפולה יש פוטנציאל, למשל מעל המנהרה שעוברת בעיר מתוכנן פארק
אז הוא יהיה מצוין למי שרוצה להגיע לתחנה מרובע יזרעאל, רק צריך לדאוג
לשבילי אופניים ומעברים נוחים בכבישים.
 

Rubim88

New member
זה הקטע, שהשיפועים שם לא בדיוק גדולים

אבל הם לאורך מרחק גדול, ובשביל לבטל או למתן אותם נדרש גשר ארוך, זה לא ערוץ נחל שאפשר להעביר מעל גשרון. קטע משופע נוסף נמצא אחרי הכניסה לעיר ברחוב שאול המלך.
צל? תנסה לנסוע באזור בית שאן בצל(כן גם בבוקר ובערב) שלא בחודשי החורף הקצר - ותשלב את זה עם שיפועים.
2 ק"מ מרחק בפועל אומר שיכון ד' ט' א' וקצת מאלי כהן זה לא בדיוק מרכז העיר ובמיוחד כשהעיר מתפתחת היום בכיוון דרום.
רוכבי אופניים בעיר הם ברובם צעירים עם אופניים חשמליים..
וחוץ מזה שהרכבת לא ממש אטרקטיבית במקרה הזה(כשמשלבים את התדירות, מרחק מהתחנה,עלות, ואלטרנטיבות)
נשאר רק לחכות ולראות מה יקרה שם.
 

galit773

New member
הגיע הזמן ללמוד

יש לזה המון יתרונות...
במיוחד בימינו
 

Rubim88

New member
אין ספק שיש בזה יתרונות

אבל אי אפשר להתעלם מהעניין שזה לא מתאים לכל אחד, וגם לא לכל אזור(טופוגרפיה, מז"א וכו')
 

luckydude

Active member
לא אמורה לקום תחנה של רכבת העמק בשלב זה בנשר.

ולא יעוד כרגע מתי תוקם התחנה שם.
 

אבישי ק

New member
ברצינות?
שוב עושים את טעות המטרונית

מתכננים לפי מפות ישנות ולא מתחשבים בפריסת הנוכחית של התעסוקה והמורים.
שמישהו ישלח להם מפות מעודכנות
 

tapuzoed

New member
מסכים איתך ויש יותר מחשד שזה שוב טרור "יפה נוף"

כדי להצדיק עוד בזבוז של מאות מליונים על הכשל של המטרונית
הם טירפדו תחנת רכבת בנשר ואז מי שירצה להגיע לנשר לא יוכל
לקחת רכבת מחיפה או עפולה...
מישהו צריך להקים ועדת חקירה לכל התנהלות החברה הנוראית הזו
 
כמה זמן לוקח להגיע באוטובוס ממרכזית המפרץ למיקום המתוכנן

של תחנת רכבת בנשר?
טענות הקונספירציה שלך מרקיעות שחקים.
כבר מזמן מזמן (הרבה לפני שהמטרונית החלה לפעול) הוחלט שבשלב הראשון של רכבת העמק לא יבנו את תחנות נשר, אלרואי ותל יוסף.
גם את תחנת תל יוסף יפה נוף טירפדה בגלל המטרונית?
 

tapuzoed

New member
מה הקשר?

א. בערך 20 דקות באוטובוס בשעות פקוקות
ב. כמו לשאול כמה זמן לוקח באוטובוס מתחנת חוף הכרמל לבת גלים,
או מחיפה מרכז לצ'ק פוסט, או מהשלום לתל אביב מרכז למה שתי תחנות?
החלטה הזויה לא להקים תחנת רכבת בנשר, הרכבת עוברת ממש ליד אזור התעשייה
 

אבישי ק

New member
הרבה מהתעבורה מעפולה תהיה לצ'ק פוסט ואזה"ת נשר

ומה שיקרה שמכיוון שאין בנשר תחנה
הרוב יוותרו על הרכבת ויסעו ברכב הפרטי
למה לא יכולים לבנות משהו טוב מההתחלה עד הסוף
תמיד בונים חצי, זה לא עובד, מגלים את מה שכולם אמרו כבר קודם
ואז מוציאים כפול על תיקון. (דימונה, מודיעין ועוד...)
 

tapuzoed

New member
מסכים איתך, באופקים אותה כמות תעשייה ואוכלוסיה כמו בנשר..

אז למה את אופקים ונתיבות אפשר לחבר לרכבת ואת נשר לא?
עד שכבר בונים את קו רכבת העמק, לא לחבר את נשר?
וצריך כבר היום לתכנן את החיבור לטבריה לא יתכן שעיר כל כך מרכזית, עדיין בלי חיבור לרכבת.
 

