איסור כניסת אוטובוסים מזהמים לתחנה המרכזית בתל אביב

EHP12

Well-known member
לפי משרד התחבורה החל מ2024 יורשו להיכנס לתחנה רק אוטובוסים מדרגה יורו 6 ומעלה.

אם זה יקרה מדובר בבשורה של ממש לתושבי הסביבה ולאנשים שנמצאים שם, בתקווה להתפשטות התקנה לתחנות נוספות.
במילים אחרות לא יורשו להיכנס לתחנה אוטובוסים שיוצרו לפני שנת 2013.

בשורה פחות גדולה ממה שהיא.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי משרד התחבורה החל מ2024 יורשו להיכנס לתחנה רק אוטובוסים מדרגה יורו 6 ומעלה.

אם זה יקרה מדובר בבשורה של ממש לתושבי הסביבה ולאנשים שנמצאים שם, בתקווה להתפשטות התקנה לתחנות נוספות.

בשנת 2021 ניתן צו סגירה לפיו לא יורשו להכנס אליה אוטובוסים בכלל.

התחנה המרכזית חזקה יותר מהכוונות הטובות שדירדרו אותה לכדי גיהנום.
 

oshri1987sg

Active member
שיסגרו את התחנה במקום ויחליפו את הדלק בביו דיזל נמאס כבר מהנדסת התודעה עם האוטובוסים החשמליים
 

ערןל1

Active member
שיסגרו את התחנה במקום ויחליפו את הדלק בביו דיזל נמאס כבר מהנדסת התודעה עם האוטובוסים החשמליים
אוטובוס עם ביו דיזל מזהם את סביבתו הקרובה בדיוק כמו אוטובוס עם דיזל רגיל וגם בחשבון הכללי זה לא משתלם כי ביו דיזל צורך קרקעות חקלאיות ואם הוא מצריך סבסוד זה בא על חשבון אנרגיה סולארית זולה יותר( חוץ מזה בפן הלא כלכלי היא גם יעילה יותר).
 

oshri1987sg

Active member
אוטובוס עם ביו דיזל מזהם את סביבתו הקרובה בדיוק כמו אוטובוס עם דיזל רגיל וגם בחשבון הכללי זה לא משתלם כי ביו דיזל צורך קרקעות חקלאיות ואם הוא מצריך סבסוד זה בא על חשבון אנרגיה סולארית זולה יותר( חוץ מזה בפן הלא כלכלי היא גם יעילה יותר).
מה שצורך הכי הרבה קרקעות זה מזון מן החי,ביו דיזל יכול לבוא משאריות שמנים גם הסוללות של אוטובוס חשמליים מורכבים מחומרים שמזיקים לסביבה די לטייח
 

ערןל1

Active member
מה שצורך הכי הרבה קרקעות זה מזון מן החי
ההבדל הגדול הוא שמחינת משתשמש הקצה אוטובוס חשמלי (או אוטובוס בתקן יורו 6 ) זה אותה חוויה אם לא מוצלחת יותר לעומת זאת בתחליפי הבשר עדיין לא מצאתי תחליף עם אותו מחיר, אותם ערכים תזונתיים ואותה חוויה. אם אתה מכיר כזה אני אשמח לשמוע.

,ביו דיזל יכול לבוא משאריות שמנים
לא נראה לי שזה מסחרי.
גם הסוללות של אוטובוס חשמליים מורכבים מחומרים שמזיקים לסביבה די לטייח
הבשורה הגדולה של אוטובוס חשמלי היא (לדעתי) לא התועלת הסביביתית אלא התועלת הבריאותית והתועלת של ההרגשה.

מעבר לעובדה שזיהום הוא לא בריא הוא גם לא נעים שזה אחד החסרונות של העיר. זאת גם אחת הסיבות שמונעות מאנשים ללכת או לרכב על אופניים וכו'.

קראתי פעם שזה נקרא פרדוקס העיר : אנשים לא הולכים כי יש זיהום ויש זיהום כי אנשים לא הולכים, אבל אני לא מצליח למצוא את זה.
 

ניוטראל

Active member
ההבדל הגדול הוא שמחינת משתשמש הקצה אוטובוס חשמלי (או אוטובוס בתקן יורו 6 ) זה אותה חוויה אם לא מוצלחת יותר לעומת זאת בתחליפי הבשר עדיין לא מצאתי תחליף עם אותו מחיר, אותם ערכים תזונתיים ואותה חוויה. אם אתה מכיר כזה אני אשמח לשמוע.


לא נראה לי שזה מסחרי.

