איסור כניסת אוטובוסים מזהמים לתחנה המרכזית בתל אביב

Ccyclist

Well-known member
ברור לי שהחוויה בטסלה היא חוויה עדיפה במובן מסוים על פני נסיעה באוטובוס (לדוגמא ) אבל גם שתיית קולה שונה מדיאט קולה ושניהים שונים ממילקשייק אבל יש גבול לאדם שאומר שהוא בדיאטה. לגבי הבחירות שלו באותו אופן החוויה של אכילת אפונה שונה מאכילת עוף ששונה מהחוויה של אכילת בקר (טביעת רגל פחמנית של 0.9 6 ו60 בהתאמה) אבל בן אדם ירוק יעדיף אחד על השני.

ברור שבשם השמירה על איכות הסביבה צריך לוותר על משהו, אחרת אתה לא באמת נותן כתף. השאלה היא מה נחשב ל"אדוק"(אם נשאיל ביטוי מהחרדים) מה לייט ומה חילוני.

לדעתי נסיעה כל יום עשרות קילומטרים בטסלה ששוקלת שני טון היא כבר לא ירוקה, וההצגה שלה ככן פוגעת בסביבה.

זה לא כל כך משנה לעניינו כל קוטש שייוצר מאנרגיה סולרית מגיע מאזור ללא טבע

גם תחנת הכח פוגעת במישהו (בעיקר בארץ).



אני בכלל לא בטוח, כשמנוע צריך לסחוב שני טון בשביל לשנע משקל של 100 ק"ג זה לא נשמע ניצולת כל כך מוצלחת.

לעומת זאת מכוניות קטנות סוחבות פחות.

הגג שלי הניב 4.5 מגה וואט בשנה וחצי. אי אפשר לטעון שהוא "טבע". כששמים פאנלים על מבנים קיימים או מעל חניונים - זה ניצול שטח קיים שאין בינו חטבע דבר וחצי דבר. הנה איקאה מאלאגה, גם החניון וגם גג המבנה מכוסים בפאנלים סולריים. אם גג ביתי אחד באנגליה הניב כפי שהניב במידע המצורף - הם וודאי מניבים מספר תלת ספרתי של מגה וואטים בשנה, אם לא גיגה וואט שלם בשמש הספרדית, וזו רק דוגמה אחת. https://maps.app.goo.gl/49ATZ2yecpCkGaoj8

לגבי רכבים - השאלה היא אם עדיף שיהיו חשמליים או דיזל. אוטובוס דיזל שמזהם לך את הרחוב במרכז העיר, או רכבת דיזל שמזהמת את התחנות (הלכודות בתוך הכביש) עד כדי כך שיש בהן אזהרות זיהום לנוסעים עם קשיי נשימה גרועים בהרבה ממקבילתם החשמלית. כנ"ל גם בתחום הרכב הפרטי.

אני מביא את הטסלה כניסיון אישי בתחום הרכב החשמלי. אין לי כוונה לנהוג אי פעם באוטובוס, אבל כמי שיש לו רכב חשמלי מעל 4 שנים יש לי הבנה בתחום שאין למי שעבורו זה תאורטי. כפי שאני יודע מתחום האופניים - לאנשים עם כוונות טובות ואפס ניסיון יש אי הבנה בסיסית, כמו שפוליטיקאים משמאל אצלנו תמיד היו מדברים על "רוכבי אופניים והולכי רגל" במקשה אחת כאילו רכב של 30 קמ"ש הוא בר השוואה להליכה ברגל. באותה מידה יש לדעתי הגזמה פרועה בחשיבות הטעינה הציבורית, דבר שאינו נחוץ לבעלי רכב חשמלי עם נקודת הטענה בחנייה פרטית או מוקצית ביום יום, אלא רק במסעות ארוכים. ניתנים נתוני צריכת חשמל פרועים כאילו כל רכב חשמלי צריך לטעון עד 100% מ 0 כל יום וניתנים הערכות זמן טעינה פרועות באותה המידה. ביום יום הטסלה שלי מוגדרת להיטען ל 60%, ובדרך כלל היא אינה משתמשת ביותר מ 10% כשאני עושה נסיעות מקומיות. בגלל הנסיבות שלי אינני חייב לנסוע ברכב כל יום.