Gn434

New member
התחבורה הציבורית באיזור מעולה

ממרכזית המפרץ לאיזור התעשייה נשר יש המון אוטובוסים בתדירות משולבת מאוד גבוהה,
ונסיעה שאורכת כ-7 דקות.
דוגמה לקווים: 70,71,78,146,72,75,181 ועוד...
 

nitro11

New member
את תחנת נשר צריך לבנות אחרי שיבנו את המסילה לטבריה

ומסילת הגליל המערבי (מסילת שלומי נשר) וככה תהיה כמות גדולה של יעדים.
כרגע התחנות היחידות שיהיה שווה להגיע מהם לנשר אלה עפולה ובית שאן
ככה שלדעתי אפשר כרגע לוותר על נשר, במיוחד לאור העובדה שיש מספיק
קווי אוטובוס ממרכזית המפרץ לנשר.
 

tapuzoed

New member
לתחנת נשר יש אוכלוסיה של 100 אלף סביבה שתשתמש בה

תחנה שתועיל לטבעון, נשר, רמות יצחק, יגור, רמת דניה, עוספיה, דליה..
גם תושבי חיפה סטודנטים שלומדים באונ' יוכלו לנסוע עד תחנת נשר
ומשם בדרך משה באוטובוס ישיר לאוניברסיטה (קיצור משמעותי בזמן)
בנשר יש אזור תעשייה + מתוכנן אזור לוגיסטי גדול
ניתן להוביל גם תוצרת חקלאית מהאזור לכל יעד, במקום במשאיות.
תחנת מוצא/סיום למטיילים הבאים לפארק הכרמל / פארק הקישון
 
תחנת נשר תהיה תחנה במסילה משנית ובודדת עם תדירות רכבות נמוכה

ורכבות שהקצה שלהן יהיה בחיפה ולכן לתחנת לב המפרץ שנמצאת על מסילת החוף הראשית יש ויהיה יתרון גדול.
מעטים הנוסעים שיהיה להם יעיל להגיע ברכבת דווקא לתחנת נשר או ליסוע ליעדים אחרים דווקא מתחנת נשר.
מי שירצה למשל ליסוע מנשר ויגור שלא לדבר על רמת דניה, עוספיה ודליית אל כרמל ליעד הנמצא דרומית לחיפה, לא יסע דרך תחנת נשר, אלא דרך אחת מתחנות חיפה. כמה נוסעים מהמקומות הללו נוסעים יומיום לעפולה או לבית שאן?
כמה נוסעים מעפולה או מבית שאן נוסעים יומיום לנשר?
נוסעים מיקנעם או מקרית טבעון שרוצים להגיע לנשר או להיפך לא יסעו ברכבת.
סטודנטים שגרים דרומית לחיפה ולומדים באוניברסיטת חיפה לא יסעו בשתי רכבות (לפחות) עד תחנת נשר לאחר חציית כל חיפה והחלפת רכבת בחיפה, כאשר הם יכולים לרדת בתחנה הראשונה של חיפה (חוף הכרמל) וליסוע עם 46/146 לאוניברסיטה.
סטודנטים מנהריה שלומדים באוניברסיטת חיפה לא יחליפו בלב המפרץ רכבת (החלפה שגם תהיה כרוכה בהליכה) בשביל להגיע לתחנת נשר כאשר הם יכולים במרכזית המפרץ לעלות על 141 או 146 לאוניברסיטה. ועם הזמנים של 273 מתאימים אז בכלל יש להם אוטובוס ישיר מנהריה לנשר.
כמה סטודנטים נוסעים כל יום מעפולה או מבית שאן לאוניברסיטת חיפה?

לכן תחנת נשר נמצאת בעדיפות נמוכה ולא נבנית בשלב הנוכחי.
 

אבישי ק

New member
עזוב...תן להם לטעות ולגלות לבד

כמו עם המטרונית
תן לכמות האנשים הנוסעים בתח"צ לרדת בכמה אחוזים ואז להבין שיש בעיה
במקרה שלנו
תן ללב המפרץ להפסיק לתת לאנשים לחנות כדי להגיע לתחנה וכן ליצור את הבעיה העתידית
תן לפקקים להתווסף לכיוון התחנה הלא נגישה
תן לקו לקבל אין ספור תלונות
הם אוהבים את זה והם חיים בשביל זה
במרכז מגזימים ובשאר הארץ מתקמצנים, זה חוזר על עצמו כל פעם מחדש.
 

tapuzoed

New member
התחבורה הציבורית אולי סבירה, זאת לא הסיבה לא לבנות תחנה בנשר

נסיעה ממרכזית המפרץ לאזור התעשייה נשר אורכת 10 דקות?
גם נסיעה מתל אביב מרכז לתל אביב השלום אורכת 10 דקות ויש שפע אוטובוסים
גם נסיעה מתל אביב השלום לתחנת ההגנה אורכת 10 דקות ויש שפע אוטובוסים
SO.............???.
 
תחנות תל אביב נמצאות כולן על מסילות ראשיות בלב רשת הרכבות

הארצית ויש בהן זרימה רצופה של רכבות ונוסעים.
תחנת נשר לעומת זאת תהיה תחנה על מסילה נידחת (כן מסילת העמק הבודדת היא מסילה נידחת ביחס לרשת הרכבות) שיסעו בה רק רכבות פרבריות בקו אחד בתדירות נמוכה ולכן לתחנת נשר יהיה קשה להתמודד מול תחנת לב המפרץ המרכזית שנמצאת על מסילת החוף הראשית.
 

Gn434

New member
כל מה שאמרת

בנוסף, התחנה המתוכננת היא במיקום לא טוב, ורחוק מדרך בר יהודה.
גם רעיון המטרונית בנשר הוא טיפשי לחלוטין, אבל זה לשרשור אחר.
 
למעלה