הבשורה הגדולה של אוטובוס חשמלי היא (לדעתי) לא התועלת הסביביתית אלא התועלת הבריאותית והתועלת של ההרגשה.

מעבר לעובדה שזיהום הוא לא בריא הוא גם לא נעים שזה אחד החסרונות של העיר. זאת גם אחת הסיבות שמונעות מאנשים ללכת או לרכב על אופניים וכו'.

קראתי פעם שזה נקרא פרדוקס העיר : אנשים לא הולכים כי יש זיהום ויש זיהום כי אנשים לא הולכים, אבל אני לא מצליח למצוא את זה.
יש זיהום אוויר! וזיהום ריח! וזיהום רעש!
ובתחבורה חשמלית. זה לא קיים!!!
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לחשוב שאם יעיפו את כל האוטובוסים הלא חשמליים רוב בעיית הזיהום אויר וזיהום הסביבה יפתר כל האוטובוסים החשמליים זאת הנדסת תודעה

אתמול בלילה סיימתי מסע חשמלי של מעל 2,000 ק"מ. רשתות החשמל הבריטית והספרדית הן כ 45% אנרגיה מתחדשת והצרפתית אמנם רק כ 25% אך 62% מהחשמל הצרפתי גרעיני, אז רק 13% מהחשמל הצרפתי מיוצר מבעירה. לפחות חצי מהחשמל למסע לא נוצר מבעירה. אם הנסיעה היתה בדלק רגיל כל הנסיעה היתה מבעירה.

סוללות רכב ישנות מתאימות לשימוש בסוללות בייתיות לאגירת אנרגיה סולרית או חשמל במחירי שפל. אחר כך יש תהליכים למיחזור החומרים בסוללות ליצירת סוללות חדשות.
 

ערןל1

Active member
במילים אחרות לא יורשו להיכנס לתחנה אוטובוסים שיוצרו לפני שנת 2013.

בשורה פחות גדולה ממה שהיא.
לא כל כך הבנתי למה לדעתך הבשורה לא גדולה.

בכל אופן " כיום 16% מהאוטובוסים שנכנסים ויוצאים מהתחנה הם תחת תקינת יורו 5."
אתמול בלילה סיימתי מסע חשמלי של מעל 2,000 ק"מ. רשתות החשמל הבריטית והספרדית הן כ 45% אנרגיה מתחדשת והצרפתית אמנם רק כ 25% אך 62% מהחשמל הצרפתי גרעיני, אז רק 13% מהחשמל הצרפתי מיוצר מבעירה. לפחות חצי מהחשמל למסע לא נוצר מבעירה. אם הנסיעה היתה בדלק רגיל כל הנסיעה היתה מבעירה.

סוללות רכב ישנות מתאימות לשימוש בסוללות בייתיות לאגירת אנרגיה סולרית או חשמל במחירי שפל. אחר כך יש תהליכים למיחזור החומרים בסוללות ליצירת סוללות חדשות.
מעבר לאפקט הסביביתי ומניעת הזיהום לאוטובוסים חשמליים יש גם את היתרון של עצמאות אנרגטית, מדינת ישראל לא מייצרת דיזל אבל כן גז ואנרגיה סולארית.

חוץ מזה (וזה נקודה יותר עדינה ) יש לו עוד יתרון:

אני לא יודע אם אתה מודע לכך(;)) אבל ישראל היא לא שוק חופשי, ניתן לתאר אותה כקפיטליזים מנוהל, כלומר לקיחת אלמנטים מהקפיטליזם כשלמדינה יש שליטה כזאת או אחרת. דוגמא מעולה היא קופות החולים, התקציב שלהם מגיע מהמדינה והם מוסדות ללא כוונת רווח אבל יש ביניהם תחרות (אולי הדבר שהכי חשוב לכלכלנים) ועצמאות ניהולית . עוד אלמנט חשוב היא היכולת לפשוט רגל.

אם אתה מממן לאוטובוסים דלק הם חסרי עצמאות ניהולית כי הם צריכים להסביר למדינה מדוע הם צריכים אותו, לעומת זאת אם אתה קונה להם אוטובוסים חשמליים (או יורו 6) הרווחת את הדמיון לקפיטליזם.

בנושא אחר, עם כל הכבוד לאנרגיות מתחדשות העתיד ככל הנראה שייך לטכונולוגיות מהסוג הזה
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member

Ccyclist

Well-known member
לא כל כך הבנתי למה לדעתך הבשורה לא גדולה.

בכל אופן " כיום 16% מהאוטובוסים שנכנסים ויוצאים מהתחנה הם תחת תקינת יורו 5."

