Ccyclist
Well-known member
ברור לי שהחוויה בטסלה היא חוויה עדיפה במובן מסוים על פני נסיעה באוטובוס (לדוגמא ) אבל גם שתיית קולה שונה מדיאט קולה ושניהים שונים ממילקשייק אבל יש גבול לאדם שאומר שהוא בדיאטה. לגבי הבחירות שלו באותו אופן החוויה של אכילת אפונה שונה מאכילת עוף ששונה מהחוויה של אכילת בקר (טביעת רגל פחמנית של 0.9 6 ו60 בהתאמה) אבל בן אדם ירוק יעדיף אחד על השני.
ברור שבשם השמירה על איכות הסביבה צריך לוותר על משהו, אחרת אתה לא באמת נותן כתף. השאלה היא מה נחשב ל"אדוק"(אם נשאיל ביטוי מהחרדים) מה לייט ומה חילוני.
לדעתי נסיעה כל יום עשרות קילומטרים בטסלה ששוקלת שני טון היא כבר לא ירוקה, וההצגה שלה ככן פוגעת בסביבה.
זה לא כל כך משנה לעניינו כל קוטש שייוצר מאנרגיה סולרית מגיע מאזור ללא טבע
גם תחנת הכח פוגעת במישהו (בעיקר בארץ).
אני בכלל לא בטוח, כשמנוע צריך לסחוב שני טון בשביל לשנע משקל של 100 ק"ג זה לא נשמע ניצולת כל כך מוצלחת.
לעומת זאת מכוניות קטנות סוחבות פחות.
הגג שלי הניב 4.5 מגה וואט בשנה וחצי. אי אפשר לטעון שהוא "טבע". כששמים פאנלים על מבנים קיימים או מעל חניונים - זה ניצול שטח קיים שאין בינו חטבע דבר וחצי דבר. הנה איקאה מאלאגה, גם החניון וגם גג המבנה מכוסים בפאנלים סולריים. אם גג ביתי אחד באנגליה הניב כפי שהניב במידע המצורף - הם וודאי מניבים מספר תלת ספרתי של מגה וואטים בשנה, אם לא גיגה וואט שלם בשמש הספרדית, וזו רק דוגמה אחת. https://maps.app.goo.gl/49ATZ2yecpCkGaoj8
לגבי רכבים - השאלה היא אם עדיף שיהיו חשמליים או דיזל. אוטובוס דיזל שמזהם לך את הרחוב במרכז העיר, או רכבת דיזל שמזהמת את התחנות (הלכודות בתוך הכביש) עד כדי כך שיש בהן אזהרות זיהום לנוסעים עם קשיי נשימה גרועים בהרבה ממקבילתם החשמלית. כנ"ל גם בתחום הרכב הפרטי.
אני מביא את הטסלה כניסיון אישי בתחום הרכב החשמלי. אין לי כוונה לנהוג אי פעם באוטובוס, אבל כמי שיש לו רכב חשמלי מעל 4 שנים יש לי הבנה בתחום שאין למי שעבורו זה תאורטי. כפי שאני יודע מתחום האופניים - לאנשים עם כוונות טובות ואפס ניסיון יש אי הבנה בסיסית, כמו שפוליטיקאים משמאל אצלנו תמיד היו מדברים על "רוכבי אופניים והולכי רגל" במקשה אחת כאילו רכב של 30 קמ"ש הוא בר השוואה להליכה ברגל. באותה מידה יש לדעתי הגזמה פרועה בחשיבות הטעינה הציבורית, דבר שאינו נחוץ לבעלי רכב חשמלי עם נקודת הטענה בחנייה פרטית או מוקצית ביום יום, אלא רק במסעות ארוכים. ניתנים נתוני צריכת חשמל פרועים כאילו כל רכב חשמלי צריך לטעון עד 100% מ 0 כל יום וניתנים הערכות זמן טעינה פרועות באותה המידה. ביום יום הטסלה שלי מוגדרת להיטען ל 60%, ובדרך כלל היא אינה משתמשת ביותר מ 10% כשאני עושה נסיעות מקומיות. בגלל הנסיבות שלי אינני חייב לנסוע ברכב כל יום.
אפילו בפיגור האנרגטי בארץ - עדיף רכב שההינע שלו %90 בעירה על רכב שההינע שלו 100% בעירה. אם מדינות עם אוכלוסייה גדולה פי 5-7 מישראל הגיעו ל 45% חשמל מתחדש (וכשיתפרסמו נתוני 2023 זה ישתפר) אז ישראל עם השמש, ההרים ומרחבי הנגב היתה יכולה גם היא להגיע לנתונים דומים אם רק רצתה, במיוחד שיחסים טובים עם מדינות הנפט אין לה. לצערי כשאני מבקר בארץ ושוכר רכב עקב היעדר תח"צ מתאימה (סך הכל כ 40 ימי נהיגה בארץ בחיי, הפעם הראשונה שנהגתי בישראל היתה באפריל 2022 ובאוקטובר השנה החזקתי רכב רק 3.5 מ 9 ימי שהות בארץ) ההיצע הוא קיה - היונדאי דלק. אין רכבים חשמליים להשכרה ברמת מחירים הגיונית וממילא אין למארחיי (שאינם נוהגים) איך להטעין לי את הרכב בלילה.
אם היינו טסים לספרד אז לא רק שהיינו עושים את הטיסה המזהמת - בסוף היינו צריכים לשכור גם רכב בעירה פנימית ידני מזהם. במקום - נסענו דרומה על חשמל שרובו אינו פולט פחמן דו חמצני מבעירה (צרפת גרעינית וזו בעיה אחרת). יש לנו שכנים בספרד שעשו את הנסיעה דרומה ברכבי דלק מזהמים, אולי זה עדיף בעיניך.