אפילו בפיגור האנרגטי בארץ - עדיף רכב שההינע שלו %90 בעירה על רכב שההינע שלו 100% בעירה. אם מדינות עם אוכלוסייה גדולה פי 5-7 מישראל הגיעו ל 45% חשמל מתחדש (וכשיתפרסמו נתוני 2023 זה ישתפר) אז ישראל עם השמש, ההרים ומרחבי הנגב היתה יכולה גם היא להגיע לנתונים דומים אם רק רצתה, במיוחד שיחסים טובים עם מדינות הנפט אין לה. לצערי כשאני מבקר בארץ ושוכר רכב עקב היעדר תח"צ מתאימה (סך הכל כ 40 ימי נהיגה בארץ בחיי, הפעם הראשונה שנהגתי בישראל היתה באפריל 2022 ובאוקטובר השנה החזקתי רכב רק 3.5 מ 9 ימי שהות בארץ) ההיצע הוא קיה - היונדאי דלק. אין רכבים חשמליים להשכרה ברמת מחירים הגיונית וממילא אין למארחיי (שאינם נוהגים) איך להטעין לי את הרכב בלילה.

אם היינו טסים לספרד אז לא רק שהיינו עושים את הטיסה המזהמת - בסוף היינו צריכים לשכור גם רכב בעירה פנימית ידני מזהם. במקום - נסענו דרומה על חשמל שרובו אינו פולט פחמן דו חמצני מבעירה (צרפת גרעינית וזו בעיה אחרת). יש לנו שכנים בספרד שעשו את הנסיעה דרומה ברכבי דלק מזהמים, אולי זה עדיף בעיניך.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20231220-153928_mySolarEdge.jpg
    Screenshot_20231220-153928_mySolarEdge.jpg
    KB 386.8 · צפיות: 1

ערןל1

Active member
הגג שלי הניב 4.5 מגה וואט בשנה וחצי.

בשנה וחצי הוא הפיק קוט"ש? אולי קוט"ש ליום או משהו בסגנון?
אי אפשר לטעון שהוא "טבע". כששמים פאנלים על מבנים קיימים או מעל חניונים - זה ניצול שטח קיים שאין בינו חטבע דבר וחצי דבר. הנה איקאה מאלאגה, גם החניון וגם גג המבנה מכוסים בפאנלים סולריים. אם גג ביתי אחד באנגליה הניב כפי שהניב במידע המצורף - הם וודאי מניבים מספר תלת ספרתי של מגה וואטים בשנה, אם לא גיגה וואט שלם בשמש הספרדית, וזו רק דוגמה אחת. https://maps.app.goo.gl/49ATZ2yecpCkGaoj8

לגבי רכבים - השאלה היא אם עדיף שיהיו חשמליים או דיזל. אוטובוס דיזל שמזהם לך את הרחוב במרכז העיר, או רכבת דיזל שמזהמת את התחנות (הלכודות בתוך הכביש) עד כדי כך שיש בהן אזהרות זיהום לנוסעים עם קשיי נשימה גרועים בהרבה ממקבילתם החשמלית. כנ"ל גם בתחום הרכב הפרטי.
כבר אמרתי שלדעתי אוטובוס חשמלי עדיף על אוטובוס עם בעירה פנימית וכך גם רכבת.

הכי אני מאוכזב מחברת טסלה. היא קיבלה המון כסף ממדינות ומקרנות ירוקות (כלומר קרנות שהתחייבו שהן משקיעות רק בחברות ירוקות) ועדיין לא הוציאה רכב משפחתי שלא לדבר על מכונית מיני. כל הרכבים שלה יכולים להגיע לירח מבחינת גודל הסוללה מאיצים מ0 ל100 במיליונית השנייה ומהירים כמו הברק, המחיר והניצולת האנרגטית בהתאם.
אני מביא את הטסלה כניסיון אישי בתחום הרכב החשמלי. אין לי כוונה לנהוג אי פעם באוטובוס, אבל כמי שיש לו רכב חשמלי מעל 4 שנים יש לי הבנה בתחום שאין למי שעבורו זה תאורטי. כפי שאני יודע מתחום האופניים - לאנשים עם כוונות טובות ואפס ניסיון יש אי הבנה בסיסית, כמו שפוליטיקאים משמאל אצלנו תמיד היו מדברים על "רוכבי אופניים והולכי רגל" במקשה אחת כאילו רכב של 30 קמ"ש הוא בר השוואה להליכה ברגל. באותה מידה יש לדעתי הגזמה פרועה בחשיבות הטעינה הציבורית, דבר שאינו נחוץ לבעלי רכב חשמלי עם נקודת הטענה בחנייה פרטית או מוקצית ביום יום, אלא רק במסעות ארוכים. ניתנים נתוני צריכת חשמל פרועים כאילו כל רכב חשמלי צריך לטעון עד 100% מ 0 כל יום וניתנים הערכות זמן טעינה פרועות באותה המידה. ביום יום הטסלה שלי מוגדרת להיטען ל 60%, ובדרך כלל היא אינה משתמשת ביותר מ 10% כשאני עושה נסיעות מקומיות. בגלל הנסיבות שלי אינני חייב לנסוע ברכב כל יום.