מעבר לאפקט הסביביתי ומניעת הזיהום לאוטובוסים חשמליים יש גם את היתרון של עצמאות אנרגטית, מדינת ישראל לא מייצרת דיזל אבל כן גז ואנרגיה סולארית.

חוץ מזה (וזה נקודה יותר עדינה ) יש לו עוד יתרון:

אני לא יודע אם אתה מודע לכך(;)) אבל ישראל היא לא שוק חופשי, ניתן לתאר אותה כקפיטליזים מנוהל, כלומר לקיחת אלמנטים מהקפיטליזם כשלמדינה יש שליטה כזאת או אחרת. דוגמא מעולה היא קופות החולים, התקציב שלהם מגיע מהמדינה והם מוסדות ללא כוונת רווח אבל יש ביניהם תחרות (אולי הדבר שהכי חשוב לכלכלנים) ועצמאות ניהולית . עוד אלמנט חשוב היא היכולת לפשוט רגל.

אם אתה מממן לאוטובוסים דלק הם חסרי עצמאות ניהולית כי הם צריכים להסביר למדינה מדוע הם צריכים אותו, לעומת זאת אם אתה קונה להם אוטובוסים חשמליים (או יורו 6) הרווחת את הדמיון לקפיטליזם.

בנושא אחר, עם כל הכבוד לאנרגיות מתחדשות העתיד ככל הנראה שייך לטכונולוגיות מהסוג הזה

ישראל דומה מאד למודל הסוציאל דמוקרטי האירופאי. גם בריטניה של אחרי המלחמה עד מאגי ת'אצ'ר היתה כלכלה של מונופולים מולאמים. בתחום של הפורום הבולטים בהם היו British Rail ו Britain Leyland שייצרה כלי רכב מכל מני סוגים כולל אוטובוסים. אי אפשר להזכיר את החברה בפורום בלי הצדעה לליילנד המקורית ז"ל.

ההבדל הגדול הוא שבבריטניה ההפרטות הגדולות בשנות השמונים היו לשכבות נרחבות יותר מאשר ההפרטות הישראליות בשנות האלפיים.

אם היתה בישראל כלכלה ריכוזית כפי שהיתה בשנות ה 70 אז הגז היה מתגלגל להסבה מאסיבית של רכבים לגז וחשמל מבוסס גז. יתכן גם שמשק ריכוזי היה מפתח גם תחומים מיושנים קצת כמו טרוליבוסים כדי להישען על אנרגיה מקומית במקום דלק מיובא.

הצעתי לפורום שירשור בו אסקר את המציאות של מסע ארוך (יותר מפי 5 אורכה של מדינת ישראל) אך היענות לא היתה. זהו המסע החשמלי החמישי שלי דרומה ולמרות שהוא אינו תחצ"י - הוא משקף את המציאות החשמלית.

אוטובוס חשמלי בעל טווח דומה אמור לדעתי להספיק לרוב הנסיעות הבינעירוניות בארץ, במיוחד אלו שיש בהן הפסקת התרעננות.

רכבת ישראל היא כלי חשמלי (או בתהליכי חישמול) נוסף. השיפורים לרשת: המסילה ה 4 באיילון, המסילה המזרחית, חישמול הקו הראשי - יביאו לכך שיהיה אפשר לקצץ את מערכת האוטובוסים הבינעירוניים כך שגם אלו למקומות מרוחקים ביותר יוכלו להיות קווים חשמליים מזינים מתחנות הרכבת הקרובות.

אני לא נגד דיזל בתקנים גבוהים יותר או היברידיים בטווח של 5-10 השנים הבאות, עד שהאוטובוסים החשמליים ושיפור המערכת המסילתית יגיעו למסה קריטית.

מה שהתכוונתי הוא שהתחנה המרכזית ה"חדשה" בתל אביב נידונה לסגירה מזמן, אך היא ממשיכה בשלה.
 

ערןל1

Active member
ישראל דומה מאד למודל הסוציאל דמוקרטי האירופאי. גם בריטניה של אחרי המלחמה עד מאגי ת'אצ'ר היתה כלכלה של מונופולים מולאמים. בתחום של הפורום הבולטים בהם היו British Rail ו Britain Leyland שייצרה כלי רכב מכל מני סוגים כולל אוטובוסים. אי אפשר להזכיר את החברה בפורום בלי הצדעה לליילנד המקורית ז"ל.

ההבדל הגדול הוא שבבריטניה ההפרטות הגדולות בשנות השמונים היו לשכבות נרחבות יותר מאשר ההפרטות הישראליות בשנות האלפיים.

