לא כל כך הבנתי למה לדעתך הבשורה לא גדולה.
בכל אופן
" כיום 16% מהאוטובוסים שנכנסים ויוצאים מהתחנה הם תחת תקינת יורו 5."
מעבר לאפקט הסביביתי ומניעת הזיהום לאוטובוסים חשמליים יש גם את היתרון של עצמאות אנרגטית, מדינת ישראל לא מייצרת דיזל אבל כן גז ואנרגיה סולארית.
חוץ מזה (וזה נקודה יותר עדינה ) יש לו עוד יתרון:
אני לא יודע אם אתה מודע לכך(
) אבל ישראל היא לא שוק חופשי, ניתן לתאר אותה כקפיטליזים מנוהל, כלומר לקיחת אלמנטים מהקפיטליזם כשלמדינה יש שליטה כזאת או אחרת. דוגמא מעולה היא קופות החולים, התקציב שלהם מגיע מהמדינה והם מוסדות ללא כוונת רווח אבל יש ביניהם תחרות (אולי הדבר שהכי חשוב לכלכלנים) ועצמאות ניהולית . עוד אלמנט חשוב היא היכולת לפשוט רגל.
אם אתה מממן לאוטובוסים דלק הם חסרי עצמאות ניהולית כי הם צריכים להסביר למדינה מדוע הם צריכים אותו, לעומת זאת אם אתה קונה להם אוטובוסים חשמליים (או יורו 6) הרווחת את הדמיון לקפיטליזם.
בנושא אחר, עם כל הכבוד לאנרגיות מתחדשות העתיד ככל הנראה שייך לטכונולוגיות מהסוג הזה