אפילו בפיגור האנרגטי בארץ - עדיף רכב שההינע שלו %90 בעירה על רכב שההינע שלו 100% בעירה. אם מדינות עם אוכלוסייה גדולה פי 5-7 מישראל הגיעו ל 45% חשמל מתחדש (וכשיתפרסמו נתוני 2023 זה ישתפר) אז ישראל עם השמש, ההרים ומרחבי הנגב היתה יכולה גם היא להגיע לנתונים דומים אם רק רצתה, במיוחד שיחסים טובים עם מדינות הנפט אין לה. לצערי כשאני מבקר בארץ ושוכר רכב עקב היעדר תח"צ מתאימה (סך הכל כ 40 ימי נהיגה בארץ בחיי, הפעם הראשונה שנהגתי בישראל היתה באפריל 2022 ובאוקטובר השנה החזקתי רכב רק 3.5 מ 9 ימי שהות בארץ) ההיצע הוא קיה - היונדאי דלק. אין רכבים חשמליים להשכרה ברמת מחירים הגיונית וממילא אין למארחיי (שאינם נוהגים) איך להטעין לי את הרכב בלילה.

אם היינו טסים לספרד אז לא רק שהיינו עושים את הטיסה המזהמת - בסוף היינו צריכים לשכור גם רכב בעירה פנימית ידני מזהם. במקום - נסענו דרומה על חשמל שרובו אינו פולט פחמן דו חמצני מבעירה (צרפת גרעינית וזו בעיה אחרת). יש לנו שכנים בספרד שעשו את הנסיעה דרומה ברכבי דלק מזהמים, אולי זה עדיף בעיניך.
 

Ccyclist

Well-known member
בשנה וחצי הוא הפיק קוט"ש? אולי קוט"ש ליום או משהו בסגנון?

כבר אמרתי שלדעתי אוטובוס חשמלי עדיף על אוטובוס עם בעירה פנימית וכך גם רכבת.

הכי אני מאוכזב מחברת טסלה. היא קיבלה המון כסף ממדינות ומקרנות ירוקות (כלומר קרנות שהתחייבו שהן משקיעות רק בחברות ירוקות) ועדיין לא הוציאה רכב משפחתי שלא לדבר על מכונית מיני. כל הרכבים שלה יכולים להגיע לירח מבחינת גודל הסוללה מאיצים מ0 ל100 במיליונית השנייה ומהירים כמו הברק, המחיר והניצולת האנרגטית בהתאם.

תפתח את התמונה המלאה ותסתכל למטה.

מאז ההתקנה לפני שנה וחצי 4.56 Mw

במהלך שנת 2023 2.36 Mw

לצערי דצמבר בריטי אינו בדיוק הזמן לייצר חשמל, אבל עובדה שיש ייצור של 0.19 Kw בעת צילום המסך ולא יתכן שהייצור היה אפס מוחלט.

מודל 3 זה בהחלט מכונית משפחתית. מה שמאכזב אותי בחברה הוא שאין להם שאיפות לרכב מסחרי שיוכל לתפקד גם כמונית שירות או לאוטובוסים. יש דיבורים על משפחתית זולה יותר בסביבות ה $25,000 שאמורה לפתוח את המותג לציבורים נרחבים יותר. אנחנו לא היינו השוק של מודל S.
 

ערןל1

Active member
תפתח את התמונה המלאה ותסתכל למטה.

מאז ההתקנה לפני שנה וחצי 4.56
מה אני מפספס? 4.56 מגה וואט עולה פחות משקל בישראל, נשמע לי מאוד לא כלכלי.
Mw

במהלך שנת 2023 2.36 Mw

לצערי דצמבר בריטי אינו בדיוק הזמן לייצר חשמל, אבל עובדה שיש ייצור של 0.19 Kw בעת צילום המסך ולא יתכן שהייצור היה אפס מוחלט.