אם היתה בישראל כלכלה ריכוזית כפי שהיתה בשנות ה 70 אז הגז היה מתגלגל להסבה מאסיבית של רכבים לגז וחשמל מבוסס גז. יתכן גם שמשק ריכוזי היה מפתח גם תחומים מיושנים קצת כמו טרוליבוסים כדי להישען על אנרגיה מקומית במקום דלק מיובא.

הצעתי לפורום שירשור בו אסקר את המציאות של מסע ארוך (יותר מפי 5 אורכה של מדינת ישראל) אך היענות לא היתה. זהו המסע החשמלי החמישי שלי דרומה ולמרות שהוא אינו תחצ"י - הוא משקף את המציאות החשמלית.

אוטובוס חשמלי בעל טווח דומה אמור לדעתי להספיק לרוב הנסיעות הבינעירוניות בארץ, במיוחד אלו שיש בהן הפסקת התרעננות.

רכבת ישראל היא כלי חשמלי (או בתהליכי חישמול) נוסף. השיפורים לרשת: המסילה ה 4 באיילון, המסילה המזרחית, חישמול הקו הראשי - יביאו לכך שיהיה אפשר לקצץ את מערכת האוטובוסים הבינעירוניים כך שגם אלו למקומות מרוחקים ביותר יוכלו להיות קווים חשמליים מזינים מתחנות הרכבת הקרובות.

אני לא נגד דיזל בתקנים גבוהים יותר או היברידיים בטווח של 5-10 השנים הבאות, עד שהאוטובוסים החשמליים ושיפור המערכת המסילתית יגיעו למסה קריטית.

מה שהתכוונתי הוא שהתחנה המרכזית ה"חדשה" בתל אביב נידונה לסגירה מזמן, אך היא ממשיכה בשלה.
אלף סליחות אבל אני לא מתלהב מטסלה .

מהשירשור הזה עולה כאילו חשמל עדיף על בעירה וזה לא מדויק.

לדוגמא יש קלנועית ששוקלת 58 ק"ג ומסוגלת לסחוב 138 ק"ג טסלה מודל y שוקלת שני טון וסוחבת הרבה פעמים פחות מ138 ק"ג. כלומר המשקל של טסלה לא מחויב המציאות בשביל לשנע אנשים.

ההבדל הזה במשקלים (נראה לי, לא בדקתי את זה לעומק) צריך לבוא לידי ביטוי בהבדלים בצריכת האנרגיה.

אנרגיה בארץ לא מגיעה בחינם, אנרגיה סולרית דורשת שטח ותחנת כח רגילה מזהמת אז אוטובוס חשמלי עדיף על אוטובוס עם בעירה פנימית כי זה בערך אותו משקל ואותו דבר רכבת, אבל כשאתה משווה רכב ששוקל שני טון לרכב קטן עם בעירה פנימית אני כבר לא בטוח מה עדיף.
 

Ccyclist

Well-known member
אלף סליחות אבל אני לא מתלהב מטסלה .

מהשירשור הזה עולה כאילו חשמל עדיף על בעירה וזה לא מדויק.

לדוגמא יש קלנועית ששוקלת 58 ק"ג ומסוגלת לסחוב 138 ק"ג טסלה מודל y שוקלת שני טון וסוחבת הרבה פעמים פחות מ138 ק"ג. כלומר המשקל של טסלה לא מחויב המציאות בשביל לשנע אנשים.

ההבדל הזה במשקלים (נראה לי, לא בדקתי את זה לעומק) צריך לבוא לידי ביטוי בהבדלים בצריכת האנרגיה.

אנרגיה בארץ לא מגיעה בחינם, אנרגיה סולרית דורשת שטח ותחנת כח רגילה מזהמת אז אוטובוס חשמלי עדיף על אוטובוס עם בעירה פנימית כי זה בערך אותו משקל ואותו דבר רכבת, אבל כשאתה משווה רכב ששוקל שני טון לרכב קטן עם בעירה פנימית אני כבר לא בטוח מה עדיף.

הקלנועית לא תשנע עד 5 אנשים מאות או אלפי קילומטרים במהירויות של עד 130 קמ"ש.

הפקרת תחום האנרגיה המתחדשת בארץ מזעזעת. להבנתי רק 10% מהחשמל בישראל הוא ממקורות מתחדשים והשאיפה היא ל 30% עד 2030. שני נתונים אלו הם פיגור חמור מאחורי שתי המדינות שאני מתגורר בהן - בריטניה וספרד - שבהן 45% מהחשמל הוא ממקורות מתחדשים ונתוני 2023 או 24 יראו חצייה אל מעל ל 50%. נתון של 10% היה כאן בשנות ה 90.

האשמה היא כנראה חברת החשמל, שבמעמדה על לאחרונה כמונופול מנעה את הפיתוח בתחום הירוק שמדינות אירופאיות השקיעו בו מאז שנות ה90. בספרד יש ל ENDESA מעמד די מונופוליסטי, אז זה קשור גם לחוסר הרצון של חברת החשמל להתפתח לכיוונים חדשים בעוד שמונופול אחר היה מסוגל לעודד פיתוח ירוק.

אפילו עם האהבה הישראלית לבעירה ודו פרצופיות של הרשויות לגבי החשמל הסולרי - רכב חשמלי ישראלי יכול לנסוע על חשמל ישראלי שיוצר מגז טבעי, כשהזיהום מוגבל לתחנת הכוח. לא צריך דיזל בפרצוף. בנוסף - ניצולת האנרגיה של מנוע חשמלי היא בסביבות ה 85% בעוד שמנוע בעירה פנימית מנצל רק 33%-45% מהאנרגיה שבדלק לתנועה, השאר מייצר חום, רעש וזיהום.
 

ערןל1

Active member
הקלנועית לא תשנע עד 5 אנשים מאות או אלפי קילומטרים במהירויות של עד 130 קמ"ש.
ברור לי שהחוויה בטסלה היא חוויה עדיפה במובן מסוים על פני נסיעה באוטובוס (לדוגמא ) אבל גם שתיית קולה שונה מדיאט קולה ושניהים שונים ממילקשייק אבל יש גבול לאדם שאומר שהוא בדיאטה. לגבי הבחירות שלו באותו אופן החוויה של אכילת אפונה שונה מאכילת עוף ששונה מהחוויה של אכילת בקר (טביעת רגל פחמנית של 0.9 6 ו60 בהתאמה) אבל בן אדם ירוק יעדיף אחד על השני.

ברור שבשם השמירה על איכות הסביבה צריך לוותר על משהו, אחרת אתה לא באמת נותן כתף. השאלה היא מה נחשב ל"אדוק"(אם נשאיל ביטוי מהחרדים) מה לייט ומה חילוני.

לדעתי נסיעה כל יום עשרות קילומטרים בטסלה ששוקלת שני טון היא כבר לא ירוקה, וההצגה שלה ככן פוגעת בסביבה.
הפקרת תחום האנרגיה המתחדשת בארץ מזעזעת. להבנתי רק 10% מהחשמל בישראל הוא ממקורות מתחדשים והשאיפה היא ל 30% עד 2030. שני נתונים אלו הם פיגור חמור מאחורי שתי המדינות שאני מתגורר בהן - בריטניה וספרד - שבהן 45% מהחשמל הוא ממקורות מתחדשים ונתוני 2023 או 24 יראו חצייה אל מעל ל 50%. נתון של 10% היה כאן בשנות ה 90.
זה לא כל כך משנה לעניינו כל קוטש שייוצר מאנרגיה סולרית מגיע מאזור ללא טבע
האשמה היא כנראה חברת החשמל, שבמעמדה על לאחרונה כמונופול מנעה את הפיתוח בתחום הירוק שמדינות אירופאיות השקיעו בו מאז שנות ה90. בספרד יש ל ENDESA מעמד די מונופוליסטי, אז זה קשור גם לחוסר הרצון של חברת החשמל להתפתח לכיוונים חדשים בעוד שמונופול אחר היה מסוגל לעודד פיתוח ירוק.

אפילו עם האהבה הישראלית לבעירה ודו פרצופיות של הרשויות לגבי החשמל הסולרי - רכב חשמלי ישראלי יכול לנסוע על חשמל ישראלי שיוצר מגז טבעי, כשהזיהום מוגבל לתחנת הכוח. לא צריך דיזל בפרצוף.
גם תחנת הכח פוגעת במישהו (בעיקר בארץ).


בנוסף - ניצולת האנרגיה של מנוע חשמלי היא בסביבות ה 85% בעוד שמנוע בעירה פנימית מנצל רק 33%-45% מהאנרגיה שבדלק לתנועה, השאר מייצר חום, רעש וזיהום.
אני בכלל לא בטוח, כשמנוע צריך לסחוב שני טון בשביל לשנע משקל של 100 ק"ג זה לא נשמע ניצולת כל כך מוצלחת.

לעומת זאת מכוניות קטנות סוחבות פחות.
 
למעלה