מודל 3 זה בהחלט מכונית משפחתית. מה שמאכזב אותי בחברה הוא שאין להם שאיפות לרכב מסחרי שיוכל לתפקד גם כמונית שירות או לאוטובוסים
יש דיבורים על משפחתית זולה יותר בסביבות ה $25,000 שאמורה לפתוח את המותג לציבורים נרחבים יותר. אנחנו לא היינו השוק של מודל S.

דיבורים של מי? זה פשוט נורא מעניין.
 

Ccyclist

Well-known member
בשנה וחצי הוא הפיק קוט"ש? אולי קוט"ש ליום או משהו בסגנון?

כבר אמרתי שלדעתי אוטובוס חשמלי עדיף על אוטובוס עם בעירה פנימית וכך גם רכבת.

הכי אני מאוכזב מחברת טסלה. היא קיבלה המון כסף ממדינות ומקרנות ירוקות (כלומר קרנות שהתחייבו שהן משקיעות רק בחברות ירוקות) ועדיין לא הוציאה רכב משפחתי שלא לדבר על מכונית מיני. כל הרכבים שלה יכולים להגיע לירח מבחינת גודל הסוללה מאיצים מ0 ל100 במיליונית השנייה ומהירים כמו הברק, המחיר והניצולת האנרגטית בהתאם.

תפתח את התמונה המלאה ותסתכל למטה.

מאז ההתקנה לפני שנה וחצי 4.56 Mw

במהלך שנת 2023 2.36 Mw

לצערי דצמבר בריטי אינו בדיוק הזמן לייצר חשמל, אבל עובדה שיש ייצור של 0.19 Kw בעת צילום המסך ולא יתכן שהייצור היה אפס מוחלט.

מודל 3 זה בהחלט מכונית משפחתית. מה שמאכזב אותי בחברה הוא שאין להם שאיפות לרכב מסחרי שיוכל לתפקד גם כמונית שירות או לאוטובוסים. יש דיבורים על משפחתית זולה יותר בסביבות ה $25,000 שאמורה לפתוח את המותג לציבורים נרחבים יותר. אנחנו לא היינו השוק של מודל S.
מה אני מפספס? 4.56 מגה וואט עולה פחות משקל בישראל, נשמע לי מאוד לא כלכלי.


דיבורים של מי? זה פשוט נורא מעניין.

התבלבלת בין הקילו וואט (כ 60 אג לפי אתר חברת החשמל) למגהוואט (כ ₪600).

גגילתי וקילו וואט שעה ממוצע בבריטניה עולה £0.2862 או ₪1.31594 לפי שער החליפין הנוכחי. כלומר מגהו וואט עולה כ ₪1,316 .

פאנלים סולריים וסוללת אגירה נותנים כ 20 שנות חסינות ממחירים שהוכפלו בפרעות בשנה שעברה, יכולת לא רק לייצר חשמל ירוק אלא גם לאגור חשמל במחירי שפל, וחשבונות חשמל נמוכים משמעותית מהממוצע. המצב כיום הוא שההשקעה מחזירה את עצמה תוך רבע או שליש מתקופת חיי המערכת וכל השאר רווח נקי.

הדיבורים על רכב טסלה זול יותר כוללים גם את אילון מאסק עצמו. בתחום מכנים את הרכב " Model 2 ". חלק מתיכנון הרכב אמור להתבצע במפעל טסלה שבאזור ברלין - בראנדנבורג כדי שיהיו לו מימדים אירופאים, לא המימדים ומעגל הפנייה האמריקניים של המודלים הנוכחיים.

ישנם ביוטיוב מספר גולשים עם בטא ה Full Self Drive של טסלה, והביצועים שלהם מראים שנסיעות באוטונומיה מלאה הן על סף האפשרי. ישנה חשיבה מסויימת שמאסק ביטא לפיה ברגע שישנה אוטונומיה אין צורך בבעלות פרטית על כלי רכב ולכן אין צורך ברכבים זולים יותר, אבל אחרי ההתנכלות של NHTSA למערכת הטייס האוטומטי- קשה לראות איך ומתי יאפשרו לרכבים לנסוע ללא נהג כאשר כוחות שמרניים יכולים להשפיע לרעה על הרגולטורים. טסלה שולחת לרכביה עידכוני תוכנה פעם בחודש, אך NHTSA הציגה בקייס שלה מקרים שקרו לפני שנים, בגירסאות תוכנה שתוקנו מזמן. הסטטיסטיקה היא שרכב טסלה על טייס אוטונומי בטוח פי 5 מרכב טסלה בניהוג אנושי, אך הרגולטור האמריקני מעדיף לשתק את האופציה הטכנולוגית הבטוחה יותר בגלל התנהגויות אנוש רעות. זה בערך כמו שרגולטור בתחילת המאה ה20 היה כופה על ג'ראלד פורד לרתום סוס לרכביו.
 

ערןל1

Active member
תפתח את התמונה המלאה ותסתכל למטה.

מאז ההתקנה לפני שנה וחצי 4.56 Mw

במהלך שנת 2023 2.36 Mw

לצערי דצמבר בריטי אינו בדיוק הזמן לייצר חשמל, אבל עובדה שיש ייצור של 0.19 Kw בעת צילום המסך ולא יתכן שהייצור היה אפס מוחלט.

מודל 3 זה בהחלט מכונית משפחתית. מה שמאכזב אותי בחברה הוא שאין להם שאיפות לרכב מסחרי שיוכל לתפקד גם כמונית שירות או לאוטובוסים. יש דיבורים על משפחתית זולה יותר בסביבות ה $25,000 שאמורה לפתוח את המותג לציבורים נרחבים יותר. אנחנו לא היינו השוק של מודל S.


התבלבלת בין הקילו וואט (כ 60 אג לפי אתר חברת החשמל) למגהוואט (כ ₪600).
התבלבלתי כי חשבתי שמיוצר 4.56 מגהוואט (מה שכמובן בלתי אפשרי) כשבעצם מיוצר 4.56 מגהוואט שעה
גגילתי וקילו וואט שעה ממוצע בבריטניה עולה £0.2862 או ₪1.31594 לפי שער החליפין הנוכחי. כלומר מגהו וואט עולה כ ₪1,316 .

פאנלים סולריים וסוללת אגירה נותנים כ 20 שנות חסינות ממחירים שהוכפלו בפרעות בשנה שעברה, יכולת לא רק לייצר חשמל ירוק אלא גם לאגור חשמל במחירי שפל, וחשבונות חשמל נמוכים משמעותית מהממוצע. המצב כיום הוא שההשקעה מחזירה את עצמה תוך רבע או שליש מתקופת חיי המערכת וכל השאר רווח נקי.

הדיבורים על רכב טסלה זול יותר כוללים גם את אילון מאסק עצמו. בתחום מכנים את הרכב " Model 2 ". חלק מתיכנון הרכב אמור להתבצע במפעל טסלה שבאזור ברלין - בראנדנבורג כדי שיהיו לו מימדים אירופאים, לא המימדים ומעגל הפנייה האמריקניים של המודלים הנוכחיים.
מעניין.
ישנם ביוטיוב מספר גולשים עם בטא ה Full Self Drive של טסלה, והביצועים שלהם מראים שנסיעות באוטונומיה מלאה הן על סף האפשרי. ישנה חשיבה מסויימת שמאסק ביטא לפיה ברגע שישנה אוטונומיה אין צורך בבעלות פרטית על כלי רכב ולכן אין צורך ברכבים זולים יותר, אבל אחרי ההתנכלות של NHTSA למערכת הטייס האוטומטי- קשה לראות איך ומתי יאפשרו לרכבים לנסוע ללא נהג כאשר כוחות שמרניים יכולים להשפיע לרעה על הרגולטורים. טסלה שולחת לרכביה עידכוני תוכנה פעם בחודש, אך NHTSA הציגה בקייס שלה מקרים שקרו לפני שנים, בגירסאות תוכנה שתוקנו מזמן. הסטטיסטיקה היא שרכב טסלה על טייס אוטונומי בטוח פי 5 מרכב טסלה בניהוג אנושי, אך הרגולטור האמריקני מעדיף לשתק את האופציה הטכנולוגית הבטוחה יותר בגלל התנהגויות אנוש רעות. זה בערך כמו שרגולטור בתחילת המאה ה20 היה כופה על ג'ראלד פורד לרתום סוס לרכביו.
 
למעלה